Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 2 van 24 Vorige  1, 2, 3 ... 13 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 2 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 7:37

Rejoy. schreef:Ik vind de borstvoeding nu ook steeds leuker worden. Ze heeft zichzelf nu soms al aangelegd voor ik goed en wel het flapje van mijn bh open kan doen en hoe blij ze met haar handjes kan gaan flapperen als ze doorheeft dat ze weer mag drinken I love you

Fijn dat je meer op je gevoel durft te vertrouwen Pompoen! Ik heb 24u met H annah in het ziekenhuis gezeten ter observatie en ik werd helemaal gek van het wegen voor en na een voeding.

L. en zijn handjes... laughcry, ik heb soms echt ruzie met zijn handjes, hij grijpt echt heel vaak mijn tepel vast net op het moment dat hij hapt en ik hem naar mijn tepel breng, zit er weer een pink of een hele hand tussen (smak smak). Zijn onderste armpje stop ik gewoon onder mijn borst, maar zijn bovenste armpje zit echt zo vaak in de weg! En ik heb op dit moment nog mijn beide handen nodig om hem te voeden, met mijn ene hand/arm begeleid ik zijn hoofdje en met mijn andere hand ondersteun ik mijn borst zodat mijn tepel de goede richting uit wijst. Het gaat steeds beter en het is steeds minder nodig, maar het maakt het wel lastig.

Het wegen vond ik eerst wel fijn, je weet gewoon niet of je premature baby wel goed drinkt, dat deed hij in het begin ook gewoon niet. En later zag ik dat hij echt enorm kon tanken. Ik heb van dat telkens maar wegen enorm veel geleerd en de laatste week vooral geleerd dat hij het prima zelf kan regelen waardoor ik behoorlijk vertrouwen heb in dat het prima kan zonder wegen.

Hoe voeden jullie trouwens? Ik zit vaak enorm te wiebelen omdat ik eigenlijk niet lekker zit, niet echt bevorderlijk voor een rustig borstvoedingsmoment. Ik heb vanmiddag een keer liggend gevoed, dat vond ik wel heel relaxed, maar de keer daarop lukte het gewoon niet met aanhappen op die manier (ik ben natuurlijk nog niet zo handig, maar mijn nog halve prematuurtje ook niet) dus ben ik gaan zitten. Maar ik heb elke keer weer een lamme arm of een slapende hand of zere billen of een zere schouder, niet echt prettig! Ik heb een vrij klein voedingskussen en heb daarnaast ook een groot kussen. Ik heb een leunstoel boven staan én een schommelstoel en natuurlijk een bed, maar vond het allemaal niet erg fijn...pfff

Laatst aangepast door Pompoen op zo 14 apr 2013 - 7:48; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 7:41

De eerste weken heb ik alleen in de madonna-houding kunnen voeden. In andere houdingen hapte ze niet goed aan. Inmiddels kan ik zo ongeveer in alle houdingen voeden, maar de madonna-houding is nog steeds mijn favoriet, vind het zo fijn als haar hele lichaampje dan tegen me aan ligt.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 7:50

Rejoy. schreef:De eerste weken heb ik alleen in de madonna-houding kunnen voeden. In andere houdingen hapte ze niet goed aan. Inmiddels kan ik zo ongeveer in alle houdingen voeden, maar de madonna-houding is nog steeds mijn favoriet, vind het zo fijn als haar hele lichaampje dan tegen me aan ligt.

Ik voed in de rugbyhouding of in de madonnahouding. Eerst lukte alleen de rugbyhouding, dan hapte hij beter aan en omdat ik erg grote borsten heb kan ik heb dan ook beter zien. Overigens ligt zijn lijfje dan ook tegen me aan hoor, maar ik vind dat buik tegen buik ook wel erg fijn.

Maar hoe zat je dan (stoel, kussen onder je armen oid)? Hoe ondersteunde je haar?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Dora zo 14 apr 2013 - 7:59

Uk voedde het liefst liggend op mijn zijde, heerlijk relaxt en vaak vielen we dan samen in slaap. De eerste keren had ik ook last van slapende armen omdat ik erop lag, maar dat is gewoon even wennen. Net als alle andere houdingen. En anders de Madonna-houding, het hele lijfje lekker dicht tegen me aan.
Bij de Madonna-houding zorgde ik dat ik helemaal recht zat met behulp van kussen en steunen onder mijn armen en dan kon ik toch een tikkie naar achter in de kussen leunen (vat je hem nog?).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Teddyaapje zo 14 apr 2013 - 8:09

Liggend voeden lukte me in het begin niet. T. kon zn hoofd niet zelf zo houden dat hij kon drinken en ik kreeg m ook echt niet aangelegd. Later ging dat wel beter. De keren dat ik zelf gevoed heb was in het begin meestal madonna of rugby houding. Later alleen nog liggend omdat meneer alleen nog dronk als we met zn 2e waren zonder ook maar enige afleiding in de buurt. Ik ging dat met m boven op ons bed liggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 8:11

Ik zit meestal met opgetrokken benen, even kijken hoe ik dat uitleg..

Hij drinkt rechts, ik heb mijn rechterbeen opgetrokken voor me staan en mijn linkerbeen zoals in kleermakerzit. Hij ligt met zijn buik tegen mijn buik, navel tegen navel. Zijn benen liggen op mijn linkerbeen. Zijn hoofd hangt in mijn rechterarm, mijn arm steunt tegen mijn been.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 8:13

Pompoen schreef:
Rejoy. schreef:De eerste weken heb ik alleen in de madonna-houding kunnen voeden. In andere houdingen hapte ze niet goed aan. Inmiddels kan ik zo ongeveer in alle houdingen voeden, maar de madonna-houding is nog steeds mijn favoriet, vind het zo fijn als haar hele lichaampje dan tegen me aan ligt.

Ik voed in de rugbyhouding of in de madonnahouding. Eerst lukte alleen de rugbyhouding, dan hapte hij beter aan en omdat ik erg grote borsten heb kan ik heb dan ook beter zien. Overigens ligt zijn lijfje dan ook tegen me aan hoor, maar ik vind dat buik tegen buik ook wel erg fijn.

Maar hoe zat je dan (stoel, kussen onder je armen oid)? Hoe ondersteunde je haar?
Dat laatste maakt voor mij niet uit. In het begin kon ik haar wel zo houden zonder ondersteuning, nu is ze zo groot dat ze toch haast op mijn schoot zit met haar billen en haar gewicht niet meer op mijn armen rust.

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 8:16

Ik heb mijn vriend even een foto laten maken. Ben hem nu niet aan het voeden, maar ik zit wel zo.
Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 2 IMG-20130414-WA0001_zps2dac9927
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 8:25

Ziet er heel relaxed uit Caroow!

Ik kan nog niet zo voeden denk ik, wel bijna. Maar ik moet hem echt nog heel erg richten bij zijn hoofdje en hem stimuleren met mijn tepel en af en toe compressie geven (dan knijp ik in mijn borst wanneer hij weer begint te zuigen zodat hij de melkstroom weer voelt en weer beter gaat zuigen). Maar hij doet nu mijn overproductie is afgenomen veel langer over de voedingen, dus ik wil graag wat lekkerder zitten anders houd ik het niet eens vol!
Ik heb trouwens ook gewoon enorm last van mijn handen, ze zijn gevoelloos nog steeds door carpaal tunnel syndroom en mijn polsen doen regelmatig pijn. Ik moet echt nodig er wat op verzinnen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 8:29

Op de foto heb ik zijn billetjes vast, maar dat hoeft niet, ik heb wel mijn handen vrij (om te forummen op mijn mobiel Embarassed ).

Ik voed natuurlijk al een paar weken op deze bank, jij vindt vast ook wel een relaxte houding.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 8:31

Ik voed zo:

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 2 Houding4-1

of zo:

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 2 Houding5-8

En met mijn 'vrije' hand ondersteun ik mijn borst en stimuleer ik die eventueel. Het is tot nu toe het enige wat werkt, maar echt fijn vind ik het niet!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 8:33

En liggend op je zij in bed? Dat doe ik 's nachts, ligt heerlijk, ik slaap ondertussen verder. Kan bij mij alleen rechts helaas, links durf ik hem niet te leggen, dan kan hij uit bed vallen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lana_ zo 14 apr 2013 - 8:36

Ik stuurde in het begin altijd het hoofdje en als ze toegehapt hadden, deed ik mijn arm eronder, net als Caroow zeg maar.
Bij mij hebben ze al die tijd per persoon zeker 30 minuten over een voeding gedaan.

En vanaf nu is het niet meer je prematuurtje hoor Pompoen, daar doe je hem echt tekort mee ;-). Hij doet het gewoon helemaal super en jij ook.
Die onzekerheden en dingen die je nog uit moet zoeken, heeft bijna iedere moeder die BV geeft.

Heel fijn dat je het vanaf nu zelf mag doen en er niemand meer met je meekijkt.
Hoe vind je het tot nu toe? Zonder het vertrouwde ziekenhuis?

Geniet ervan hè!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 8:38

Caroow schreef:En liggend op je zij in bed? Dat doe ik 's nachts, ligt heerlijk, ik slaap ondertussen verder. Kan bij mij alleen rechts helaas, links durf ik hem niet te leggen, dan kan hij uit bed vallen.

Is me vanmiddag 1x keer gelukt en de 2e keer wilde ik dat weer doen maar toen lukte het niet. Ga het bij de volgende voeding weer proberen want ik wil daarna ook gewoon gaan slapen daarna. Ik ga niet slapen als hij aangelegd ligt, wel 'uitrusten' Wink. Bij ons kan hij gewoon aan beide borsten, hij valt er niet uit want daar staat de co-sleeper (en in de richel ligt een rolkussen die er een beetje bovenuit steekt dus er is een soort opvang/stootrand.
Maar waar ik de 2e keer last van had was dat hij niet goed aan kon happen, dat heeft hij wel vaker, dat gaat nog niet vlekkeloos, de ene voeding gaat het beter dan de andere. Hij kreeg 'm dus gewoon niet te pakken en ik kon hem liggend niet goed sturen.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 14 apr 2013 - 8:41

@Lana, haha, ok hij is niet écht meer een prematuurtje, hij is 39 weken inderdaad officieel. Maar hij laat wel degelijk nog prematuur gedrag zien, hij maakt prematurengeluidjes en heeft nog wat prematurenmoeilijkheidjes. Dat gaat al steeds beter hoor, maar dat zeiden ze in het ziekenhuis ook.
En verder ben ik me bewust van dat deze opstartdingetjes heel normaal zijn hoor, het maakt me ook niet onzeker, vind het alleen irritant dat ik nog geen fijne manier heb gevonden!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aimee zo 14 apr 2013 - 8:44

Pompoen; bij mij heeft het ook best wel even geduurd voor ik echt comfortabel kon voeden. Eerst zat ik maar te hannesen met kussens e.d., dit was in de eerste week:
Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 2 Foto-IZLMYJSL
Je wordt er vanzelf makkelijker in(en je kindje ook). Vanaf een maand ongeveer voedde ik het liefst liggend op bed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje zo 14 apr 2013 - 8:46

Caroow schreef:Op de foto heb ik zijn billetjes vast, maar dat hoeft niet, ik heb wel mijn handen vrij (om te forummen op mijn mobiel Embarassed ).

Ik voed natuurlijk al een paar weken op deze bank, jij vindt vast ook wel een relaxte houding.

Ik forum ook altijd als N de fles krijgt :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 8:54

Ik probeer ook niet te slapen Pompoen, maar ik kan mezelf echt niet een half uur wakker houden midden in de nacht.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 9:05

ik val weer in slaap zodra ze de eerste slok genomen heeft hoor;)

Gast
Gast

Bericht  mickey zo 14 apr 2013 - 9:07

Wat bij mij ook hielp, was een hydrofiele doek oprollen en onder mijn borst doen. Die tip had ik in het ziekenhuis gekregen, aangezien ik ook flinke borsten heb. Daardoor ligt je tepel al wat hoger en hoef je niet persé je borst te ondersteunen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 9:17

Rejoy. schreef:ik val weer in slaap zodra ze de eerste slok genomen heeft hoor;)

En je bent nooit bang dat je dochter onder de deken komt of tegen een kussen aan komt te liggen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pineco zo 14 apr 2013 - 9:27

Ik voed net zoals op de foto van Caro, en 's nachts liggend op bed. Ze kan dan trouwens ook alleen rechts van me liggen, maar het lukt me wel om beide kanten zo te voeden. Eerst rechts en dan links (niet andersom, want dan gaat mijn rechterborst lekken Embarassed).

Ik val overigens ook meteen in slaap, gelukkig maar, want anders was ik echt op na bijna een jaar 2 tot 3 voedingen per nacht Laughing De eerste weken vond ik dat wel eng, maar ik heb veel gelezen over veilig samen slapen en ben sowieso niet bang dat ik op haar rol. Dat kan echt niet in de houding waarin ik voed. Als ik wakker word, leg ik haar weer in haar eigen bedje. En er zijn nachten dat ze veel huilt en zich vaak meldt, dan blijft ze gewoon tussen ons in liggen. Ik blijf niet bezig ;-)
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 10:33

Ja dat heb ik dus sowieso dat lekken. Ik kan wel de linker geven, maar dan moet ik op zo'n matje uit het kraampakket gaan liggen met die andere borst laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Laurientje zo 14 apr 2013 - 19:23

Ik geef mijn dochter nu iets langer dan een jaar borstvoeding maar voed het liefste in de madonnahouding, rugby heb ik nooit echt onder de knie gekregen.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Pink! zo 14 apr 2013 - 19:53

Ik doe t zoals caroow op de foto en snachts liggend.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 24 Vorige  1, 2, 3 ... 13 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: