Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 3 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 3 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Pink! zo 14 apr 2013 - 19:54

Rejoy. schreef:ik val weer in slaap zodra ze de eerste slok genomen heeft hoor;)

+1
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 zo 14 apr 2013 - 20:17

Vaak zoals varia, soms ook in de rugbyhouding (als ze in de eerste houding niet goed wil aangapen)
Liggend heb ik ook geprobeerd, maar dan kan ik haar hoofdje niet goed sturen waardoor t aangapen niet goed gaat
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 20:31

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:ik val weer in slaap zodra ze de eerste slok genomen heeft hoor;)

En je bent nooit bang dat je dochter onder de deken komt of tegen een kussen aan komt te liggen?

Nee hoor, ze ligt dan onder een eigen katoenen deken en ik schuif mijn kussen helemaal weg van haat. Bovenop haar rollen doe ik niet. Ik ben soms in een meest onmogelijke positie met enorme spierpijn wakker geworden, omdat ik er toch onbewust bewust ben was dat ze naast me lag.

Gast
Gast

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 20:33

sanne-84 schreef:Vaak zoals varia, soms ook in de rugbyhouding (als ze in de eerste houding niet goed wil aangapen)
Liggend heb ik ook geprobeerd, maar dan kan ik haar hoofdje niet goed sturen waardoor t aangapen niet goed gaat

Jij moet echt wat aan die auto-correct doen Laughing Laughing
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caroow zo 14 apr 2013 - 20:35

Rejoy. schreef:
Caroow schreef:

En je bent nooit bang dat je dochter onder de deken komt of tegen een kussen aan komt te liggen?

Nee hoor, ze ligt dan onder een eigen katoenen deken en ik schuif mijn kussen helemaal weg van haat. Bovenop haar rollen doe ik niet. Ik ben soms in een meest onmogelijke positie met enorme spierpijn wakker geworden, omdat ik er toch onbewust bewust ben was dat ze naast me lag.

Op hem liggen ben ik ook echt niet bang voor, maar dat dekbed.. Mijn vriend is nu verkouden en heeft wat koorts, dan durf ik het echt niet, stel dat hij toch het dekbed omhoog trekt. Nog even, dan is het weer heel warm in huis, dan slapen we onder alleen een laken, dat is toch een stukje veiliger.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 14 apr 2013 - 23:27

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:

Op hem liggen ben ik ook echt niet bang voor, maar dat dekbed.. Mijn vriend is nu verkouden en heeft wat koorts, dan durf ik het echt niet, stel dat hij toch het dekbed omhoog trekt. Nog even, dan is het weer heel warm in huis, dan slapen we onder alleen een laken, dat is toch een stukje veiliger.

Onze dochter slaapt ook bij ons. Toen ze nog heel klein was had ik haar ledikantje naast ons bed staan, klem tussen ons bed en de muur, als uit-bed-val bescherming. Vaak lag ze dan aan die kant van me. Zelf trok ik dan wat warmere bovenkleding aan (hemdje met daar overheen iets met lange mouwen. De bovenste laag trok ik dan omhoog tot over mijn borst zodat ik als T wilde drinken alleen het hemdje omlaag hoefde te schuiven) en legde het dekbed een stuk lager. Tot mijn middel ongeveer. Koud kreeg ik het dan niet, en bang dat T onder het dekbed kwam was ik zo ook niet meer. Later hebben we haar ledikant omgebouwd tot co-sleeper, het is nu gewoon een extra stukje bed smile

Gast
Gast

Bericht  Sanne zo 14 apr 2013 - 23:48

Ik doe het samen slapen net zoals Tiramisu. Het dekbed ligt lager overmaakt en stevig ingestopt aan de onderkant. Mijn vriend gaat dan ook lager liggen, ik blijf hoog liggen en heb warmere bovenkleding aan, een topje met shirt eroverheen. Shirt omhoog, topje naar beneden en mijn rug ligt nooit bloot. Mijn dochter ligt in haar slaapzak en tot iets onder haar borst onder ons dekbed. Toen ze pasgeboren was, bleef ik wel wakker en legde ik haar terug in de wieg. Vanaf een maand of 3 niet meer, sindsdien slaapt ze bij ons.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 3:21

Pineco schreef:Ik voed net zoals op de foto van Caro, en 's nachts liggend op bed. Ze kan dan trouwens ook alleen rechts van me liggen, maar het lukt me wel om beide kanten zo te voeden. Eerst rechts en dan links (niet andersom, want dan gaat mijn rechterborst lekken Embarassed).

Ik val overigens ook meteen in slaap, gelukkig maar, want anders was ik echt op na bijna een jaar 2 tot 3 voedingen per nacht Laughing De eerste weken vond ik dat wel eng, maar ik heb veel gelezen over veilig samen slapen en ben sowieso niet bang dat ik op haar rol. Dat kan echt niet in de houding waarin ik voed. Als ik wakker word, leg ik haar weer in haar eigen bedje. En er zijn nachten dat ze veel huilt en zich vaak meldt, dan blijft ze gewoon tussen ons in liggen. Ik blijf niet bezig ;-)

Zo doe ik het ook. Ik leg haar begin van de avond altijd heel braaf in haar wiegje op onze kamer. Maar als ik haar snachts voor een voeding naast mij in bed leg, dan val ik ook weer in slaap. Word pas weer wakker als ze weer een voeding wil. Wel helemaal verkrampt omdat ik me niet beweeg met haar naast me. Ik kan er ook zo van genieten om dat gezichtje te zien als ze voldaan is. Dan heeft ze van die slaperige pretoogjes met een glimlach.

ik vind het trouwens heel fijn zo.. Smorgens word ze vaak wakker door de wekker van mijn man. Dan is ze vaak een uurtje wat onrustiger, steeds/wakker/slapen/wakker/slapen, en pakt ze de tepel zelf steeds voor een paar slokjes drinken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 4:15

Caroow schreef:
Rejoy. schreef:
Caroow schreef:

Ze ligt ook aan mijn zijkant, dus aan de buitenkant van het bed. Daar staat de co-sleeper naast als uitval-bescherming. Op die manier kan ze niet onder een opgetrokken deken komen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 15 apr 2013 - 6:07

Ik had de laatste dagen het idee dat ik een beetje 'leeg' was. Nu heeft L. Gisteren, vannacht en vanmorgen vaker gedronken. Vermoeiend, maar nu heb ik weer veel vollere borsten! Klopt het dat ze het op deze manier zelf regelen eigenlijk?

En nog een andere vraag. Vanavond ben ik weg en krijgt L. Een flesje afgekolfde melk. Ik red het wel zonder kolven, maar is dit verstandig of zal ik bij thuiskomst toch kolven? En dan 1 borst (die aan de beurt is) of alletwee?

En misschien een gekke vraag, maar moedermelk heeft steeds een andere samenstelling afgestemd op wat het kind nodig heeft. Maar hoe zit dat dan met de melk uit de vriezer van een tijdje terug dan? Hij is nu alweer een stuk ouder en het viel mij op dat mijn melk er ook heel anders uit ziet nu. Is dat erg?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Pineco ma 15 apr 2013 - 11:58

Dat klopt Pompoen, door even wat vaker te drinken wordt je productie weer opgeschroefd en wordt vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd. Wat het kolven betreft, daar heb ik niet veel ervaring mee, maar ik zou wel de voeding kolven die je overslaat (de borst die aan de beurt is dus).
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 16:10

Pompoen schreef:Ik had de laatste dagen het idee dat ik een beetje 'leeg' was. Nu heeft L. Gisteren, vannacht en vanmorgen vaker gedronken. Vermoeiend, maar nu heb ik weer veel vollere borsten! Klopt het dat ze het op deze manier zelf regelen eigenlijk?

En nog een andere vraag. Vanavond ben ik weg en krijgt L. Een flesje afgekolfde melk. Ik red het wel zonder kolven, maar is dit verstandig of zal ik bij thuiskomst toch kolven? En dan 1 borst (die aan de beurt is) of alletwee?

En misschien een gekke vraag, maar moedermelk heeft steeds een andere samenstelling afgestemd op wat het kind nodig heeft. Maar hoe zit dat dan met de melk uit de vriezer van een tijdje terug dan? Hij is nu alweer een stuk ouder en het viel mij op dat mijn melk er ook heel anders uit ziet nu. Is dat erg?

Dat laatste vroeg ik me idd ook af..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje ma 15 apr 2013 - 17:42

Die melk van het hele begin is juist heel erg gezond en voedzaam. Gewoon geven! Alleen niet verbaasd zijn als de ontlasting er anders van wordt, was hier tenminste wel zo

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Pineco ma 15 apr 2013 - 18:56

Je kunt ingevroren moedermelk inderdaad best een tijd bewaren. Maar ik heb zelf geen idee hoe lang precies en of het kwaad kan dat de samenstelling van de melk anders is. Ik denk dat je niet iedere voeding met 'oudere' melk zou moeten vervangen, want dan krijgt je kind niet de juiste voedingsstoffen binnen. Maar een of twee op een dag zal vast geen kwaad kunnen. Misschien weet iemand anders hoe het precies zit? Ik ben er ook wel benieuwd naar.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Laurientje ma 15 apr 2013 - 21:08

Ik heb ook een vraag, mijn dochter is nu ruim 1 jaar en drinkt sinds een week alleen nog maar de ochtenden, mijn borsten voelen wel "slap" aan (dus nooit meer gestuwd of vol) ik hoor haar wel altijd nog slikken dus er is nog wel melk, ze drinkt wel kort, meestal maar tussen de 5 en 10 minuten maximaal, maar eerder maar 5.
Hoe lang zou dit nog vol te houden zijn? Voordat er helemaal niets mee in zit?
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  maiadebij ma 15 apr 2013 - 21:14

Mijn borsten voelden ook nooit meer 'vol' aan toen J die leeftijd had. Vraag en aanbod is dan goed op elkaar afgestemd. Rond een jaar zou je productie zo stabiel moeten zijn dat je nog lange tijd 1voeding per dag kunt geven. Een dag overslaan zou zelfs kunnen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 21:14

In t begin lukte t q van de borst niet goed, mede waarschijnlijk doordat ze in t ziekenhuis flesje kreeg. Toch had ze dit binnen een paar dagen onder controle, en lukte t aanhappen vrijwel meteen. Dit heeft een week geduurd, sinds zondag lijkt t aanhappen moeilijker te gaan. Ze hapt wel/doet haar mond open, maar toch lukt t niet. Zo moeten we t wel eens 20-30 x proberen, net duurde t 5 min voordat ze het goed had.
Iemand idee,hoe dit kan?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen ma 15 apr 2013 - 21:23

@Sanne, L. hapt ook ineens minder goed aan. Ik heb het idee dat hij gewoon een beetje lui is, want de melk komt toch wel geloof ik. En soms vind hij het erg lastig aanhappen als mijn borsten erg vol zijn. Heb je niet toevallig een beetje last van stuwing of zoiets? Ook merk ik dat het aanhappen lastig gaat als mijn tepels niet 'ontspannen' zijn. Dan zijn ze dus wat harder, geheel of gedeeltelijk. Ook de houding maakt voor hem uit. Soms lukt het niet in de ene houding, dan leg ik hem in een andere houding en dan lukt het ineens wel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 21:43

Ik heb wel iets meer last van stuwing, maar vergeleken de eerste week valt dat in het niets;) en toen deed ze het ook gewoon. En hier komt de melk er ook gewoon snel uit, maar dat deed het al, dus daarin is ook niks veranderd.
Andere houding wil nog wel eens helpen idd, maar desalniettemin maakt dit me wel weer onzeker:( wilde beginnen met een fopspeen, maar dat durf ik nu niet meer
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 22:53

De vrouw van het cb zei dat het onnodig is om R na anderhalf uur weer aan te leggen (hij heeft 's ochtends vaak snel weer honger) omdat er dan toch niks in zit. Nou weet ik niet of ze bedoelde of er geen melk inzit of dat er geen voedingsstoffen meer in de melk zit, maar dit klopt toch niet? Als ik kolf doe ik dit ook een uur na de voeding en dan heb ik melk genoeg.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen ma 15 apr 2013 - 23:02

In het ziekenhuis zei de lactatiekundige wel dat er minimaal 2 uur tussen kolven en de voeding moest zitten. Maar voeden op verzoek is ook voeden na 1,5 uur toch? En je hebt dan toch nog je andere borst om aan te bieden?
Ofnee jij voed met allebei, waarom eigenlijk? Zo krijgt R. toch vooral 'voormelk'? Die is minder voedzaam dan 'achtermelk'. Kun je niet beter na het verschonen dezelfde borst aanbieden?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bimbam ma 15 apr 2013 - 23:11

Caroow, al tijdens het voeden wordt er weer nieuwe melk aangemaakt in je borst, dus wat het cb zegt is gewoon lulkoek. Gewoon geven, je zoon heeft het blijkbaar nodig want anders vroeg ie er niet om.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 23:12

Klopt idd van de voor en achtermelk.
Maar tegen mij zeggen ze ook dat je moet proberen niet voor de 2 uur na de vorige voeding alweer aan te leggen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 23:14

Goeie vraag waarom ik dat doe. Als ik dat niet doe dan ontploft mijn niet-gedronken borst. Maar dat kan ook gewenning zijn natuurlijk..

Maar als er 2 uur tussen voeden en kolven zit, dan kan ik niet kolven. R drinkt bijvoorbeeld om 11 uur, hij niest een paar keer wat wat tijd kost en tijdens het verschonen plast hij over zijn romper dus het is 12 uur voordat we klaar zijn. Na 2 uur ga ik kolven, om 14 uur dus. Daar ben ik na een half uur mee klaar, dan nog 2 uur wachten dus dan is het 16.30. Tegen die tijd heeft R zijn eigen vuist al opgegeten ben ik bang..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 23:16

Waarom kolf je eigenlijk?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: