Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 14 van 24 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 14 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Pompoen wo 8 mei 2013 - 8:00

Rejoy. schreef:Als je twijfelt over het aanhappen zou ik er zeker een LK bij halen. Of even bellen met een vrijwilliger van LLL of VBN, dat is misschien wat laagdrempeliger.

Ach, ik ben gewoon een beetje een twijfelkont, wie ik daarvoor moet bellen maakt niet uit laughcry. Ik ben er zo eentje van alles zelf willen doen en oplossen. Ik denk dat ik vrijdag misschien de LK wel bel, morgen is hemelvaart.
Nu ga ik naar bed, want de vermoeidheid helpt ook niet mee. Ik slaap elke keer pas rond een uur of 1 en dan komt mijn lieve ventje alweer om 2.30 uur en vervolgens om 5.30 en dan wil hij vaker en langer drinken dus echt uitgerust raak ik op die manier natuurlijk niet en dat helpt ook niet mee het een beetje rooskleurig in te zien.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:04

Ik vind het vooral heel erg knap dat je nu doorzet, petje af hoor! Het jammere is dat je niet weet of het hierna beter gaat of je weer tegen iets anders aan loopt. Stel dat als je die spruw overwonnen hebt en het hartstikke goed gaat, dan ben je super blij dat je hebt doorgezet. Het gaat in ieder geval wel stukje bij beetje beter, zeker als je nagaat van hoever jullie zijn gekomen Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 14 3711883763

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:40

Ik ben van de tepelhoedjes-partij, ik raad het zo ongeveer bij elk probleem aan Rolling Eyes Maar, helpt dat niet? Tepelhoedje en fles/kolven afwisselen tot het beter gaat? Anders in overleg met een lk dat je dat doet tot de spruw over is en dan weer advies van haar over het aanleggen?

En ik vind het knap hoor, dat je al zo ver bent gekomen!

Voor het kolven in het openbaar; kan je niet voor en na het bezoek kolven? Of gewoon even je terug trekken met de mededeling dat je gaat kolven?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 9:11

Ik ga over 3 weekjes weer aan het werk.. En daar kan ik niet kolven (wil ik niet, is vreselijk onhandig). Ik kan eventueel wel voor of na werktijd kolven, maar niet tussendoor (en ik ben op de hoogte van de wet, maar ik wil het gewoon niet).

Nu werk ik geen hele dagen, ik werk 20 uur over 5 dagen. Soms 3 uur, soms 4,5 uur en heel soms 5,5 uur. Echt heel incidenteel zal ik een keer dagen langer dan 5,5 uur maken, dan heb ik pauze en zou in mijn pauze kunnen kolven.

Zal het me gaan lukken om bv te blijven geven? Met gemiddeld 4,5 uur tussen het kolven, en dat max 1 keer per dag?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje wo 8 mei 2013 - 9:21

Ik denk dat dat wel goed komt caroow. Wel even kolven voor t werk, en meteen erna, of aanleggen natuurlijk.

Pompoen, misschien kun je de lk alvast bellen. misschien dat ze voor nu tips heeft en als de spruw over is langs kan komen om mee te kijken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  sanne-84 wo 8 mei 2013 - 9:22

Pompoen, je voedt nu heel veel met de fles, kan het dan niet zijn dat hij die ene keer de borst moeilijk vind, daardoor minder goed aanhapt en je daardoor extra pijnhebt?
Tepelhoedje is minder pijnlijk, maar ze moeten wel meer moeite doen om aan de melk te komen, en het is dan ook anders aanhappen, dus ik weet niet of e an nog ooit an t tepelhoedje afkomt
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Pink! wo 8 mei 2013 - 20:11

Ik denk ook wel dat dag goed komt caroow. Toen ik bij de eerste ging werken kolfde ik maar 1 keer op een werkdag van 10 uur, dat ging gewoon goed.
( heb hem uiteindelijk 10 maanden gevoed)
Nu werk ik thuis dus zit niet met dat probleem.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 20:24

Caroow schreef:Ik ga over 3 weekjes weer aan het werk.. En daar kan ik niet kolven (wil ik niet, is vreselijk onhandig). Ik kan eventueel wel voor of na werktijd kolven, maar niet tussendoor (en ik ben op de hoogte van de wet, maar ik wil het gewoon niet).

Nu werk ik geen hele dagen, ik werk 20 uur over 5 dagen. Soms 3 uur, soms 4,5 uur en heel soms 5,5 uur. Echt heel incidenteel zal ik een keer dagen langer dan 5,5 uur maken, dan heb ik pauze en zou in mijn pauze kunnen kolven.

Zal het me gaan lukken om bv te blijven geven? Met gemiddeld 4,5 uur tussen het kolven, en dat max 1 keer per dag?
Dat kan wel hoor Caroow. Uiteindelijk worden de tijden tussen je voedingen ook langer.

Pompoen ik vind je echt een bikkel dat je al zo ver bent gekomen.

Gast
Gast

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 20:30

Caroow, ik denk dat het wel kan. Ik heb alleen de eerste week drie keer per dag gekolfd op mijn werk en daarna twee keer per dag. Dan zat er ook steeds ongeveer 4,5 uur tussen.
Als je genoeg kan kolven met kolven voor en na werktijd, dan komt het vast goed.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 1:19

Nou mijn man heeft de lactatiekundige voor mij gebeld, ze komt vanavond om een uur of 7 meekijken met de voeding. Ik zie er nu al tegenop (de voeding) maar ben blij dat ze komt.
Ondertussen drinkt mijn kleine man zo ontiegelijk veel uit de fles dat ik me afvraag of dat wel goed is, maar hij is zelfs nu een uur na de voeding nog onrustig aan het zoeken en happen terwijl hij 170 cc heeft gedronken. Ik heb berekend dat hij ongeveer 1000 ml per dag drinkt nu uit de fles! Volgens mij is dat veel te veel, maar ik weet ook even niet hoe ik hem anders tevreden moet houden. Ik ga daar sowieso ook naar vragen vanavond.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 1:22

Is dat niet vooral zuigbehoefte pompoen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 1:25

Aargh, typen op mobiel is toch echt niet wat, ik was nog niet klaar:

Fles gaat veel sneller dan de borst, waardoor kindjes de voeding sneller op hebben dan de zuigbehoefte is voldaan, daardoor kan het lijken alsof kindjes onverzadigbaar zijn, terwijl dit dan vaak vooral onvervulde zuigbehoefte is.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 2:05

Rejoy. schreef:Aargh, typen op mobiel is toch echt niet wat, ik was nog niet klaar:

Fles gaat veel sneller dan de borst, waardoor kindjes de voeding sneller op hebben dan de zuigbehoefte is voldaan, daardoor kan het lijken alsof kindjes onverzadigbaar zijn, terwijl dit dan vaak vooral onvervulde zuigbehoefte is.

Ja, dat vraag ik me ook steeds af. Maar hij krijgt een speentje (tjonge, alles waar ik tegen was haha) maar die spuugt hij gewoon uit als hij nog honger heeft en gaat huilen. Ik weet het ook niet zo goed, ik geef hem die 120 cc wat me al ruimschoots genoeg lijkt, daarna houd ik hem lekker bij me en krijgt de speen, maar dat wil hij dan echt niet, hij gaat driftig zoeken en happen, huilen, speen uitspugen en pas als hij nog meer gedronken heeft houd hij daar mee op. Ik geef hem meestal pas meer als hij na een half uur nog zo doet. Vaak als dat dan nog eigenlijk niet genoeg is daarna blijft hij heel lang wakker en onrustig.
Nou ja kortom, eigenlijk ben ik gigantisch aan het klooien en ben ik ontzettend blij dat de lactatiekundige vanavond komt, ik wil graag een plan maken over hoe nu verder. Ik denk dat ik ook een beetje een grens moet gaan trekken voor mezelf hoe ver ik wil gaan. Ik wil best doorzetten als dit waarschijnlijk over gaat. Maar ik wil niet doorzettend als het waarschijnlijk klooien blijft want dan ga ik er aan onderdoor uiteindelijk. En ik heb sowieso besloten nog even te blijven kolven als ik denk te willen stoppen zodat die deur niet gelijk helemaal dicht is.

Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft over de pijn, het aanhappen van L. en de witte tepels die ik vaak krijg en ook wat ze te zeggen heeft over de flesvoedingen en het onverzadigbaar lijken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 do 9 mei 2013 - 2:53

Wie praat me ff moed in voor een paar dagen??
Dinsdag mag ik weer wegen, en dan belt de lk ook op om nav het gewicht en hoe het gaat verder te kijken (als er iets was mocht ik ook altijd eerder bellen)
Maar blegh, het vakt tegen..
E was al sneller onrustig aan de borst (veel draaien/wringen en loslaten) na een paar minuten (volgens de lk doen baby's dat om de melkproductie extra te stimuleren) maar nu is het al redelijk vanaf het begin, en is ze na 10, hooguit 15 minuten ook aan het huilen aan de borst (en dat doet pijn bij mama!). Ik heb ook het idee dat ze nu nog minder drinkt aan de borst.
Na de voeding geef ik wat gekolft bij, maar geef op de gok maar een hoeveelheidje.
En voel me niet echt prettig bij het nakolven, waarschijnlijk ook vooral omdat dat niet echt lukt.
Ben zo in staat om op flesvoeding over te gaan. Maar ergens wil ik sowieso tot dinsdag afwachten, maar dan moet ik wel de komende dagen door te zien komen. Niet weten of ze genoeg binnenkrijgt, of ik wel genoeg geproduceerd krijg, en om haar zo aan de borst te zien is zo niet fijn.. Owja mn tepels beginnen ook gevoeliger te worden, niet tijdens het drinken, maar wel met aanhappen of kleding
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje do 9 mei 2013 - 3:06

Pompoen; Louise wilde in het begin toen ze een fles kreeg ook geen speen, maar was inderdaad ook veel aan het zoeken en was onrustig. Ze heeft toen vooral veel aan onze pink gezogen en op haar handjes. Fijn dat de lactatiekundige komt vanavond!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 3:17

Sanne, ik zou de lactatiekundige toch even bellen om te overleggen, vooral omdat jij je er eigenlijk niet goed en onzeker bij voelt!

Slakje misschien moet ik mijn pink inderdaad maar weer eens proberen. Hij pakt zelf wel steeds vaker zijn handjes, maar dat is allemaal nog iets te ongecoördineerd.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pink! do 9 mei 2013 - 4:55

Sanne, ik zou ook weer bellen!

Pompoen, idd pinkje wilde ze hier ook liever. Hopelijk kan de LK je helpen!
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 7:21

Nou het blijkt een enorme opstapeling van problemen. Ik heb inderdaad vasospasmen, hij hapt inderdaad niet goed aan, hij is erg onrustig aan de borst en ongeduldig, we hebben inderdaad spruw en daarnaast krijgt hij hoogstwaarschijnlijk te veel voeding en heeft hij er waarschijnlijk last van dat hij te hard groeit. Hij groeit meer dan een pond per week, op zich mag dat met borstvoeding, maar zijn hele gedrag laat zien dat het te veel is.
Het aanleggen en alles doe ik op zich goed, bij de meeste kindjes had het geen probleem opgeleverd, maar bij hem wel dus dat moet helemaal tot in de puntjes perfect. Ik moet hem iets lager leggen en iets beter steunen en ik kan dus écht niet in allerlei houdingen voeden.

Ik heb een heel plan de campagne gekregen!
Ik moet komende twee dagen overdag flesjes gaan geven die hij liggend op zijn zij moet drinken zodat de zwaartekracht niet meehelpt en hij er langer over doet met niet meer dan 120 cc, hij krijgt een half uur om dat leeg te drinken, boertje te laten en evt. verder te drinken en daarna is het hoe dan ook uit met de pret en krijgt hij niets meer tot 2,5 maar liever 3 uur of 3,5 uur later. Dus er word hier niet meer geclusterd! 's nachts mag ik hem aanleggen als ik dat prettiger vind. Als hij onrustig is na de voeding en niet wil slapen mag ik hem inbakeren, verder pink of fopspeentje geven om aan de zuigbehoefte te voldoen. Vooral 's ochtends wanneer hij wil clusteren (wat dus niet mag omdat hij te veel krijgt dan) zal dat waarschijnlijk nodig zijn. Verder ook lekker veel in de draagdoek omdat dat een beetje werkt als inbakeren.
Verder spruw nog 2 weken na het verdwijnen van de klachten blijven behandelen en inderdaad mezelf met miconazolnitraat in plaats van nystatine (maar dat deed ik al).
Na elke voeding moet ik dubbelzijdig blijven kolven totdat we weer overgaan op volledig borstvoeding.
Ik moet alles bijhouden wat hij drinkt, hoe laat en wat voor gedrag hij laat zien en hoe lang hij slaapt.

Het is een vrij 'streng' beleid, ze zei dat we hem onder curatele gingen stellen (of op control + alt + delete drukken Wink), het wordt waarschijnlijk aanpoten en wat vaker huilen, maar het levert waarschijnlijk wel op dat hij beter gaat drinken uiteindelijk.
Ze zei dat ik wel erg veel pech heb en wel erg veel problemen bovenop elkaar maar ze hoopt dat een heleboel daarvan opgelost word als hij niet meer zo nokkievol zit met melk de hele dag en meer gaat drinken omdat hij honger heeft dan uit zuigbehoefte, want dat is nu wat er eigenlijk aan de hand is, hij zit de hele dag vol, na een uur of drie geeft hij hongersignalen omdat er dan weer wat in moet, maar eigenlijk hoeft dat niet zo van hem en daardoor hapt hij maar een beetje halfslachtig aan, is hij onrustig en ongeduldig aan de borst.

Over 2 dagen (zaterdagavond of zondagochtend) moet ik bellen om te vertellen hoe het gegaan is en dan bespreken we hoe we verder gaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 7:25

Fijn Pompoen dat er toch weer een LK heeft mee gekeken, wat een pech hebben jullie zeg, wel super dat je het toch doorzet! Klinkt als een strak regime, hopelijk heeft dat een goede uitwerking!! Heb je er weer een beetje vertrouwen in?

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 7:28

Hopelijk heb je nu wat meer vertrouwen er in, en belangrijker, werkt het ook! Je verdient het wel na al die moeite om nog heel lang probleemloos borstvoeding te geven!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  red rose do 9 mei 2013 - 7:32

Pompoen, fijn dat de lk geweest is, maar wat vervelend dat er zoveel problemen zijn. Veel succes met het strakke regime.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  Pompoen do 9 mei 2013 - 7:33

Rejoy. schreef:Fijn Pompoen dat er toch weer een LK heeft mee gekeken, wat een pech hebben jullie zeg, wel super dat je het toch doorzet! Klinkt als een strak regime, hopelijk heeft dat een goede uitwerking!! Heb je er weer een beetje vertrouwen in?

Ja, ik zie het wel zitten dit 'resetten' en hoop echt dat het wat oplevert! Maar mijn gevoel zegt van wel! In het begin toen ik net begon met op verzoek voeden en hij daarvoor op het hele strakke regime van het ziekenhuis zat (met flesjes van 60cc 7x per dag) toen ging het behoorlijk goed, het gelazer is eigenlijk niet zo heel lang daarna langzamerhand ontstaan.

Het hielp ook dat ze me heeft laten zien hoe ik het aan de borst met hem moet doen en ik merk dat ik daar nu toch veel minder last van heb dan anders. Ik moet hem veel sneller tegen me aandrukken en veel steviger vasthouden en ook als hij begint te wurmen stevig vast blijven houden en dus eigenlijk niet eens de kans geven van mijn tepel 'af te glijden' of te gaan klemmen of trekken. Hij deed dat nu ook wel een beetje hoor, maar hij kreeg minder de kans me echt pijn te doen. Verder zijn onderkaakje regelmatig naar beneden trekken en zijn lipje goed doen want die heeft hij inderdaad niet goed. Dat deed ik al, maar zij zette echt wat meer kracht. En het inbakeren voor het voeden werkt ook erg goed, daardoor word het niet een grote worstelpartij, want dat is het vaak wel. Ik kom handen te kort met die maaiende armpjes, grijpende handjes en dat wriemelende lijfje.

Oh en het hielp ook dat ze zei dat ik het eigenlijk heel erg goed deed maar dat ik nou net een kindje heb bij wie het helemaal perfect tot in de puntjes moet omdat hij het anders niet doet.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne do 9 mei 2013 - 7:35

Sanne, er is nu net een lactatiekundige bij je geweest om te kijken naar de problemen. Jullie hebben een mogelijke oplossing bedacht, nl. extra kolven om de productie te stimuleren en over een paar dagen ga je nog een keer wegen. Geef het even een kans. Je melkproductie is niet van de een op andere dag weer in orde. Dat kost even tijd.
Misschien geeft het jou rust om een duidelijke termijn te stellen? Bijvoorbeeld, als het dinsdag nog niet beter gaat, stop ik. Of: als het dinsdag niet beter gaat, probeer ik samen met de LK nog één andere manier, maar uiterlijk over 2 weken moet het beter gaan. Zou dat wat zijn?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  sanne-84 do 9 mei 2013 - 8:16

Pompoen fijn dat er dingen uit zijn gekomen waar je mee aan de slag kan! Hopelijk gaat t snel wat beter.
Grappig om te lezen dat zijn onrustig gedrag aan de borst wordt veroorzaakt door teveel voeding, terwijl E dit vertoont ivm te weinig productie.

Sanne, je hebt gelijk, daarom zocht ik naar mensen die me moed in praten. Dinsdag lijkt ergens ver weg, maar is ook zo.

Alleen is de keuze bij mij al gemaakt volgens mij; mn kolf is er mee opgehouden.. On 6 uur nog gebruikt, en nu krijg ik em niet meer aan..
Morgen toch maar de lk bellen
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 8:27

@ Pompoen: Fijn dat je nu hele praktische tips hebt gekregen. Wat dat betreft ben ik ook altijd wel pragmatisch ingesteld. Het klinkt in ieder geval erg logisch allemaal en volgens mij kun je hier ook wel mee uit de voeten. Volgens mij was dat aanhappen ook wel een openbaring voor je hè (ondanks dat je al over het aanhappen twijfelde)

@ Sanne: morgen gewoon weer de LK bellen, succes! Heb je alle onderdelen wel goed zitten? Als je sommige onderdelen vergeet, dan zuigt ie niet vacuüm. Je had net een nieuwe gekocht toch, anders ook direct even contact opnemen met de winkel en eventueel een kolf bij de thuiszorgwinkel huren. Dan kun je in ieder geval doorgaan met kolven.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 24 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 19 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: