Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 6 van 24 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 6 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Happydobby do 18 apr 2013 - 20:41

Linda schreef:

En welke fles raden jullie aan?

Wij hadden de difrax met kersspeen (deze zit op de fles die je koopt) Wij hadden ook de avent maar zoon verslikte zich ermee. Met difrax niet, die van roodkapje hebben wij niet hoeven proberen. Zoon heeft trouwens de eerste weken vaak de fles gehad en toen hij goed uit de borst dronk hadden wij geen probleem met de switch van borst naar fles.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Muppetje do 18 apr 2013 - 20:51

Wij zijn met n week of vier begonnen met af en toe een flesje. Bijvoeden in de kraamweek deden we met zo'n spuitje.

Wij hadden flesjes van Avent, met de kleinste speen. We zijn pas na zes maanden overgestapt op speen 2

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pineco do 18 apr 2013 - 20:55

Hoe gaat het nu Pompoen? Ik heb echt bewondering voor hoe je je hier doorheen slaat hoor, met alle tegengeslagen die op je pad komen en toch zo goed vol blijven houden, respect! Maar van wat ik hier lees, ben je heel goed op weg en doet jullie kleine man het prima. Ik hoop dan ook dat je binnenkort wat meer kunt gaan genieten van de borstvoedingsmomentjes, sterkte in ieder geval.

En wat flesjes betreft, wij hebben hier bij beide dames zo ongeveer alle merken geprobeerd. De oudste ging uiteindelijk met een maand of 5 uit de Avent-flesjes drinken. De jongste weigert nog steeds elke fles. Gelukkig werk ik niet buitenshuis, dus het is geen heel groot probleem, maar het zou toch fijn zijn als ik een keer een voeding uit handen kon geven. Inmiddels oefen ik met een gewoon bekertje (tuitbekers blieft madam ook niet). Dat gaat redelijk, maar ze drinkt gewoon niet graag iets anders dan live borstvoeding.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Pompoen vr 19 apr 2013 - 0:13

Nou hij blijft maar komen, om het uur soms twee uur en soms iets langer en tussendoor maakt hij geluidjes en wil hij niet altijd slapen. Vanmorgen was ik echt helemaal kapot, hij was om 5 uur, 6 uur en 7.30 uur gekomen en daarna wilde hij niet slapen. Mijn man heeft het toen even overgenomen enik heb nog even wat geslapen.
Ik heb wel het idee dat mijn productie niet zo hoog is, maar het kan ook komen doordat ons hongerlapje zo vaak wil drinken. Hij heeft wel natte plasluiers en volle poepluiers fn hij spuugt ook regelmatig dus het lijkt me dat hij genoeg binnen krijgt. Ik hoop dat het gauw weer wat minder word want dit is wel erg vermoeiend!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow wo 24 apr 2013 - 23:23

Ben ik weer nerd

R begint een beetje meer tijd tussen de voedingen te laten, vannacht zelfs 4,5 uur (de voeding erna was wel na 2,5 uur weer). Ook nu ligt hij nog te knorren, normaal liet hij er 's ochtends 2,5 á 3 uur tussen, nu is het bijna 3,5 uur.

Hoeveel voedingen en hoeveel natte luiers moet hij per dag hebben? Ik ben bang (gemaakt) dat hij er teveel tijd tussen gaat laten.

Nog een vraag.. Hij spuugt steeds vaker en geeft ook vaker mondjes terug. Niet projectielbraken oid, het loopt er gewoon uit. (Spugen over het algemeen niet vaker dan 1 keer per dag). Ook boert hij wel eens wat melk mee naar buiten.
Nu zegt mijn schoonmoeder dat ik dan theelepeltjes met water tussendoor moet geven. Niet waar toch?

Laatste vraag;
Hij werkt met zijn tong de Infacol naar buiten en slikt het niet door. Iemand tips hoe ik hem zo ver krijg?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje do 25 apr 2013 - 0:09

Geen zorgen maken, hij geeft zelf aan wanneer hij honger heeft. Mondjes melk terug geven is heel normaal en kan geen kwaad zolang hij er geen last van heeft.

Zoals je zelf al zegt, lepeltjes water zijn nergens voor nodig, ben benieuwd naar de gedachte hierachter.

Inflacol heb ik geen ervaring mee.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 0:15

Water neutraliseert wat en wordt sneller opgenomen dan bv en voorkomt daarom uitdroging is volgens mij het idee.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 0:19

Hij is geen pasgeboren baby meer joh, wat dat betreft heeft ie al lang bewezen dat ie wel komt als hij honger heeft. Ik zou voor deze leeftijd een minimum van ongeveer 6 voedingen aanhouden.

Iets melk terug geven is niet erg en water geven absoluut niet nodig. Hij drinkt toch voldoende melk, dan is hij toch niet aan het uitdrogen? In water zitten geen voedingsstoffen, in melk wel.

Heeft ie de infacol echt nodig? Anders zou ik dat lekker weg laten.

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 0:23

Even snel, ik moet eigenlijk weg.

Zonder Infacol is het huilen, huilen en nog eens huilen. Dus weglaten is niet echt wat helaas. En gelukkig, 6 voedingen haalt hij sowieso wel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan do 25 apr 2013 - 0:33

Kan je de infacol niet wat dieper in zijn mond doen? Ik deed het bij mijn zoon altijd wat verder in zijn mond, dan moest hij het wel doorslikken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Pineco do 25 apr 2013 - 0:44

Over het aantal voedingen zou ik me geen zorgen maken, hij kan dat nu volgens mij prima aangeven. Het is niet meer dan normaal dat er steeds iets meer tijd tussen de voedingen gaat zitten.

Het mondjesmaat teruggeven gebeurde hier ook lange tijd, komt misschien deels door je overproductie; vraag en aanbod komen langzaam aan steeds meer in balans, dus hij krijgt er naar alle waarschijnlijkheid steeds minder last van.

Water is niet nodig, nog nooit van gehoord ook. Juist niet doen lijkt me, omdat het je productie kan doen teruglopen (al zal dat met de hoeveelheid van een theelepeltje wel meevallen).

En als je de infacol liggend probeert te geven, of doe je dat al? Of met een spuitje (bij de apotheek verkrijgbaar), dan kun je het zoals Liadan zegt wat dieper in zijn mondje toedienen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  ekjir@M do 25 apr 2013 - 0:48

Ik zou de infacol in z'n wangen proberen te geven. Dat advies kregen wij met de spruw medicijnen, onze zoon werkte ook alles met z'n tong naar buiten

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 1:49

Oh kijk, ik wilde net dit topic uppen. Ik heb even wat meedenkers nodig.

L. heeft sinds een aantal dagen krampjes (denk ik), hij begint soms ineens te huilen en is vaak heel hard aan het persen (rood hoofd, persgeluiden etc.). Nu heb ik het idee dat tegelijkertijd het borstvoeden ook rommeliger is geworden. Hij hapt echt heel slecht aan, vooral zijn onderkaak doet hij niet ver genoeg naar beneden. Ik help hem dan soms door zijn kaakje met mijn wijsvinger wat verder open te duwen. Maar tijdens het voeden lijkt het wel alsof hij een soort van van mijn tepel afglijd. Uiteindelijk zit hij dan helemaal niet meer zo ver in zijn mond.
Het voeden doet momenteel behoorlijk zeer, vooral waar zijn onderkaakje zit heb ik vaak enorme steken. Daarnaast heb ik nog die vasospasmen waarbij mijn tepel wit kleurt, maar dat is niet persé tijdens voedingen. Het voeden word meestal een beetje minder pijnlijk in de loop van de voeding, de toeschietreflex doet ook ineens heel erg pijn (in beiden borsten tegelijk) maar de pijn blijft wel elke keer op komen als hij even stopt met zuigen en dan weer begint. Verder gaat hij soms ineens overstrekken aan de borst en dan houd hij mijn tepel stevig in zijn mondje en rukt er daardoor aan (ook auw!) en af en toe klemt hij mijn tepel met zijn kaken. Verder verslikt hij zich ineens regelmatig aan de borst. Ook wil hij vaak lang aan de borst en heb ik niet altijd het gevoel dat hij echt drinkt, maar ik heb vanaf het begin af aan moeite gehad te horen of hij goed slikt, ik hoor het alleen als hij hard slikt en dat is meestal alleen als ik op springen sta.

Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 1:50

Oh ja en caroow, je kunt de infacol ook op een lepeltje geven, dat werkt hier beter dan dat pipetje!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muppetje do 25 apr 2013 - 2:17

Pompoen, klinkt wel beetje als spruw. Vervelend in ieder geval!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 2:21

Muppetje schreef:Pompoen, klinkt wel beetje als spruw. Vervelend in ieder geval!

Maar dan zou ik dat toch moeten kunnen zien?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Muppetje do 25 apr 2013 - 2:23

Pompoen schreef:
Muppetje schreef:Pompoen, klinkt wel beetje als spruw. Vervelend in ieder geval!

Maar dan zou ik dat toch moeten kunnen zien?

Bij L was het ook niet echt te zien. Vooral de pijn die je omschrijft herken ik

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje do 25 apr 2013 - 3:05

Spruw voelde bij mij branderig/ stekerig. Het hoeft niet altijd zichtbaar te zijn.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 4:33

Hmm, ja branderig voelt het wel, na het drinken ook nog een tijdje. En stekerig vooral tijdens het drinken. Hoe kom ik er achter of het echt spruw is en wat doe je daar aan?
L. Heeft overigens verder niets in zijn mondje, heb net goed gekeken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 4:40

Ik vind het ook als spruw klinken. Vooral die pijn in de tepel klinkt bekend. Hier was altijd wel een aanslag op de tong en witte vlekjes in de mond te zien, maar soms zie je niks bij kinderen. Een parelmoerglans op de lippen schijnt ook een 'bekend' symptoom te zijn. Ik zou even miconazol creme ophalen bij de drogist of apotheek en jouw tepels ermee in smeren. Voor je zoontje kun je bij de huisarts nystatine oid krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 5:04

He bah, ik wil geen spruw! Hoe lang duurt het voor je daar vanaf bent?

Ik las net dat spruw ook krampjes en winderigheid kan veroorzaken, hij heeft dus ook sinds een aantal dagen last daarvan. Ik dacht dat het onrustige drinken daar van kwam.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 25 apr 2013 - 7:57

Bij mij was t irritante gevoel na 2 dagen weg maar je moet dan wel nog even doorbehandelen. T. had t in de kraamweek zo erg dat hij er flinke luieruitslag van had, het zat door zn hele lichaam. Ik zou even langs de ha gaan voor medicatie.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 8:02

Ik ga morgenochtend gelijk even bellen, moest er sowieso al heen voor bloeddrukcontrole, maar dat is bij de assistente.
Net bij het voeden was het iets minder erg, maar in het begin deed het verschrikkelijk veel pijn (net messen) en naderhand deed het ook nog een hele tijd pijn (en het brand) en als mijn tepels hard worden doet het gewoon weer zeer. Bah ik zag zo op tegen het voeden net, ik baalde echt toen L. vrij snel na de vorige voeding weer kwam.
Ik ga L. straks een flesje gekolfde melk uit de vriezer geven voordat we gaan slapen (nou ja, haha L. slaapt wel ik bedoel voor we naar 'bed' gaan) en zelf ook even kolven. Ik zou echt bijna in staat zijn om te stoppen dus ik geef mezelf even een 'break'. Vannacht geef ik dan wel weer gewoon live borstvoeding, maar ik moet gewoon even op adem komen, kan wel janken bij elke voeding.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 25 apr 2013 - 8:08

Als je gaat kolven moet je wel alles uitkoken, die melk mag je ook niet invriezen. Kolven met spruw is ook gevoelig, zou beginnen met een lichtere stand en kijken wat je aankan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 25 apr 2013 - 8:14

Teddyaapje schreef:Als je gaat kolven moet je wel alles uitkoken, die melk mag je ook niet invriezen. Kolven met spruw is ook gevoelig, zou beginnen met een lichtere stand en kijken wat je aankan.

Ja, dat had ik inderdaad gelezen. Ik dacht ik bewaar die gekolfde melk gewoon achter in de koelkast voor de komende dagen, als het spruw is is het vast morgen niet over en dan kan ik mezelf nog een keer een 'break' geven. Ik heb ook gelijk de gekolfde melk van een paar dagen terug uit de vriezer gevist zodat ik dat niet over een paar maanden ga geven. De rest van de melk is veel eerder gekolft. Ik heb een kolf met standje superlicht tot heel zwaar, ik begin inderdaad gewoon licht (maar dat doe ik altijd icm een snelle stand om de toeschietreflex op te wekken) en vanaf daar bouw ik op. Mocht het niet gaan dan kan ik ook nog proberen met de hand te kolven, dat ging een paar dagen terug prima. Op zich hoef ik niet te kolven voor de stuwing, mijn borsten zijn al de hele dag behoorlijk 'leeg', maar juist daarom wil ik liever wel kolven om de productie te stimuleren.

Ik heb de hele boel nu in de sterilisator zitten en daar gaat het daarna ook weer in (inclusief het flesje).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 24 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: