flesvoeding-vragen-topic
+13
Steep
Jezzie
Shopaholic
Flower_L
Penélope
Tania
Printje
slaatje
Luce
SarahKey
Paper Crown
Floor
sanne-84
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
flesvoeding-vragen-topic
Er bestaat al een topic over borstvoeding, maar ik vraag me nu ik flesvoeding geef ook enkele dingen af.
-je leest dat je t water moet verwarmen in de magnetron, maar waarom mag je niet gewoon warm water uit de kraan pakken?
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen)
-hoe kan ik voorkomen dat de speen door dochter vacuüm wordt gezogen?
-je leest dat je t water moet verwarmen in de magnetron, maar waarom mag je niet gewoon warm water uit de kraan pakken?
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: flesvoeding-vragen-topic
-je leest dat je t water moet verwarmen in de magnetron, maar waarom mag je niet gewoon warm water uit de kraan pakken? Ik deed allebei, water uit de magnetron maar ook gewoon warm kraanwater.
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën. De eerste 3 maanden stonden ze in de koelkast maar daarna op een afdruiprekje op de aanrecht.
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen) Ik laat ze drogen op het afdruiprek (nog steeds zo). Heb zelfs een paar maanden terug een nieuw afdruiprekje voor babyspulletjes gekocht (voor bijv. spenen/flesjes/bestek/rietjes van rietjesbekers enzovoort).
in het begin ging elke week ook alles in de magentronsterilisator
-hoe kan ik voorkomen dat de speen door dochter vacuüm wordt gezogen? Ik had difraxflessen en draaide dan de bodem wat losser.
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën. De eerste 3 maanden stonden ze in de koelkast maar daarna op een afdruiprekje op de aanrecht.
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen) Ik laat ze drogen op het afdruiprek (nog steeds zo). Heb zelfs een paar maanden terug een nieuw afdruiprekje voor babyspulletjes gekocht (voor bijv. spenen/flesjes/bestek/rietjes van rietjesbekers enzovoort).
in het begin ging elke week ook alles in de magentronsterilisator
-hoe kan ik voorkomen dat de speen door dochter vacuüm wordt gezogen? Ik had difraxflessen en draaide dan de bodem wat losser.
Laatst aangepast door Floor op vr 24 mei 2013 - 21:27; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij pakken sinds een maand warm water uit de kraan, maar eerder kreeg Julian barleduc die ik verwarmde in de magnetron. Vond hem zo klein, nog voor water uit de kraan. Bij mijn ouders krijgt hij wel barleduc ivm ouder huis en oudere leidingen.
Ik was flesjes direct met koud water, vervolgens doe ik er neutral afqasmiddel in en gaat er kokend water bij en dit schud ik met alle toebehoren flink en spoel t nog paar keer na met koud water. 1x in de week kook ik alles uit. Het mG trouwens ook in de vaatwasser.
Ik heb een droogboompje van Beaba! Ideaal! Daar hang ik alles aan.
Deze:
http://m.fonq.nl/product/beaba-uitdruiprek-voor-zuigflessen/48349/?osadcampaign=tradetracker&utm_source=tt&utm_medium=cps&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=71749&mobilecheck=0
Je hebt ze ook met roze!
Ik heb dr browns flesjes, die zuigen geen vacuum.
Ik was flesjes direct met koud water, vervolgens doe ik er neutral afqasmiddel in en gaat er kokend water bij en dit schud ik met alle toebehoren flink en spoel t nog paar keer na met koud water. 1x in de week kook ik alles uit. Het mG trouwens ook in de vaatwasser.
Ik heb een droogboompje van Beaba! Ideaal! Daar hang ik alles aan.
Deze:
http://m.fonq.nl/product/beaba-uitdruiprek-voor-zuigflessen/48349/?osadcampaign=tradetracker&utm_source=tt&utm_medium=cps&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=71749&mobilecheck=0
Je hebt ze ook met roze!
Ik heb dr browns flesjes, die zuigen geen vacuum.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb nooit het water opgewarmd in de magnetron, maar in een flessenverwarmer.
Ik gebruikte dan gewoon koud water uit de kraan.
Heel in het begin kookte ik alles voor toen S zo'n last had van krampjes.
Flesjes kookt ik elke dag even uit en droogde het na met een schone theedoek.
Later kookte ik de flesjes 1 keer in de week uit en voor de rest gewoon even afwassen.
Ik gebruikte dan gewoon koud water uit de kraan.
Heel in het begin kookte ik alles voor toen S zo'n last had van krampjes.
Flesjes kookt ik elke dag even uit en droogde het na met een schone theedoek.
Later kookte ik de flesjes 1 keer in de week uit en voor de rest gewoon even afwassen.
Je kunt warm water gewoon vanaf het begin uit de kraan pakken. Geen probleem.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Vooral 'sochtends pak ik warm water, maar dan voel ik me schuldig omdat ik te 'lui' ben om naar beneden te lopen.
Ik spoel ze ook altijd om na gebruik, en als ik er 2 of 3 heb dan was ik ze et flessenborstel (zonder afwasmiddel)
Uitkoken doe ik iedere 2-3 dagen
Ik spoel ze ook altijd om na gebruik, en als ik er 2 of 3 heb dan was ik ze et flessenborstel (zonder afwasmiddel)
Uitkoken doe ik iedere 2-3 dagen
sanne-84- Ratel
Je doet het helemaal prima
Luce- Kletskop
Als in jouw woonplaats het water niet heel hard is, en er niet veel kalk in zit, kun je best water uit de kraan pakken. Ik gebruik sinds kort bar le duc die ik opwarm in de magnetron. Voorheen kookte ik water, dat ik in de koelkast zette en voor de voeding weer opwarmde. Je kunt natuurlijk ook een thermoskan met gekookt water boven zetten voor de nachtvoeding.
De flesjes gaan hier elke dag nog in de sterrilisator. Ik maak eerst een sopje, was ze af en daarna kook ik ze uit. Vervolgens droog ik ze af met een schone thee doek.
Eerst liet ik ze altijd in de koelkast staan, inmiddels zorg ik gewoon dat ze stofvrij zijn en staan ze op het aanrecht.
De flesjes gaan hier elke dag nog in de sterrilisator. Ik maak eerst een sopje, was ze af en daarna kook ik ze uit. Vervolgens droog ik ze af met een schone thee doek.
Eerst liet ik ze altijd in de koelkast staan, inmiddels zorg ik gewoon dat ze stofvrij zijn en staan ze op het aanrecht.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Waarom kookte je het eerst dan? Dat is hier in NL toch helemaal niet nodig?
Luce- Kletskop
Ik pak warm water uit de kraan, heb nog nooit flesjes uitgekookt. Dt hoeft allemaal niet meer. Ik laat flesjes ewoon na het afwassen opdrogen en zet ze dan in de kast.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Gewoon, in de kast.
De vaatwasser doet hier het werk.
Welke fles heb je? Normaal gebeurt dat niet?
Luce- Kletskop
Luce schreef:Waarom kookte je het eerst dan? Dat is hier in NL toch helemaal niet nodig?
Omdat er in sommige plaatsten vrij veel kalk in het water zit, wat extra krampjes kan veroorzaken. In mijn woonplaats is het water vrij hard, dus vandaar dat ik het eerst kookte.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Ik gebruik de tommee tippee flesjes. Bij degene waar ik t probeerde ging t goed. Nu heb ik ze zelf gekocht en zuigt ze ze vacuum..
sanne-84- Ratel
Ik gebruikte geen warm water uit de de kraan omdat dat wordt afgeraden door de waterbedrijven. Zal vast bijna altijd goed gaan maar ik vond het toch geen fijn idee. Ik wamrde water op in de waterkoker waar je temperatuur op kan instellen.
Flesjes droogde ik niet af maar speolede ik goed af, in de koelkast en dan nog even omspoelen voordat ik de melk maakte.
Flesjes droogde ik niet af maar speolede ik goed af, in de koelkast en dan nog even omspoelen voordat ik de melk maakte.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
sanne-84 schreef:Ik gebruik de tommee tippee flesjes. Bij degene waar ik t probeerde ging t goed. Nu heb ik ze zelf gekocht en zuigt ze ze vacuum..
Je kan beter voor een Dr.Brown fles gaan!
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
sanne-84 schreef:Ik gebruik de tommee tippee flesjes. Bij degene waar ik t probeerde ging t goed. Nu heb ik ze zelf gekocht en zuigt ze ze vacuum..
Draai je de dop niet te strak aan? Soms helpt het als je de dop iets minder strak aan draait, dan kan er wat lucht bij.
Gast- Gast
Idd, iets losser draaien. Hebben wij ook altijd bij de aventfles. Doe hem strak bij het schudden ivm knoeien, en draai m daarna iets losser wanneer hij gaat drinken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik had t idd ook bij de avent en bebejou. Had de dip al iets losser gedaan, maar zal straks proberen hoe los die kan;)
sanne-84- Ratel
-je leest dat je t water moet verwarmen in de magnetron, maar waarom mag je niet gewoon warm water uit de kraan pakken? Hier mocht het wel hoor beiden keren.
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën. In de kast.
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen). Ze komen droog uit de vaatwasser.
-hoe kan ik voorkomen dat de speen door dochter vacuüm wordt gezogen? Iets minder strak aan draaien.
- waar bewaren jullie de flesjes? Ik had namelijk gehoord de koelkast ivm bacteriën. In de kast.
- laten jullie de flesjes drogen na t afwassen of droog je ze met een theedoek af (op t werk hebben we iets wat juist dof wordt door t afdrogen). Ze komen droog uit de vaatwasser.
-hoe kan ik voorkomen dat de speen door dochter vacuüm wordt gezogen? Iets minder strak aan draaien.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Nog een vraag: maken jullie je kindje wakker voor de glee of wachten jullie tot ze komt?
Gisteren heb ik E om 8.15 nog wakker maken, en daarna om 13 uur boven gaan rommelen zodat ze wakker zou worden. Dus om half 2 zat de 2e fles er pas in.
Volgens mij krijgt ze bij voeden op verzoek te weinig binnen (op de 'vaste' momenten heeft ze al moeite met 5x 120cc) maar wakker maken is ook zielig.
Gisteren heb ik E om 8.15 nog wakker maken, en daarna om 13 uur boven gaan rommelen zodat ze wakker zou worden. Dus om half 2 zat de 2e fles er pas in.
Volgens mij krijgt ze bij voeden op verzoek te weinig binnen (op de 'vaste' momenten heeft ze al moeite met 5x 120cc) maar wakker maken is ook zielig.
sanne-84- Ratel
Meestal kwam ze hier wel na 4/4,5 uur voor de fles.
Ik zorgde dat er niet langer dan 5 uur tussen zat, dan maakte ik haar wakker.
Ik zorgde dat er niet langer dan 5 uur tussen zat, dan maakte ik haar wakker.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Hier ook een tommee tippee gebruiker. Aan de binnenkant van de speen zit een tuutje, die moet je ff tussen je vingers heen en weer bewegen. Dat werkt bij mij altijd, dan zit het tuutje gewoon niet goed. Losser draaien van de dop werkt niet bij die flessen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Voor Glee maak ik haar nog niet wakker;)
Voor de fles eigenlijk ook niet omdat ze altijd zelf netjes om de 4 uur komt ongeveer.
Voor de fles eigenlijk ook niet omdat ze altijd zelf netjes om de 4 uur komt ongeveer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik maakte hem toen hij zo jong was ook wakker, ook omdat hij sowieso al erg weinig dronk en ik bang was dat hij niet genoeg binnen zou krijgen. Nu doe ik dat niet meer, mag er best 5u tussen zitten van mij.sanne-84 schreef:Nog een vraag: maken jullie je kindje wakker voor de glee of wachten jullie tot ze komt?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Geen flesvoeding vraag, wel een fles vraag. R drinkt uit de Difrax S fles met kersspeen maat S. Hij drinkt die alleen in vreselijk hoog tempo op.
Hij drinkt tussen de 150 en 180cc en doet daar tussen de 5 en 10 minuten over. Hoort het zo snel te gaan? Kan ik er iets aan doen om hem langzamer te laten drinken?
Na zijn fles heeft hij nog zuigbehoefte, en drinkt daardoor zo nog 100cc er achter aan als je het hem aanbiedt, en dan komt alles er weer uit. Op de opvang zijn ze niet bekend met het onderscheiden van zuigbehoefte en honger (geen bv kinderen) dus ze geven hem daar snel te veel. Vandaar dat ik wil dat hij er wat langer over doet.
Hij drinkt tussen de 150 en 180cc en doet daar tussen de 5 en 10 minuten over. Hoort het zo snel te gaan? Kan ik er iets aan doen om hem langzamer te laten drinken?
Na zijn fles heeft hij nog zuigbehoefte, en drinkt daardoor zo nog 100cc er achter aan als je het hem aanbiedt, en dan komt alles er weer uit. Op de opvang zijn ze niet bekend met het onderscheiden van zuigbehoefte en honger (geen bv kinderen) dus ze geven hem daar snel te veel. Vandaar dat ik wil dat hij er wat langer over doet.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» flesvoeding vragen
» Domme vragen topic!
» stomme vragen topic !
» Borstvoedings(vragen) topic!
» 'het domme vragen topic'
» Domme vragen topic!