Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 4 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 4 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 23:25

Omdat ik steeds overstroom van de melk kolf ik 1 keer in de 2 dagen mijn borsten eens goed leeg.

En (ik durf het eigenlijk niet eens te zeggen Rolling Eyes ) ik vindt het zo leuk om mijn vriend en de opa's en oma's ook eens de fles te laten geven. Ik vindt het heerlijk hoor, borstvoeding. Maar er zijn dagen dat hij 10 keer wil worden aangelegd en dan vind ik het wel fijn als ik ook eens mijn handen vrij heb.
Niet alle dagen hoor, dat is vooral als hij buikpijn heeft. Er zijn ook genoeg dagen dat hij 6 keer drinkt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 23:33

Maar leegkolven van je borsten is toch niet goed? Daarmee lijkt t alsof de vraag naar borstvoeding groter is, en krijg je dus ook meer aanbod.
Naar mijn weten 'moet' je alleen kolven als het ipv de borstvoeding is, dus idd door te geven met t flesje (maar ik kom ook net kijken he Embarassed )
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow ma 15 apr 2013 - 23:45

Volgens mij had Rejoy (of iemand anders van wie ik alles aanneem als het om bv gaat) gezegd dat 1 keer in de 2 dagen geen gevolgen heeft voor je productie.

Misschien wil R wel zo vaak drinken omdat hij alleen maar voormelk drinkt Idea Maar hoe ga ik het veranderen? Want nu ineens maar 1 borst per keer zorgt natuurlijk voor een enorme meloen aan de andere kant..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 ma 15 apr 2013 - 23:48

Caroow schreef:Volgens mij had Rejoy (of iemand anders van wie ik alles aanneem als het om bv gaat) gezegd dat 1 keer in de 2 dagen geen gevolgen heeft voor je productie.

Misschien wil R wel zo vaak drinken omdat hij alleen maar voormelk drinkt Idea Maar hoe ga ik het veranderen? Want nu ineens maar 1 borst per keer zorgt natuurlijk voor een enorme meloen aan de andere kant..

Prima als het geen gevolgen heeft;)
En tja, je borsten zullen zeker wennen als je maar 1 borst per keer gaat geven, maar hoe je dat in het begin moet doen weet ik ook niet..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  missy. ma 15 apr 2013 - 23:58

Het leegkolven kun je ook doen om je borsten een keer te 'resetten'. Maar als je echt veel te veel melk hebt is het misschien wel goed om een tijdje te gaan blokvoeden.
Hoe is zijn ontlasting? En spuugt hij veel? Want hierin kun je vaak duidelijk zien of je overproductie hebt.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Caroow di 16 apr 2013 - 0:01

Hij geeft ongeveer 3 keer per dag echt een mondje terug en 1 keer per 2 dagen dat hij echt een hele golf spuugt. Hij heeft elke verschoning een plasluier, een paar keer per dag een poepluier.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 16 apr 2013 - 0:02

Volgens mij zei ik dat Very Happy Thanks voor t compliment Very Happy

Af en toe je borsten leegkolven heeft geen tot weinig gevolgen voor je productie. Het kan juist borstontstekingen voorkomen als je veel productie hebt.

Je mag gerust binnen 2u na een voeding weer aanleggen. Je hebt dan gewoon melk, die maak je aan tijdens de voeding en natuurlijk ook in de (korte) tijd die ertussen zat. De regel van 2u met kolven ertussen laten is vooral dat je minimaal 2u vóór de volgende voeding moet kolven omdat je anders misschien niet genoeg melk hebt voor de voeding die ná t kolven komt. Je kunt de gerust meteen na, of 1u of wat dan ook ná een voeding kolven, zolang je maar 2u voor de volgende voeding zit. Mocht dit toch niet zo uitkomen en heeft je baby eerder honger is dit ook geen grote ramp hoor. Gewoon weer aanleggen dan en mocht hij niet tevreden zijn omdat er misschien toch te weinig is voor dat voedingsmoment dan kun jue de net gekolfde melk bij geven (of weer eerder aanleggen).

Het mooie van voeden op verzoek is dat er eigenlijk geen regels zijn. Alleen bij de kleine babytjes dat ze niet té lang ertussen laten. Dan zou je ze kunnen (en soms moeten) wakker maken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  sanne-84 di 16 apr 2013 - 0:12

Nu zitten we hier met een druppend borst en een slapende dochter..
Ze heeft om 10 uur voor t laatst gegeten, dus om 14 uur 'moet' ze weer. Nu moet ik haar dalik wegen (tussen half 2 en half 3) dus dacht maak haar nu vast wakker om te eten (of ik dat nu doe of over een uur, dat maakt niet uit) alleen madame slaapt lekker verder! Meestal wordt ze wel wakker van het verschonen, maar nu viel ze weer in slaap haha. Net als het niet uitkomt;)
Dan maar kijken of ze er nu eenmalig langer dan 4 uur tussen laat zitten, of anders tussendoor maar naar huis
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:13

Caroow schreef:Volgens mij had Rejoy (of iemand anders van wie ik alles aanneem als het om bv gaat) gezegd dat 1 keer in de 2 dagen geen gevolgen heeft voor je productie.

Dan zou ik toch een borst aanbieden en kijken of je andere borst het red en anders van die borst de ergste spanning afkolven.
Ik had door het vele kolven een mega overproductie en ben toen L. Goed ging drinken gaan afbouwen op advies van de lactatiekundige. Dat was even een paar dagen doorbijten, maar toen werd het wel minder. Advies was zo min mogelijk kolven naast de voedingen van L., maar als het te pijnlijk werd even kolven, zo kort mogelijk. Verder moest ik goed in de gaten houden of ik geen harde plekken kreeg en als dat wel zo was, voeden met die borst, tegelijk masseren en er een warmtecompres op doen en als na de voeding de borst nog niet soepel was kort nakolven.
Kortom, je loopt een aantal dagen met volle borsten, wat ook wel pijnlijk kan zijn, maar daarna is je productie dan beter afgestemd op de vraag van je kindje.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  missy. di 16 apr 2013 - 0:13

Caroow schreef:Hij geeft ongeveer 3 keer per dag echt een mondje terug en 1 keer per 2 dagen dat hij echt een hele golf spuugt. Hij heeft elke verschoning een plasluier, een paar keer per dag een poepluier.
Oke spugen doet hij niet veel dus. Maar als je echt overproductie hebt kan ik je wel aanraden om actie te ondernemen. Ken je dit artikel:
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html
Ook kun je altijd met iemand van de VBN bellen voor advies.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Darius di 16 apr 2013 - 0:17

Pompoen, je kunt ook gaan blokvoeden. Kijk even op borstvoeding.com over het hoe en wat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caroow di 16 apr 2013 - 0:19

missy. schreef:
Caroow schreef:Hij geeft ongeveer 3 keer per dag echt een mondje terug en 1 keer per 2 dagen dat hij echt een hele golf spuugt. Hij heeft elke verschoning een plasluier, een paar keer per dag een poepluier.
Oke spugen doet hij niet veel dus. Maar als je echt overproductie hebt kan ik je wel aanraden om actie te ondernemen. Ken je dit artikel:
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html
Ook kun je altijd met iemand van de VBN bellen voor advies.

Bedankt, ik ga me daar even in verdiepen!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 0:21

Darius schreef:Pompoen, je kunt ook gaan blokvoeden. Kijk even op borstvoeding.com over het hoe en wat.

Is dit als tip voor mij of voor Caroow?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 16 apr 2013 - 1:26

Maar voeden met 2 borsten is niet verkeerd. Als je maar pas wisselt als de eerste borst leeg is.
Als je echt overproductie hebt kan blokvoeden de melkproductie reguleren maar als je het redt met 1x per 2 dagen een keer extra kolven zou ik dit eigenlijk niet doen. Het klinkt naar mijn mening niet als een enorme overproductie en omdat je kindje nog vrij jong is moet je heel goed opletten dat je je productie niet te ver terug laat lopen.
Als je zelf wel denkt overproductie (hyperlactatie) te hebben (even op bv.com lezen wat t inhoudt) dan zou ik dit gaan doen in overleg met een LK.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen di 16 apr 2013 - 6:11

Teddyaapje schreef:Maar voeden met 2 borsten is niet verkeerd. Als je maar pas wisselt als de eerste borst leeg is.
Als je echt overproductie hebt kan blokvoeden de melkproductie reguleren maar als je het redt met 1x per 2 dagen een keer extra kolven zou ik dit eigenlijk niet doen. Het klinkt naar mijn mening niet als een enorme overproductie en omdat je kindje nog vrij jong is moet je heel goed opletten dat je je productie niet te ver terug laat lopen.
Als je zelf wel denkt overproductie (hyperlactatie) te hebben (even op bv.com lezen wat t inhoudt) dan zou ik dit gaan doen in overleg met een LK.

Maar hoe weet je dat je borst leeg is? L. stopt vaak met drinken voor ik het idee heb dat hij verzadigd is, ik heb hem daarna dan wel eens aan de andere borst gelegd en dan dronk hij wel weer, maar ja, dat is ook omdat het wel lekker makkelijk is dat dat melk daar dan weer goed uit stroomt heb ik het idee.

Ik probeer vandaag het allemaal wat meer los te laten, ik wil er alleen op letten dat hij wel max 3 a 3,5 uur tussen de voedingen heeft maar eigenlijk wil ik dat het liefst ook loslaten, het voelt zo gedwongen. Maar goed net om 17 uur moest ik hem wakker maken voor de voeding, hij nam een paar flinke slokken, spuugde weer wat uit en toen was het klaar, nou dan ga ik niet dwingen. Hij kwam om 18 uur weer dus toen heb ik hem gewoon weer aangelegd en heeft hij een hele poos gedronken. Ik had ook de neiging om de duur af te meten aan de hoeveelheid (dus langer =meer drinken) maar ik stopt daar mee want volgens mij is het onzin. Bovendien heeft hij goede volle plasluiers en ook flinke poepluiers dus hij krijgt heus wel genoeg binnen.

Ik vraag me af hoeveel nachtvoedingen jullie in het begin hadden en hoe dat ging? Ik ben vaak ruim 1,5 uur met L. bezig 's nachts, ik merk dat ik het frustrerend vind omdat ik zo ontzettend moe ben dus dat werkt denk ik ook een beetje averechts. Ik wil ook graag dat hij zo veel mogelijk drinkt zodat hij daarna dan weer door slaapt, maar volgens mij is dat ook de verkeerde insteek. In ieder geval werkt het voor geen meter tot nu toe laughcry.
En vanaf wanneer had je minder (of geen) nachtvoedingen, of werd het nachtvoeden minder belastend (en waardoor)?
En verschonen jullie 's nachts ook altijd?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 16 apr 2013 - 6:19

Je moet je tsr in de gaten houden. De borst is grotendeels leeg als die weg is. Je kunt nog een 2e tsr krijgen als je de baby door laat drinken maar vaak is t niet veel wat er dan nog komt.

Ik was ook wel eens 2u bezig met de nachtvoeding, heb hier toen een topic over geopend. De oplossing was om eerder van borst te wisselen. Ik ben de tijd per borst aan gaan houden wat bij mij nodig was om leeg te kolven. Toen was ik opeens binnen 30min klaar Very Happy

Nachtvoedingen waren in t begin 2x, die eerste voeding verschoof naar een steeds later tijdstip waardoor t er 1 werd. Vanaf 8w sliep T. door. We hebben hier niks speciaals voor gedaan, ging vanzelf en op verzoek van T.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda di 16 apr 2013 - 6:34

Pompoen schreef:

Ik vraag me af hoeveel nachtvoedingen jullie in het begin hadden en hoe dat ging? Ik ben vaak ruim 1,5 uur met L. bezig 's nachts, ik merk dat ik het frustrerend vind omdat ik zo ontzettend moe ben dus dat werkt denk ik ook een beetje averechts. Ik wil ook graag dat hij zo veel mogelijk drinkt zodat hij daarna dan weer door slaapt, maar volgens mij is dat ook de verkeerde insteek. In ieder geval werkt het voor geen meter tot nu toe laughcry.
En vanaf wanneer had je minder (of geen) nachtvoedingen, of werd het nachtvoeden minder belastend (en waardoor)?
En verschonen jullie 's nachts ook altijd?

Hier is het momenteel 's nachts om de 2 uur. Ik ben ongeveer een half uur bezig. Dus bijvoorbeeld om 00.00 tot 00.30 voed ik, dan vaak rond 02.30 tot 03.00, dan van 05.00 tot 05.30.
Om de 2 uur vind ik echt dodelijk vermoeiend. Ik voel me pas acceptabel als hij er 3 uur tussen laat.
Dochter was bijna 1,5 jaar toen ze 's nachts niet meer dronk. Weinig hoopvol dus... Ik ga daar nu ook maar weer van uit, dan kan het meevallen.

Luier doe ik iedere keer, soms sla ik 1 voeding over. Maar hij plast veel, dus het is wel nodig. Bij dochter ben ik daar vrij snel mee opgehouden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Linda di 16 apr 2013 - 6:39

Bij dochter heb ik een gecertificeerde lactatiekundige laten komen. Ik had gigantische hyperlactatie. Constant plof borsten, altijd stuwing, veel lekkage, dochter liet steeds los omdat de melkstroom zo heftig was.
Haar advies was blokvoeden en 1 keer per etmaal volledig leegkolven. Als je dat max 1 keer per etmaal doet dan stimuleer je het juist niet, 1 keer per etmaal kan dus geen kwaad. Je moet ze wel volledig leeg kolven, anders stimuleer je de boel juist wel.
Het was hier zo erg dat ik op een gegeven moment in blokken van 6 uur voedde. :shock:
Gelukkig is het nu niet zo erg!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda di 16 apr 2013 - 6:40

Oh trouwens... Het voor en achtermelk verhaal schijnt inmiddels weer achterhaald te zijn.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 6:45

Je borst is goed leeg als ie leeg en slap aanvoelt. Ik kan ook altijd wel voelen welke kant ik voor het laatst heb gehad. Sommige kindjes drinken altijd twee borsten leeg, sommige kindjes drinken altijd maar één borst. Onze jongste heeft altijd maar één borst per keer gedronken.

Je zou eens kunnen kijken wat ie doet als je er helemaal geen max. aan gaat verbinden (tot op zekere hoogte natuurlijk). Als hij dan steeds netjes op tijd komt voor een voeding weet je dat hij dat prima zelf kan regelen. Slaapt ie consequent veel te lang voor zo'n jong kindje, dan weet je dat hij niet uit zichzelf komt.

Tijdsduur zegt niet alles over hoeveelheid. De jongste kan hier heel effectief drinken als ze wil. Ze kan met vijf minuten klaar zijn en dan voelt de borst echt goed leeg aan. Soms ligt ze ook te tutten en drinkt ze niet effectief en dan kan ik aan de borst voelen dat ze nauwelijks wat heeft gehad.

Verschonen in de nacht heb ik vanaf het begin alleen gedaan als ze gepoept had. De nachtvoedingen werden hier minder belastend vanaf het moment dat ik goed liggend kon voeden, vanaf dat moment had ik geen besef meer van het aantal nachtvoedingen en de tijd. Mijn wekker doet het niet meer, dus ik heb 's nachts nauwelijks besef van tijd, dan moet ik mijn mobiel pakken om te kijken, dat scheelt ook al een hoop.

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 5:12

Weer een vraag smile

R wil vaak drinken, zelden zit er 3 of 4 uur tussen een voeding. Hij wil meestal na anderhalf tot twee uur weer drinken, hij drinkt dan ook wel een tijdje.

Nu lees ik steeds dat kinderen die fv krijgen en zo hongerig zijn baat bij een kleinere speen hebben. Ik voed met een tepelhoedje. Zodra R in de buurt van mijn borst komt begint de melk al te lopen, en hoedje is vaak al vol voordat R hem in zijn mond heeft. De melk blijft best wel hard stromen, hij hoeft ook niet veel te doen, hij slikt meer dan dat hij hapt zeg maar.
Kan het zijn dat hij hierdoor sneller honger heeft, omdat dit te snel gaat? Toevallig heeft hij gister een flesje (wel bv) gekregen en daarna sliep hij wel 4 uur.

Zou het helpen om hem wat vaker zonder hoedje te laten drinken? Of toch maar eerst even kolven voordat hij gaat drinken? (Druk er af, minder voormelk)

Hij mag van mij zo vaak drinken al hij wil, maar ik wandel ook graag met hem en zou graag wat verder weg willen gaan (ook voor mijn eigen conditie) maar dat gaat dus niet omdat hij zo vaak wil drinken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 18 apr 2013 - 5:28

Als het je lukt zonder hoedje te voeden zou ik dat zeker doen. Waarom gebruik je het eigenlijk?

Ik las eerder dat je met 2 borsten voedt. Laat je de eerste borst wel helemaal leeg drinken of heb je een vaste tijd die je aanhoudt per borst? Als je eerste borst helemaal leeg is dan heeft hij daar op de achtermelk uit gedronken. Vooraf kolven zou ik persoonlijk niet doen (niet bij elke voeding bedoel ik) maar je kunt het eens proberen om te zien hoe lang hij dan ertussen laat.

Het is niet zo dat baby's die makkelijk melk binnenkrijgen door een (te) grote speen of door makkelijke melkstroming sneller honger hebben. Het kan wel lijken dat ze nadat de fles leeg is nog honger hebben omdat hun zuigbehoefte niet is bevredigd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 5:35

Ik had in de kraamweek vreselijk veel pijn aan mijn tepels, ze bloeden bij elke voeding. Verschillende lactatiekundigen hebben meerdere keren meegekeken met voeden en konden me niet helpen en uiteindelijk heb ik toen een tepelhoedje gekregen. Nu zijn mijn tepels genezen, maar na een paar keer zonder hoedje voeden doen ze weer zoveel pijn. Ik voed wel regelmatig zonder hoedje zodat hij het drinken zonder hoedje niet verleerd.

Ik voed de eerste borst tot hij soepel voelt en geen harde bobbels meer heeft, de tweede tot R niet meer wil. De volgende voeding begin ik met de borst waarmee ik geëindigd ben.

Het is dus niet dat hij na de voeding nog honger heeft, want hij bepaald zelf hoe lang hij drinkt. Hij heeft alleen zo snel weer honger. (Eerst gaat hij smakken, dan hapt hij overal naar, wordt driftig en als hij dan nog niet wordt aangelegd gaat hij schreeuwerig huilen).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje do 18 apr 2013 - 6:22

En hoeveel heeft hij gedronken uit t flesje? Was die melk net van te voren gekolfd of kwam die uit de koelkast/ vriezer?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 6:35

Die had ik de avond ervoor gekolfd. Het was 150cc.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: