Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam aangeven bij de gemeente

+55
Bolleke
Sophiee
Paper Crown
Elodie
ellibre
Pineco
Jezzie
M-G
Arwyn
Thunder
Manderijn
Urban Naked
Flower_L
Puggle
Jasmine
Ella
Fearie
Parel
Bruintje Beer
Earane
Steep
Alex
Zora
Sterrin_
kwak
Theeleut
miss22
hellowkitty
Miccie
Snoes
June
Razz
Lejow
Ellusss
Rush
Floor
Fortissimo
Dikkie Dik
Mamsie
Caroow
Annie24
Sanne
Tania
Reva
SarahKey
Charles
smooch
Jelin
mickey
Highway
Slakje
lente
Printje
Happydobby
Marin
59 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  June wo 10 apr 2013 - 0:55

Reva schreef:Als ik twijfel of mijn man capabel is om ons kind en de naam correct aan te geven en ik een briefje of iets zou overwegen, dan wil ik geen kinderen met hem.

Uitzonderingen daargelaten.

Idem. Ik hoef geen kind met een kleuter.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Mamsie wo 10 apr 2013 - 1:00

June schreef:
Reva schreef:Als ik twijfel of mijn man capabel is om ons kind en de naam correct aan te geven en ik een briefje of iets zou overwegen, dan wil ik geen kinderen met hem.

Uitzonderingen daargelaten.

Idem. Ik hoef geen kind met een kleuter.

Wat een bullshit. Als man kan je ook best overdonderd zijn en behoorlijk moe. Als je dan daar staat kan het best zijn dat je ineens gaat twijfelen. Zeker als je samen bijvoorbeeld over de spelling gediscussieerd hebt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Highway wo 10 apr 2013 - 1:01

Floor schreef:
Mamsie schreef:Dat heeft mijn man gedaan. Helemaal goed ook nog, en met onze namen is dat best een opgave. Haha
Ik wist bij de 2e niet meer hoe je het moet spellen toen ze dat net na de bevalling vroegen.
Ik stamelde maar wat.

laughcry ik wist überhaupt niet meer hoe hij heette, ik kon me ter plekke op de OK alleen de meisjesnaam herinneren

Dat had ik ook bij S, het duurde zeker 30sec eer ik op haarnaam kwam Embarassed
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Snoes wo 10 apr 2013 - 1:06

Hier kon dat in het ziekenhuis, dat hebben we samen gedaan toen onze zoon nog in de couveuse lag.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Miccie wo 10 apr 2013 - 1:08

Mijn man heeft onze zoon aangegeven. Ik heb geen seconde getwijfeld dat het fout zou kunnen gaan. Onze zoon heet B.ram dus ook niet de moeilijkste naam :-)

Hij heeft verder geen namen dus dat was ook geen probleem.

Overigens kan de moeder niet haar kind alleen aangeven. Dit moet altijd iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was zoals bijvoorbeeld de man/vriend of ouders van de moeder.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  hellowkitty wo 10 apr 2013 - 1:23

Mijn man heeft onze dochter aangegeven.
Ik was niet bang dat hij het fout deed, we zijn er samen uitgekomen hoe we het zouden schrijven.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  miss22 wo 10 apr 2013 - 1:26

Ik ben samen met mijn man naar de gemeente geweest Very Happy

Vrijdags bevallen en maandags lekker meegeweest
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Theeleut wo 10 apr 2013 - 1:27

Mijn man heeft het bij de eerste gedaan en bij de tweede hebben we het samen gedaan in het ziekenhuis waar ik was bevallen. Ideaal!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  kwak wo 10 apr 2013 - 1:39

Mijn man heeft beide kinderen aangegeven en is bij beide goed gegaan behalve dat de tijd van mijn dochter 2 minuten later is dan dat ze werkelijk geboren is maar dat vind ik niet z'n ramp want dat word toch nergens voor gebruikt, het staat alleen leuk.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Sterrin_ wo 10 apr 2013 - 2:01

Lennox schreef:Haha, nou, ik kan me zomaar voorstellen dat een man door de zenuwen/adrenaline ineens alles zomaar kwijt is, Reva, en op de simpelste vragen ineens geen antwoord meer weet. Of een soort self fulfilling prophecy, 'als die mevrouw nou vraagt of Rick nou met -ck is of met alleen een -k, dan moet ik het wél goed zeggen' en dan alsnog 'alleen een -k' antwoorden op die vraag. Een foutje is zó gemaakt en het gebeurt vaker dan je denkt, dus die opmerking gaat wel wat ver, vind ik.

Zoals hier bij de tweeling dus. Ik kreeg plotseling een keizersnee en ze waren er dus binnen een kwartier. We wisten ook niet wat het zo zijn, dus hier een briefje in mijn tas met alle combinaties, jngen-jongen, meisje-meisje en jongen-meisje, incl doopnamen.
Maar omdat ze er zo plotseling waren en het heel spannend was, was hij even de weg kwijt, en toen de kinderarts hem vroeg wat de namen waren wis hij het niet meer, smile

Later met aangeven vroeg hij zelf aan mij of ik het even op wilde schrijven, omdat het nogal wat namen waren al met al. Niks raars aan vond ik.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Zora wo 10 apr 2013 - 2:05

Mijn vader heeft de schrijfwijze van mijn tweede doopnaam ook pas bij het aangeven besloten... Die mevrouw vroeg aan hem of het met een 'c' moest of met een 'k'. Had ie nog niet over nagedacht... Papa vond met een 'k' toen wel mooi 'Russische dame' klinken, en met een 'c' 'te Amerikaans' laughcry


Laatst aangepast door Zora op wo 10 apr 2013 - 18:08; in totaal 1 keer bewerkt
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Sterrin_ wo 10 apr 2013 - 2:06

Marin schreef:Die naam dan corrigeren kost toch (veel) geld?

En wat doe je dan met het geboortekaartje.. Toch de naam die je zelf hebt gekozen, of de officiële (foute) naam. Lijkt me echt niet leuk!

Dat is bij ons dus bijna misgegegaan bij het dopen. Van te voren moesten we de volledige namen op een briefje schrijven, deze werden dan later op het doopbewijs geschreven. Jammer genoeg was ik zelf verkeerd, en schreef er een letter bij, Willemiene ipv Willemine. Gelukkig werd ik door de ouderling die de kaarten zou schrijven opgebeld wat het moest zijn, omdat het op het geboortekaartje zonder de e stond. Erg oplettende man dus. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Fortissimo wo 10 apr 2013 - 2:08

June schreef:
Reva schreef:Als ik twijfel of mijn man capabel is om ons kind en de naam correct aan te geven en ik een briefje of iets zou overwegen, dan wil ik geen kinderen met hem.

Uitzonderingen daargelaten.

Idem. Ik hoef geen kind met een kleuter.

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 878948377 Rolling Eyes

Ja, een man is er altijd met zijn koppie bij inderdaad. En als 'ie dat niet is, is het meteen een kleuter. Alle mannen die ik tot nu toe heb meegemaakt die papa werden, waren toch wel ffkes van het padje af hoor.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Alex wo 10 apr 2013 - 2:09

Lejow schreef:Mijn vriend heeft het gedaan, moest in het gemeentehuis en ik lag nog in het ziekenhuis.
Ik had het wel op een briefje geschreven, vroeg hij zelf om, gewoon voor de zekerheid.

Hier ging dat ook zo. Mijn man was doodsbang dat hij het verkeerd zou zeggen in alle opwinding, dus ik heb het duidelijk op een briefje moeten schrijven voor hem, ook al wist hij de naam natuurlijk heel goed.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Steep wo 10 apr 2013 - 2:25

Fortissimo schreef:
June schreef:
Reva schreef:Als ik twijfel of mijn man capabel is om ons kind en de naam correct aan te geven en ik een briefje of iets zou overwegen, dan wil ik geen kinderen met hem.

Uitzonderingen daargelaten.

Idem. Ik hoef geen kind met een kleuter.

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 878948377 Rolling Eyes

Ja, een man is er altijd met zijn koppie bij inderdaad. En als 'ie dat niet is, is het meteen een kleuter. Alle mannen die ik tot nu toe heb meegemaakt die papa werden, waren toch wel ffkes van het padje af hoor.

Nou idd, hij was stikzenuwachtig. Op het laatst wilde hij toch liever een briefje erbij (voor de zekerheid voor de 2e en 3e naam). Daarnaast heeft hij dyslexie en vond het een fijn idee om gewoon het briefje te kunnen geven. Uiteindelijk heeft hij het niet nodig gehad, maar het is dikke BS dat je man dan een kleuter zou zijn en je dan beter geen kinderen van hem kan krijgen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 2:27

Mijn moeder heeft Lise aangegeven toen, daar had ik ook vertrouwen in dat dat goed zou gaan, mijn vriend heeft Mas en Amé aangegeven zonder briefje, maar goed zo moeilijk is het ook niet met die korte namen, doopnamen hebben ze niet.

Mijn moeder kwam op haar werk regelmatig namen tegen die verkeerd waren aangegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 2:36

Overigens kan de moeder niet haar kind alleen aangeven. Dit moet altijd iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was zoals bijvoorbeeld de man/vriend of ouders van de moeder.
Volgens mij kan de moeder prima alleen het kind aangeven hoor. Zij is toch bij de bevalling geweest (neem ik aan Wink.

Overigens heb ik het laatst op mijn werk nog mee gemaakt hoor. Er was een tweeling geboren en de ene had wel al een naam, maar de ander nog niet (ouders waren er na ruim 36 weken toch nog niet uit). Na twee dagen besloten ze de naam van het kind die wel al een naam had toch anders te schrijven en hadden ze voor het andere kind inmiddels ook een naam. Alleen wat dacht die vader nou: dat kindje 1 nog steeds heette zoals ze haar op dag 1 hadden genoemd en kindje 2 die andere naam had gekregen, maar dat was dus een andere schrijfwijze van naam 1. Zo had hij ze aangegeven en dus heette de kinderen bijna het zelfde, oeps. Ik weet overigens niet hoe hij die weer heeft terug gedraaid. De kinderen hadden inmiddels bij ons wel beide een andere naam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Earane wo 10 apr 2013 - 2:42

Mijn man had ook een briefje meegenomen met daarop haar namen. Het ging dan voornamelijk om de tweede naam van mijn dochter. Dat is de naam van mijn overleden moeder en er hoort een streepje op een van de letters. Ik was bang dat het streepje anders vergeten zou worden. Tijdens de zwangerschap maakte ik me sowieso erg snel druk, dus ook daarover. Nu is dat gelukkig weer minder Very Happy.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Bruintje Beer wo 10 apr 2013 - 2:47

Beide keren heb ik een briefje meegeven. mijn vader heeft namelijk een letter bij mij verwisseld met aangeven. Dus wilde dat voor zijn!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Parel wo 10 apr 2013 - 3:28

Ik heb alle (voogdij-erken) papieren ingevuld in een mapje mèt een briefje met de naam erbij en zo meegegeven aan mijn vriend.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Fearie wo 10 apr 2013 - 6:01

Mijn vriend heeft de aangifte gedaan, ik had er wel vertrouwen in dat het goed zou gaan. We waren het eens ver de naam en was ook maar op 1 manier te schrijven. Maar hij heeft wel een briefje meegenomen waar de naam op stond, dat was meer voor de ambtenaar omdat we wouden dat het wel goed in het GBA zou komen te staan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Ella wo 10 apr 2013 - 6:17

Mijn man heeft de aangifte gedaan. En zonder spelfouten Wink
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Jasmine wo 10 apr 2013 - 6:39

Ik ben mee geweest toen mijn man aangifte ging doen. We moesten aangifte doen in het ziekenhuis, dus ben even mee geweest naar beneden. Vond hij ook net zo leuk.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 6:50

Mijn man heeft het gedaan. Ik geloof da ik wel een briefje heb meegegeven.

Mijn vader heeft mijn naam verkeerd gespeld waardoor mijn tweede naam nu officieel Raija is ipv Raya

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Puggle wo 10 apr 2013 - 6:53

Mijn man heeft haar aangegeven bij het gemeentehuis. Zonder briefje ofzo.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 3 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum