Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je grenzen aangeven.

+3
MissD
sharky
eigenwijs
7 plaatsers

Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Je grenzen aangeven.

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 2:18

Ik heb steeds meer last van mijn bekken (rondom si gewricht) vanaf 8 weken zwangerschap begonnen ongeveer. Ik ben alsmaar doorgegaan en merk nu de laatste dagen dat de pijn behoorlijk is toegenomen.
Ik werk in de zorg en dat is best pittig, ik werk daarnaast ook nog een deel van mijn uren op t kantoor.

Ik vind mijn grenzen aangeven echt heel lastig, ik heb nu voor aankomend weekend dat ik moet werken gevraagd om een zo min mogelijk belastend rondje.. Maar ik vraag me af of dit gaat lukken aangezien ik gisteren en vandaag niet veel anders kan dan op de bank hangen..

Kunnen / konden jullie goed je grenzen aangeven? Ik vind t echt lastig.. Ergens denk ik je bent nog maar zo kort zwanger nog even doorbijten maar ik weet ook dat dit dan uiteindelijk alleen maar erger gaat worden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  eigenwijs vr 21 okt 2011 - 2:25

Ik ben dan (nog) niet zwanger , maar zou wel mijn grenzen aangeven!Is natuurlijk heel erg moeilijk maar denk altijd maar zo:Je gezondheid en dat van je kindje gaan natuurlijk voor en niemand heeft er wat aan als je straks nog meer last hebt! Lijkt me alsnog wel moeilijk hoor maar is denk ik wel belangrijk dat je het gewoon aangeeft.
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  sharky vr 21 okt 2011 - 2:42

Ik heb ook veel last van mijn bekken, ook al sinds 12 weken (ben nu bijna 18) en vind het ook moeilijk om mijn grenzen aan te geven. Je wil gewoon te graag alles goed doen, en iedereen naar zijn zin maken en je vergeet daarbij vaak jezelf. (dat heb ik dan he).
wat ik je wel als tip wil geven, is blijf niet te veel op de bank hangen. Dan wordt het wellicht erger probeer te blijven bewegen. Mijn fysio heeft me zw.yoga geadviseerd misschien is dat ook wat voor jou? Het hele bekkengebied wordt daar aangepakt. Ben pas 1 keer geweest hoor dus kan je nog niet zeggen of het resultaat heeft. Bij mij is het nu zaak de pijn te stabiliseren.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  MissD vr 21 okt 2011 - 3:03

Goed naar je lichaam luisteren! Wanneer je dat nu niet doet, blijft de nasleep hiervan veel langer dan wanneer je nu even rust gaat nemen en een stap terug doet.

Als jij merkt dat zwaardere cliënten helpen niet meer gaat moet je dat ook niet doen.
Ik werk zelf ook in de zorg en ben aardig lang doorgegaan. Heb vanaf een week of 13 last van mijn bekken, en ben vandaag pas naar de bedrijfsarts geweest, gevolg is wel dat ik nu geen late diensten meer hoef te werken en me 50% ziekmeld.

Ik doe aan fit voor 2, een soort van beweging op muziek. Waarbij veel pilates gedaan word, waarin we allerlei bekkenoefeningen doen. Ook bij mij is het niet meer om het te verhelpen maar om te zorgen dat het niet verergert.


MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  Mamsie vr 21 okt 2011 - 3:25

Hoe rot ook gewoon doen!
Ik ben maar gewoon door gegaan en loop nu nog met de problemen. Geloof me dat wil je echt niet!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  liesje vr 21 okt 2011 - 5:12

goed naar je lichaam luisteren en dus toch aan gaan geven dat je deze klachten hebt
anders heb je een grote kans dat je straks helemaal niets meer kan dan op de bank hangen
ik weet hoe moeilijk het is ik werk zelf nml ook in de zorg en ik ben toen toch te ver gegaan met de gevolgen ichias nu is het wel weer te behappen na fysio behandelingen maar mn fysio zei toen ook dat ik te lang ermee gelopen had en dat het ook bekkeninstabiliteit nog kon worden. gelukkig niet gebeurd maar dat heeft me wel wakker geschud

veel sterkte
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  Flip Fluitketel vr 21 okt 2011 - 7:50

1 advies luiister naar je lichaam. Jij en je kindje zijn nu het belangrijkste en je moet nog heel wat weken zwanger rondlopen. Ben je al onder behandeling van bekkenfysio? Neem aan van wel eigenlijk als je er al z'on last van hebt.

Zelf ben ik tijdens mijn zwangerschap te lang door gelopen (werk ook in de zorg) door niet genoeg mijn grenzen aan te geven. Ben wel met 25 weken 50% en met 30weken 75% gaan werken. Maar nog is het allemaal teveel van het goede geweest en zat ik met de gebakken peren toen ik rond de 35wkn zwanger was en ik echt problemen kreeg met mijn rug en bekken. Volgens de VK had ik een beklemde zenuw die klem zat in de rug. Acheraf verkeerde diagnose want na de bevalling kon ik amper meer lopen door een totaal scheefstaande bekken. Hierdoor heb ik de eerste weken niet optimaal voor mijn dochter kunnen zorgen.

In een volgende zwangerschap ga ik echt beter mijn grenzen aangeven. Ik denk dat er dan ook meer begrip vanuit mijn werk is omdat ze van de situatie af weten.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  Wennes vr 21 okt 2011 - 8:23

Bij B kon ik mijn grenzen niet aangeven. Mijn werk werkte helaas niet mee en "geloofde" me pas toen ik in het ziekenhuis lag.

Mocht ik bij een volgende zwangerschap weer klachten krijgen dan geef ik gelijk mijn grenzen aan. Zover als de eerste keer laat ik het niet meer komen.

Wat voor jou misschien fijn is om te weten dat je werkgever je uren dat je in de ziektewet zit vergoed krijgt. Het heeft voor hun geen financiële gevolgen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  Gast vr 21 okt 2011 - 9:14

Ik hield niet altijd rekening met mijn lichamelijke gesteldheid en wilde me niet ziek melden. Maar ik was misselijk en daar richt je geen blijvende schade mee aan door ermee door te lopen en eigenlijk te hard te werken. Ik zou met bekkenklachten erg voorzichtig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je grenzen aangeven. Empty Re: Je grenzen aangeven.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum