Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

fiets verwijderen gemeente

5 plaatsers

Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 5:15

Weet iemand of de gemeente zonder waarschuwing een fiets mag verwijderen? Had vanmorgen mijn fiets fout neergezet (op een brommerstalling want in de gewone fietsenrekken was geen plek meer) en 's middags was ie dus weg gehaald door de gemeente. Kan op er niet veel over vinden, alleen dat het blijkbaar niet mag zonder waarschuwing maar dat was een bericht van 2009.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 5:16

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2821889/2011/07/29/Gemeente-mag-fietsen-niet-zomaar-losknippen.dhtml

Samenvatting: alleen als hij dusdanig geplaatst is dat hij gevaar oplevert.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  girli di 21 feb 2012 - 5:20

Ik weet dat er ook fietsen worden verwijderd als ze simpelweg niet in het rek staan. Ik weet niet in hoeverre dat ook in andere steden geldt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 5:21

hmm dan ga ik gewoon proberen bezwaar in te dienen, want gevaarlijk stond ie niet. Hinderlijk vast wel als iemand een brommer wilde parkeren.
Fiets stond er net een half uurtje toen zag ik t busje al weg rijden vol fietsen. Makkelijk geld verdienen zo.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 5:23

girli schreef:Ik weet dat er ook fietsen worden verwijderd als ze simpelweg niet in het rek staan. Ik weet niet in hoeverre dat ook in andere steden geldt.
Het gebeurt in heel veel gemeenten, al jaren, maar de bestuursrechter heeft zich vorig jaar uitgesproken in het voordeel van de eigenaar van een verwijderde fiets, waarmee een precedent is gecreëerd dat kansen biedt bij het indienen van een bezwaar.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:26

Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 5:30

Ja staan wel borden dat je fiets daar niet mag staan. Volgens dat artikel moeten er wel echt labels aan de fiets zelf worden gedaan.
Naja t is eigen schuld maar daar waar ie nu stond kon ik m vast zetten ben veel te bang dat ie gejat wordt als ik m ergens 'los' op slot zet. Ben allang blij dat ze mn extra slot nog redelijk netjes open hebben geknipt.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Atelier Madame di 21 feb 2012 - 5:34

Balen maar denk dat je er dus weinig aan kan doen..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 5:35

Atelier Madame schreef:Balen maar denk dat je er dus weinig aan kan doen..

Voortaan 5 minuten eerder weg van huis en m in de bewaakte fietsenstalling zetten dat kan ik er aan doen gok ik Wink
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:37

Als er borden staan dan is dat de waarschuwing vrees ik....hier hangen er ook borden aan de hekken van een slooppand, en toch daar parkeren he. Zo kunnen de bulldozers er dus niet door en dan gaan ze ook niet eerst labels hangen, dan is het gewoon meteen afvoeren....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 5:39

Maar dan staan ze dus echt gevaarlijk geparkeerd. Als ik de logica van dat artikel volg in ieder geval....
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Pompoen di 21 feb 2012 - 5:50

Ik weet ook niet of dat artikel zowel op fietsen als op auto's toepasbaar is. Maar een 'gevaarlijk' geparkeerde auto word weggesleept en een foutgeparkeerde auto krijgt een boete dus als je dat gaat vergelijken zou ze dus een boete voor foutparkeren hebben moeten krijgen.

Volgens mij geld het dus voor fietsen en is het dus zo dat jij zeker wel bezwaar kan maken als jouw fiets is verwijderd. Hoe het zit met de borden die daar hangen weet ik niet, maar die verwijzen inderdaad naar het artikel en die borden staan volgens mij overal.
Overigens vind ik het sowieso raar...in de fietsenstalling, ik reken tot fietsenstalling eerlijk gezegd sowieso ook het gebied er omheen en de buitenkant van de stalling enzo.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  ellibre di 21 feb 2012 - 6:00

Zusje schreef:Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.
Je hebt wel degelijk een goede kans gezien de bestaande jurisprudentie.

TO, kijk hier nog even:

http://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietsverwijdering-%E2%80%98met-spoed-mag-alleen-bij-echte-spoed

De link naar de voorbeeldbrieven werkt helaas niet, maar je kunt de fietsersbond altijd een mailtje sturen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Mermaid di 21 feb 2012 - 6:16

ellibre schreef:
Zusje schreef:Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.
Je hebt wel degelijk een goede kans gezien de bestaande jurisprudentie.

TO, kijk hier nog even:

http://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietsverwijdering-%E2%80%98met-spoed-mag-alleen-bij-echte-spoed

De link naar de voorbeeldbrieven werkt helaas niet, maar je kunt de fietsersbond altijd een mailtje sturen.

Bedankt, heb idd de fietsersbond een mailtje gestuurd.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fiets verwijderen gemeente Empty Re: fiets verwijderen gemeente

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum