fiets verwijderen gemeente
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
fiets verwijderen gemeente
Weet iemand of de gemeente zonder waarschuwing een fiets mag verwijderen? Had vanmorgen mijn fiets fout neergezet (op een brommerstalling want in de gewone fietsenrekken was geen plek meer) en 's middags was ie dus weg gehaald door de gemeente. Kan op er niet veel over vinden, alleen dat het blijkbaar niet mag zonder waarschuwing maar dat was een bericht van 2009.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Re: fiets verwijderen gemeente
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/2821889/2011/07/29/Gemeente-mag-fietsen-niet-zomaar-losknippen.dhtml
Samenvatting: alleen als hij dusdanig geplaatst is dat hij gevaar oplevert.
Samenvatting: alleen als hij dusdanig geplaatst is dat hij gevaar oplevert.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Ik weet dat er ook fietsen worden verwijderd als ze simpelweg niet in het rek staan. Ik weet niet in hoeverre dat ook in andere steden geldt.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
hmm dan ga ik gewoon proberen bezwaar in te dienen, want gevaarlijk stond ie niet. Hinderlijk vast wel als iemand een brommer wilde parkeren.
Fiets stond er net een half uurtje toen zag ik t busje al weg rijden vol fietsen. Makkelijk geld verdienen zo.
Fiets stond er net een half uurtje toen zag ik t busje al weg rijden vol fietsen. Makkelijk geld verdienen zo.
Mermaid- Kletskop
Het gebeurt in heel veel gemeenten, al jaren, maar de bestuursrechter heeft zich vorig jaar uitgesproken in het voordeel van de eigenaar van een verwijderde fiets, waarmee een precedent is gecreëerd dat kansen biedt bij het indienen van een bezwaar.girli schreef:Ik weet dat er ook fietsen worden verwijderd als ze simpelweg niet in het rek staan. Ik weet niet in hoeverre dat ook in andere steden geldt.
ellibre- Prater
Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.
Gast- Gast
Ja staan wel borden dat je fiets daar niet mag staan. Volgens dat artikel moeten er wel echt labels aan de fiets zelf worden gedaan.
Naja t is eigen schuld maar daar waar ie nu stond kon ik m vast zetten ben veel te bang dat ie gejat wordt als ik m ergens 'los' op slot zet. Ben allang blij dat ze mn extra slot nog redelijk netjes open hebben geknipt.
Naja t is eigen schuld maar daar waar ie nu stond kon ik m vast zetten ben veel te bang dat ie gejat wordt als ik m ergens 'los' op slot zet. Ben allang blij dat ze mn extra slot nog redelijk netjes open hebben geknipt.
Mermaid- Kletskop
Balen maar denk dat je er dus weinig aan kan doen..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Balen maar denk dat je er dus weinig aan kan doen..
Voortaan 5 minuten eerder weg van huis en m in de bewaakte fietsenstalling zetten dat kan ik er aan doen gok ik
Mermaid- Kletskop
Als er borden staan dan is dat de waarschuwing vrees ik....hier hangen er ook borden aan de hekken van een slooppand, en toch daar parkeren he. Zo kunnen de bulldozers er dus niet door en dan gaan ze ook niet eerst labels hangen, dan is het gewoon meteen afvoeren....
Gast- Gast
Maar dan staan ze dus echt gevaarlijk geparkeerd. Als ik de logica van dat artikel volg in ieder geval....
Mermaid- Kletskop
Ik weet ook niet of dat artikel zowel op fietsen als op auto's toepasbaar is. Maar een 'gevaarlijk' geparkeerde auto word weggesleept en een foutgeparkeerde auto krijgt een boete dus als je dat gaat vergelijken zou ze dus een boete voor foutparkeren hebben moeten krijgen.
Volgens mij geld het dus voor fietsen en is het dus zo dat jij zeker wel bezwaar kan maken als jouw fiets is verwijderd. Hoe het zit met de borden die daar hangen weet ik niet, maar die verwijzen inderdaad naar het artikel en die borden staan volgens mij overal.
Overigens vind ik het sowieso raar...in de fietsenstalling, ik reken tot fietsenstalling eerlijk gezegd sowieso ook het gebied er omheen en de buitenkant van de stalling enzo.
Volgens mij geld het dus voor fietsen en is het dus zo dat jij zeker wel bezwaar kan maken als jouw fiets is verwijderd. Hoe het zit met de borden die daar hangen weet ik niet, maar die verwijzen inderdaad naar het artikel en die borden staan volgens mij overal.
Overigens vind ik het sowieso raar...in de fietsenstalling, ik reken tot fietsenstalling eerlijk gezegd sowieso ook het gebied er omheen en de buitenkant van de stalling enzo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Je hebt wel degelijk een goede kans gezien de bestaande jurisprudentie.Zusje schreef:Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.
TO, kijk hier nog even:
http://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietsverwijdering-%E2%80%98met-spoed-mag-alleen-bij-echte-spoed
De link naar de voorbeeldbrieven werkt helaas niet, maar je kunt de fietsersbond altijd een mailtje sturen.
ellibre- Prater
ellibre schreef:Je hebt wel degelijk een goede kans gezien de bestaande jurisprudentie.Zusje schreef:Dit gebeurd in Den Haag ook veel bij het station. Ergens ook wel begrijpelijk, er zijn daarvoor gewoon té veel fietsen in Nederland. Stond er een bord dat je hem nergens anders dan de daarvoor bestemde plek mocht stallen? Dan geef ik je weinig kans namelijk. Dat zullen ze dan wel de waarschuwing noemen.
TO, kijk hier nog even:
http://www.fietsersbond.nl/nieuws/fietsverwijdering-%E2%80%98met-spoed-mag-alleen-bij-echte-spoed
De link naar de voorbeeldbrieven werkt helaas niet, maar je kunt de fietsersbond altijd een mailtje sturen.
Bedankt, heb idd de fietsersbond een mailtje gestuurd.
Mermaid- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Naam aangeven bij de gemeente
» Hoe gaat het met...
» Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?
» Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?
» Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente
» Hoe gaat het met...
» Wel eens een klacht bij je gemeente ingediend?
» Hoeveel hondenbelasting betaal je in jouw gemeente?
» Moet je per sé naar verloskundige praktijk in eigen gemeente
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: