Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam aangeven bij de gemeente

+55
Bolleke
Sophiee
Paper Crown
Elodie
ellibre
Pineco
Jezzie
M-G
Arwyn
Thunder
Manderijn
Urban Naked
Flower_L
Puggle
Jasmine
Ella
Fearie
Parel
Bruintje Beer
Earane
Steep
Alex
Zora
Sterrin_
kwak
Theeleut
miss22
hellowkitty
Miccie
Snoes
June
Razz
Lejow
Ellusss
Rush
Floor
Fortissimo
Dikkie Dik
Mamsie
Caroow
Annie24
Sanne
Tania
Reva
SarahKey
Charles
smooch
Jelin
mickey
Highway
Slakje
lente
Printje
Happydobby
Marin
59 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:22

Miccie schreef:Mijn man heeft onze zoon aangegeven. Ik heb geen seconde getwijfeld dat het fout zou kunnen gaan. Onze zoon heet B.ram dus ook niet de moeilijkste naam :-)

Hij heeft verder geen namen dus dat was ook geen probleem.

Overigens kan de moeder niet haar kind alleen aangeven. Dit moet altijd iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was zoals bijvoorbeeld de man/vriend of ouders van de moeder.
Dat is niet waar. Er moet iemand aangifte doen die bij de bevalling aanwezig was. Dat mag de moeder zijn, of de vader, maar als de moeder niet kan en de vader afwezig is dan mag het ook de arts zijn bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Charles wo 10 apr 2013 - 20:23

Een vriend van mij heet Ruud met dt. Kunstenaarsouders, 'geintje' van pa.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:24

ellibre schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je dat verkeerd kunt doen...

Ach, ik zag laatst een bevallingsprogramma waarbij de moeder haar telefoon moest pakken om te kijken hoe ze de (belachelijk ingewikkelde) naam moest spellen, die wist het zelf niet eens. Was ook een volslagen bizarre naam overigens, dat kind is waarschijnlijk 15 eer hij het zelf kan spellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:29

Artemis schreef:
ellibre schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je dat verkeerd kunt doen...

Ach, ik zag laatst een bevallingsprogramma waarbij de moeder haar telefoon moest pakken om te kijken hoe ze de (belachelijk ingewikkelde) naam moest spellen, die wist het zelf niet eens. Was ook een volslagen bizarre naam overigens, dat kind is waarschijnlijk 15 eer hij het zelf kan spellen.

met kleine baby's, grote zorgen inderdaad, heb ik ook gezien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Paper Crown wo 10 apr 2013 - 20:33

Artemis schreef:
ellibre schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je dat verkeerd kunt doen...

Ach, ik zag laatst een bevallingsprogramma waarbij de moeder haar telefoon moest pakken om te kijken hoe ze de (belachelijk ingewikkelde) naam moest spellen, die wist het zelf niet eens. Was ook een volslagen bizarre naam overigens, dat kind is waarschijnlijk 15 eer hij het zelf kan spellen.
Ja de moeder van mijn man werkt bij Stadsdeel Zuid Oost in Amsterdam, wonen veelal donkere mensen, niets mis mee maar ze geven vaak hun kinderen van die belachelijke lange, ingewikkelde namen. Als het maar origineel is, is het motto.. Sjerenerafaeeli.. HOE verzin je het hahah.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 20:38

Artemis schreef:
ellibre schreef:Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je dat verkeerd kunt doen...

Ach, ik zag laatst een bevallingsprogramma waarbij de moeder haar telefoon moest pakken om te kijken hoe ze de (belachelijk ingewikkelde) naam moest spellen, die wist het zelf niet eens. Was ook een volslagen bizarre naam overigens, dat kind is waarschijnlijk 15 eer hij het zelf kan spellen.

Dat heb ik ook gezien inderdaad, echt bizar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 20:40

Ow ja dat heb ik idd ook gezien, dat was volgens mij bij kleine baby's grote zorgen. Volgens mij had ze gewoon wat letters achter elkaar gezet en tadaa een naam.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Bolleke wo 10 apr 2013 - 21:30

Whaha ja die bedoelde ik dus ook, en er zat een komma in, waar moet die komma dan? "Uh ja, achter de A, oh nee achter de E"
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 22:26

Ja echt he... hywtahe ow nee eerst nog een z... en zo ging eht maar door.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Pinkel wo 10 apr 2013 - 23:15

@ Reva: wat een enorme kutopmerking zeg!! (sorry voor mijn woordkeuze)

Mijn man is na de kerst (onze dochter is 24/12 geboren) aangifte gaan doen samen met zijn zus. Ik had de namen op een papiertje geschreven, en was achteraf blij toe. Ik lag namelijk te vechten om in leven te blijven op de IC! En aangezien onze dochter 3 doopnamen heeft en een roepnaam, kan ik mij heel goed voorstellen dat mijn man niet alle namen meer zou weten. Zijn hoofd stond op dat moment ook wel ergens anders naar!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Lejow wo 10 apr 2013 - 23:43

Was bij kleine baby's inderdaad!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Alex wo 10 apr 2013 - 23:48

Miccie schreef:Overigens kan de moeder niet haar kind alleen aangeven. Dit moet altijd iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was zoals bijvoorbeeld de man/vriend of ouders van de moeder.

En de moeder is niet bij de bevalling aanwezig?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Alex wo 10 apr 2013 - 23:49

Lejow schreef:Was bij kleine baby's inderdaad!

Heb ik ook gezien inderdaad, mijn man en ik lagen dubbel. Wat een mens was dat. En sneu voor dat kind, die zal eeuwig haar naam moeten spellen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Bolleke wo 10 apr 2013 - 23:52

Ja, en die moeder waarschijnlijk ook haha!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Huppekee do 11 apr 2013 - 0:39

2x


Laatst aangepast door Huppekee op do 11 apr 2013 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Huppekee do 11 apr 2013 - 0:39

Alex schreef:
Miccie schreef:Overigens kan de moeder niet haar kind alleen aangeven. Dit moet altijd iemand zijn die bij de bevalling aanwezig was zoals bijvoorbeeld de man/vriend of ouders van de moeder.

En de moeder is niet bij de bevalling aanwezig?

De moeder mag dus wel aangifte doen. Dit staat op de site van de rijksoverheid



De vader moet de aangifte van de geboorte van zijn kind doen. De moeder mag ook aangifte doen maar is dit niet verplicht.

Geboorteaangifte door iemand anders
Als de vader geen aangifte kan doen, moet iemand aangifte doen die aanwezig was bij de geboorte. Dit kan een familielid zijn, de verloskundige, arts of kraamhulp.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 1:58

Moet je eigenlijk meteen aangifte doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Floor do 11 apr 2013 - 2:02

binnen 3 dagen
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/aangifte-geboorte-erkenning-en-gezag/aangifte-geboorte?ns_campaign=Thema-familie_jeugd_en_gezin&ro_adgrp=Aangifte_geboorte_erkenning_en_gezag_Aangifte_geboorte&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bbaby%20%2Baangeven&ns_fee=0.00&gclid=CNfjnabWwrYCFWfJtAod3EkASQ
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam aangeven bij de gemeente - Pagina 5 Empty Re: Naam aangeven bij de gemeente

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum