Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeden in het openbaar

+16
CCC
Sanne
Happydobby
kwak
snoezel
Sterrin_
Pineco
Teddyaapje
Filoria
Pompoen
Liadan
Pink!
Linda
Elodie
Sea of Trees
Caroow
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voeden in het openbaar - Pagina 2 Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 7:51

Ik heb ook periodes van overproductie (inclusief stuwing en harde plekken), maar nog nooit een BO gehad gelukkig. Volgens mij ben je daar gevoelig voor, of niet.

En zo ziet bij mij het voeden eruit. Als je je hier aan stoort, ben je wel heel weinig verdraagzaam:

Voeden in het openbaar - Pagina 2 20zeauc

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  kwak ma 8 apr 2013 - 8:02

wat zit je haar leuk, Rejoy!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Happydobby ma 8 apr 2013 - 8:08

Wat een mooi jurkje heeft ze aan. Ik ben gek op blauwe dingen smile

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne ma 8 apr 2013 - 8:20

Mijn opa heeft in het begin tijdens de kraamvisite gevraagd of ik borstvoeding gaf of flesvoeding. Op dat moment dronk mijn dochter bij mij en dat had hij dus niet eens in de gaten. Het kan dus best discreet. Ik draag ook altijd een spaghettihemdje onder mijn kleding. Dat is mijn buik en rug niet bloot tijdens het voeden. Als dochter heeft aangehapt, doe ik de bovenste kleding weer wat terug en je ziet er niets van. Ik kan zo even geen foto meer vinden, maar zie dat Rejoy ook al een foto heeft geplaatst. Zo is het bij mij ook.

Nu dochter ouder is, is een hydrofiel erbij wel handig, want zodra ze iemand hoort, kijkt ze op. Dan kan ik mijn borst bedekken, want ik hang die hydrofiel over mijn schouder. Moet ik wel opletten, want dochter grijpt hem zo weg. En ik kan mijn tsr opvangen met die doek als ze wegdraait, want bij mij is dat 'spuiten' niet van de eerste weken, ik heb 't nog steeds.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  CCC ma 8 apr 2013 - 8:22

Als je alleen maar beren op de weg ziet, waarom kolf je dan niet? Dat heb ik met N. ook gedaan. Ik vond het openbaar voeden niks, ik deed het alleen bij goede vrienden en niet in restaurants ed. Ik voelde me er niet prettig bij.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Pompoen ma 8 apr 2013 - 9:01

Filoria schreef:
Linda schreef:Haha caroow, heel herkenbaar!!

Zoon is een luie drinker. Volgens de kraamhulp een echte jongen. Meisjes schijnen veel pittiger te zijn dan jongens. Zoon hapt pas goed aan als de melk toestroomt, beetje omgekeerde wereld dus.
Wat grappig, ik wist niet dat dat typisch iets voor jongens was! Valt jouw zoon ook steeds in slaap tijdens het drinken?

Dat is zelfs zo bij prematuren! Over het algemeen gaan de meisjes sneller omdat die pittiger zijn aldus de verpleging hier op de neonatologie.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 8 apr 2013 - 9:13

chococupcake schreef:Als je alleen maar beren op de weg ziet, waarom kolf je dan niet? Dat heb ik met N. ook gedaan. Ik vond het openbaar voeden niks, ik deed het alleen bij goede vrienden en niet in restaurants ed. Ik voelde me er niet prettig bij.

Ik denk dat je je er beter 'overheen kunt zetten' door t wel gewoon te doen, je went er vanzelf aan. Als je gaat kolven maak je t jezelf onnodig lastig. Je moet heel t spul meenemen, een kolfplek zoeken endan onder t kolven je kind rustig houden om vervolgens ook nog de fles te moeten geven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  CCC ma 8 apr 2013 - 9:25

Teddyaapje schreef:
chococupcake schreef:Als je alleen maar beren op de weg ziet, waarom kolf je dan niet? Dat heb ik met N. ook gedaan. Ik vond het openbaar voeden niks, ik deed het alleen bij goede vrienden en niet in restaurants ed. Ik voelde me er niet prettig bij.

Ik denk dat je je er beter 'overheen kunt zetten' door t wel gewoon te doen, je went er vanzelf aan. Als je gaat kolven maak je t jezelf onnodig lastig. Je moet heel t spul meenemen, een kolfplek zoeken endan onder t kolven je kind rustig houden om vervolgens ook nog de fles te moeten geven.
Er overheen zetten was hier geen optie, het voelde voor mij niet goed en zou het niet wennen. Ook omdat ik van mezelf al een behoorlijke cupmaat heb en tijdens de bv periode was dit nog voller. Dit voelt voor mij niet prettig, en vond de adviezen er overheen zetten en je went eraan toen ook al niet zo heel erg fijn om te horen. Het voelde voor mij toch als iets intiems en niet iets om openbaar te doen. Heb wel waardering voor vrouwen die dit zonder moeite kunnen doen.
Ik bedoelde meer, waarom neem je dan niet een flesje gekolfde voeding mee voor onderweg. Ik kon gelukkig 6 uur door zonder kolven of voeden, heb geen ervaring met overproductie.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 8 apr 2013 - 9:31

Ik snap wat je bedoelt ccc. Maar omdat ik fulltime gekolfd heb ben ik best vaak maar thuis gebleven omdat ik geen zin had in al dat gedoe. Als je voor even weg moet kun je vooraf even kolven, maar wil je een dagje naar de stad of naar t strand dan is t een heel ander verhaal. Ik denk echt dat je beter kunt proberen je eroverheen te zetten dan dat je gaat kolven. Op de lange termijn scheelt dat heel wat gedoe.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 8 apr 2013 - 9:36

Ja oke, ik kolfde elke avond voor het slapen gaan en spaarde dat op. Dus had een voorraadje in de koelkast staan zodat mijn vriend wat kon geven als hij thuis was en als ik weg wilde kon ik dat voor N. meenemen. Fulltime kolven is natuurlijk ook heel anders, lijkt me best zwaar en snap dat je dan niet altijd zin hebt in gedoe.Ik voedde haar trouwens voor het weggaan ook altijd, dan had ze weer een vol buikje en kon ze er weer even tegenaan Voeden in het openbaar - Pagina 2 561177 Bij mij heeft dit trouwens best veel 'stress' opgeleverd, ik vond het echt niet prettig en heb haar alleen openbaar gevoed in noodzakelijke situaties zoals de ziekenhuisopname. Hier kwam jan en allemaal gewoon maar binnen zetten tijdens de opname en moest ik wel, maar prettig vond ik het niet. In het begin zat ik er alleen maar over in hoe ik het moest doen als ik wegging en heb toen ook overwogen te stoppen met bv. Heb gelukkig wel doorgezet. Maar makkelijk vond ik het niet, als ik eraan terug denk vond ik het echt een beperking. Ik kon ook wel janken als ik nog moest kolven en mijn vriend 'gewoon' naar bed kon.

De tante van mijn vriend vertelde trouwens, die zag het dus niet zitten om bij de van der Valk tijdens onze familiebrunch te gaan voeden dat ze voordat ze naar binnen kwam haar dochter en nu zoon gewoon rustig voed (in de auto) en dan kunnen ze ook even rustig eten. Gaf haar meer rust op die manier, ik ben daar zelf nooit opgekomen toen.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje ma 8 apr 2013 - 9:46

Aan voorraad had ik niks te klagen (geloof dat t meeste wat ik in de vriezer heb gehad 42 liter was Embarassed ) maar je moet wel je borsten legen als je weg bent van huis voor langere tijd. Is t niet om t lekken en borstontstekingen te voorkomen dan wel om je productie op peil te houden.

Ik heb er wel eens van gebaald dat ik wat beperkter was en vind t nu heel fijn om niet meer na te hoeven denken of te hoeven regelen hoe ik t moet gaan doen as ik een dagje weg wil, maar t is t me allemaal meer dan waard geweest. En t werd natuurlijk ook steeds makkelijker omdat je steeds minder vaak hoeft te kolven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 20:32

Ik kan wel een flesje gekolfde melk geven, maar dan moet ik ook kolven. Als ik niet kolf dan ben ik bang dat ik ontplof. En ik weet niet wat ongemakkelijker is, kolven op het toilet of toch maar gewoon voeden Rolling Eyes Ik ga straks wel even oefenen voor de spiegel met een hemdje. Voedingsbh's heb ik al wel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 20:38

In het begin dook ik ook nog weleens gewoon een pashokje in, maar dat was vooral omdat dochter heel slecht dronk als er om haar heen iets te zien was. Later voedde ik overal; trui omhoog, hemdje omlaag en niemand die wat zag. De laatste tijd, nu ze wat ouder wordt, merk ik dat ik het weer wat lastiger vind om overal te voeden. Bied haar als we buiten de deur zijn dan eerst wat anders te drinken aan. Maar dat is bij jou nog niet aan de orde smile

Gast
Gast

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 20:42

Ik woon echt in een te kleine stad, in een pashokje voeden gaat hem hier niet worden. Wel handig als mijn vriend weer eens een eeuwigheid in de v&d aan het passen is, dan kan ik ondertussen voeden smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 23:58

ik voed ook wel eens op de wc. Let er dan wel op dat ik zo weing mogelijk aan raak.

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 10 apr 2013 - 5:00

Daar ligt dus echt mijn grens, ik zou zelf ook niet willen eten op het toilet. Zeker geen openbaar toilet.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje wo 10 apr 2013 - 6:42

chococupcake schreef:Daar ligt dus echt mijn grens, ik zou zelf ook niet willen eten op het toilet. Zeker geen openbaar toilet.

Inderdaad, bah.
Ik draag als ik langer weg ga met Lars inderdaad n hempje onder mn kleren of voedingskleren. L is snel afgeleid, dus da's wel eens lastig. Als ik in de stad ben loop ik meestal even de prenatal in, die hebben hier een hokje bij de wc, een verschoningsruimte met een stoel erin. Je wagen past er ook in. Ideaal, want geen afleiding.

De eerste keer dat ik voedde in het openbaar was in de La Place. Doodeng vond il het, maar achteraf viel het mee

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Parisienne wo 10 apr 2013 - 6:46

Ik heb in een noodsituatie ook weleens op een toilet gevoed.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sanne wo 10 apr 2013 - 6:58

Parisienne schreef:Ik heb in een noodsituatie ook weleens op een toilet gevoed.

Ik ook, vorige week nog.
In het openbaar voeden is nu niet echt een optie meer, want dochter kijkt alle kanten op. Ze hapt aan, wekt de toeschietreflex op en kijkt vervolgens om zich heen, waarbij ze ook in een seconde gaat zitten. Dan heb ik niet eens de tijd om de boel te bedekken, dus dan vind ik het toch veiliger om even ergens anders te voeden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Muppetje wo 10 apr 2013 - 7:21

Sanne schreef:
Parisienne schreef:Ik heb in een noodsituatie ook weleens op een toilet gevoed.

Ik ook, vorige week nog.
In het openbaar voeden is nu niet echt een optie meer, want dochter kijkt alle kanten op. Ze hapt aan, wekt de toeschietreflex op en kijkt vervolgens om zich heen, waarbij ze ook in een seconde gaat zitten. Dan heb ik niet eens de tijd om de boel te bedekken, dus dan vind ik het toch veiliger om even ergens anders te voeden.

Ja ik begrijp het wel hoor, ik hoop alleen dat het niet nodig gaat zijn, vind het wel n beetje een vies idee Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  CCC wo 10 apr 2013 - 7:25

Nou, dan ben ik de enige die dat niet begrijpt. Ik begrijp wel wat Sanne zegt hoor, maar vind dat alsnog niets om op het toilet te voeden. Ik zou dan echt voor afgekolfde voeding gaan. En ja wat betreft als je het zelf niet red zonder kolven, dan zou ik sneller naar huis gaan dat deed ik ook. Had ook het geluk dat ik dat niet zo snel had.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 7:34

Ik kan me op dit moment eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij ik op het toilet zou gaan zitten voeden. Als ze ouder zou worden en meer afgeleid zou zijn, dan zou ik daar misschien voor de rust gaan zitten, maar een andere reden om op het toilet te gaan zitten kan ik niet bedenken.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje wo 10 apr 2013 - 7:36

Rejoy. schreef:Ik kan me op dit moment eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij ik op het toilet zou gaan zitten voeden. Als ze ouder zou worden en meer afgeleid zou zijn, dan zou ik daar misschien voor de rust gaan zitten, maar een andere reden om op het toilet te gaan zitten kan ik niet bedenken.

Dat dus. Maar dat wordt ook als reden gegeven toch.
Ik 'snap' dat mensen het doen als er geen andere optie is, maar zelf moet ik er niet aam denken

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie wo 10 apr 2013 - 8:02

Rejoy. schreef:Ik kan me op dit moment eigenlijk geen situatie voorstellen waarbij ik op het toilet zou gaan zitten voeden. Als ze ouder zou worden en meer afgeleid zou zijn, dan zou ik daar misschien voor de rust gaan zitten, maar een andere reden om op het toilet te gaan zitten kan ik niet bedenken.

Ik heb het 1x gedaan, maar dat zou ik nooit weer doen. We zaten in een restaurant met de werkgever van mijn vriend, vond het niet prettig om aan tafel te voeden.
Voor de rest heb ik altijd in het openbaar gevoed, gewoon in een hoekje, afgeschermd.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  *Lookie* wo 10 apr 2013 - 8:32

Ik deed ook vaak een hemdje onder mijn truitje zodat je alleen je borst een klein beetje bloot hebt, en daar ligt je kindje dan wel voor. Ik gebruikt ook een tepelhoedje, op een gegeven moment werd ik daar wel handig mee, ik deed hem er dan op als mijn zoontje al 'in positie' lag, dan viel het volgens mij niet op.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud