voeden in het openbaar
+14
Linda
meisje
Lonely Goatherd
Puggle
maiadebij
Mute_
Printje
_Lana_
Thunder
kwak
Mamsie
RiLiJu
bolus26
Muppetje
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
voeden in het openbaar
Hoe doen jullie dat? Het is niet dat ik mijn zoon niet wil voeden in het openbaar, het is een natuurlijk iets, en ik wil dat hij krijgt wat hij nodig heeft. Alleen het volgene is het probleem, ik ben me heel bewust van mijn eigen lichaam en vind mezelf niet echt heel mooi. Kan het moeilijk omschrijven maar het is voornamelijk onzekerheid denk ik. Hoe kan ik dit oplossen, zodat niet iedereen mijn borst ziet maar ik toch overal voeden kan? Zou dit wat zijn? Is het toch wat bedekter... Zo'n groot schort lijkt me dan weer niets.. https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/borstvoedingscovers/babybond%3a+flex
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: voeden in het openbaar
Een sjaal er overheen of een draagdoek? Heb nog geen ervaring
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik doe gewoon mijn shirtje omhoog en aanhappen maar.
Als je een voedingsshirt aan hebt, dan ziet al helemaal niemand wat. Het shirt bedekt dan je buik/rug en het hoofdje van je kindje bedekt dan je borst.
En als je dat niet fijn vindt tijdens het aanleggen, kan je een hydrofieldoek ervoor houden, tot je kindje goed heeft aangehapt.
Als je een voedingsshirt aan hebt, dan ziet al helemaal niemand wat. Het shirt bedekt dan je buik/rug en het hoofdje van je kindje bedekt dan je borst.
En als je dat niet fijn vindt tijdens het aanleggen, kan je een hydrofieldoek ervoor houden, tot je kindje goed heeft aangehapt.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar. Geen blote rug en je ziet amper wat. Als je grote borsten hebt zou je er nog een spuugdoekje erbij kunnen leggen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
vriendin van me voed ook in het "openbaar". Zelfs als je blijft kijken zie je echt helemaal niks.
als je het niet zou weten dat het kindje de borst krijgt zie je het niet.
Ik denk dat het gewoon 1x doen is en daarna is het "normaal"
als je het niet zou weten dat het kindje de borst krijgt zie je het niet.
Ik denk dat het gewoon 1x doen is en daarna is het "normaal"
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Met mijn cup F tijdens de bv periode had ik vaak een hydrofiel luier mee. Maar vaak gebruikte ik die niet, ik deed het zoals mamsie omschreef.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mamsie schreef:Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar. Geen blote rug en je ziet amper wat. Als je grote borsten hebt zou je er nog een spuugdoekje erbij kunnen leggen.
+1 je ziet er niks van.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar. Geen blote rug en je ziet amper wat. Als je grote borsten hebt zou je er nog een spuugdoekje erbij kunnen leggen.
Zo deed ik het ook altijd. Je zag niet eens dat ik aan het voeden was.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Dit was voor mij 1 vd redenen om niet aan bv te beginnen, natuurlijk niet de hoofdreden maar ik zou nooit in het openbaar voeden omdat ik me er totaal niet op me gemak bij zou zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik had altijd een tube top aan met een vestje met knoopjes en een sjaal om. Ook pakte ik weleens een hydrofieldoek/wikkeldeken uit de luiertas. En ik ging ook vaak even met mijn rug weggedraaid zitten tijdens het aanhappen en daarna een doek/sjaal erover en niemand die wat ziet. Mensen zien het echt niet zo snel hoor (en zo wel; wat dan nog?). Ik heb zo vaak de vraag gehad 'oh, was je net aan het voeden?' als ik dochter onder de sjaal vandaan haalde.
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
Ik had altijd een topje met spaghetti bandjes aan en daarover heen dan het liefst een vestje. Het vestje hang je open en kan je dan evt er ook nog een beetje omheen slaan. Maar een sjaal omdoen is idd ook handig.
Ik heb een paar keer gehad dat ik bijv in een restaurant zat te voeden en dat mensen naar de baby kwamen kijken, maar pas als ze helemaal bovenop me stonden zagen ze dat ik aan het voeden was.
Het is op een makkelijke manier dus al zo goed te verbergen. Maar misschien scheelt het wel iets dat ik geen grote borsten heb.
Ik heb een paar keer gehad dat ik bijv in een restaurant zat te voeden en dat mensen naar de baby kwamen kijken, maar pas als ze helemaal bovenop me stonden zagen ze dat ik aan het voeden was.
Het is op een makkelijke manier dus al zo goed te verbergen. Maar misschien scheelt het wel iets dat ik geen grote borsten heb.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar.
zo doe ik het ook. Dochter ligt ervoor dus ook van het moment van bh openmaken tot aanhappen zie je ook niks.
Gast- Gast
vriendin van me heeft net nog gevoed in het openbaar, ik keek maar zag echt helemaal niks! De mensen in de snackbar hadden ook echt niks door.
Ik voedde ook in het openbaar, maar niet op bijvoorbeeld een bom vol terras. Ik zocht wel altijd een rustige plek op. Toen ze wat ouder werd, werd het lastig want dan wilde ze alles zien (en vergat tijdens het omkijken mijn tepel los te laten ) dus sindsdien komt het weinig meer voor. Laatste keer was afgelopen juni in het vliegtuig. De vrouw naast me vond het allemaal wel lollig en vroeg nog of ik wel genoeg melk had want zoveel borst had ik niet
Ik voedde ook in het openbaar, maar niet op bijvoorbeeld een bom vol terras. Ik zocht wel altijd een rustige plek op. Toen ze wat ouder werd, werd het lastig want dan wilde ze alles zien (en vergat tijdens het omkijken mijn tepel los te laten ) dus sindsdien komt het weinig meer voor. Laatste keer was afgelopen juni in het vliegtuig. De vrouw naast me vond het allemaal wel lollig en vroeg nog of ik wel genoeg melk had want zoveel borst had ik niet
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Helaas geen tips muppet, hier flesvoeding
Laatst aangepast door Puggle op di 2 okt 2012 - 6:51; in totaal 2 keer bewerkt
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik heb wel zo'n schort en vooral in het begin vond ik het fijn, inmiddels ben ik een stuk makkelijker geworden en voed ik meestal zonder.
De babybond lijkt me niet handig als je van borst moet wisselen.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Rejoy. schreef:Mamsie schreef:Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar.
zo doe ik het ook. Dochter ligt ervoor dus ook van het moment van bh openmaken tot aanhappen zie je ook niks.
Zo heb ik het ook altijd gedaan. Ik had ook van die topjes van de Hema, speciaal om te voeden. En je zag niks hoor.
Nu ze wat ouder is voed ik niet meer zo graag in het openbaar omdat ze nu niet meer zo rustig ligt. Maar tot een jaar heb ik dat wel altijd gedaan.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Lonely Goatherd schreef:Ik heb wel zo'n schort en vooral in het begin vond ik het fijn, inmiddels ben ik een stuk makkelijker geworden en voed ik meestal zonder.
valt het met zo''n schort juist niet enorm op?
Gast- Gast
Vind ik niet. Ik heb wel uit Duitsland een zwarte besteld, die was hier nergens te krijgen en die kleurrijke gevallen trekken juist enorm de aandacht inderdaad.Rejoy. schreef:valt het met zo''n schort juist niet enorm op?
Lonely Goatherd- Prater
Ik vind zo'n schort juist wel opvallen.
Ik deed het ook zoals eerder is beschreven met een hemdje onder m'n truitje.
Maar ik voedde bijna nooit in het openbaar, ik voelde me er niet prettig bij. En het was ook heel vaak te voorkomen, dus het hoefde sowieso bijna nooit. Nu met een tweede kind zal dat iets anders zijn.
Op een gegeven moment was dochter ook heel snel afgeleid, dus voeden in het openbaar was toen helemaal geen succes meer.
Ik deed het ook zoals eerder is beschreven met een hemdje onder m'n truitje.
Maar ik voedde bijna nooit in het openbaar, ik voelde me er niet prettig bij. En het was ook heel vaak te voorkomen, dus het hoefde sowieso bijna nooit. Nu met een tweede kind zal dat iets anders zijn.
Op een gegeven moment was dochter ook heel snel afgeleid, dus voeden in het openbaar was toen helemaal geen succes meer.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Als het wel opviel vind ik dat trouwens ook niet erg, mensen mogen best weten dat ik aan het voeden ben. Het ging me er meer om dat niet iedereen het gehannes met moeilijk/vaak opnieuw aanhappen hoefde te zien.
Lonely Goatherd- Prater
Snoepy87 schreef:Mamsie schreef:Spaghetti band shirtje onder je kleine dragen. Trui omhoog, truitje omlaag bij de borst, trui weer een stukje naar beneden en happen maar. Geen blote rug en je ziet amper wat. Als je grote borsten hebt zou je er nog een spuugdoekje erbij kunnen leggen.
+1 je ziet er niks van.
Zo doe ik het ook!
Alleen gaat t tegenwoordig wat anders.. Dochter is nogal snel afgeleid wat resulteert in ineens los laten en rond spuitende melk
Gast- Gast
Ik kleedde me er vaak zo op dat het wel redelijk onopvallend was, soms deed ik nog ff een hydrofiele doek eroverheen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik vond het ook wel een drempel die ik over moest... Ik was er in het begin ook helemaal niet handig in en trok dus wel aandacht door te zitten klungelen met doeken enzo, terwijl ik probeerde om het net zo subtiel mogelijk te houden.
Ik heb ook steeds een topje onder mijn shirt aan. Ik maak eerst de beha los, trek het topje omlaag, shirt omhoog en laten aanhappen.
Toch blijft het moeilijk soms. Ik heb redelijk zware borsten, dus het is niet gewoon "hup, beha open en voeden maar", daar is een H-cup net wat te groot voor. Om de beha weer vast te maken, moet ik dus ook mijn borst optillen. Ik heb dus echt mijn 2 handen nodig bij het uit- en aankleden, terwijl er zo'n spartelend kind op m'n schoot ligt/hangt.
Ohja, en vaak zet ik me ergens in een hoekje van een café/restaurant om te voeden, of ik zet de kinderwagen (met de kap omhoog) zo neer dat ik een beetje afgeschermd zit.
Ik heb ook steeds een topje onder mijn shirt aan. Ik maak eerst de beha los, trek het topje omlaag, shirt omhoog en laten aanhappen.
Toch blijft het moeilijk soms. Ik heb redelijk zware borsten, dus het is niet gewoon "hup, beha open en voeden maar", daar is een H-cup net wat te groot voor. Om de beha weer vast te maken, moet ik dus ook mijn borst optillen. Ik heb dus echt mijn 2 handen nodig bij het uit- en aankleden, terwijl er zo'n spartelend kind op m'n schoot ligt/hangt.
Ohja, en vaak zet ik me ergens in een hoekje van een café/restaurant om te voeden, of ik zet de kinderwagen (met de kap omhoog) zo neer dat ik een beetje afgeschermd zit.
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
maiadebij schreef:vriendin van me heeft net nog gevoed in het openbaar, ik keek maar zag echt helemaal niks! De mensen in de snackbar hadden ook echt niks door.
Hahaha lijkt me niet prettig als je borsten coninu vol zouden zitten haha
Offtopic, je bent zwanger! Wat leuk! Gefeliciteerd!!
Gast- Gast
Fearie schreef:Ik kleedde me er vaak zo op dat het wel redelijk onopvallend was, soms deed ik nog ff een hydrofiele doek eroverheen.
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Voeden in het openbaar
» Bv in het openbaar....
» Wat doe jij tijdens het voeden?
» voeden op verzoek bv
» Voeden op verzoek