Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeden in het openbaar

+16
CCC
Sanne
Happydobby
kwak
snoezel
Sterrin_
Pineco
Teddyaapje
Filoria
Pompoen
Liadan
Pink!
Linda
Elodie
Sea of Trees
Caroow
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Voeden in het openbaar

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 3:57

Ik zag het helemaal voor me toen ik nog zwanger was, lekker de stad in en als baby wil eten in een rustig hoekje in een cafe een kopje koffie drinken en baby voeden. Maar, er is (letterlijk laughcry ) roet in het eten gekomen, het cafe waar ik dit zou willen (en waar ik het ook zou durven) is afgebrand Neutral

Er zijn natuurlijk wel meerdere, maar daar voel ik me echt niet op mijn gemak. Ik ben vreselijk aan het hannesen als er andere mensen bij zijn, en dat is bij bekenden. Echt in het openbaar lijkt het me nog veel erger.

Ik heb geen voedingstops oid, misschien dat ik die maar moet aanschaffen? Werkt dat? Nu doe ik steeds mijn shirt omlaag, maar dan zit ik dus echt met een blote borst. Ik voed met een tepelhoedje, dus die moet ik er eerst op zetten, dat ziet er ook niet echt feestelijk uit. Ik probeer nu wel steeds meer zonder hoedje te voeden, maar dan verslikt R zich vaak en zit mijn kleding onder de melk..

Kortom, ik zie allemaal beren op de weg. Hoe deden jullie dit? En voor de mensen die dit niet doen, storen jullie je aan borstvoeders in het openbaar?


Laatst aangepast door Caroow op ma 8 apr 2013 - 4:02; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Sea of Trees ma 8 apr 2013 - 3:59

Heb je een La Place in de buurt? Dat is een borstvoedings-vriendelijke plaats zeg maar.
Verder is het heel handig om voedingstops en bh's aan te schaffen, maakt het voeden een stuk makkelijker vond ik.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 4:03

Ik had vaak gewoon een topje met spaghetti bandjes aan die je makkelijk omlaag trekt met een vestje en een sjaal en je ziet dan echt amper dat je aan het voeden bent smile
Eerste keer is een beetje spannend maar komt echt wel goed. Heerlijk als je het op een gegeven moment overal kan doen.
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Linda ma 8 apr 2013 - 4:11

Ik lees even mee. Ik ben het discreet voeden helemaal verleerd. Echt hopeloos...
Ik heb 2 hydrofiel doeken nodig. 1 om onder m'n beha te doen, omdat anders al m'n kleding nat is en 1 om m'n TSR tegen te houden, anders spuit ik een meter ver. laughcry

Ik heb trouwens een spaghettitop onder m'n kleding, dan hoef ik alleen m'n shirt omhoog te doen en zit ik verder niet in m'n blote buik.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Linda ma 8 apr 2013 - 4:12

Oja en nog een tip. Ga op een stoel voor een spiegel oefenen. Zo kan je zien hoe anderen jou zien. Vaak valt het dan reuze mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Elodie ma 8 apr 2013 - 4:16

Maar Linda, jouw baby is ook pas 1 week oud..toen kon ik dat ook echt nog niet netjes in het openbaar hoor. Maar als het goed is, spuit het er straks niet meer zo uit;)
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Pink! ma 8 apr 2013 - 4:26

Ik voed overal vanaf het begin. Bij de eerste was ik ook onzeker maar gewoon gaan doen en dan zie je dat het wel mee valt en hoe vaker je het doet hoe meer vertrouwen je krijgt.

Ik heb trouwens een hemdje aan en daarover een shirt, dat shirt doe ik omhoog en hemdje naar beneden en dan zie je niks.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Linda ma 8 apr 2013 - 4:44

Elodie schreef:Maar Linda, jouw baby is ook pas 1 week oud..toen kon ik dat ook echt nog niet netjes in het openbaar hoor. Maar als het goed is, spuit het er straks niet meer zo uit;)

Ja, maar ik heb dochter ook 2 jaar aan de borst gehad. Dus je zou denken dat ik het dan wel zou kunnen, haha, helaas niet..
Bij dochter duurde dat spuiten ook maanden. Ik ben gezegend met een te goede productie. Ik hoop dat dat dit keer iets minder is. Ik heb gelukkig wel het idee dat ik veel minder lek dan toen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Liadan ma 8 apr 2013 - 4:52

Ik had een voedingsbh en verder ook hemdje met spaghettibandjes dat ik naar beneden deed en dan mijn shirt/trui naar boven. De eerste weken vond ik ook steeds een enorm gedoe, maar dat werd wel steeds makkelijker en daarna voedde ik overal.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 4:54

Linda schreef:
Elodie schreef:Maar Linda, jouw baby is ook pas 1 week oud..toen kon ik dat ook echt nog niet netjes in het openbaar hoor. Maar als het goed is, spuit het er straks niet meer zo uit;)

Ja, maar ik heb dochter ook 2 jaar aan de borst gehad. Dus je zou denken dat ik het dan wel zou kunnen, haha, helaas niet..
Bij dochter duurde dat spuiten ook maanden. Ik ben gezegend met een te goede productie. Ik hoop dat dat dit keer iets minder is. Ik heb gelukkig wel het idee dat ik veel minder lek dan toen.

Ik ging gister voeden bij mijn schoonouders. Bij borst 1 kwam de melk veel te snel waardoor R steeds losliet en de melk over mijn shirt ging en ondertussen spoot het zowat uit borst 2. Ik was doorweekt laughcry Gelukkig was het daar en niet in de Hema ofzo.

Helaas geen La Place hier, of iets anders wat borstvoeding-vriendelijk is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Linda ma 8 apr 2013 - 4:59

Haha caroow, heel herkenbaar!!

Zoon is een luie drinker. Volgens de kraamhulp een echte jongen. Meisjes schijnen veel pittiger te zijn dan jongens. Zoon hapt pas goed aan als de melk toestroomt, beetje omgekeerde wereld dus.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 5:01

Mijn borsten beginnen te stromen zodra zoon huilt. Ik stroom werkelijk over van de melk. Vind het ook echt heerlijk om af en toe te kolven, even geen fonteintjes in mijn bh.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Linda ma 8 apr 2013 - 5:08

Kolf je veel? Hou er rekening mee dat je je productie extra aan het verhogen bent als je naast het voeden ook kolft.
Ik probeer echt zo min mogelijk te kolven, anders raakt het vraag en aanbod nooit goed afgestemd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Pompoen ma 8 apr 2013 - 5:10

Ik lees mee, ik dacht er net zo makkelijk over en op de afdeling van het ziekenhuis vind ik het ook echt geen ramp als mensen me zien voeden. Maar ik voed in de rugbhouding én heb echt grote borsten én tepels, dus ik zit in feite met een erg naakte borst op die manier want mijn zoontje is erg klein dus mijn borst is nog veel groter dan zijn hoofd!
Daar komt nog bij dat mijn man voeden in het openbaar maar niks vind, nou heeft hij dan wel een beetje pech, maar het maakt me wel wat onzekerder nog.
Ik zat er over te denken om te gaan voeden in een ringsling, maar ik kan nog niet oefenen omdat ik mijn zoontje nog niet thuis heb en ik weet niet of dat goed te doen is ook met bijvoorbeeld de rugbyhouding.

Edit: ik heb gelukkig geen spuitfonteinen, mijn productie is wel goed, ik kolf nu ruim 800 cc op eendag, beetje to much want zo veel drinkt hij nog lange niet! Maar ik heb dus wel 'zindelijke' borsten. Vandaag was ik dus vergeten te kolven om 16 uur en toen kreeg ik dus om 18 uur wel toeschietreflexen en wat druppeltjes, dat vond ik al heel wonderlijk ( maar ja heb om 12 uur voor het laatst gekolft, oeps)


Laatst aangepast door Pompoen op ma 8 apr 2013 - 5:13; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 5:12

Linda schreef:Kolf je veel? Hou er rekening mee dat je je productie extra aan het verhogen bent als je naast het voeden ook kolft.
Ik probeer echt zo min mogelijk te kolven, anders raakt het vraag en aanbod nooit goed afgestemd.

Ik kolf 1 keer in de 2 dagen. Ik weet dat het beter is om niet te doen, maar als ik het niet doe is het zo lastig voor zoon om te drinken en het helpt gewoon zo goed tegen de pijn. En zo bouw ik wel een lekker voorraadje op in de vriezer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 6:38

Het ergste wat er kan gebeuren is dat mensen het raar vinden. En dan? De wereld vergaat niet hoor. Ik maakte me ook druk om dit soort dingen toen ik BV gaf, maar heb me voorgenomen om er veel makkelijker over te worden bij de tweede straks. Als ik op een terras zit en een of andere Sjonnie gaat met z'n harige blote bast zonder t-shirt tegenover me zitten kijk ik ook de andere kant op.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Filoria ma 8 apr 2013 - 6:39

Linda schreef:Haha caroow, heel herkenbaar!!

Zoon is een luie drinker. Volgens de kraamhulp een echte jongen. Meisjes schijnen veel pittiger te zijn dan jongens. Zoon hapt pas goed aan als de melk toestroomt, beetje omgekeerde wereld dus.
Wat grappig, ik wist niet dat dat typisch iets voor jongens was! Valt jouw zoon ook steeds in slaap tijdens het drinken?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Teddyaapje ma 8 apr 2013 - 6:40

Met 1x per 2 dgn kolven maakt t geen groot verschil voor je productie. En een voorraad is altijd fijn!

Ik heb 1x openbaar openbaar gevoed, maar omdat T. toen al wat groter was werd hij steeds afgeleid door geluiden en bewegingen uit d omgeving. Was geen groot succes. Op visite bij vrienden en familie heb ik wel vaker gevoed maar draaide altijd even wegmet aanleggen.

Misschien kun je iets van een donkere doek (sjaal?) meenemen en deze over een schouder leggen. Dan kun je e daar een beetje achter verstoppen met aanleggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Pineco ma 8 apr 2013 - 6:42

Ik vond het aan het begin ook erg wennen, en ik denk dat het over een tijdje wel makkelijker zal gaan hoor. De eerste weken stroomde de melk bij mij ook echt eruit en zat ik steeds met natte plekken in mijn kleding. Ik trok dan meestal iets aan waarbij eventuele vlekken niet zo opvielen en had meestal ook een doek bij me die ik om mij en mijn dochter heen sloeg. Bij de tweede moest ik aan het begin weer net zo hard wennen, maar ook dit keer ging het na een tijdje als vanzelf. Inmiddels heb ik er echt geen moeite meer mee en is het ook helemaal geen 'gedoe' meer (ook geen geknoei gelukkig cheers). Ik zou het dus gewoon even de tijd geven.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Sterrin_ ma 8 apr 2013 - 7:13

Elodie schreef:Ik had vaak gewoon een topje met spaghetti bandjes aan die je makkelijk omlaag trekt met een vestje en een sjaal en je ziet dan echt amper dat je aan het voeden bent smile
Eerste keer is een beetje spannend maar komt echt wel goed. Heerlijk als je het op een gegeven moment overal kan doen.

Ik zorgde ook altijd voor spaghettuhemdje onder mn shirt. En dan dus shirt omhoog en hemdje omlaag. Dan zit je niet zo bloot. Borst uit mijn shirt vond ik ook echt niet prettig. Voedingstop trouwens ook niet.

Ik gebruikte ook een tepelhoedje, die kon ik er onopvallend opzetten en pas daarna de boel omhoog. Daar krijg je wel handigheid in en dan voelt het voor he zelf ook niet zo ngemakkelijk.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Sterrin_ ma 8 apr 2013 - 7:19

Oh, en tijdens het voeden je andere tepel dichtdrukken helpt ook al heel wat.

Lastig is dat he, overproductie. Ik had dat ook alle keren, en hierdoor heel vaak borstontsteking. Hou de pijn dus ook goed in de gaten.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Caroow ma 8 apr 2013 - 7:31

Sterrin_ schreef:Oh, en tijdens het voeden je andere tepel dichtdrukken helpt ook al heel wat.

Lastig is dat he, overproductie. Ik had dat ook alle keren, en hierdoor heel vaak borstontsteking. Hou de pijn dus ook goed in de gaten.

Ik masseer mijn borsten tijdens de voedingen en onder de douche en laat mijn vriend dit ook wel eens doen, de kraamverzorgster heeft hem dat uitgelegd. En ik check elke ochtend op rode vlekken. Dan moet het wel goedkomen toch?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  snoezel ma 8 apr 2013 - 7:32

Ik had ook altijd een spaghetti-hemdje onder mn truitje en ik had altijd een hydrofielluier mee. Die prikte ik dan met 1 hoek onder het bandje van mn bh vast aan de kant waar mn dochter ging drinken. En daar maakte ik een soort tentje van over mn dochtertje en vooral mn borst heen, in mn oksel en dan in het midden van borstkast het tentje zeg maar als het ware open, zodat ik naar L kon kijken...
Ik vond het anders altijd vervelend met aanhappen ed om dat in het openbaar te doen. Je zit toch even met blote borst, dat vond ik zelf erg vervelend. Ik zat altijd tegen een muur aan, zodat de opening van het tentje richting de muur.

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 7:46

Als je de baby voor je houdt, dan zien andere mensen toch ook niks van het aanhappen? Over het algemeen hoor ik alleen van andere mensen dat er niks te zien is en je wel heel erg je best moet doen, wil je blote huid zien. Nu dochter wat groter wordt valt het voeden iets meer op, maar toen ze nog kleiner was heeft de man van mijn vriendin wel eens helemaal niet door gehad dat ik zat te voeden. Hij zat een halve meter van me af en ik was met hem in gesprek. Ik heb toen zelfs mijn bh weer dichtgeklapt waar hij niks van in de gaten had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Sterrin_ ma 8 apr 2013 - 7:48

Caroow schreef:
Sterrin_ schreef:Oh, en tijdens het voeden je andere tepel dichtdrukken helpt ook al heel wat.

Lastig is dat he, overproductie. Ik had dat ook alle keren, en hierdoor heel vaak borstontsteking. Hou de pijn dus ook goed in de gaten.

Ik masseer mijn borsten tijdens de voedingen en onder de douche en laat mijn vriend dit ook wel eens doen, de kraamverzorgster heeft hem dat uitgelegd. En ik check elke ochtend op rode vlekken. Dan moet het wel goedkomen toch?

Dat hoop ik ja. Hier hielp dat helaas niet, ws, ben ik er gewoon heel vatbaar voor, ik heb het alle 3 de keren echt meerdere keren gehad, heel vervelend want ik was echt doodziek. Hoop dus voor jou da je het niet krijgt. Ik kreeg gewoon binnen een half uur ruim 40 gr koorts. Mocht je het wel krijgen meteen een kuur vragen, daarmee ging het bij mijhet snelste over.

Wil je niet bang maken uiteraard! Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden in het openbaar Empty Re: Voeden in het openbaar

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum