Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeden op verzoek

Ga naar beneden

Voeden op verzoek Empty Voeden op verzoek

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:58

Ik geef normaalgesproken voeding op verzoek aan mijn jongste dochter. Nu heeft ze sinds een weekje een nieuw ritme waarbij het verzoek uitkomt op een voeding minder dan het consultatiebureau aangeeft als het echte minimum aantal voedingen voor haar leeftijd.

Daarom heb ik haar de afgelopen dagen steeds wakker gemaakt, resultaat: een half slapend kind aan de borst dat weinig drinkt. Ik baker in en had hier laatst gelezen dat een kindje de honger daardoor niet goed voelt, dus ik ben even gestopt met inbakeren. Ze valt er wel moeilijker van in slaap, maar houdt wel vast aan een ritme van een voeding te weinig.

Met een voeding minder heb ik het idee dat ze uiteindelijk meer drinkt omdat ze dan tenminste echt actief drinkt, maar vier voedingen voor een baby van twee maand oud is wel bizar weinig. Mijn oudste dochter had toen nog wel zes of zeven voedingen.

Wat nu?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeden op verzoek Empty Re: Voeden op verzoek

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:59

groeit ze goed en is ze alert als ze wakker is?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 16 feb 2012 - 8:05

Inderdaad, groeit ze goed? En heeft ze genoeg plasluiers en is ze tevreden?
Wat je nog zou kunnen doen is haar voeden als ze wakker wordt en voordat ze weer naar bed gaat.
4 voedingen is inderdaad erg weinig, ook om je eigen productie op lange termijn in stand te houden kan je beter vaker voeden. Maar lastig als je kindje niet uit zichzelf vaker komt.
Met vragen hierover zou je ook nog een vrijwilliger kunnen bellen van VBN.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:06

en inderdaad, kun je haar niet op jouw verzoek voeden, aanleggen zodra ze wakker is bijvoorbeeld?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:21

Ze groeit goed prima en ze is wel alert als ik voed op verzoek. Als ik haar vaker wakker maak, blijft ze slaperig. Da's inderdaad een tip om meerdere keren aan te leggen in de periode dat ze wakker is. Ik heb last van hyperlactatie, dus voor mijn produktie is het toevallig juist heel prettig om weinig voedingen te hebben.

Rejoy, hoe bedoel je je laatste reactie precies?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:24

je voedt nu op haar verzoek, als zij wil, dan leg je haar aan, maar je kunt ook op jouw verzoek voeden, aanleggen als jij denkt dat ze drinken moet hebben.

Maargoed, als ze goed groeit, alert is en je geen problemen hebt met de productie zie ik niet in waarom 4 voedingen te weinig zou zijn. Enige waar ik wel op zou letten is dat haar bloedsuikerspiegel niet te laag kan worden, waardoor ze niet meer wakker wordt van de honger.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:32

Ik heb hier geen ervaring mee, maar is het een idee om eens een keer een voeding van 180 a 210 te kolven en te kijken wat ze hiervan opdrinkt? Als ze allevier die flessen leegdrinkt, dan drinkt ze (bij 210cc) 840 cc op een dag, dat is prima denk ik.

Zorg wel dat er (nog) niet meer dan 12 uur tussen 2 voedingen zit (s'nachts bijv)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:32

Ja, die vijf voedingen waarvoor ik haar dan wakker maakte, was wanneer ik dacht dat ze voeding nodig zou hebben (op basis van de richtlijnen). Ik leg haar verder altijd gelijk aan als ze wakker wordt: wakker worden zie ik als 'verzoek'. Daar zou ik dan twee keer per uur van kunnen maken, aan het begin en aan het eind.

Voedingen zijn wel netjes verdeeld (dus geen langere nachtslaap), dus de bloedsuikerspiegel moet geen probleem zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:46

Dan is er geen probleem toch? Als ze goed groeit, krijgt ze blijkbaar voldoende binnen, de verdeelt haar voedingen goed en ze is tevreden, wat wil je nog meer?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 8:54

Dat vind ik eigenlijk ook Rejoy, maar wilde even uittesten of ik niet iets geheel over het hoofd zag hierin.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: