Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

+39
Sophiee
Bolleke
Ooh La La!
Reeza
Moon
Printje
Zonnetje
RioolSpook
Siamsa
Middleme
luisa
Manderijn
Atelier Madame
Snoes
Pitufo
_Cyn_
minoessepoes
blondje1313
xxjojootjexx
Fortissimo
Dennenappel
Verona
ellibre
Elliot
Ragazza
*Lookie*
Rose
SoGood
Blond
litllejoy
Silver
Xanna
Marin
Roxi3
Nyx
Femmem
Lejow
Rush
Kaboutertje
43 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 4 Empty Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

Bericht  Marin di 26 maa 2013 - 6:25

Oh trouwens, zodra het qua geld kan (en ik eindelijk eens een rijbewijs heb), lijkt me voor m'n werk wel echt ideaal om een eigen auto te hebben! Ik heb wel eens gehad dat ik om half 9 's ochtends bij een kasteel moest zijn voor een bruiloft, en toen moest ik om 5 uur de deur uit, met de metro, toen trein, toen bus en toen nog 20 minuten lopen door een bos om 8 uur. Was niet heel fijn, met duizenden euros aan fotografie spul. Ik zal voor dat soort situaties echt super blij zijn met een autootje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 4 Empty Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 6:27

Wij wonen samen en hebben helemaal geen auto, lukt prima Wink

Gast
Gast

Bericht  Middleme di 26 maa 2013 - 6:56

Wij wonen nog niet samen, hebben nu allebei een auto en zullen straks ook allebei een auto hebben. Wonen in een dorp, vriend die standaard de auto overdag mee heeft, soms 's avonds en ik moet voor mn werk ook een auto hebben.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Siamsa di 26 maa 2013 - 7:00

Als wij gaan samenwonen houden wij absoluut allebei onze eigen auto, we kunnen echt niet meer zonder.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  RioolSpook di 26 maa 2013 - 7:13

Als wij samen gaan wonen houden we ook 1 auto. Ik kan niet zo goed zonder, maar mijn vriend is sowieso al gewend alles op de fiets te doen en heeft zijn auto alleen voor de luxe. Hij wil dat ik iedere dag een auto voor mijjn deur heb zodat ik met het kind weg kan gaan wanneer ik wil. Naar mijn moeder of gewoon lekker de deur uit.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje di 26 maa 2013 - 7:25

Wij hebben allebei een auto en zouden deze ook niet meer willen missen. Voor ons werk hebben we allebei een auto nodig, al is het ene werk van mijn vriend wel in onze woonplaats, maar voor het andere werk rijdt hij heel Nederland door, vaak 's avonds en in het weekend. Ik ben blij dat ik dan mijn eigen auto heb om bij vrienden en familie langs te gaan. Ik ben er dan veel sneller en kan zo lang blijven als ik zelf wil. Met het OV doe ik er namelijk twee tot drie keer zo lang over en ik moet dan om half 11 al naar huis van een feestje, omdat ik anders niet meer thuis kan komen. Ik heb een paar vriendinnen zonder auto en ik haal hen altijd met liefde en plezier op, dat staat hier helemaal los van, maar ik merk wel dat je echt niet overal kunt komen zonder auto, zeker 's avonds niet.
En als er ergens drie kratten bier voor de prijs van twee in de aanbieding zijn, ben ik ook heel blij met mijn auto. Al zou ik die ook wel kunnen gaan kopen op een moment dat mijn vriends auto thuis was, daar hebben we inderdaad geen twee auto's voor nodig.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 8:39

Wij hebben maar 1 auto gaat prima, ik doe met de kinderen alles lopend, met de bus of de fiets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 8:58

Hier is één auto onmogelijk. Alleen voor het werk hebben we allebei al een auto nodig. Mijn man is timmerman ZZP-er en ik werk op 6 verschillende locaties en heb 6 aan-huis-cliënten. Ik reis dus heel veel, per dag rij ik tussen de 100 en 200 km.

Verder wonen wij op het platteland. Drie km van het ene dorpje met één kleine buurtsuper en zonder OV, geen bus, geen trein, helemaal niks. Het dichtstbijzijnde fatsoenlijke dorp is 15km van ons huis. Pas daar is OV (bus, trein). Nouja, met twee jonge kinderen, waarvan er eentje nog niet mee kan in een fietszitje is zonder auto overdag gewoon niet te doen. Het consultatiebureau is bijvoorbeeld 15km van ons huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 10:54

Pitufo schreef:
KimRosenberg85 schreef:Wij wonen om de hoek bij een supermarkt. Doen bijna elke dag boodschappen, maar letten ook gewoon op wát we kopen:

- geen zware frisdranken van 1 / 1.5 kilo
- geen zware pakken melk (hoogstens eens zo'n klein pakje voor de koffie)
- geen tig flessen wijn, of bier in eens kopen

etc. etc. etc.

Echt hoor, er valt altijd wel een mouw aan te passen. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend overkomen wat hier allemaal wordt gezegd! :shock:
Nee schat, je mag geen melk bij je brood want ik moet op de fiets boodschappen doen dus ik kan geen zwaar pak melk meenemen hoor.

:shock:

Wat denk jij bekrompen.

Suspect Gelukkig doet mijn man zelf gewoon boodschappen als hij zin zou krijgen in melk, maar weet je, zelfs als ik een auto zou hebben zou ik het nog niet drinken. Wij doen het al jaren met koffie, thee, vers uitgeperste sappen en water en dat gaat prima. Is ook nog een stuk gezonder, dan al die troep van suikerdrankjes/melk-yoghurt dingen met toegevoegde suikers etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 11:07

Het is inderdaad wat je gewend bent. Mijn vriend en ik hadden eerst geen auto, daarna 1 auto en sinds kort 2 auto's en we kunnen nu al niet meer zonder! Ik moet wel een auto voor mijn werk, want er gaat maar 3 keer per dag een bus. Ik had een keer een taxi genomen omdat er geen andere optie was en dat kostte me 80 euro pale En fietsen kan hier de helft van het jaar niet, dus dan kom je gewoon echt niet ver zonder auto.

Gast
Gast

Bericht  Moon di 26 maa 2013 - 12:13

Ik bof denk ik..
Wij hebben 1 auto en wonen in een half dorp, halve stad haha! Maar.. ik heb zeker 5 mensen aan wie ik de auto kan vragen als ik die nodig heb als ik de onze niet kan pakken.
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Reeza di 26 maa 2013 - 18:43

Wij hebben 1 auto, ik heb geen rijbewijs. Ik ben gewend om alles met het OV of op de fiets te doen, dus ook als ik straks mijn rijbewijs heb hebben we echt geen tweede auto nodig.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Pitufo di 26 maa 2013 - 19:25

KimRosenberg85 schreef:

Suspect Gelukkig doet mijn man zelf gewoon boodschappen als hij zin zou krijgen in melk, maar weet je, zelfs als ik een auto zou hebben zou ik het nog niet drinken. Wij doen het al jaren met koffie, thee, vers uitgeperste sappen en water en dat gaat prima. Is ook nog een stuk gezonder, dan al die troep van suikerdrankjes/melk-yoghurt dingen met toegevoegde suikers etc.
Ik had niet anders van je verwacht. Jij doet tenslotte alles beter dan de rest.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 19:26

Toen wij samen gingen wonen hebben we mijn man zijn auto verkocht.
Hij ging toen dichterbij werken waardoor hij met de fiets kon. Ik had toen nog wel een auto nodig. Korte tijd daarna ben ik bij hetzelfde bedrijf gaan werken en gingen we of op de fiets of bij echt rotweer met de auto.

We hebben nu nog steeds 1 auto. Maar inmiddels werkt mijn man `s avonds.
Daar komt bij dat het centrum hier makkelijk lopend te doen is.

Gast
Gast

Bericht  Elliot di 26 maa 2013 - 21:28

Pitufo schreef:
KimRosenberg85 schreef:

Ik had niet anders van je verwacht. Jij doet tenslotte alles beter dan de rest.
Haha wel knap dat je een discussie over auto's kunt ombuigen naar een discussie over het consumeren van ongezonde suikertroep! Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 4 3079029344
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Ooh La La! di 26 maa 2013 - 21:32

Wij hebben ook maar 1 auto, en deze gebruiken we 9 van de 10 x samen.
We gebruiken de auto eigenlijk alleen om naar onze familie te gaan die verder weg wonen.
Voor de rest doen we alles op de fiets, maar dat is in Amsterdam gewoon sneller.

De auto bepaalt niet mijn vrijheid in ieder geval.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 22:39

Wij hebben twee auto's. Zouden ook echt niet zonder kunnen. We wonen in een klein dorpje, waar geen supermarkt/drogist/pinautomaat whatever is. Het volgende dorpje is met de fiets 30 minuten, een stad nog een stuk verder. We hebben overdag en ook vaak 's avonds allebei een auto nodig voor werk/ studie /sport /vrienden /boodschappen. Als het qua weer te doen is ga ik wel eens fietsen, maar dat is in de winter dus bijna nooit en het kost gewoon veel tijd. Om dan maar niet over noodgevallen te spreken..

Zou dus aanraden om je auto te houden, ik denk dat je hem echt gaat missen. Het is ook niet goed te vergelijken met mensen die in de stad wonen, een wat groter dorp met faciliteiten wonen of dicht bij werk wonen.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 27 maa 2013 - 0:18

Kim, ik denk dat jij echt een geweldig leven hebt! Je bent goed onderlegd, hebt veel gereisd, bent super zelfstandig, perfecte vriend, woont in een stad met alles om je heen, zelfs de tandarts om de hoek, je leeft ook nog eens super gezond doordat je lekker alles zelf perst (sinaasappels vind ik trouwens nog best zwaar, hoe doe je dat dan?), en daarbuiten (of daardoor) weet je ook nog eens alles beter. Het lijkt mij echt geweldig om jou te zijn!
OT, ik heb alleen een fiets en het OV, ik vind het zelf wel te doen, boodschappen doe ik met de fiets, 2x per week en ga nog wel eens naar Duitsland met mijn ouders of vrienden om boodschappen te doen en dan sla ik een hoop zware dingen in. Dus ik denk dat het wel te doen is met 1 auto.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje wo 27 maa 2013 - 5:14

Bolleke :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sophiee wo 27 maa 2013 - 8:12

Wij hebben ook maar 1 auto. We gebruiken m beiden voor ons werk, 3 dagen in de week lossen we elkaar af met werken en gebruiken we de auto dus allebei voor ons werk op 1 dag. De rest van de week heb ik m. Mijn vriend kan ook fietsend naar zijn werk. Het komt niet vaak voor dat we allebei de auto nodig hebben voor vrijetijd dingen. Als dat toch het geval is, zorgen we dat we met iemand anders mee kunnen of we lenen een auto bij mijn ouders. Als het dichtbij is, wat vaak zo is, gaan we op de fiets!
Vanaf september verhuist het bedrijf van mijn vriend 25 km verderop. Waarschijnlijk zal er dan een auto bij moeten komen. Toch wel zonde.. Maar het is niet anders!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Rovine wo 27 maa 2013 - 8:30

Als ik samen zou wonen zou ik hem denk ik direct wegdoen. Begin dit jaar heb ik een schuiver gemaakt met blikschade. Duur ritje was dat, dus sindsdien nam ik me voor alleen nog de auto te pakken bij ritjes die niet aan te fietsen zijn. Gevolg is nu dat ik in 3 maanden welgeteld 40 kilometer per auto afgelegd heb. Ben elke keer bang dat hij niet meer start, de laatste keer dat ik hem gebruikt heb was 1 maart. Eigenlijk is het puur sentiment dat ik hem nog heb, financieel gezien gaat het eigenlijk nergens over.

Iemand kwam gisteravond wel met een grappige tip. Zijn vrouw wilde graag een 2e auto. Hij heeft haar een portemonnee gegeven met 200 euro erin. Elke keer als ze langer dan 10 minuten op de bus moest wachten of tot hij haar op kwam halen mocht ze een taxi bellen voor dat geld. Als die 200 euro elke maand op zou gaan kwam er een 2e auto. Die is er nooit gekomen.

Heeft mij wel aan het denken gezet. Volgens mij is een taxi goedkoper voor mij. Maar van één naar geen auto is een grotere stap dan van twee naar één. Voorheen deelde ik de auto met mijn broertje, dat was ideaal. Helaas wonen we nu niet meer 3 straten van elkaar af.

OV gebruik ik trouwens nooit. Kan alles aanfietsen. Enkel mijn ouders zijn niet bereikbaar op de fiets, maar ook niet met OV.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zonnetje wo 27 maa 2013 - 19:55

[quote="Rovine

OV gebruik ik trouwens nooit. Kan alles aanfietsen. Enkel mijn ouders zijn niet bereikbaar op de fiets, maar ook niet met OV.[/quote]

En de vriendinnen van het forum dan?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Rovine wo 27 maa 2013 - 21:04

Daar is die 40 km heengegaan afgelopen maanden. Wink
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Urban Naked do 28 maa 2013 - 2:38

Wij hebben 0 auto's.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Atelier Madame do 28 maa 2013 - 4:20

Rovine schreef:Daar is die 40 km heengegaan afgelopen maanden. Wink

Heen en weer 40 km? Dan is een brommertje mss een optie?

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: