Samenwonen, en "maar" 1 auto ?
+39
Sophiee
Bolleke
Ooh La La!
Reeza
Moon
Printje
Zonnetje
RioolSpook
Siamsa
Middleme
luisa
Manderijn
Atelier Madame
Snoes
Pitufo
_Cyn_
minoessepoes
blondje1313
xxjojootjexx
Fortissimo
Dennenappel
Verona
ellibre
Elliot
Ragazza
*Lookie*
Rose
SoGood
Blond
litllejoy
Silver
Xanna
Marin
Roxi3
Nyx
Femmem
Lejow
Rush
Kaboutertje
43 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?
Toen er bij ons ook nog maar 1 auto was, vond ik dat dat prima kon. Vrienden wonen allemaal in het dorp of iig op fietsafstand en bij mijn ouders kon ik makkelijk met de bus komen. Ik ging ook altijd met de bus naar het werk en op het laatst carpoolde ik altijd.
Toen werd mijn collega langdurig ziek en was ik weer op de bus aangewezen. Bovendien ging mijn werk verhuizen naar de rand van de stad en ver bij ov vandaan waardoor ik het dubbele aan reistijd kwijt was. Toen hebben we besloten voor mij ook een autootje te kopen en nu ik er één heb wil ik niet meer anders. Ook al zou ik nu bij wijze van spreken werk hier in het dorp krijgen. Die vrijheid zou ik niet meer op willen geven.
Toen werd mijn collega langdurig ziek en was ik weer op de bus aangewezen. Bovendien ging mijn werk verhuizen naar de rand van de stad en ver bij ov vandaan waardoor ik het dubbele aan reistijd kwijt was. Toen hebben we besloten voor mij ook een autootje te kopen en nu ik er één heb wil ik niet meer anders. Ook al zou ik nu bij wijze van spreken werk hier in het dorp krijgen. Die vrijheid zou ik niet meer op willen geven.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Oh ja wij hebben ook een scooter om naar Amsterdam te gaan. Ook best handig, vooral in de stad. Daar moet je toch niet heen met de auto.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat is de vraag toch helemaal niet? Mijn vriend en ik hebben sinds begin dit jaar nog maar één auto (daarvoor altijd twee gehad) en ik mis mijn autootje nog elke dag. Ondanks dat ik altijd heus wel kom waar ik wil. Het is altijd net eventjes wat meer gedoe, ik moet met iemand meerijden als er geen goede OV-verbinding is of wat dan ook.KimRosenberg85 schreef:Kaboutertje schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik moet een beetje lachen om je vraag. Wij wonen samen en hebben beiden geen auto, maar komen overal waar we willen en hebben alle vrijheid. Snap het probleem daarom ook niet zo. Het is maar wat je gewend bent.
Precies! Het is wat je gewend bent, en ik ben gewend dat ik een auto heb en daarmee overal en altijd kan komen waar ik wil.
Daarom is mijn vraag ook aan de mensen gericht die samenwonen en 1 auto hebben
... maar ik kom ook overal en altijd waar ik wil? Waarom zou je daar een auto voor nodig hebben?
Gisterochtend moest ik bijvoorbeeld naar de tandarts. Dat is best een eindje bij mijn huis vandaan, net te ver om 's morgens even snel heen te fietsen. Maar mijn vriend had de auto nodig ivm school. Hij kon me wel afzetten, maar ik moest er pas om half 9 zijn en hij moest al om kwart voor acht van huis. Dus was ik veel te vroeg bij de tandarts. En terug moest ik heel lastig met 3 andere bussen naar mijn werk in plaats van de rechtstreekse verbinding die ik vanaf huis heb. Ik kom er dus wel, dat is het punt niet. Maar het gedoe eromheen staat me tegen.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Wij hebben ook maar 1 auto, maar normaal heeft mijn vriend de auto van mijn moeder mee doordeweeks, want die gaat niet met de auto naar haar werk. Nu heeft hij al weken een auto van de zaak mee, want hij moet verder weg werken. Dus dat is ideaal.
Gast- Gast
Misschien vergeten erbij te zeggen.. Ik ga in een dorp wonen die nog niet eens een supermarkt heeft, dus kun je wel nagaan . Ik heb even gekeken bij 9292ov maar ik zou met openbaar vervoer ruim een uur doen, over een afstand van 20km, waar ik met de auto binnen 25min ben. Dat is de plaats/omgeving waar familie en vrienden wonen.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Kaboutertje, als het financieel kan zou ik 2 auto's aanhouden in jouw situatie.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Lopen, fietsen, openbaar vervoer, afspreken dat de een eerst de ander weg brengt, met een vriend of vriendin meerijden, bij jou thuis afspreken, andere dag afspreken?Kaboutertje schreef:Even een vraagje..
Mijn vriend en ik gaan over een tijdje samenwonen en had erover zitten denken om (op termijn) een van onze auto's eruit te doen om kosten te besparen. Maar hoe is dit te regelen? Ik bedoel, want stel je wil allebei op dezelfde avond weg hoe los je dit dan op? Mijn vriend heeft voor werk in ieder geval al geen auto nodig dus dat scheelt al.
Het lijkt me lastig te plannen als ik eens bij een vriendin op bezoek wil dat ik dan eerst moet gaan overleggen of mijn vriend de auto niet nodig heeft... Maar vind het ook een beetje onnodig om alleen voor de avonduren een extra auto te blijven houden?
Wat vinden jullie?
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
En dat is dus bij ons precies hetzelfde. Met het OV ben ik een uur onderweg als ik even 'de stad' in wil en met de auto een dikke 10 minuten. Daarbij heb ik een auto nodig om boodschappen te doen en dat doe ik op zaterdag, want op andere dagen werk ik. Op zaterdag werkt mijn vriend ook, dus als we maar 1 auto zouden hebben dan hebben we al vrij vlot een probleem.Kaboutertje schreef:Misschien vergeten erbij te zeggen.. Ik ga in een dorp wonen die nog niet eens een supermarkt heeft, dus kun je wel nagaan . Ik heb even gekeken bij 9292ov maar ik zou met openbaar vervoer ruim een uur doen, over een afstand van 20km, waar ik met de auto binnen 25min ben. Dat is de plaats/omgeving waar familie en vrienden wonen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ellibre schreef:Lopen, fietsen, openbaar vervoer, afspreken dat de een eerst de ander weg brengt, met een vriend of vriendin meerijden, bij jou thuis afspreken, andere dag afspreken?Kaboutertje schreef:Even een vraagje..
Mijn vriend en ik gaan over een tijdje samenwonen en had erover zitten denken om (op termijn) een van onze auto's eruit te doen om kosten te besparen. Maar hoe is dit te regelen? Ik bedoel, want stel je wil allebei op dezelfde avond weg hoe los je dit dan op? Mijn vriend heeft voor werk in ieder geval al geen auto nodig dus dat scheelt al.
Het lijkt me lastig te plannen als ik eens bij een vriendin op bezoek wil dat ik dan eerst moet gaan overleggen of mijn vriend de auto niet nodig heeft... Maar vind het ook een beetje onnodig om alleen voor de avonduren een extra auto te blijven houden?
Wat vinden jullie?
Zoals ik al zei is openbaar vervoer echt drama ivm de lange reistijd omdat ik een dorp ga wonen. Niemand woon op loop- of fietsafstand dus dat valt ook af. Maar bedankt voor het meedenken
Kaboutertje- Kletskop
Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Ja misschien is dat inderdaad wel beter... Maar nog tijd genoeg om te beslissen. Bedankt voor het meedenken iedereen!
Kaboutertje- Kletskop
Ja, ik zie het nu ook, ik had pagina 2 van de reacties gemistKaboutertje schreef:ellibre schreef:Lopen, fietsen, openbaar vervoer, afspreken dat de een eerst de ander weg brengt, met een vriend of vriendin meerijden, bij jou thuis afspreken, andere dag afspreken?Kaboutertje schreef:Even een vraagje..
Wat vinden jullie?
Zoals ik al zei is openbaar vervoer echt drama ivm de lange reistijd omdat ik een dorp ga wonen. Niemand woon op loop- of fietsafstand dus dat valt ook af. Maar bedankt voor het meedenken
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Wij hebben ook gewoon 1 auto. Wij wonen overal dichtbij en het OV is hier top. Ik ga dus overal met de fiets naartoe en als ik geen zin heb om een lange afstand te fietsen dan neem ik lekker de bus.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik het zo lees zou ik de auto echt houden als het kan. Het scheelt heel veel gedoe, nu zal je sneller op en neer naar iets gaan dan dat je met de bus moet. Tevens veel langere reistijd, hij stopt niet op elke plek die jij rijdt. Waarschijnlijk rijdt hij in het weekend en 's avonds ook veel minder.
Wanneer je niet veel rijdt betaal je zo goed als alleen de verzekering en de wegenbelasting.
Wanneer je niet veel rijdt betaal je zo goed als alleen de verzekering en de wegenbelasting.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Elliot schreef:Dat is de vraag toch helemaal niet? Mijn vriend en ik hebben sinds begin dit jaar nog maar één auto (daarvoor altijd twee gehad) en ik mis mijn autootje nog elke dag. Ondanks dat ik altijd heus wel kom waar ik wil. Het is altijd net eventjes wat meer gedoe, ik moet met iemand meerijden als er geen goede OV-verbinding is of wat dan ook.KimRosenberg85 schreef:Kaboutertje schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik moet een beetje lachen om je vraag. Wij wonen samen en hebben beiden geen auto, maar komen overal waar we willen en hebben alle vrijheid. Snap het probleem daarom ook niet zo. Het is maar wat je gewend bent.
Precies! Het is wat je gewend bent, en ik ben gewend dat ik een auto heb en daarmee overal en altijd kan komen waar ik wil.
Daarom is mijn vraag ook aan de mensen gericht die samenwonen en 1 auto hebben
... maar ik kom ook overal en altijd waar ik wil? Waarom zou je daar een auto voor nodig hebben?
Gisterochtend moest ik bijvoorbeeld naar de tandarts. Dat is best een eindje bij mijn huis vandaan, net te ver om 's morgens even snel heen te fietsen. Maar mijn vriend had de auto nodig ivm school. Hij kon me wel afzetten, maar ik moest er pas om half 9 zijn en hij moest al om kwart voor acht van huis. Dus was ik veel te vroeg bij de tandarts. En terug moest ik heel lastig met 3 andere bussen naar mijn werk in plaats van de rechtstreekse verbinding die ik vanaf huis heb. Ik kom er dus wel, dat is het punt niet. Maar het gedoe eromheen staat me tegen.
Dit soort problemen hebben we hier niet. Alles zit in onze eigen stad en zit dus op 10 min max. op de fiets. Ook de tandarts, de huisarts, winkels, scholen, kroegen, musea, onze vrienden etc.
Ik ontkracht hiermee dus het idee, dat je zonder auto geen vrijheid zou hebben, of niet zelfstandig zou kunnen zijn. Het gaat erom waar je woont en welke voorzieningen op die plek gemakkelijk bereikbaar zijn zonder auto.
Gast- Gast
Ligt er ook maar net aan waar je woont en wat je gewend bent. Wij wonen in de stad met goed OV etc. en hebben een auto omdat ik veel dingen buiten de stad heb. Maar waarschijnlijk verhuizen we binnen een jaar naar een dorp waar het OV niet zo goed, en dan wordt het wel lastig denk ik..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Voor wij kinderen hadden, hadden we ook 2 auto's.
Nu hebben we er nog 1 privé. Soms als man of ik lang weg gaat, proberen we of met de motor te gaan, of we proberen alsnog een auto te regelen bij mijn ouders. Daar is altijd wel een auto over. Als mijn man een heel weekend weg is, wil ik niet vast zitten aan huis zonder auto. Zou het verschrikkelijk vinden als er iets zou gebeuren met mijn ouders of mijn kinderen en ik daar niet heen zou kunnen omdat ik geen auto heb.
Nu hebben we er nog 1 privé. Soms als man of ik lang weg gaat, proberen we of met de motor te gaan, of we proberen alsnog een auto te regelen bij mijn ouders. Daar is altijd wel een auto over. Als mijn man een heel weekend weg is, wil ik niet vast zitten aan huis zonder auto. Zou het verschrikkelijk vinden als er iets zou gebeuren met mijn ouders of mijn kinderen en ik daar niet heen zou kunnen omdat ik geen auto heb.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben mijn auto verkocht toen de lease-auto kwam. Om het geld, maar ook omdat het onzin is om in de stad twee auto's te hebben. Ik doe alles op de fiets of met de bus/tram, maar dat kan hier ook wel heel gemakkelijk, dat scheelt. Soms mis ik wel een auto om 'even' naar mijn ouders of vriendinnen te gaan die verder weg wonen, dat lukt nu (bijna) niet omdat mijn vriend de auto dagelijks nodig heeft voor zijn werk. In het weekend gaan we meestal samen weg, dus dan heb ik ook geen eigen auto nodig.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:
Dit soort problemen hebben we hier niet. Alles zit in onze eigen stad en zit dus op 10 min max. op de fiets. Ook de tandarts, de huisarts, winkels, scholen, kroegen, musea, onze vrienden etc.
Ik ontkracht hiermee dus het idee, dat je zonder auto geen vrijheid zou hebben, of niet zelfstandig zou kunnen zijn. Het gaat erom waar je woont en welke voorzieningen op die plek gemakkelijk bereikbaar zijn zonder auto.
En tegelijk bevestig je het idee ook weer, want als je dus woont op een locatie waar minder voorzieningen zijn, of in ieder geval niet in de buurt, ben je dus wel minder zelfstandig/vrij zonder eigen auto.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Wij hebben helemaal geen auto, haha.
Maar als het financieel kan en het eigenlijk wel veel handiger zou ik het doen! Hier in de stad zou ik er echt geen donder aan hebben. Alleen om naar mijn ouders te rijden maar dat is het geld echt niet waard, dan ga ik wel met het ov.
Maar als het financieel kan en het eigenlijk wel veel handiger zou ik het doen! Hier in de stad zou ik er echt geen donder aan hebben. Alleen om naar mijn ouders te rijden maar dat is het geld echt niet waard, dan ga ik wel met het ov.
Gast- Gast
Kaboutertje schreef:Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Ja misschien is dat inderdaad wel beter... Maar nog tijd genoeg om te beslissen. Bedankt voor het meedenken iedereen!
En een scooter? Is een stuk goedkoper dan een auto.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Blond schreef:Kaboutertje schreef:Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Is denk ik nog geen doen.. We wonen dan in een dorp, als we naar de stad moeten ben je al 20 min met de auto aan het rijden, dus denk dat dat met de scooter dan net te ver is. Alles waar ik heen zou moeten ligt op plus minus 20 km afstand.
Kaboutertje- Kletskop
Kaboutertje schreef:Blond schreef:Kaboutertje schreef:Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Is denk ik nog geen doen.. We wonen dan in een dorp, als we naar de stad moeten ben je al 20 min met de auto aan het rijden, dus denk dat dat met de scooter dan net te ver is. Alles waar ik heen zou moeten ligt op plus minus 20 km afstand.
Dat is toch wel te overzien? In de regio waar ik woon gaan veel mensen uit mijn dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom, met de scooter naar de stad. En dat is nog wel verder dan 20 kilometer.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik denk dat het ook moeilijk is als je gewend bent geweest aan een eigen auto om dan samen te moeten doen. Maar het klinkt me wel vreemd in de oren dat alles wat je moet doen op 20 km afstand is. Ik woon ook in een dorp, en inderdaad de eerstvolgende steden liggen wel op 20 km, maar er zijn genoeg grotere dorpen dichterbij voor de boodschappen, sporten e.d.
Wij hebben de eerste jaren dat we samenwoonden geen auto gehad, maar toen ging ik met mijn moeder boodschappen doen en konden we zo nodig altijd hun auto ook lenen. Nu hebben we één auto, mijn man gaat met de fiets naar het werk, ik zou dat ook kunnen, maar om L elke keer met de fiets naar het kdv te brengen 5 km verderop vind ik niet prettig. En we willen ook voor boodschappen e.d. niet meer van anderen afhankelijk zijn.
Je zou misschien een tijdje bij kunnen houden hoe vaak je allebei tegelijk met de auto weg wilt en aan de hand daarvan je beslissing te maken.
Wij hebben de eerste jaren dat we samenwoonden geen auto gehad, maar toen ging ik met mijn moeder boodschappen doen en konden we zo nodig altijd hun auto ook lenen. Nu hebben we één auto, mijn man gaat met de fiets naar het werk, ik zou dat ook kunnen, maar om L elke keer met de fiets naar het kdv te brengen 5 km verderop vind ik niet prettig. En we willen ook voor boodschappen e.d. niet meer van anderen afhankelijk zijn.
Je zou misschien een tijdje bij kunnen houden hoe vaak je allebei tegelijk met de auto weg wilt en aan de hand daarvan je beslissing te maken.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Fortissimo schreef:Kaboutertje schreef:Blond schreef:Kaboutertje schreef:Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.
Dat is toch wel te overzien? In de regio waar ik woon gaan veel mensen uit mijn dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom, met de scooter naar de stad. En dat is nog wel verder dan 20 kilometer.
Ik heb nog nooitzo'n stuk gereden met de scooter dus of het te ver is weet ik niet. Maar ik vind het ver lijken in ieder geval.
Kaboutertje- Kletskop
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: