Samenwonen, en "maar" 1 auto ?
+39
Sophiee
Bolleke
Ooh La La!
Reeza
Moon
Printje
Zonnetje
RioolSpook
Siamsa
Middleme
luisa
Manderijn
Atelier Madame
Snoes
Pitufo
_Cyn_
minoessepoes
blondje1313
xxjojootjexx
Fortissimo
Dennenappel
Verona
ellibre
Elliot
Ragazza
*Lookie*
Rose
SoGood
Blond
litllejoy
Silver
Xanna
Marin
Roxi3
Nyx
Femmem
Lejow
Rush
Kaboutertje
43 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Samenwonen, en "maar" 1 auto ?
Even een vraagje..
Mijn vriend en ik gaan over een tijdje samenwonen en had erover zitten denken om (op termijn) een van onze auto's eruit te doen om kosten te besparen. Maar hoe is dit te regelen? Ik bedoel, want stel je wil allebei op dezelfde avond weg hoe los je dit dan op? Mijn vriend heeft voor werk in ieder geval al geen auto nodig dus dat scheelt al.
Het lijkt me lastig te plannen als ik eens bij een vriendin op bezoek wil dat ik dan eerst moet gaan overleggen of mijn vriend de auto niet nodig heeft... Maar vind het ook een beetje onnodig om alleen voor de avonduren een extra auto te blijven houden?
Wat vinden jullie?
Mijn vriend en ik gaan over een tijdje samenwonen en had erover zitten denken om (op termijn) een van onze auto's eruit te doen om kosten te besparen. Maar hoe is dit te regelen? Ik bedoel, want stel je wil allebei op dezelfde avond weg hoe los je dit dan op? Mijn vriend heeft voor werk in ieder geval al geen auto nodig dus dat scheelt al.
Het lijkt me lastig te plannen als ik eens bij een vriendin op bezoek wil dat ik dan eerst moet gaan overleggen of mijn vriend de auto niet nodig heeft... Maar vind het ook een beetje onnodig om alleen voor de avonduren een extra auto te blijven houden?
Wat vinden jullie?
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?
Ik hou mijn eigen auto, no matter what. Aangezien mijn vriend vrijwel iedere avond weg is, wil ik dan niet aan huis gekluisterd zitten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hebben 1 auto.
Vriend werkt op 5 min afstand en gaat met de fiets, en ik pak de auto (werk op 25 km afstand).
's Avonds is het gewoon 'eerlijk delen'.
En dus inderdaad, vooraf even checken bij elkaar en laten weten wanneer je de auto nodig hebt.
Daarbij hebben we nu natuurlijk ook B, dus is een van ons twee meestal wel thuis. En kan de ander dus de auto gebruiken.
Vriend werkt op 5 min afstand en gaat met de fiets, en ik pak de auto (werk op 25 km afstand).
's Avonds is het gewoon 'eerlijk delen'.
En dus inderdaad, vooraf even checken bij elkaar en laten weten wanneer je de auto nodig hebt.
Daarbij hebben we nu natuurlijk ook B, dus is een van ons twee meestal wel thuis. En kan de ander dus de auto gebruiken.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan gelukkig vaak de auto van mijn ouders lenen. Mijn man wil graag een motor kopen, dus dan kan hij daar mee weg.
We sporten op dezelfde avonden, dus een tweede vervoersmiddel is eigenlijk wel noodzakelijk.
We sporten op dezelfde avonden, dus een tweede vervoersmiddel is eigenlijk wel noodzakelijk.
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Ik vind het soms lastig.. Ik hou van mijn vrijheid, maar hoef ook weer niet elke avond van huis te zijn. Maar ik ga bij mijn vriend intrekken en daardoor zit ik wel op zo'n 20/25 min afstand van vriendinnen en familie. Dus de auto is eigenlijk de enige optie.
Maar als ik bedenk wat je dan bespaard..!
Kaboutertje- Kletskop
Die paar tientjes per maand? Daar zou ik echt die vrijheid niet voor opgeven. Zoveel kost een klein, licht en zuinig autootje nou ook weer niet.Kaboutertje schreef:Ik vind het soms lastig.. Ik hou van mijn vrijheid, maar hoef ook weer niet elke avond van huis te zijn. Maar ik ga bij mijn vriend intrekken en daardoor zit ik wel op zo'n 20/25 min afstand van vriendinnen en familie. Dus de auto is eigenlijk de enige optie.
Rush- Lady Post-a-lot
In de tijd dat ik samenwoonde hadden wij maar één auto. Mijn toenmalige vriend had een bedrijfswagen, maar deze was alleen om hem naar het werk te brengen en om zijn werkzaamheden overdag voor de baas te kunnen uitvoeren. Daarom had ik de auto meestal tot mijn beschikking. Hij bracht mij naar mijn werk en ik deed de boodschappen e.d. Als mijn toenmalige vriend een avond weg wilde, dan vroeg hij mij of ik de auto nodig was. En meestal was dat niet het geval. Was het wel het geval, dan keken we naar een andere oplossing. Hij ging fietsen, ik ging fietsen. Of ik bleef thuis en hij ging weg.
Het is soms even puzzelen, maar dat is ook niet verkeerd. Want ook al kwam het eens voor dat we beiden de auto weleens nodig waren, een 2e auto zou meer voor de deur staan, dan er in te rijden. Scheelde in de tijd voor het enkel staan voor de deur toch weer 50 euro.
Het is soms even puzzelen, maar dat is ook niet verkeerd. Want ook al kwam het eens voor dat we beiden de auto weleens nodig waren, een 2e auto zou meer voor de deur staan, dan er in te rijden. Scheelde in de tijd voor het enkel staan voor de deur toch weer 50 euro.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik moet een beetje lachen om je vraag. Wij wonen samen en hebben beiden geen auto, maar komen overal waar we willen en hebben alle vrijheid. Snap het probleem daarom ook niet zo. Het is maar wat je gewend bent.
Laatst aangepast door KimRosenberg85 op di 26 maa 2013 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Rush schreef:Die paar tientjes per maand? Daar zou ik echt die vrijheid niet voor opgeven. Zoveel kost een klein, licht en zuinig autootje nou ook weer niet.Kaboutertje schreef:Ik vind het soms lastig.. Ik hou van mijn vrijheid, maar hoef ook weer niet elke avond van huis te zijn. Maar ik ga bij mijn vriend intrekken en daardoor zit ik wel op zo'n 20/25 min afstand van vriendinnen en familie. Dus de auto is eigenlijk de enige optie.
Het is niet alleen belasting en verzekering he.. Maar ook keuring en als er wat kapot gaat. Is dan toch ook maal 2.
Kaboutertje- Kletskop
Ja, keuring kost €35 en als er iets stuk gaat dan ken ik genoeg monteurs (incl. m`n vriend) die dat zo even oplossen. Dat scheelt een hoop geld. Maar al zou ik er iedere keer mee naar de garage moeten, m`n vrijheid is me nog altijd meer waar dan die euro`s.Kaboutertje schreef:Rush schreef:Die paar tientjes per maand? Daar zou ik echt die vrijheid niet voor opgeven. Zoveel kost een klein, licht en zuinig autootje nou ook weer niet.Kaboutertje schreef:Ik vind het soms lastig.. Ik hou van mijn vrijheid, maar hoef ook weer niet elke avond van huis te zijn. Maar ik ga bij mijn vriend intrekken en daardoor zit ik wel op zo'n 20/25 min afstand van vriendinnen en familie. Dus de auto is eigenlijk de enige optie.
Het is niet alleen belasting en verzekering he.. Maar ook keuring en als er wat kapot gaat. Is dan toch ook maal 2.
Rush- Lady Post-a-lot
Wij hebben een auto en dat gaat prima. Ik gebruik de auto voor mijn werk en mijn man gaat met het openbaar vervoer. In de avonden zijn we zelden tegelijk weg en als dat wel zo is dan zetten we elkaar af of gaat er een met het openbaar vervoer.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
KimRosenberg85 schreef:Ik moet een beetje lachen om je vraag. Wij wonen samen en hebben beiden geen auto, maar komen overal waar we willen en hebben alle vrijheid. Snap het probleem daarom ook niet zo. Het is maar wat je gewend bent.
Precies! Het is wat je gewend bent, en ik ben gewend dat ik een auto heb en daarmee overal en altijd kan komen waar ik wil.
Daarom is mijn vraag ook aan de mensen gericht die samenwonen en 1 auto hebben
Kaboutertje- Kletskop
En natuurlijk komt er ook nog afschrijving bij en nieuwe banden etc. etc.
Maar goed. Misschien hecht ik er wel meer waarde aan dan een ander haha.
Maar goed. Misschien hecht ik er wel meer waarde aan dan een ander haha.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben niet anders gewend dan geen auto (en rijbewijs) hebben. Op den duur wil ik wel een eigen auto, maar voor nu heb ik er echt geen last van en doe ik zelf gewoon alles met het OV. Maar dat doe in al tien jaar dus ik weet niet beter. Vind het wel heeeeeerlijk dat we bijv naar m'n moeder met zijn auto kunnen samen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Toen we gingen samenwonen hadden wij twee auto's. Na een tijdje dachten we dat we het prima afkonden met één auto (mijn auto stond al een tijdje ongebruikt), dus de auto verkocht. Na vier maanden toch weer een auto er bij gekocht, omdat ik wilde gaan en staan waar ik wilde zonder te moeten bedenken of er wel of geen auto was. In ons geval had er wat maanden later alsnog weer een auto moeten komen ivm mijn werk, maar dat hebben we dus wat maanden eerder gedaan.
Ik snap overigens Kims reactie ook wel, maar waar ik woon kun je het gewoon niet af met het openbaar vervoer of de fiets. Ik woon nu eenmaal in een dorp waar niet alles voorhanden is, dus dan zal ik toch naar de stad moeten. Daarnaast doe ik invalwerk in het basisonderwijs. Als ik 's morgens om half 8 gebeld word, red ik het met het openbaar vervoer al helemaal niet om op tijd te komen. Daarnaast sport ik drie avonden in de week in een andere plaats, hetzelfde geldt voor mijn vriend (twee avonden en de zaterdag).
Ik snap overigens Kims reactie ook wel, maar waar ik woon kun je het gewoon niet af met het openbaar vervoer of de fiets. Ik woon nu eenmaal in een dorp waar niet alles voorhanden is, dus dan zal ik toch naar de stad moeten. Daarnaast doe ik invalwerk in het basisonderwijs. Als ik 's morgens om half 8 gebeld word, red ik het met het openbaar vervoer al helemaal niet om op tijd te komen. Daarnaast sport ik drie avonden in de week in een andere plaats, hetzelfde geldt voor mijn vriend (twee avonden en de zaterdag).
Laatst aangepast door Xanna op di 26 maa 2013 - 0:40; in totaal 1 keer bewerkt
Xanna- Prater
- Aantal berichten : 504
Punten : 556
Kaboutertje schreef:KimRosenberg85 schreef:Ik moet een beetje lachen om je vraag. Wij wonen samen en hebben beiden geen auto, maar komen overal waar we willen en hebben alle vrijheid. Snap het probleem daarom ook niet zo. Het is maar wat je gewend bent.
Precies! Het is wat je gewend bent, en ik ben gewend dat ik een auto heb en daarmee overal en altijd kan komen waar ik wil.
Daarom is mijn vraag ook aan de mensen gericht die samenwonen en 1 auto hebben
... maar ik kom ook overal en altijd waar ik wil? Waarom zou je daar een auto voor nodig hebben?
Gast- Gast
Wij hebben voor hetzelfde gestaan, en tot de dag van vandaag nog steeds mijn auto niet weg gedaan. Nu woon ik ook niet echt op een loop/fietsafstand van de winkels dus een auto is gewoon veel praktischer als je even snel weg moet.
Nu gaan binnenkort beide auto's weg, en komt er een bedrijfsbus plus een gezinsauto ervoor terug.
Nu gaan binnenkort beide auto's weg, en komt er een bedrijfsbus plus een gezinsauto ervoor terug.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Wij hebben ook 1 auto.
Ik werk 5 minuten fietsen van huis en hij pakt de auto voor z'n werk (moet ongeveer 20km rijden).
S'avonds en in het weekend is gewoon in overleg.
Dinsdagavond heeft hij bijvoorbeeld altijd volleybal (ook 20km rijden) dus dan hou ik er rekening mee.
Op zaterdag zet ik hem bijvoorbeeld weer af bij zijn loods (heeft ook nog een zaakje) en dan heb ik de auto heel de dag.
Verder is alles gewoon in overleg en als het moeilijk wordt dan kijken we naar een andere oplossing, bijvoorbeeld 1 van ons 2 op de fiets, ik met de bus of eventueel de scooter.
Ik werk 5 minuten fietsen van huis en hij pakt de auto voor z'n werk (moet ongeveer 20km rijden).
S'avonds en in het weekend is gewoon in overleg.
Dinsdagavond heeft hij bijvoorbeeld altijd volleybal (ook 20km rijden) dus dan hou ik er rekening mee.
Op zaterdag zet ik hem bijvoorbeeld weer af bij zijn loods (heeft ook nog een zaakje) en dan heb ik de auto heel de dag.
Verder is alles gewoon in overleg en als het moeilijk wordt dan kijken we naar een andere oplossing, bijvoorbeeld 1 van ons 2 op de fiets, ik met de bus of eventueel de scooter.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Mijn ouders hebben altijd "maar" 1 auto gehad. Als één van de twee weg moet dan overleggen ze dat gewoon met elkaar. Mijn moeder heeft de auto nodig voor haar werk, en werkt ook wel eens een avond. Als mijn vader dan weg zou moeten dan rijdt hij met vrienden mee (als hij bijv. naar een concert gaat). Maar hij fietst ook rustig een half uur om ergens te komen of hij gaat met het OV. In het uiterste geval kunnen ze nu een auto van mij lenen, maar dat is eigenlijk nog nooit nodig geweest.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben ook maar 1 auto en eigenlijk zou het te gek voor woorden zijn om er nog 1 bij te nemen. Ik woon in de stad, ik kan lopend naar mijn werk en de belangrijkste familie is per fiets te bereiken. Wij spreken gewoon af wie de auto mee kan nemen, eigenlijk is dat zelden een probleem. Als het echt lastig is leen in de auto van mijn vader of moeder.
Het zou me best wat geld kosten per maand omdat ik ook een parkeervergunning aan moet vragen bovenop alle andere kosten die een auto met zich mee brengt.
Oh, ik bedenk me nu ineens dat ik niet eens een fiets meer heb (gestolen) en zelfs die mis ik niet.
Het zou me best wat geld kosten per maand omdat ik ook een parkeervergunning aan moet vragen bovenop alle andere kosten die een auto met zich mee brengt.
Oh, ik bedenk me nu ineens dat ik niet eens een fiets meer heb (gestolen) en zelfs die mis ik niet.
Laatst aangepast door SoGood op di 26 maa 2013 - 0:39; in totaal 2 keer bewerkt
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het OV wel meer gedoe, vooral met overstappen. Ik merk dat dat toch echt veel tijd kost vergeleken een auto.
Maar t is nog niet echt anders dus voor nu prima.
Maar als het je niet te veel geld scheelt, zou ik gewoon je auto houden kabouter. Hangt ook wel vanaf waar je woont. Ik woon praktisch naast de metro en tram. Das toch wat anders dan een dorp waar elk half uur een bus langs komt.
Maar t is nog niet echt anders dus voor nu prima.
Maar als het je niet te veel geld scheelt, zou ik gewoon je auto houden kabouter. Hangt ook wel vanaf waar je woont. Ik woon praktisch naast de metro en tram. Das toch wat anders dan een dorp waar elk half uur een bus langs komt.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij zouden allebei niet zonder onze auto kunnen maar nu moet ik er ook eerlijk vertellen dat wij in een dorp wonen.
Als het mooi weer is kan je best fietsen maar is niet handig met harde wind, regen, sneeuw etc.
Destijds hebben we ook besloten om dit huisje te nemen ondanks dat het dorp niet handig ligt omdat we allebei een auto hadden/hebben.
Als het mooi weer is kan je best fietsen maar is niet handig met harde wind, regen, sneeuw etc.
Destijds hebben we ook besloten om dit huisje te nemen ondanks dat het dorp niet handig ligt omdat we allebei een auto hadden/hebben.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Het is natuurlijk ook wel anders als je - zoals wij - midden in een grote stad woont. Alle winkels zitten hier op loopafstand (max. 5 min) en verder doen we alles op de fiets (max. 10 min). Als we naar een andere stad of familie gaan is de trein net zo gemakkelijk vanaf hier! Ik weet ook niet anders, dus het komt niet eens in me op, dat ik ipv 10 minuten door de regen te fietsen, ook nog op een andere manier ergens kan komen.
Gast- Gast
Wij hebben 1 auto maar dat komt omdat ik nu geen werk heb. Het is wel eens lastig, ook omdat ik maar in een kleine plaats woon met bijna geen voorzieningen maar als ik echt weg moet dan kan ik haast altijd de auto van mijn schoonmoeder gebruiken. Ideaal is het niet, maar inderdaad wel kostenbesparend. Ik kijk uit naar de zomer, dan kan ik met mooi weer lekker met mijn zoontje op de fiets en is de wereld wat minder klein. Als ik weer werk vind dan schaf ik hoogstwaarschijnlijk weer een auto aan.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Wij wonen trouwens in een dorp en de bus gaat hier maar 1x in het uur naar een (kleine) stad.
Daarom hebben we de scooter er ook bij aangeschaft, maar we rijden er bijna nooit op.
Daarom hebben we de scooter er ook bij aangeschaft, maar we rijden er bijna nooit op.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: