Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

+39
Sophiee
Bolleke
Ooh La La!
Reeza
Moon
Printje
Zonnetje
RioolSpook
Siamsa
Middleme
luisa
Manderijn
Atelier Madame
Snoes
Pitufo
_Cyn_
minoessepoes
blondje1313
xxjojootjexx
Fortissimo
Dennenappel
Verona
ellibre
Elliot
Ragazza
*Lookie*
Rose
SoGood
Blond
litllejoy
Silver
Xanna
Marin
Roxi3
Nyx
Femmem
Lejow
Rush
Kaboutertje
43 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 Empty Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

Bericht  Kaboutertje di 26 maa 2013 - 3:16

blondje1313 schreef:Ik denk dat het ook moeilijk is als je gewend bent geweest aan een eigen auto om dan samen te moeten doen. Maar het klinkt me wel vreemd in de oren dat alles wat je moet doen op 20 km afstand is. Ik woon ook in een dorp, en inderdaad de eerstvolgende steden liggen wel op 20 km, maar er zijn genoeg grotere dorpen dichterbij voor de boodschappen, sporten e.d.

Wij hebben de eerste jaren dat we samenwoonden geen auto gehad, maar toen ging ik met mijn moeder boodschappen doen en konden we zo nodig altijd hun auto ook lenen. Nu hebben we één auto, mijn man gaat met de fiets naar het werk, ik zou dat ook kunnen, maar om L elke keer met de fiets naar het kdv te brengen 5 km verderop vind ik niet prettig. En we willen ook voor boodschappen e.d. niet meer van anderen afhankelijk zijn.

Je zou misschien een tijdje bij kunnen houden hoe vaak je allebei tegelijk met de auto weg wilt en aan de hand daarvan je beslissing te maken.

Er zijn wel supermarkten dichterbij dan 20km, maar dat bedoel ik niet zozeer. Want dat kunnen we prima samen doen of in het weekend. Maar mijn familie en vrienden wonen op minimaal 20km afstand.

Bedankt in ieder geval voor alle adviezen, ik zal het er nog eens met mijn vriend over hebben.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 Empty Re: Samenwonen, en "maar" 1 auto ?

Bericht  Fortissimo di 26 maa 2013 - 3:24

Kaboutertje schreef:
Fortissimo schreef:
Kaboutertje schreef:
Blond schreef:
Kaboutertje schreef:
Marin schreef:In zo'n klein dorp zou ik een auto wel overwegen hoor kaboutertje.

Ja misschien is dat inderdaad wel beter... Maar nog tijd genoeg om te beslissen. Bedankt voor het meedenken iedereen! Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 561177

En een scooter? Is een stuk goedkoper dan een auto.

Is denk ik nog geen doen.. We wonen dan in een dorp, als we naar de stad moeten ben je al 20 min met de auto aan het rijden, dus denk dat dat met de scooter dan net te ver is. Alles waar ik heen zou moeten ligt op plus minus 20 km afstand.

Dat is toch wel te overzien? In de regio waar ik woon gaan veel mensen uit mijn dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom, met de scooter naar de stad. En dat is nog wel verder dan 20 kilometer.

Ik heb nog nooitzo'n stuk gereden met de scooter dus of het te ver is weet ik niet. Maar ik vind het ver lijken in ieder geval.

Scooter mag 45km per uur? Doe je er dus (in het gunstigste geval) minder dan een half uur over om je op bestemming te komen. Dat was mij die besparing wel waard!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  minoessepoes di 26 maa 2013 - 3:35

Hier hetzelfde als bij Harisson, wij hebben helemaal geen auto en hebben daar in Amsterdam ook echt niks aan. Het zou alleen handig zijn voor naar mijn ouders en schoonouders op en neer, maar voor die 2 keer in de maand gaan we echt geen auto aanschaffen en een dure parkeervergunning. Ik mis ook echt geen auto, ik heb er ook nooit 1 gehad en ondanks dat je op de ene plek veel afhankelijker bent van de auto doordat de afstanden groter zijn en het openbaar vervoer minder uigebreid is het denk ik ook een stukje gewenning om een tweede auto te hebben, in de meeste gevallen kan dat makkelijk als hij voor het werk niet nodig is.

Ik heb een fiets met een krat voorop en fietstassen en doe zo voor de hele week in 1 keer boodschappen, geen enkel probleem.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 26 maa 2013 - 3:36

Ik kan het krat met boodschappen soms niet eens tillen. Zou niet weten hoe ik dat op de fiets ga houden. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin di 26 maa 2013 - 3:37

Rush schreef:Ik kan het krat met boodschappen soms niet eens tillen. Zou niet weten hoe ik dat op de fiets ga houden. :O

Vaker boodschappen doen :P

Maar dat lijkt me ook lastig als je geen supermarkt dichtbij hebt inderdaad.

Voor mij is dat echt een vereiste: Ik moet lopend boodschappen kunnen doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush di 26 maa 2013 - 3:40

Nou opzich zit de supermarkt niet heel ver, maar ik doe juist eens per week boodschappen om alles in 1x te kunnen halen en niet tig keer per week naar de supermarkt hoef. Ik vind het dus ook knap dat Minoes voor een hele week aan boodschappen op de fiets doet.

Ik zou dat echt niet op de fiets kunnen. Als ik het krat in m`n auto zet dan zakt de auto gewoon naar beneden. :O

*en nee, dat ligt niet aan m`n vering*
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 3:54

Wij wonen om de hoek bij een supermarkt. Doen bijna elke dag boodschappen, maar letten ook gewoon op wát we kopen:

- geen zware frisdranken van 1 / 1.5 kilo
- geen zware pakken melk (hoogstens eens zo'n klein pakje voor de koffie)
- geen tig flessen wijn, of bier in eens kopen

etc. etc. etc.

Echt hoor, er valt altijd wel een mouw aan te passen. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend overkomen wat hier allemaal wordt gezegd! :shock:

Gast
Gast

Bericht  Elliot di 26 maa 2013 - 3:57

Natuurlijk kun je je aanpassen aan de situatie, maar als het niet nodig is omdat het makkelijk op te lossen is door twee auto's te hebben in plaats van één, zou ik daar geen zin in hebben.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  minoessepoes di 26 maa 2013 - 4:00

Hahah ja dat gaat prima! Ik neem altijd een 4 pack cola mee en die gaat in de ene fietstas en in de andere fietstas vaak een zak aardappels of wc papier bijvoorbeeld en dan neem ik een grote boodschappentas mee die ik zo in de krat kan zetten, die doe ik tot helemaal bovenaan vol, onderop de losse frisdrank, sap en melk en daarna de rest en dan heb ik vaak nog wel 1 tas aan mijn stuur met brood, chips e.d., dingen die niet in elkaar geduwd moeten worden maar ook niks wegen. Maar ik hoef dan ook maar 10 minuutjes te fietsen en niet 10 km!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Rush di 26 maa 2013 - 4:02

Nou, wij drinken toevallig wel frisdrank, sinaasappelsap en zuivel. Ga niet iedere dag naar de winkel fietsen om een pak Optimel. Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 394967

Als wij om de hoek van de supermarkt zouden wonen, dan was dat inderdaad anders. Wij woonden vroeger ook naast de supermarkt en dan ging de kar met boodschappen gewoon mee naar huis! Very Happy

Ik zeg ook nergens dat er geen mouw aan te passen is, maar het is wel zeer onhandig als ik het op de fiets zou moeten doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 4:12

Ik drink gelukkig geen optimel laughcry

Nee hoor, liever lekker vaak uit eten en regelmatig even een wandelingetje naar de supermarkt van twee minuten, dan twee van die auto's voor de deur. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. pale

Gast
Gast

Bericht  Rush di 26 maa 2013 - 4:15

Wat heeft dat lekker vaak uit eten er nou weer mee te maken? Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 394967

Behalve dan dat je minder boodschappen hoeft te tillen. Samenwonen, en "maar" 1 auto ? - Pagina 3 253468018

Laatst aangepast door Rush op di 26 maa 2013 - 4:20; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Cyn_ di 26 maa 2013 - 4:19

Ik zal dit probleem nooit hebben! nerd Mijn vriend mag geen autorijden omdat hij epeleptie heeft, en hij vindt het ook geen ramp. Very Happy
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Pitufo di 26 maa 2013 - 4:23

KimRosenberg85 schreef:Wij wonen om de hoek bij een supermarkt. Doen bijna elke dag boodschappen, maar letten ook gewoon op wát we kopen:

etc. etc. etc.

Echt hoor, er valt altijd wel een mouw aan te passen. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend overkomen wat hier allemaal wordt gezegd! :shock:
Nee schat, je mag geen melk bij je brood want ik moet op de fiets boodschappen doen dus ik kan geen zwaar pak melk meenemen hoor.

:shock:

Wat denk jij bekrompen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Pitufo di 26 maa 2013 - 4:28

Ik heb er overigens ook aan gedacht om mijn auto de deur uit te doen (wij hebben er dus twee), maar dat is gewoon echt niet handig. Zoals gisteren ging mijn vriend naar z'n tante in een dorpje over de grens en ik naar een repetitie in een stad over de grens. Zie een van beide maar eens met het openbaar vervoer te regelen. Dat kun je dus wel vergeten. Mijn vriend had natuurlijk ook op een andere dag met z'n tante kunnen afspreken dat ik wel thuis ben, maar we proberen juist altijd te plannen dat we op dezelfde avonden afspraken hebben, zodat we elkaar ook nog af en toe eens zien.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Snoes di 26 maa 2013 - 4:48

Wij hadden elk een auto, maar 1,5 jaar geleden besloten om beide auto's weg te doen en 1 gezinsauto in de plaats te kopen. Dat bevalt ons nog steeds prima!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame di 26 maa 2013 - 4:53

Wij hebben een auto, altijd gehad sinds we samen wonen. Dit is ook bewust omdat we liever een auto die wel veel gebruiken ipv een auto die grotendeels stilstaat.
Ik werk in Amsterdam waar je alleen op zondag gratis kunt parkeren, dus voor weekenddiensten kom ik met de auto en de rest met ov. Mijn vriend rijdt overdag met de auto naar zijn werk in de week. Boodschappen doen we s avonds of in het weekend met de auto of op de fiets. Tas aan het stuur en fietstassen makkelijk voor 4/5 dagen en drinken erbij.

Ik snap dat mensen het niet handig vinden als ze zoals rush bijv in een uithoek wonen. Maar ik denk dat het van veel mensen ook gewoon gewenning en luxe is. Fietsen, wandelen, ov etc genoeg andere mogelijkheden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Manderijn di 26 maa 2013 - 4:54

KimRosenberg85 schreef:Wij wonen om de hoek bij een supermarkt. Doen bijna elke dag boodschappen, maar letten ook gewoon op wát we kopen:

etc. etc. etc.

Wat flauw om te zeggen dat het verwend klinkt. Iedereen bepaald immers zelf waaraan hij of zij het geld uitgeeft dat er is?
Ik betaal het met liefde aan mijn auto. Ik zou gek worden als ik alle dagen alleen maar ergens kon komen wat te lopen of te fietsen valt. OV is gewoonweg ruk, en al helemaal met 2 kinderen. Alle keren kleine beetjes boodschappen doen is dan ook overbodig, en loop je niet altijd met boodschappen te zeulen.
Mijn auto staat voor mij echt voor een stukje vrijheid, en zonder dat ding zou mijn wereld aanzienlijk kleiner zijn. Ik kan ook alleen maar tussen de bedrijven door weg, moet altijd de kinderen weer van school halen en op tijd terug zijn. Een kleine auto hoeft ook echt niet zo duur te zijn.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 5:23

Ik doe trouwens (niet elke week maar wel regelmatig) gewoon voor een week boodschappen op de fiets hoor. Gewoon 2 van die grote shoppers meenemen. Kan ze allebei aan mn stuur hangen, als mijn vriend mee gaat kan ik 1 tas op mijn rek voorop zetten en hij ook. Helemaal prima. Daar heb ik al helemaal geen auto voor nodig.
Maar ik fiets ook langs 4 supermarkten op weg naar huis vanaf mijn werk dus als ik iets nodig heb is het ook zo gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 26 maa 2013 - 5:29

En daarom heb ik gewoon zo'n grote rieten mand op m'n fiets. Ideaal! Maar ook lopend sjouw ik me gewoon suf. Ik ga echt niet dan maar minder boodschappen doen en geen cola halen ofzo. Dat wil ik zelf drinken, nou dan sjouw ik er ook wel mee door de straat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 5:32

Het scheelt wel dat wij niet zoveel melk en frisdrank drinken ja. Voor een week hebben we misschien 1 of 2 pakken melk (ik drink geen melk) en 1 fles frisdrank (als we het al hebben). Maar al zouden er wel 5 flessen in die tas zitten, als het aan mijn fiets hangt merk ik het toch niet en zo'n mand of rek voorop is inderdaad echt heel handig!

Gast
Gast

Bericht  luisa di 26 maa 2013 - 5:34

Ik vind het gewoon een kwestie van aanpassen en rekening houden met elkaar. Als wij beiden de auto willen kijken we gewoon wie waar heen moet en of het evt. met ov bereikbaar is, of met iemand meerijden. Desnoods brengt de een eerst de ander ofzo. Maar eigenlijk zitten wij zo goed als nooit in dergelijke situaties.

En boodschappen doe ik meestal gewoon op de fiets. Dan neem ik zelfs pakken van 2liter drinken mee, kan allemaal.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  minoessepoes di 26 maa 2013 - 5:43

Harrison schreef:Het scheelt wel dat wij niet zoveel melk en frisdrank drinken ja. Voor een week hebben we misschien 1 of 2 pakken melk (ik drink geen melk) en 1 fles frisdrank (als we het al hebben). Maar al zouden er wel 5 flessen in die tas zitten, als het aan mijn fiets hangt merk ik het toch niet en zo'n mand of rek voorop is inderdaad echt heel handig!

Zo doe ik het inderdaad ook, ik haal meestal wel 5 flessen frisdrank, 1.5 ltr sinaasappelsap en 1pak melk, met een krat voorop en fietstassen gaat dat prima!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 6:11

Ik had niet eens een auto voor mezelf dus ben niet anders gewend. Als mijn vriend met de auto weg is en ik wil ook weg dan is er zat openbaar vervoer toch? Mijn vriend zei wel een keer dat we met de tijd een keer een autootje voor mij erbij moesten kopen maar ik vind dat echt onzin. Zo vaak komt het niet voor dat we beide de auto nodig hebben.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 26 maa 2013 - 6:21

Denk dat er ook nog wel een verschil zit in je woonomgeving.
In de grote steden rijden veel en vaak bussen of trams. Hier rijdt op zondag niks, op zaterdag beperkt en door de week van 7 tot 21 ongeveer.
Naar het kdv van mijn zoon gaat niet eens een bus, wil ik naar de dichtstbijzijnde, moet ik eerst naar het station 15 minuten, daar overstappen, dan weer praktisch langs mijn huis, 20 minuten, om vervolgens vanaf de dichtsbijzijnde halte nog 30 minuten te lopen naar het kdv.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: