Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

+31
CCC
Razz
Fearie
MissD
SarahKey
Liadan
PapillonRose
Parisienne
M@niek
Alex
Filoria
Shopaholic
Fiwen
Kat1980
Floor
Pink!
xxjojootjexx
Slakje
Sun88
Manderijn
-Ieniemienie-
Tania
Thunder
Mamsie
Annie24
Aagje!
PiP
Sophiee
Printje
Charles
Lejow
35 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Razz di 26 maa 2013 - 9:49

Ééntje en dat voelde eigenlijk al meteen goed. Naast een gesprekje kreeg ik ook gelijk een rondleiding van de directeur. Het zag er allemaal zo gezellig en een soort van vetrouwd uit dat ik gewoon niet verder ben gaan kijken. Het is een Jena plan school en de manier van les geven trok me ook aan.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 9:50

Leuk te lezen dat er hier zoveel moeders voor jenaplan kiezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Razz di 26 maa 2013 - 9:54

Ik vind het samenwerken tussen de oudere kinderen en de kleintjes vooral heel goed. Toen ik die rondleiding kreeg zag ik ook wat voorbeelden en dat was gewoon mooi om te zien. Ik vind het wel jammer dat als we straks gaan verhuizen dat S. niet naar een Jenaplan school kan. Want die hebben ze helaas niet in het dorp waar we straks gaan wonen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  CCC di 26 maa 2013 - 9:56

Wij hebben nog niets bekeken, maar hebben wel een sterke voorkeur voor een school een wijk achter ons. Wanneer de tijd er is, zullen we nog wel een aantal scholen gaan bekijken. Hier zitten voornamelijk Openbare scholen in de wijk, dat word het voor ons niet, daar zullen we dan ook niet gaan kijken. Ik wil trouwens ook een niet al te grote school voor N. De school waar we N. trouwens naartoe willen laten gaan, heb ik zelf als Pabo student stage gelopen, dus ben er ook redelijk bekend.
Wat is eigenlijk normaal om eens rond te gaan kijken? Hier zijn er niet eht wachtlijsten volgens mij.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 12:47

Wij hebben maar 1 school bekeken. Ik had verschillende websites bekeken en ik kende een aantal scholen al van uit de buurt. Die vielen sowieso af voor mij, geen goed gevoel bij en in een slechte wijk, best wel 'zwarte' scholen ook met een niet zo denderend niveau.

De school waar ik het beste gevoel bij had hebben we bekeken, en dat was meteen goed, we zijn ook niet verder gaan kijken. Dit voelde prima en blijkt ook een prima keus geweest te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Tiara di 26 maa 2013 - 19:08

Brengen jullie je kind ook naar een school waar je met de auto heen moet als de scholen in de buurt je niet aan staan?
Ik vraag me dat af ivm vriendjes, vriendinnetjes bijv in de buurt. En het gemak van lopen naar een school.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  NoMercy di 26 maa 2013 - 19:18

Hier bij 2 scholen gekeken (openbare en rooms-katholieke). Eigenlijk bij de eerste school al gelijk ene super goed gevoel (openbare) en daar volgende week voor de 2e keer gaan kijken, en dan de knoop doorhakken.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 19:35

Tiara schreef:Brengen jullie je kind ook naar een school waar je met de auto heen moet als de scholen in de buurt je niet aan staan?
Ik vraag me dat af ivm vriendjes, vriendinnetjes bijv in de buurt. En het gemak van lopen naar een school.

Wij moeten er met de auto of met de fiets naar toe.
We hebben wel gekeken hoe veilig de weg is voor als ze straks ooit t.z.t. alleen naar school zal gaan. Ze moet 2 keer oversteken bij een relatief drukke weg. 1 Is een rotonde waar de fietsers voorrang hebben en 1 straat met stoplichten. En qua vriendjes en vriendinnetjes... So be it. Ik heb liever een school waar wij en de kinderen zich goed voelen dan dat ik een school kies omdat het makkelijker is voor vriendjes. Dan rijd ik wel wat extra. Dus daar hebben we geen rekening mee gehouden. Overigens komen er meerdere kindjes bij ons uit de wijk op deze school en uit de andere wijken. Ik denk dat het voor deze scholen (als je kiest voor het Jenplan) sowieso vaker voorkomt dat je als ouder wat vaker weg moet om je kind weg te brengen of op te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 20:50

Tiara schreef:Brengen jullie je kind ook naar een school waar je met de auto heen moet als de scholen in de buurt je niet aan staan?
Ik vraag me dat af ivm vriendjes, vriendinnetjes bijv in de buurt. En het gemak van lopen naar een school.

Ik wel. Meerdere scholen op loopafstand, en wij moeten 10 minuten met de auto. Gelukkig wonen er veel meer kinderen wat verder weg, en met de kinderen in de buurt heb ik liever niet dat ze spelen hier.

Daarbij, ze gaan 3 dagen per week naar de bso, dus twee dagen zijn nog vrij voor speelafspraken. En dan rij ik wel wat verder.


We verhuizen nu straks wel een stuk dichter naar school toe, 5 minuten lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Twellie di 26 maa 2013 - 21:03

Teveel Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 394967. Ik vind de keuze erg moeilijk.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Bolleke di 26 maa 2013 - 22:16

Bij eentje, er liggen er twee hier op loopafstand en eentje is katholiek en de andere openbaar met een "ieder-een" beleid. Naar de katholieke school wilde ik hem sowieso niet sturen en die andere school sprak mij meteen aan bij de intake etc dus die is het geworden, de peuterspeelzaal zat er ook en ik vond het ook fijn dat C. dan in hetzelfde gebouw kon blijven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum