Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie?

+12
teletascha
Darius
duckie
nillis
loesje
Flower_L
Annie24
Bruintje Beer
Parisienne
koNijntje
PapillonRose
Steep
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie? Empty n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie?

Bericht  Steep za 15 okt 2011 - 9:57

Pien opende een topic over welke speen ze moest gebruiken en omdat ik toch helemaal overga op fles, vroeg ik mij af welk merk jullie hebben en hoeveel flessen jullie daarvan hebben. Ik heb nu 2 kleine en 2 grote flessen van Tommie Tippee en die vind ik wel heel fijn! Brede hals waar de (speciaal voor de flessen) afwasborstel in kan en de speen pakt hij heel goed. Maar soms klokt hij alles zo gulzig naar binnen dat hij zich verslikt.

Wat raden jullie aan?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie? Empty Re: n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 9:58

Wij hebben altijd Difrax flessen gebruikt voor S. we hadden er altijd 2 voor als de ander in de vaatwasser zat oid

De Difrax flessen zijn ook goed als je kindje last heeft van krampjes heb ik me laten vertellen

Gast
Gast

n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie? Empty Re: n.a.v. Welke en hoeveel flessen hebben jullie?

Bericht  PapillonRose za 15 okt 2011 - 10:12

Nu gebruik ik ze lang niet allemaal meer, maar ik heb hier een heel arsenaal aan flessen liggen :P

In het begin had ik vooral difraxflesjes, daarnaast ook nog een Tommy Tippy fles en eentje van Nûby (die 2 leken trouwens erg op elkaar).

Toen die laatste 2 te klein werden vooral difrax en toen ook nog Avent. Inmiddels gebruik ik bijna alleen nog maar de Avent flessen, die bevallen ook erg goed. Maar ik heb met alle flesjes tot nu toe wel goede ervaringen, al is het soms even zoeken naar de juiste speen.

Waar ik bijvoorbeeld geen fan van ben is de driestandenspeen (behalve voor haar avondflesje met rijstebloem), zelfs op stand 1 gaat zoiets vaak nog veel te snel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:37

Wij hebben hier difrax, s fles en avent. Vind beide op zich wel fijn. Uit beide flesjes drinkt hij wel eens te gulzig dus verslikken. Van difrax las ik in een boekje van ze, dat ze een speen hebben tegen verslikken. Alleen kan ik deze nog niet in de winkel vinden.

Verder hier ook 1 fles van tommie tippie, maar wat een waardeloos ding is dat zeg. Zojuist nog weer eens gebruikt, ik dacht ik zal het toch nog eens proberen. Maar de hele tijd is het verslikken en verschrikkelijk knoeien. Deze fles kan wat mij betreft dus gelijk de prullenbak in. Deze fles had ik gehaald omdat ons zoontje ook borstvoeding krijgt. Maar ik vind het helemaal niks.

Gast
Gast

Bericht  koNijntje za 15 okt 2011 - 10:37

Wij hebben aventflessen, ook niets anders in huis/gebruikt,
bevalt gewoon goed..

@PappilonRose: welke speen gebruik je nu wel voor de papfles?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:41

Ik zweer bij de Medela Calma. Die kan je de hele borstvoedingsperiode gebruiken, die kinderen doseren zelf dmv zuigkracht. En het is niet zo dat het blijft lopen als ze stoppen met drinken zoals bijv de S fles. Krampen en verslikken zijn absoluut minder.
En ik kan gewoon fles en borst combineren, ze schakelen heel makkelijk over omdat de manier van drinken overeen komt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:44

Ik heb bijna vanaf het begin de Avent gehad. Die van jou klinkt ook goed PM.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:46

Ik heb een starterspakket van avent. M drinkt na de fles nog goed aan de borst.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 15 okt 2011 - 10:48

Ik gebruik voor N. Avent flessen en Difrax S-flessen. Heb twee grote Avent flessen en zes (Embarassed) Difrax flessen, waarvan twee kleine en vier grote.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose za 15 okt 2011 - 10:49

@KoNijntje: De driestandenspeen gebruik ik juist wel voor haar flesje met rijstebloem. Voor de echte pap die ze 's morgens krijgt gebruik ik geen fles meer en die krijgt ze gewoon van een lepeltje. Maar hiervoor gebruikte ik ook daarvoor de driestandenspeen. Pap is het enige wat ik daar handig voor vind, voor gewoon alleen melk vind ik het waardeloze dingen (echt raar dat sommigen vanaf dag 1 gebruikt mogen worden, gaat veel te hard).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:50

Twellie schreef:Ik heb bijna vanaf het begin de Avent gehad. Die van jou klinkt ook goed PM.
Wij zijn begonnen met Avent, maar veel kramp en verslikken. De S fles ging iets beter maar ook niet optimaal. Toen ik bij de thuiszorgwinkel kwam voor mij kolf kwam ik die Medela flessen tegen en gelijk gekocht. Waren wel prijzig, 16,95 per stuk, maar spenen mag je 3 maanden gebruiken begreep ik pas ipv 1 maand.
Heb ook de Breastflow flessen, zijn ook wel goed, maar Medela blijft beter. De Breastflow spenen zijn wel voordeliger, 2 voor 2,99. Maar de flessen zijn wel heel breed, dus passen ook alleen maar op hetzelfde soort.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:56

ProudMama schreef:
Twellie schreef:Ik heb bijna vanaf het begin de Avent gehad. Die van jou klinkt ook goed PM.
Wij zijn begonnen met Avent, maar veel kramp en verslikken. De S fles ging iets beter maar ook niet optimaal. Toen ik bij de thuiszorgwinkel kwam voor mij kolf kwam ik die Medela flessen tegen en gelijk gekocht. Waren wel prijzig, 16,95 per stuk, maar spenen mag je 3 maanden gebruiken begreep ik pas ipv 1 maand.
Heb ook de Breastflow flessen, zijn ook wel goed, maar Medela blijft beter. De Breastflow spenen zijn wel voordeliger, 2 voor 2,99. Maar de flessen zijn wel heel breed, dus passen ook alleen maar op hetzelfde soort.

Thanks, ik houd het in gedachten voor de nieuwe baby.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 10:59

Twellie schreef:
ProudMama schreef:

Heb je ook een oude baby dan? Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 11:36

ProudMama schreef:
Twellie schreef:
ProudMama schreef:

Heb je ook een oude baby dan? Laughing

Haha, ja een hele oude, ook wel peuter genoemd.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 17:01

PM ik heb ook 1 zo'n fles. Die zat bij mijn kolf.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer za 15 okt 2011 - 18:59

Zowel bij mijn dochter en zoon gebruik ik de difrax sflessen. Drinken ze goed uit. Heb 4 flessen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annie24 za 15 okt 2011 - 19:07

Wij gebruiken de Dr.Brown flessen met nummer 1 speen (nog steeds Rolling Eyes ) Nummer 2 en 3 gaan te snel en dan is binnen 5 minuten de fles leeg.

Daarnaast heb ik nog een halve Etos in huis: Avent, Difrax, Etos eigen merk, Kruidvat eigen merk, Beaba en dat allemaal met verschillende soorten spenen. Dit allemaal omdat een papfles niet wil lukken en we dus een hele tijd hebben lopen k*tten om de goede combi te vinden. Helaas nog steeds niet gevonden, dus Y. heeft ook nog steeds geen papfles. Op een gewone fles slaapt hij ook door 's nachts, dus ik vind het best zo. Op woensdag tm zondag krijgt hij 's morgens nu een bordje pap met daarna nog een klein flesje. Op maandag en dinsdag gewoon een normale fles omdat we dan naar het kdv moeten en hij nogal lang over z'n papbordje doet angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 19:12

wij hadden één aventfles met zo'n ringetje tegen krampjes en 2 kruidvatflessen met een 3-standenspeen.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 15 okt 2011 - 19:16

Hadden 1 avent en rest difrax. Heel verschil, maar vond difrax fijner
Altijd drie in gebruik...natuurlijk wel vervangen op den duur....1 op kdv en 2 thuis

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  loesje za 15 okt 2011 - 19:39

wij hebben er 2 eentje voor z'n sap (kleintje van avent) en eentje voor z'n pepti (poedermelk) (deze is van bibi).
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  nillis za 15 okt 2011 - 19:42

Wij hadden alleen difrax, want T had een heel klein mondje en de avent speen paste niet goed. Heb nu van de difrax ook alle soorten spenen en bevalt nog steeds goed.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  duckie za 15 okt 2011 - 19:50

hier heb ik een stuk of 7 avent flessen en 2 kruidvat flessen (voor het kdv) gebruik nu de 2 speen en voor sochtends de m speen van difrax voor de pap. savonds wil ze geen fles meer dus geven we pap uit een bordje. heb een tijdje pap gegeven met de 1 2 3 speen maar vond dat niet een mega succes, het ging wel maar had er mn bedenkingen bij

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 20:01

Wij hadden flessen van Difrax.
Eerst 2 kleine, daarna 2 grote.

Gast
Gast

Bericht  Darius za 15 okt 2011 - 20:08

Avent, en nu ook kruidvat, want die passen op mijn kolf.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  teletascha zo 16 okt 2011 - 2:28

Ik heb 11 medela flessen in gebruik Very Happy Maar dat is omdat ik dus 4 dagen per week (4 keer per dag) kolf. Dus ik moet al een hoop flesjes hebben om alle melk in te kolven en elke dag staan 4 volle flesjes bij opa's, oma's etc. om aan ons meisje te geven.

Ze drinkt overigens uit een avent-fles (als ze dus gekolfde melk krijgt). En daar staat 1 thuis en 1 bij opa en oma.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: