Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

+11
mandarijn
Pien
Highway
Caresses
Caroow
xxDila
TukTuk
Zininzon
bolus26
Pussycat
Zonnetje
15 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Zonnetje ma 23 mei 2011 - 8:29

Ik ga een nieuw servies kopen en ik denk dat ik alles los ga kopen. Ik wil ontbijtborden, dinerborden en gebaksbordjes kopen, maar vraag me af hoeveel van elk jullie hebben. En hebben jullie ook schaaltjes, soepkommen, eierdoppen en grote schalen van hetzelfde servies?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Pussycat ma 23 mei 2011 - 8:48

Ik heb gekocht naar het aantal mensen dat ik ongeveer wil laten eten bij mij thuis tegelijk.
Dus ik denk dat, dat ook heel erg verschillend is per persoon.

Wij hebben ik geloof 8 van ontbijt/diner/soepborden
En 14 gebaksbordjes
8 toetjes/ijs schaaltjes

Soepkommen/eierdoppen hebben wij niet.
En schalen heb ik niet van hetzelfde servies. Alleen de borden zijn van hetzelfde.
Want de grote schalen wilde ik in de kleur van het huis hebben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  bolus26 ma 23 mei 2011 - 9:31

van alle borden heb ik er 8 en van de gebaksbordjes 16 ( toen we gingen trouwen aten we taart bij ons thuis met zn 16en)
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Zininzon ma 23 mei 2011 - 9:33

Ik heb een 6-persoons servies (ben alleen), dus 6 diepe borden, 6 grote platte borden en 6 kleine platte borden.
Gebaksbordjes zaten er niet bij, daar heb ik er 20 van (grote familie/vriendengroep).
Soepkommen zaten er niet bij, daar heb ik er 8 van (kan evt ook chips etc in)
eierdopjes zaten er niet bij, daar heb ik er 8 van

Edit: oja, en 6 vla-schaaltjes


Laatst aangepast door Zininzon op ma 23 mei 2011 - 10:57; in totaal 1 keer bewerkt
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  TukTuk ma 23 mei 2011 - 10:35

Ik woon samen en heb 8 grote borden, 8 diepe borden, 4 ontbijt bordjes en 4 gebaksbordjes. Meer hebben we nu nog niet nodig, maar is anders snel genoeg aangeschaft (budgetmerk van de Blokker)
Verder hebben we 4 eierdopjes en 4 schaaltjes en 4 (ondertussen nog 3) mokken van hetzelfde merk. Van hetzelfde merk helaas geen soepkommen want die zijn er niet, dus die heb ik gewoon los gekocht.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  xxDila ma 23 mei 2011 - 10:53

Ik heb;

6 dinerborden
6 boterhambordjes
6 schaaltjes/soepkommen/chipsschaaltjes
6 schaaltjes voor vla of nootjes

14 gebaksbordjes ( maar ik heb gemerkt dat dit te weinig is voor mijn verjaardag! Had toen 28 gasten laughcry )
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Caroow ma 23 mei 2011 - 13:01

Wij hebben..

-4 pizzaborden
-6 platte borden
-6 diepe borden
-6 kleine borden
-6 schaaltjes bij het servies
-6 schaaltjes niet bijpassend
-6 gebaksschoteltjes.

Visite komt nooit met meer dan 6 mensen tegelijk voor gebak, dus we wassen gewoon heel snel af. Of we gebruiken de kleine borden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Caresses ma 23 mei 2011 - 17:32

Bewust niet teveel zodat de afwas zich niet kan opstapelen.
8 gewone borden
4 ontbijt/gebakbordjes
2 grote kommen
6 kleine kommetjes

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 21:07

6 grote borden
6 ontbijtborden
6 schaaltjes
12 gebaksbordjes


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Highway ma 23 mei 2011 - 21:29

Ik heb 10 gebaksschaaltjes en verder overal 6 van (blond servies dus ben nog aan het sparen naar de 8 :P) Uiteindelijk wil ik overal 8 van; misschien nog wat gebaksschaaltjes erbij want die kom ik altijd te kort. Dus die misschien wel naar 20.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 21:34

Ik heb 8 diner, soep en ontbijtborden.
12 dessertkommetjes en 2 slaschalen.
En 12 gebaksbordjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Pien ma 23 mei 2011 - 22:31

gebaksbordjes hebben we helemaal niet.

ontbijtborden hebben we er 8
platte borden ook 8
diepe borden inmiddels 7
kop en schotel ook 8
koffiekopjes 20
theekopjes 6
schaaltjes hebben we in 2 maten, 6 kleine en 6 wat grotere
grote schalen hebben we er 3
dan hebben we nog 2 hele grote borden waar een taart op kan

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  mandarijn ma 23 mei 2011 - 22:32

Van hetzelfde servies (witte borden met zwart/grijs/zilver decoratie):
- 8 grote borden
- 8 ontbijt bordjes
- 8 kopjes
- 8 soepkommen (of waarvoor je die dan ook wil gebruiken)

Verder had heb ik:
- 8 amuse lepels
- 10 amuse 'bakjes' (eigenlijk ikea-waxinelicht-houders)
- Sla schaal (of voor chips/ofzo) van de ikea (ik heb het 2e hands gekocht)
Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Images?q=tbn:ANd9GcRdW3wZtqQQvSFkFS8itFmNEMEAe6-oiYPY09tVV0cxoXJC-eAf&t=1


Mijn vriend had al:
- 4 grote witte borden
- 4 mokken
- 4 ontbijtborden
- 2 houten borden
- 2 soepkommen
- aantal kleine bakjes/schaaltjes
- 1 houten pizza bord

En ik ben bezig om veel verschillende 'truttige' kopjes te sparen, daarvan heb ik er nu 8.
Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Xw0o2lz3zKTZ7OjBk7Wb+Q==


Geen gebaks bordjes, maar daarvoor gebruiken we gewoon de ontbijt bordjes of de schoteltjes van mijn truttige servies.
Gelukkig doen we niet aan gebak/taart. smile
mandarijn
mandarijn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 41
Registratiedatum : 17-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 22:56

We hebben in eerste instantie 6 van alles gekocht, d.w.z. ontbijt-, diner-, diepe borden en kommetjes/schaaltjes. Later van alles nog eens 6 bij gekocht. Dus 12 in totaal. Voor gebak gebruiken we gewoon ontbijtbordjes. Verder hebben we ook 12 bekers en 6 kop-en-schotels. Eierdoppen, soepkommen en schalen bestaan niet van het servies dat we hebben, maar gebruiken we sowieso nooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 23:21

Ik heb de borden en ontbijtbordjes van dezelfde lijn. Gewone borden heb ik nu nog maar 8 omdat er door de jaren heen er veel zijn gesneuveld. Ontbijtbordjes heb ik 10. Gebaksbordjes 12 en schaaltjes etc heb ik vanalles was. Verschillend van kleur, merk. Ik denk dat ik er daar ongeveer 10 van heb. Koffie en thee mokken heb ik van ieder 8 stuks. En dan heb ik nog een paar andere mokken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Lindsya di 24 mei 2011 - 1:48

Wij hebben een grote familie en vriendengroep en krijgen regelmatig veel mensen te eten dus ik heb 2 keer 30 delig servies gekocht. Dat zijn 6 ontbijtborden, 6 diepe borden, 6 grote borden, 6 schotels en 6 kopjes, dat is één servies. Kommetjes heb ik los gekocht en daar heb ik 20 van.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  VeryCherry di 24 mei 2011 - 1:51

Ik heb waanzinnig veel gebaksbordjes, maar dat komt omdat ik gek ben op oud bloemetjesservies en het dus niet kan laten liggen als ik het ergens zie smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 6:32

Wij hebben een servies voor 12 personen, dus we hebben van alles 12 stuks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 6:48

Van mijn 'standaart' servies heb ik 4 diepe, 4 grote borden, 4 lunchbordjes en 4 lelijke mokken (die ik volgens mij al niet meer heb) ene en slabord ofzo (nouja groot en diep).. Verder zat er niets bij.

Verder ben ik los het Blabla servies van Blond aan het kopen. Daar heb ik nu 2 grote borden van , 2 lunch borden, 2 petit four bordjes.

Taartbordjes heb ik eigenlijk niet. Ik gebruik altijd gewoon de 'lunch' bordjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Zonnetje di 24 mei 2011 - 9:33

Ik denk dat van alles 8 voor ons een mooi aantal is. In het appartement waar we nu wonen, zullen we nooit met 8 personen eten, maar waarschijnlijk als we in een groter huis wonen wel.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 9:48

Bij mij matcht niets. Vind ik ook niet zo heel erg belangrijk. Helemaal niet eigenlijk.

Wat wel bij elkaar past? De borden. Ik heb zes grote borden, zes diepe borden en zes kleine borden. Gebaksbordjes? Sja, die heb ik nog steeds niet. Waarom niet? Mijn familie en ik lusten geen gebak. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Caramba di 24 mei 2011 - 22:15

Ik heb 6 grote borden, broodbordjes en soepkommen.
6 gebaksbordjes die niet bij servies passen, zijn nog van mijn oma geweest.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 23:17

Wij zijn aan een nieuw servies toe.
We hebben een servies (2e hands) van mijn vriend zijn broer gekregen. Daar hebben we nu nog van over:
-4 lunchbordjes
-4 dinerborden
-4 diepe borden
-4 soepkoppen
-4 mokken

Verder hebben we van mijn vriend zijn 1e servies nog een aantal gebakschoteltjes over.
En de rest hebben we allemaal los gekocht (glazen e.d.). We hebben dus een bijeengeraapt zooitje.

Het 'servies' dat ik had van het op mezelf wonen hebben we weggeflikkerd, want ik had het allemaal van de rommelmarkt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:42

Wij hebben van alles 12, ontbijt borden,diepe borden,grote platte borden,gebaksschotels ect.ect. Hiervan staan er 8 in de kast en de rest staat ingepakt op zolder. Dit wanneer er wat sneuveld en het uit de collectie is.

Ook hebben we inmiddels van blond overal 4 stuks van behalve de mokken daar hebben we er meer van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Jeanette wo 25 mei 2011 - 22:48

Van alles 12, maar dat is voor als ik op mijn eigen ga. smile
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie? Empty Re: Hoeveel borden, gebaksbordjes etc. hebben jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum