Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

+31
CCC
Razz
Fearie
MissD
SarahKey
Liadan
PapillonRose
Parisienne
M@niek
Alex
Filoria
Shopaholic
Fiwen
Kat1980
Floor
Pink!
xxjojootjexx
Slakje
Sun88
Manderijn
-Ieniemienie-
Tania
Thunder
Mamsie
Annie24
Aagje!
PiP
Sophiee
Printje
Charles
Lejow
35 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Floor di 26 maa 2013 - 2:13

Hier zijn 3 scholen in het dorp, geen idee welk onderwijs ze bieden, ik heb al zitten kijken op de site maar begrijp er de barsten van.
ik weet dat inschrijven rond de 3 jaar hier gewenst is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Kat1980 di 26 maa 2013 - 2:19

Wij zijn bij 1 school gaan kijken. Die school had al onze voorkeur en na een bezoek waren we ook meteen overtuigd.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Slakje di 26 maa 2013 - 2:20

Nav van dit topic heb ik gelijk gebeld naar de 2 scholen, inschrijven kan ik pas vanaf september 2013, maar we zijn wel uitgenodigd om in april de scholen te gaan bezoeken!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Floor di 26 maa 2013 - 2:26

Nu ben jij een juf en hebt een idee wat het voor soorten onderwijs er zijn en wat je belangrijk vind daarin.
Ik heb dus al gekeken op de site van de scholen maar ik snap niet wat voor onderwijs het is. Ik wil me er best al eens over inlezen maar hoe weet je wat voor school het is?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  PiP di 26 maa 2013 - 3:38

xxjojootjexx schreef:Pip, welke is het geworden?
X *niet quoten*


Laatst aangepast door PiP op di 26 maa 2013 - 7:24; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Fiwen di 26 maa 2013 - 4:09

Wij zijn vorige week gaan kijken bij de basisschool die ons het meest aansprak en we waren het er beide meteen over eens dat dat ook de school van J gaat worden. Voelde meteen goed en J had het er ook meteen maar haar zin dus de keuze was heel makkelijk.
Hier zijn er gelukkig geen wachtlijsten maar we gaan haar wel binnenkort al inschrijven. Het wordt trouwens een Jenaplan school.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Shopaholic di 26 maa 2013 - 4:11

Nee maar 1. De meeste zijn voor mij lichamelijk met de fiets straks te ver weg, en met de tijd dat ik aan het werk ben vind ik het ook prettig als mijn ouders ze dan ophalen dat het voor hun ook te doen is. Het is tevens mijn oude basisschool, al geven ze nu les volgens het daltononderwijs, waar man en ik ons wel in konden vinden.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Filoria di 26 maa 2013 - 4:57

Vier scholen langs geweest. Bij de tweede hadden we al een heel goed gevoel (die is het ook geworden), maar we wilden de andere scholen van ons lijstje toch nog even zien. En niks mis mee dat je er vroeg bij bent Lejow! Voor ons bleek één school geen optie omdat we te laat waren (Tomas was toen 2,5...)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Alex di 26 maa 2013 - 5:57

Wij zijn bij vijf scholen geweest, hebben uiteindelijk gekozen voor een gereformeerde school en twee weken geleden het inschrijfformulier opgestuurd. Bij geen van de scholen was een wachtlijst.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 5:58

Wij zijn bij 3 scholen wezen kijken en bij de eerste, waar onze voorkeur al naar uit ging hebben we haar ingeschreven. Heb deze week de bevestiging binnen gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  M@niek di 26 maa 2013 - 6:01

Geen haha, ze gaat naar de school die aan de psz vastzit waar ik 2x per week doorheen loop en die aanmhet einde van de straat zit (lees ik kan erop kijken als ze om half 10 buiten spelen)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Parisienne di 26 maa 2013 - 6:09

Welke school Lejow? Ik moet namelijk op zoek naar scholen buiten onze wijk. Hier is de kans klein dat N. naar school kan, aangezien ze met loting werken. Of ze zijn hartstikke duur.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  PapillonRose di 26 maa 2013 - 6:35

1, die waar ze op de psz zit. Dat is echter in een andere plaats. Hier op loop/fietsafstand zitten maarliefst 8 basisscholen.. Wil nog wel in de buurt kijken voor de zekerheid, maar 8 scholen bezoeken is wel wat veel. Denk eerst maar eens de websites goed bekijken, wie weet valt er dan al wat af. Al denken we al uit de keuze voor de Vrije School te zijn, wil ik toch zeker weten dat ik er goed aan heb gedaan en voor mijn gevoel wil ik dan toch ook een goed beeld hebben van de scholen hier in de buurt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  xxjojootjexx di 26 maa 2013 - 7:04

PiP schreef:
xxjojootjexx schreef:Pip, welke is het geworden?
*************. *niet quoten*
Dan kom je mijn tante iig niet tegen als overblijf en leesmoeder.. Razz

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Liadan di 26 maa 2013 - 7:12

Wij zijn bij 2 scholen gaan kijken, het is degene geworden waar we van tevoren al een goed gevoel bij hadden. Hier zijn geen wachtlijsten, we hebben onze dochter met 3 jaar en een paar maanden ingeschreven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  SarahKey di 26 maa 2013 - 7:17

Fiwen schreef:Wij zijn vorige week gaan kijken bij de basisschool die ons het meest aansprak en we waren het er beide meteen over eens dat dat ook de school van J gaat worden. Voelde meteen goed en J had het er ook meteen maar haar zin dus de keuze was heel makkelijk.
Hier zijn er gelukkig geen wachtlijsten maar we gaan haar wel binnenkort al inschrijven. Het wordt trouwens een Jenaplan school.
Een kind van 2,5 kan toch in dat ene half uurtje niet laten zien of ze er naar haar zin heeft?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  SarahKey di 26 maa 2013 - 7:18

Wij hebben 4 basisscholen hier in het dorp en 3 daarvan vallen meteen af. Dus blijft er 1 over Laughing Makkelijke keuze.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 7:22

Parisienne schreef:Welke school Lejow? Ik moet namelijk op zoek naar scholen buiten onze wijk. Hier is de kans klein dat N. naar school kan, aangezien ze met loting werken. Of ze zijn hartstikke duur.

PB!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  MissD di 26 maa 2013 - 7:29

Floor schreef:Nu ben jij een juf en hebt een idee wat het voor soorten onderwijs er zijn en wat je belangrijk vind daarin.
Ik heb dus al gekeken op de site van de scholen maar ik snap niet wat voor onderwijs het is. Ik wil me er best al eens over inlezen maar hoe weet je wat voor school het is?
Ja dat vraag ik me ook af... wij hebben hier in het dorp 3 scholen. Ik weet dat 1 ervan tweetalig is (nederlands-engels) en verder snap ik er niks van. Kan ook niks vinden over wanneer inschrijven.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Fiwen di 26 maa 2013 - 7:37

SarahKey schreef:
Fiwen schreef:Wij zijn vorige week gaan kijken bij de basisschool die ons het meest aansprak en we waren het er beide meteen over eens dat dat ook de school van J gaat worden. Voelde meteen goed en J had het er ook meteen maar haar zin dus de keuze was heel makkelijk.
Hier zijn er gelukkig geen wachtlijsten maar we gaan haar wel binnenkort al inschrijven. Het wordt trouwens een Jenaplan school.
Een kind van 2,5 kan toch in dat ene half uurtje niet laten zien of ze er naar haar zin heeft?

Ze is er 2x ruim 1,5 uur geweest en aangezien we een peuter hebben die normaal continu aan mijn been plakt en nu binnen no time lekker ging spelen, er rond liep alsof ze er al jaren komt en niet meer mee naar huis wilde beide keren denk ik toch wel dat ze het er naar haar zin had.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Fearie di 26 maa 2013 - 7:38

MissD schreef:
Floor schreef:Nu ben jij een juf en hebt een idee wat het voor soorten onderwijs er zijn en wat je belangrijk vind daarin.
Ik heb dus al gekeken op de site van de scholen maar ik snap niet wat voor onderwijs het is. Ik wil me er best al eens over inlezen maar hoe weet je wat voor school het is?
Ja dat vraag ik me ook af... wij hebben hier in het dorp 3 scholen. Ik weet dat 1 ervan tweetalig is (nederlands-engels) en verder snap ik er niks van. Kan ook niks vinden over wanneer inschrijven.

Dat heb ik ook, ik heb geen idee wat alle les mogelijkheden zijn, etc etc. Wij hebben een openbare school, 2 katholieke en 2 christelijke scholen in het dorp. We laten het voorlopig afhangen van of we nog gaan verhuizen naar de andere kant van 't dorp.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 8:15

Je kunt websites bekijken, even langslopen, een rondleiding vragen. Je ' voelt' vanzelf als een school bij je past zeg maar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Floor di 26 maa 2013 - 8:43

ok maar nu heb ik een vraag, ik zie jou ook vaker schrijven over jenaplan. Nu heb ik de site van de school bekeken en daar kan ik op vinden Stroming 1 en stroming 2.
De ene is continurooster en spreekt over coach, de ander niet.
Als ik de site aan jou geef kan jij dan zien wat voor school het is? ik begrijp er echt de barsten van.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 8:44

Wij zijn ook bij een christelijke school wezen kijken.
De lesmethode op zich lijkt een beetje op die van het Jenaplan. Alleen zeggen ze zelf dus een christelijke school te zijn maar doen er verder niks mee en alle stromingen zijn welkom. Dat laatst is op zich goed natuurlijk maar ik vind dan wel dat als je je zo noemt, je je daar ook aan moet houden.

En misschien staat op de site van de school niet goed uitgelegd wat het verschil in onderwijs is, maar dat kun je op google ook vinden. Al vind ik wel dat een school dat gewoon zelf moet kunnen uitleggen, al dan niet d.m.v. de site.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 8:45

Floor schreef:ok maar nu heb ik een vraag, ik zie jou ook vaker schrijven over jenaplan. Nu heb ik de site van de school bekeken en daar kan ik op vinden Stroming 1 en stroming 2.
De ene is continurooster en spreekt over coach, de ander niet.
Als ik de site aan jou geef kan jij dan zien wat voor school het is? ik begrijp er echt de barsten van.

Ik wil er wel naar kijken voor je, maar stroming 1 en 2 zeggen me zo niets. Je hebt wel scholen die claimen een Jenaplanschool te zijn maar voldoen niet aan de visie, die scholen noemen we jenavanplanscholen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum