Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

+31
CCC
Razz
Fearie
MissD
SarahKey
Liadan
PapillonRose
Parisienne
M@niek
Alex
Filoria
Shopaholic
Fiwen
Kat1980
Floor
Pink!
xxjojootjexx
Slakje
Sun88
Manderijn
-Ieniemienie-
Tania
Thunder
Mamsie
Annie24
Aagje!
PiP
Sophiee
Printje
Charles
Lejow
35 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow ma 25 maa 2013 - 23:54

Ben je alle scholen in de buurt afgegaan?
Heb je er een bezocht en was dat gelijk raak qua gevoel?

Vertel Very Happy
Wij hebben er hier twee in de buurt waar we uit willen kiezen, voor de eerste is de afspraak gemaakt (ja lekker vroeg, I know, maar voor je het weet is er ineens een wachtlijst en hebben we pech ofzo).
En mijn gevoel neigt ook heel erg naar die school. Mijn vriend heeft er zelf ook gezeten, en ze doen veel dingen die me aanspreken.
Wacht natuurlijk sowieso het bezoekje af, maar wat nou als alles goed en fijn voelt... Dan toch wel of niet ook nog een bezoek aan die andere school brengen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Charles ma 25 maa 2013 - 23:56

Serieus, nu al? Moet ik dat ook doen?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Printje ma 25 maa 2013 - 23:57

Charles, sommige scholen hebben wachtlijsten. Zou niet te lang wachten met sowieso oriënteren, vooral in steden zijn bepaalde scholen populairder dan de andere scholen,

Wij hebben 0 scholen bekeken, R en N komen bij mij op school.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Charles di 26 maa 2013 - 0:01

Ik woon in een dorp...met twee scholen...zou dat hier niet anders zijn?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:02

Oef, dat zou ik echt echt echt niet willen, mijn eigen kind bij mij op school.
Zit ik ineens als ouder tegenover mijn collega, en stel nou dat B een rotwijf wordt wat de godganze dag kattenkwaad uithaalt, kom je straks nog in een conflict ook met je collega/leerkracht van je kind/school van je kind/werk.

Charles, het is inderdaad oriënteren, en als het ons bevalt, schrijven we haar in.
Beide scholen hebben hier geen wachtlijst, hebben ze aangegeven, maar ben liever gewoon zeker van een plekje haha.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:03

Charles schreef:Ik woon in een dorp...met twee scholen...zou dat hier niet anders zijn?

Dan wil dus juist iedereen uit t dorp naar een van die twee scholen :P
De directeur van de school die ik belde, had het er over dat ze de meeste kinderen inschreven met een jaar of 2/2,5 en dat veel dan gelijk begonnen op de peuterspeelzaal.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Printje di 26 maa 2013 - 0:04

Ben ook wel benieuwd maar de andere scholen hier in de buurt vind ik echt helemaal niets en daarnaast vind ik het Jenaplanonderwijs gewoon goed. Dit is de makkelijkste en beste oplossing voor ons. Ik woon op 5 min van mijn werk dus R kan gewoon mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:07

De school waar we gaan kijken is trouwens Jenaplan Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Charles di 26 maa 2013 - 0:07

Lejow schreef:
Charles schreef:Ik woon in een dorp...met twee scholen...zou dat hier niet anders zijn?

Dan wil dus juist iedereen uit t dorp naar een van die twee scholen :P
De directeur van de school die ik belde, had het er over dat ze de meeste kinderen inschreven met een jaar of 2/2,5 en dat veel dan gelijk begonnen op de peuterspeelzaal.

Krimp Lejow...zegt je dat iets? Krimp is momenteel het sterkst in het zuiden...misschien speelt dat nog niet zo in jouw regio. We hebben eerder het probleem dat alles moet gaan fuseren en over pakweg 8 jaar gebouwen leegstaan en worden gesloopt omdat het meer kost ze in stand te houden. Weinig kindjes. Ik dacht, doe er eens wat aan en plop een tweeling.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Sophiee di 26 maa 2013 - 0:07

Dochter is pas 9 maanden, maar ook wij hebben al een school uitgezocht (nog niet ingeschreven). We hebben net een huis gekocht en we hebben daarbij bewust gekozen voor een huis in de wijk waar de school staat waar we L. op willen hebben. Ik ken alle scholen in ons dorp vanwege stages die ik heb gedaan en weet al heel lang dat ik haar op deze school wil hebben. Hier gelden trouwens ook bepaalde afstanden waarbinnen je moet wonen om op de school te ''mogen''.
We laten overigens vooral ons gevoel spreken bij de keuze voor de school.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:09

Charles schreef:
Lejow schreef:
Charles schreef:Ik woon in een dorp...met twee scholen...zou dat hier niet anders zijn?

Dan wil dus juist iedereen uit t dorp naar een van die twee scholen :P
De directeur van de school die ik belde, had het er over dat ze de meeste kinderen inschreven met een jaar of 2/2,5 en dat veel dan gelijk begonnen op de peuterspeelzaal.

Krimp Lejow...zegt je dat iets? Krimp is momenteel het sterkst in het zuiden...misschien speelt dat nog niet zo in jouw regio. We hebben eerder het probleem dat alles moet gaan fuseren en over pakweg 8 jaar gebouwen leegstaan en worden gesloopt omdat het meer kost ze in stand te houden. Weinig kindjes. Ik dacht, doe er eens wat aan en plop een tweeling.

Nou, helaas wel, of nou ja, we hangen nu redelijk stabiel, maar zijn de laatste 3 jaar echt goed ingezakt (van 5, naar 3 kleuterklassen). En als het zo doorgaat moet er volgend jaar weer 1,6 leerkracht vanaf.. Don't ask me where, want dat zou betekenen dat we met klassen met 40+ leerlingen komen te zitten.
Ook hier moeten meerdere scholen hun deuren sluiten.

Maar ik zeg, goed gefixt met je tweeling Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Lejow di 26 maa 2013 - 0:10

Dat heb ik ook Sophie, ik ben blij dat ik nu in Rdam woon en niet meer in mijn oude woonplaats.
Dan had ik écht een probleem gehad, want had haar op geen van de drie scholen in dat dorp willen hebben haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  PiP di 26 maa 2013 - 0:19

Wij zijn 2 weken terug naar 1 school wezen kijken, als die ons niet zou bevallen dan zouden we naar nog een andere gaan kijken.
Maar we hadden hier een goed gevoel bij en F voelde zich ook meteen thuis, dus daar gaan we haar inschrijven!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Aagje! di 26 maa 2013 - 0:24

Ik heb haar twee weken geleden aangemeld! Hier niet op elke school een wachtlijst. Zijn er bij 1 wezen kijken
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Annie24 di 26 maa 2013 - 0:26

Wij gaan toevallig morgen bij 1 school kijken. Daarna zullen er nog 2 volgen, maar mijn gevoel gaat uit naar de school waar we morgen gaan kijken.

De scholen liggen in onze nieuwe woonplaats waar ons nieuwe huis staat, dus we gaan nu vast kijken omdat we straks met de drukte van de verhuizing zitten (eind 2013/begin 2014) Daarom nu lekker op ons gemakje smile Voor 1 van de scholen is trouwens een wachtlijst van 1,5 jaar dus als we voor die school kiezen zijn we net op tijd.

Lejow; waarom kies jij voor een Jenaplanschool? Dat is dus de school waar we niet gaan kijken, enkel en alleen omdat hun visie me niet aanspreekt, maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 0:29

Hier in het dorp is maar 1 school een dorp hiernaast zitten er nog 2. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet eens gekeken heb.
Bijna alle kindjes uit de buurt gaan hier naar school en ook de psz zit eraan vast, dus de doorstroom is makkelijk. Nu is het een katholieke school en wij zijn niet gelovig, maar daar krijgen ze niks van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Mamsie di 26 maa 2013 - 0:33

Wij hadden 1 school bekeken en opzich vond ik het wel oke maar niet super. Toen ineens gingen we verhuizen en toen was de keuze duidelijk. Ze gingen naar de school op de hoek. Niet naar de mega kakschool om de andere hoek. Het is een goede, maar grote, school waar ze van vele wijken naar toe komen.

Heel even heb ik nog over de vrije school gedacht maar dat was echt te ver weg en ik vond mijn kinderen daar ook niet passen. Al zou het nu misschien best goed zijn geweest voor mijn oudse. Maar dat blijft gissen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Thunder di 26 maa 2013 - 1:00

Hier in het dorp zitten er een paar, maar de meesten gaan samenvoegen. Ik heb de oudste naar de school gedaan die al samen gevoegd was. 2 April heb ik voor de jongste een gesprek op dezelfde school. Ik ga dan ook niet verder kijken bij de andere scholen tenzij ze het niet zien zitten met mijn jongste.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Tania di 26 maa 2013 - 1:45

Wij hebben tot nu toe bij twee scholen gekeken, een jenaplan en een montessori. We gaan nog bij twee andere scholen kijken maar ik denk dat het de montessorischool gaat worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  -Ieniemienie- di 26 maa 2013 - 1:55

We hebben de twee scholen die op loopafstand zijn bekeken.
Daarvan hebben we er een gekozen waarbij we meteen een goed gevoel hadden.
Als we dat bij allebij niet hadden gehad waren we verder gaan kijken.

Hier moesten we haar voor haar 3de inschrijven
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Manderijn di 26 maa 2013 - 1:57

2, want hier zijn er maar 2.
Best nog wel even een dingetje dat uitzoeken. Maar we hebben de juiste keuze wel gemaakt. Kind zit goed op haar plekje daar. Ik heb haar ingeschreven in november, werd in februari 4, hier geen wachtlijsten dus.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Sun88 di 26 maa 2013 - 1:59

Ik woon in een kleine stad, e zijn hier denk iets van 10 scholen. Maar bij een.school is de klas van 2016!! Serieus vol, dus de kinderen die om 2012 geboren zijn. Zij hebben een.wachtlijst. De andere scholen niet hoor, dat zijn openbare scholen, die volle is katholiek.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Slakje di 26 maa 2013 - 2:00

Hier zijn 2 scholen waar ik graag wil dat de kindjes naartoe gaan. Binnenkort gaan we eens kijken naar de opendeurdagen! Ik hoop dat dat wat meevalt qua inschrijvingen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  xxjojootjexx di 26 maa 2013 - 2:01

Pip, welke is het geworden?

Ik heb geen scholen bezocht, twijfelde wel, de school waar ze nu op zit, of de jenaplan school die ook vlak bij is. Maar K twijfelde niet, er was maar één school waar ze naar toe wilde en dat was de school bij ons in de achtertuin waar haar vriendinnetjes ook op zitten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Pink! di 26 maa 2013 - 2:08

Wij hebben hier heel veel basisscholen zitten. Volgende week is het open dag bij alle basisscholen hier dus gaan we iig bij 2 kijken en misschien nog ergens anders.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel scholen hebben jullie bekeken? Empty Re: Hoeveel scholen hebben jullie bekeken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum