Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

+31
Kat1980
miss22
Thunder
Tania
Arwyn
Monte
Makamba
TNMN
Filoria
Parisienne
JD
Flip Fluitketel
Mamasapje
Dora
vlinder19
_Jet
Annie24
Darius
MamaCa
LMCurious
sheila123
RYW
moepie
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
PapillonRose
Mamsie
Lejow
Monnie
Susan
meisjesmama
35 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht? - Pagina 3 Empty Re: Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 18:02

Mijn zoontje had hoogstwaarschijnlijk M.arit of N.oa geheten als hij een meisje was geweest. Met 17 weken wisten we dat het een jochie zou worden en zijn naam hadden we al ver voordat ik zwanger was in gedachten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht? - Pagina 3 Empty Re: Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 20:42

Tygo zou Aukje hebben geheten
Jens zou Nienke hebben geheten

Gast
Gast

Bericht  Parisienne zo 20 feb 2011 - 0:01

Voor N.oa hadden we eigenlijk geen jongensnaam. We konden er maar niet echt uitkomen. Mijn vriend en ik hadden allebei geen enkele jongensnaam waarbij we zoiets hadden van: "Ja, dat is hem!". Gelukkig bleek met 20 weken dat we een meisje kregen. Daarna is het een aantal keer bevestigd. We hebben nooit echt een jongensnaam gehad, dus mocht N.oa toch een jongen zijn hadden we nog even heel hard na moeten denken!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Filoria zo 20 feb 2011 - 2:05

Tomas had dan Imme geheten.

Mamavan2: jij hebt een leuke smaak! Originele namen, maar wel kort en makkelijk uit te spreken.

Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:35

Filoria schreef:Tomas had dan Imme geheten.

Mamavan2: jij hebt een leuke smaak! Originele namen, maar wel kort en makkelijk uit te spreken.

Dank u nerd

Gast
Gast

Bericht  TNMN zo 20 feb 2011 - 2:43

Ik heb nog geen kindjes, maar dit is mijn (ons) lijstje van namen.

Meisjes:
- Isabella
- Julia
- Noa
- Niamh

Jongens:
- Benjamin
- Thomas
- Samuel
- Gabriel

Mijn neefje heet trouwens ook Thomas, maar daar laat ik me niet door tegenhouden hoor. Als ik de naam mooi vind, dan maakt het toch niet uit wie er nog meer zo heet?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 2:44

TNMN, leuke smaak heb jij qua namen!

Gast
Gast

Bericht  TNMN zo 20 feb 2011 - 3:36

Isabella schreef:TNMN, leuke smaak heb jij qua namen!

Dankjewel, leuke naam heb jij ook Wink Zou jij ook zo je dochter noemen?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 4:07

TNMN schreef:
Isabella schreef:TNMN, leuke smaak heb jij qua namen!

Dankjewel, leuke naam heb jij ook Wink Zou jij ook zo je dochter noemen?

Ik vind het een hele mooie naam ja, het is alleen mijn eigen derde naam (eindigend op een e dan alleen) dus denk niet dat ik hem zal gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 5:05

R.ick---> Isabelle
I.sabelle ---> Stijn

Gast
Gast

Bericht  JD zo 20 feb 2011 - 5:11

oke dan plaats ik ook nog even onze top 5, ook al hebben we nog geen kindjes...

meisjes:

1.yenthe
2.yara
3.mette
4.amy
5.ize

jongens:

1.jurre
2.tijs
3.jesse
4.jack
5.mees
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Makamba zo 20 feb 2011 - 5:42

Daar hebben we ons nooit echt in verdiept! Toen we hoorden dat we een dochter kregen zijn we pas echt gericht over namen na gaan denken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 7:15

Wij hebben nog geen kinderen, maar hopen dit jaar wel ouders te worden smile

Top 3 favoriete namen :

Meisjes:
1.Riley
2.Loïs
3.Haley

Jongens:
-Dylan
-Noah
-Ryan

En ik vind Emrah zo mooi! voor een jongen!.. maar mijn vriend vind die naam echt 3x niets Neutral

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 7:29

Top 5:

Jongens:
- Patrick
- Alexander
- Erik
- Benjamin
- Jeroen

Meisjes:
- Amy
- Avy
- Ingmar
- Lauren
- Tess

Van de meisjesnamen vind ik alleen Amy echt een roepnaam, de rest van de namen zijn niet echt namen waar ik direct van zeg: dat zijn ze. Ik vind jongensnamen dan ook veel makkelijker. Alle 5 vind ik ze super mooi en zou ik ze als roepnaam gebruiken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 7:30

Imgmar is toch een jongensnaam!? (Ik ken er twee)

Gast
Gast

Bericht  Arwyn zo 20 feb 2011 - 7:33

Woh, zover zijn wij nog echt niet, haha.
Hebben het er wel eens over gehad en we vinden Daan (Daniël) allebei een leuke naam voor een jongen, voor een meisje zou ik het echt niet weten, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 7:34

mozzarella schreef:Imgmar is toch een jongensnaam!? (Ik ken er twee)

Klopt, voor een meisje komt het echt niet vaak voor. Ik vind het wel uniek voor een meisje, maar zoals ik aangaf ook weer niet zo uniek om als roepnaam te gebruiken(meer als 2e of 3e naam)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 7:42

Monte schreef:Top 5:

Jongens:
- Patrick
- Alexander
- Erik
- Benjamin
- Jeroen

Meisjes:
- Amy
- Avy
- Ingmar
- Lauren
- Tess

Van de meisjesnamen vind ik alleen Amy echt een roepnaam, de rest van de namen zijn niet echt namen waar ik direct van zeg: dat zijn ze. Ik vind jongensnamen dan ook veel makkelijker. Alle 5 vind ik ze super mooi en zou ik ze als roepnaam gebruiken.

Ik vind jouw jongensnamen echt een onwijs contract, Patrick of Alexander haha.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 20 feb 2011 - 7:57

De laatste meisjesnaam die we bedacht hadden voordat we zeker wisten dat het een jongen werd, was Josephine. Maar of dat het ook echt was geworden weet ik niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder zo 20 feb 2011 - 8:03

T.im had Esmé geheetten en S.ven had Tessel geheetten.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Monte zo 20 feb 2011 - 8:11

Isabella schreef:
Monte schreef:Top 5:

Jongens:
- Patrick
- Alexander
- Erik
- Benjamin
- Jeroen

Meisjes:
- Amy
- Avy
- Ingmar
- Lauren
- Tess

Ik vind jouw jongensnamen echt een onwijs contract, Patrick of Alexander haha.

Contract? die snap ik even niet. Bedoel je niet contrast? Dat is wel zo, maar vind het beide mooie namen(staan ook echt bovenaan mijn lijstje. Maar patrick zie ik eigenlijk meer op z'n engels en dan vind ik het een chiquere en mooiere naam Very Happy )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  miss22 zo 20 feb 2011 - 9:37

Wij wisten niet wat we zouden krijgen en hadden voor een meisje de naam noa.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Kat1980 zo 20 feb 2011 - 9:45

Bij Jamie waren we het niet eens over een mooie meisjesnaam, dus toen we bij de 20 weken echo wisten dat het een jongen werd hebben we er ook niet meer over nagedacht.

Bij Timon vanaf het begin heel druk geweest met een mooie meisjesnaam zoeken, omdat ik echt het gevoel had dat het een meisje werd. De naam die we toen beiden het mooiste vonden was Evi.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 10:04

Susan schreef:
Maple schreef:
Darcy schreef:@ Maple: waarom niet van je groep? Als het nou je droomnaam is? De grens die ik trek is bij familie die ik vaak zie. De rest zal me echt worst wezen :P
Omdat ik het dan al helemaal voor me zie dat de ouders van het kind in kwestie zich helemaal blij en vereerd gaan voelen en zich echt ontzettend gaan lopen opdringen, haha. Misschien vergezocht, maar nee. Geen naam van een kindje op de groep. Als het kindje inmiddels al van de groep af is, vind ik het niet zo erg, want dan heb ik ook niet zo veel contact meer met die ouders.

Maar stel dat je net een naam gekozen hebt waar je allebei helemaal blij mee bent en net voor je zwangerschapsverlof komt er een nieuw kindje op de groep dat zo heet, zou je die naam dan serieus weer laten schieten?
Dat weet ik eigenlijk nog niet. Maar meestal weten we zo'n twee maanden voor plaatsing al de voornamen van de nieuw te plaatsen kindjes, dus daar zou ik dan nog over na kunnen denken. Scheelt ook wel dat we nog geen ja, dat is het-namen hebben, en de namen waarbij ik dan wel dat gevoel heb, vind mijn man niet mooi en die komen ook weer niet veel voor. Misschien dat ik me niet zou laten tegenhouden door namen die voorkomen op de groep, als we een naam zouden hebben waar we echt helemaal weg van zijn.

Om nog even op RYW terug te komen: als een naam op het forum voorkomt, dat kan me dan weer niet zoveel schelen.

Ik vind het trouwens wel leuk om te zien dat Niamh al een paar keer in dit topic genoemd wordt, want die hoor je eigenlijk al helemáál zelden.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 20 feb 2011 - 10:33

Zie ik hier een paar keer A.my voorbijkomen? A.my rulez angel Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: