Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

+31
Kat1980
miss22
Thunder
Tania
Arwyn
Monte
Makamba
TNMN
Filoria
Parisienne
JD
Flip Fluitketel
Mamasapje
Dora
vlinder19
_Jet
Annie24
Darius
MamaCa
LMCurious
sheila123
RYW
moepie
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
PapillonRose
Mamsie
Lejow
Monnie
Susan
meisjesmama
35 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht? - Pagina 2 Empty Re: Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

Bericht  sheila123 za 19 feb 2011 - 6:40

Wij hadden geen andere naam haha,na 3x bevestiging geloofde wij het wel dat het echt een meisje werd...blijft link maar toch..dan waren we er ook wel uitgekomen Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav naam kindje, naam van het andere geslacht? - Pagina 2 Empty Re: Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?

Bericht  LMCurious za 19 feb 2011 - 6:49

Joris had dan Nora(h) of Sara(h) geheten. Daar waren we nog niet helemaal uit toen we wisten dat we een jongen zouden krijgen. Nu vonden we die namen niet meer zo leuk of niet bij Joris passen.
Nu wisten we met 21 weken dat het een meisje is, en met diverse bevestigingen durf ik wel te zeggen dat onze jongens namen op dat moment Martijn, Oscar of Thijs waren. Maar daar hebben we het daarna eigenlijk verder niet meer over gehad.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 7:18

als T.hijmen een meisje was had hij Mirthe geheten. Al vond ik Marly ook heel erg leuk!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 7:23

Dylan Noah - Noa Elin
Lynn Mila - Sigem Demi

Dat was onze andere kant van het lijstje..

Gast
Gast

Bericht  Darius za 19 feb 2011 - 7:24

Elise.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Annie24 za 19 feb 2011 - 7:29

Mamsie schreef:Wij hadden alleen een meisjes naam bij V. Dat was dan Ciyana geweest. Zelf vond ik Ciyora mooier maar dat vond mijn vriend niks. Achteraf ben ik blij qua naam dat het een jongen was.

Wij hadden ook Ciyana voor een meisje! En dit is de allereerste keer dat ik die naam nog een keer tegenkom smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  _Jet za 19 feb 2011 - 7:32

Wij waren er eigenlijk nog niet helemaal uit. Niet zo handig, want we wisten niet wat het zou worden, haha!
Al voordat we bezig waren om een kleintje te krijgen hadden we Bas, maar een van mijn beste vriendinnen beviel van een zoontje en noemde hem Bas, dus die viel toen af. Ik vond Stef en Stijn erg leuk, maar mijn vriend niet. Mijn vriend vond Finn het leukste, maar daar was ik het weer niet mee eens. Op een gegeven moment hadden we Cas, om vervolgens over te stappen op Mick en een paar dagen voor de bevalling hebben we er nog Ruben van gemaakt. Maar ook dat vonden we niet 'de naam'. Gelukkig hebben we een meisje gekregen, want over die naam waren we allang uit!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:04

-Ieniemienie- schreef:Als M.ila een jongen was geweest had hij L.iam geheten.

Voor dit kindje weten we het nog niet. Zoizo word het geen L.iam meer ivm een neefje dat nu zo heet.

Je zou voor Alim kunnen gaan, of Lima. Of hoef je niet per se die vier letters te hebben Wink

Hier had de oudste dan Lynn geheten. De jongste Lucas. Maar we wisten bij allebei wat het werd dus dit waren namen tot de 20 weken, was anders misschien nog wel veranderd.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 19 feb 2011 - 8:17

Maple schreef:
Darcy schreef:@ Maple: waarom niet van je groep? Als het nou je droomnaam is? De grens die ik trek is bij familie die ik vaak zie. De rest zal me echt worst wezen :P
Omdat ik het dan al helemaal voor me zie dat de ouders van het kind in kwestie zich helemaal blij en vereerd gaan voelen en zich echt ontzettend gaan lopen opdringen, haha. Misschien vergezocht, maar nee. Geen naam van een kindje op de groep. Als het kindje inmiddels al van de groep af is, vind ik het niet zo erg, want dan heb ik ook niet zo veel contact meer met die ouders.

Maar stel dat je net een naam gekozen hebt waar je allebei helemaal blij mee bent en net voor je zwangerschapsverlof komt er een nieuw kindje op de groep dat zo heet, zou je die naam dan serieus weer laten schieten?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  vlinder19 za 19 feb 2011 - 8:19

F.ay -------> Stijn
vlinder19
vlinder19
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 180
Punten : 331

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:32

Ow ik kom allemaal namen tegen die ik ook zo mooi vind! RYW, jouw jongste namen vind ik beide ook erg mooi, en vriend ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:34

Ik vind de naam van de jongste van RYW ook heeeel leuk, maar zo heet mijn ex, dus hmm :P Daar laat ik me dan wél weer door tegenhouden haha

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:38

Darcy schreef:Ik vind de naam van de jongste van RYW ook heeeel leuk, maar zo heet mijn ex, dus hmm :P Daar laat ik me dan wél weer door tegenhouden haha

Haha, dat begrijp ik heel goed!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 8:54

Bruintje Beer schreef:De naam die voor onze dochter hadden wordt nu dezelfde als deze baby een jongen is.
Wij houden wel van bijbelse namen. het is dus een bijbelse naam in ieder geval.
Daar hou ik ook van, en heb wel een aantal leuke namen op mijn lijstje. Nu mijn man nog overtuigen....

Gast
Gast

Bericht  moepie za 19 feb 2011 - 8:57

Darcy schreef:
moepie schreef:Voor een jongen hadden wij Kian.
Dat vind ik nog steeds een hele leuk naam en anders hadden we hem ook bewaard voor een eventuele tweede maar een kennis en een collega hebben een zoon met deze naam.

Nou en? Sorry ik bedoel het niet zo vervelend als het klinkt maar het is niet eens familie, als je die naam zo leuk vind dan maakt het toch niet uit?

Omdat ik dat niet leuk vind. Als wij een tweede kindje krijgen dan krijgt hij of zij een naam die ik nog niet (of weinig) om mij heen hoor. Ik werk in de kinderopvang, het zal ook zeker geen naam worden die al op het kdv is. (komt er later een kindje die zo heet dan is dat zo)
Anders krijg je; "Kian van.... of Kian van...." Of Kian G.en Kian O. Zolang we dat kunnen voorkomen doen we dat smile
Een speciale naam die je bijna niet hoort, vind ik leuk!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:01

moepie schreef:
Darcy schreef:
Dat vind ik nog steeds een hele leuk naam en anders hadden we hem ook bewaard voor een eventuele tweede maar een kennis en een collega hebben een zoon met deze naam.

Nou en? Sorry ik bedoel het niet zo vervelend als het klinkt maar het is niet eens familie, als je die naam zo leuk vind dan maakt het toch niet uit?

Omdat ik dat niet leuk vind. Als wij een tweede kindje krijgen dan krijgt hij of zij een naam die ik nog niet (of weinig) om mij heen hoor. Ik werk in de kinderopvang, het zal ook zeker geen naam worden die al op het kdv is. (komt er later een kindje die zo heet dan is dat zo)
Anders krijg je; "Kian van.... of Kian van...." Of Kian G.en Kian O. Zolang we dat kunnen voorkomen doen we dat smile

Ik ook. Ik vind Kian trouwens helemaal niet zo'n gangbare naam, wat toevallig dat je dan twee mensen in je buurt hebt die een zoontje hebben die zo het smile Ik vind het zo zonde als mensen dan hun favoriete naam voor hun kind laten schieten. Maar nogmaals, het is natuurlijk een keuze die ieder voor zich maakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 9:10

Sienna. Ben nog steeds verliefd op die naam.

Gast
Gast

Bericht  Dora za 19 feb 2011 - 9:44

Voor A.nouk hadden we Quinten, en als deze Ukkie een jongen was zouden we deze naam waarschijnlijk voor Ukkie houden, of nog een keer goed naar kijken.
Maar het is een meisje, dus daar gaan we ons hoofd nog even over breken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Mamsie za 19 feb 2011 - 9:49

Annie24 schreef:
Mamsie schreef:Wij hadden alleen een meisjes naam bij V. Dat was dan Ciyana geweest. Zelf vond ik Ciyora mooier maar dat vond mijn vriend niks. Achteraf ben ik blij qua naam dat het een jongen was.

Wij hadden ook Ciyana voor een meisje! En dit is de allereerste keer dat ik die naam nog een keer tegenkom smile

Wat grappig, hoe heet je zoon nu? Zelf vond ik hem eigenlijk voor ons wel te "simpel" en eigenlijk niet goed matchen bij de oudste. Maar goed Ciyora kreeg ik er niet door haha.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie za 19 feb 2011 - 9:50

Darcy schreef:
moepie schreef:
Darcy schreef:

Ik ook. Ik vind Kian trouwens helemaal niet zo'n gangbare naam, wat toevallig dat je dan twee mensen in je buurt hebt die een zoontje hebben die zo het smile Ik vind het zo zonde als mensen dan hun favoriete naam voor hun kind laten schieten. Maar nogmaals, het is natuurlijk een keuze die ieder voor zich maakt.

Bij mijn oudste zit ook een Kian in de klas, zijn broertje heet Esper wat ook wel apart is!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  -Ieniemienie- za 19 feb 2011 - 9:58

Arden schreef:
-Ieniemienie- schreef:Als M.ila een jongen was geweest had hij L.iam geheten.

Voor dit kindje weten we het nog niet. Zoizo word het geen L.iam meer ivm een neefje dat nu zo heet.

Je zou voor Alim kunnen gaan, of Lima. Of hoef je niet per se die vier letters te hebben Wink

Hier had de oudste dan Lynn geheten. De jongste Lucas. Maar we wisten bij allebei wat het werd dus dit waren namen tot de 20 weken, was anders misschien nog wel veranderd.

Haha nee die letters zijn puur toeval. Vind het allebij supernamen. En heel toevallig zijn het dezelfde letters.
Maar niet bewust gedaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Mamasapje za 19 feb 2011 - 10:19

Myrthe Sophie Celisa : Bodhi Dean
Ilyèn Olivia Mandy Charlotte: Quirijn Ian Fender
Lucas Olivier : Geen idee, wat het uiteindelijk zou zijn geworden, we wisten met 16 weken al dat we een zoon zouden krijgen.. dit is meer malen bevestigd.. We hadden het volgende lijstjes ( voornamen en 2e en 3e namen gecombineerd..):

Jongensnamen:

1. Olivier
2. Lucas
3. Julius
4. Gabriël
5. Silvain
6. Sigge
7. Xavier
8. Liyem
9. Nisse

Meisjes:

1. Josephine
2. Isabelle
3. Lourdes
4. Niamh
5. Alida
6. Lenthe
7. Rosalie
8. Julia
9. Cathelijne

** Niet Quoten smile **
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Flip Fluitketel za 19 feb 2011 - 11:16

Als onze dochter een jongen zou zijn, zouden we haar Niek hebben genoemd.
Maar nu een paar maanden later hebben we alweer een andere naam in gedachte voor een jongen als we ooit weer een keer zwanger zouden zijn. We vinden Friese namen erg mooi.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Annie24 za 19 feb 2011 - 11:29

Mamsie schreef:
Annie24 schreef:

Wat grappig, hoe heet je zoon nu? Zelf vond ik hem eigenlijk voor ons wel te "simpel" en eigenlijk niet goed matchen bij de oudste. Maar goed Ciyora kreeg ik er niet door haha.

Ventje heet Y.estin Very Happy De Y spreek je uit als J en niet als DJ wat veel mensen denken Wink

Voor een meisje was het Ciyana of Quiana. Daar waren we nog niet over uit, maar hoefden we ook niet verder over na te denken toen het overduidelijk een jongetje bleek te zijn.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  JD za 19 feb 2011 - 12:55

ik werk ook in de kinderopvang, maar het zou mij in de toekomst (als wij een keer voor een kindje gaan) echt niet uitmaken of die naam voorkomt bij mij op het kdv of in de groep. Ik vind het een mooie naam, en daarmee klaar.
Wat ik wel erg heb bijvoorbeeld dat ik "Julia" altijd een superleuke naam vond, totdat er een Julia op de groep kwam (paar jaar terug) die echt niet leuk bleek te zijn...stom genoeg vind ik de naam dan ook niet zo leuk meer, omdat ik hem dan altijd associeer met haar, dat heb ik dus wel, dat ik namen echt met kinderen associeer... maar een naam niet geven omdat een mindje op mn groep zo heet...nah, binnen een paar jaar is dat kindje naar de basisschool, en de naam voor mn kinde geef ik hem/haar voor het leven;)

En inderdaad bij veel voorkomende namen heb je vaak dat er op knutselwerkjes komt te staan "Rik S" of "Rick v/d B" om maar een voorbeeld te noemen... maar ook dit kun je gewoon echt nooit voor zijn. Zo had ik 2 meisjes op de groep die "Vlinder" heetten, en 2 jongens die "Storm" heten, niet echt de meest populaire namen....

Wel leuke topic dit trouwens, leuk om te lezen welke namen jullie hadden gekozen! Helaas kan ik er nog even niet aan meedoen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: