Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

+36
Océane
*Troela*
rapa nui
Bruintje Beer
Poisongirl
Dolphinne
Filoria
Flip Fluitketel
kwak
mauwmauw
Rush
Niene
-Ieniemienie-
liesje
Lindsya
Roxy
Supertalentje
Parisienne
yes1984
PapillonRose
Funk
M@niek
Ugly Betty
Mamsie
Marin
Darius
Pien
L!ND@
chipa
pitbullgup
Fearie
Happydobby
Susan
Limburg85
Monnie
Nana
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Nana vr 26 aug 2011 - 0:12

N.a.v. de 4e R.oan die hier op het forum is geboren vroeg ik me af waar jullie de naam van jullie kindje(s) vandaan hebben (en hoe jullie kindjes dan heten)?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:16

Mijn huisgenootje had een vriend die zo heette. Dat was een erg grappige jongen. Door het taalprobleem wat er was begrepen we elkaar vaak niet goed maar hadden daardoor de grootste lol. En hij had dus een leuke naam ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:16

Een oud collega van mij had die naam.
Heb die naam altijd erg mooi gevonden en is blijven hangen.
Is eigenlijk ook nooit discussie over geweest.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Monnie vr 26 aug 2011 - 0:16

Wij vonden het altijd al een mooie naam, hadden hem een paar gehoord en dat is 'm uiteindelijk ook geworden.
Onze zoon heet N. oah.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:20

Bij Indy weer ik het eigenlijk niet meer, maar we waren er met 6 weken al uit.. :-) toen ik na mijn verlof van Indy weer naar school ging had ik een klasgenootje en haar zusje heet Merle.. vanaf toen hebben we gezegd dat wordt eventueel onze 2e meidennaam..Stond dus al lang vast en hebben we ook nooit meer een woord over gerept :-)
De jongensnaam was bij indy en merle hetzelfde, vonden we een mooie naam. Kwam naar voren in een speelfilm.. (deven) en nu hebben we 2 namen waar we nog uit moeten kiezen, al staat die keuze eigenlijk ook wel een beetje vast. Ook deze naam op tv gehoord.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Limburg85 vr 26 aug 2011 - 0:20

Uit het namenboekje van de verzekering.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:21

Mijn man kwam er mee aan zetten. Ik wilde eigenlijk Jasper, maar dat vond hij te 'gewoontjes' dus is het J.esper geworden... Very Happy

De meisjesnaam hadden we uit een soapserie Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Susan vr 26 aug 2011 - 0:25

Ezra: omdat we op de dag van de positieve test Auschwitz hadden bezocht wilde ik graag een Joodse voornaam voor de baby en de naam Ezra kwam al vrij snel voorbij, maar pas aan het einde van de zwangerschap waren we het erover eens.

Yrsa: van een serie bij KRO Kindertijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 0:32

Bij onze oudste weet ik het echt niet meer, die naam kenden we al en hebben we een paar keer genoemd en die stond ook vrij snel vast.

Bij onze tweede twijfelden we de hele tijd tussen Nina en Mirthe maar die voelden toch niet helemaal ok. Ik had haar naam al een paar keer voorgesteld maar mijn vriend vond het elke keer niks. Toen zag ik m in de Flair staan en een uur later noemde mijn moeder die naam en toen dacht ik: ok, ik sms hem nog 1x, en toen smste hij terug "ja, leuk!" en die is m geworden.

Nu hebben we wel een paar namen in ons hoofd maar nog helemaal niks wat vaststaat, maar dat zijn geen namen die ik van het forum ken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Happydobby vr 26 aug 2011 - 0:32

Mijn vriend kwam met de naam Miles. Zo heet de zanger van een band, er was ook een personage in de serie Lost. Wilde graag een Y dus werd het M.yles.
Meisjesnaam bewaren we, je weet maar nooit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Fearie vr 26 aug 2011 - 0:38

Mijn vriend houdt van het rock en roll tijdperk, jaren '50. Hij kwam met James Dean aan, James is afgevallen en Dean is het geworden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  pitbullgup vr 26 aug 2011 - 0:44

Onze naam blijft nog even een verrassing maar we hebben deze naam al 7 jaar in gedachte. Hebben m nog uit de TMF periode hahaha... was een zangeres met die naam en die naam vinden we nog steeds helemaal geweldig. :face:
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  chipa vr 26 aug 2011 - 0:46

Ik wilde een jongensnaam beginnend met een F en eindigend op O.(vond ik stoer en chique tegelijk) Dat heb ik op verschillende websites ingetikt en toen kwam o.a de naam naar voren die we uiteindelijk gekozen hebben.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  L!ND@ vr 26 aug 2011 - 0:47

We werden het maar niet eens, maar mijn man kwam verder nergens zelf mee aanzetten. Uiteindelijk het internet geopend en toen heb ik een lijst gemaakt met namen die ik erg leuk vond voor jongens en meisje (we wisten het geslacht niet). Vervolgens de plusjes van de minnetjes gescheiden en toen hebben we gekozen. Gelukkig waren we het over de jongensnaam snel eens. Dat zou D.aan worden. Mijn man koos D.emi als meisjesnaam, dat had ik nooit verwacht!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Pien vr 26 aug 2011 - 0:58

Vanaf 2007 wisten wij de naam El.in al.
Van de serie de co-assistent!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Darius vr 26 aug 2011 - 1:00

Ik vind jouw verhaal erg bijzonder Susan. Ik wil altijd nog een keer Auschwitz bezoeken, maar bij een bezoek aan Sachsenhausen moest ik overgeven van ellende, dus ik denk dat Auschwitz te heftig is.

On topic: laurens was een jongen bij mij op de basisschool en pepijn een oud buurjongetje van mijn man. Ik wilde graag bekende, nederlandse namen, maar niet uit de top 20.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Darius vr 26 aug 2011 - 1:01

R.oan? Veel? Hoeveel e.lins zijn er op het forum?? Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Marin vr 26 aug 2011 - 1:02

Pien schreef:Vanaf 2007 wisten wij de naam El.in al.
Van de serie de co-assistent!

Dat vind ik ook zo'n mooie naam! In Bulgarije is een plaatsje genaamd Elin Pelin, dat vond ik altijd zo grappig. Vind je het niet jammer dat het in de afgelopen maanden ineens zo veel populairder is geworden?

Ik wil al sinds m'n 15e m'n toekomstige dochter J.ulia noemen, maar omdat m'n schoonzus haar pasgeboren dochtertje zo heeft genoemd, kan dat niet meer. Maar ben voorlopig toch nog niet zwanger, dus tegen die tijd bedenk ik wel wat anders. Maar elke keer als ik haar naam zie, baal ik er nog heel erg van, omdat ik dit zo graag en al zo lang wilde.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Pien vr 26 aug 2011 - 1:03

Als ik het goed heb zijn er 4 eli.ns.
Van moepie, meeko, mamarosa en mij...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Mamsie vr 26 aug 2011 - 1:05

De naam van de oudste noemde mijn vriend ineens na wat spelen met letters en klanken en dat vonden we alle 2 mooi.

Bij de 2e vonden we J.ency leuk maar we kennen iemand die zo heet en ik wou graag de letter V als voor letter. Ook vond ik het niet leuk als alle 2 de kinderen anders met de zelfde klank zouden beginnen.

Bij de 3 was het al snel duidelijk dat het met een S moest beginnen en eindigen op een ly of vy. Na wat gepuzzel kwamen we op zijn naam.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Ugly Betty vr 26 aug 2011 - 1:08

Ik heb al 10 jaar een meisjesnaam in mijn hoofd. Gevonden in de Bijbel, maar heb in die 10 jaar nog maar 1x iemand ontmoet die zo heet.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  M@niek vr 26 aug 2011 - 1:46

Mijn man had een leerling die Feliz heette en ik vond dat al een mooie naam maar dan wel anders geschreven F.elice.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Funk vr 26 aug 2011 - 2:08

M@niek schreef:Mijn man had een leerling die Feliz heette en ik vond dat al een mooie naam maar dan wel anders geschreven F.elice.


Onze meisjesnaam uit een serie. Zeg later wel welke Wink
Jongensnaam gewoon eens gehoord en erg blijven hangen.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  M@niek vr 26 aug 2011 - 2:13

pippi schreef:
M@niek schreef:Mijn man had een leerling die Feliz heette en ik vond dat al een mooie naam maar dan wel anders geschreven F.elice.


Onze meisjesnaam uit een serie. Zeg later wel welke Wink
Jongensnaam gewoon eens gehoord en erg blijven hangen.

Dan ik wel heeeel nieuwsgierig haha
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 2:13

Joy_ schreef:
Pien schreef:Vanaf 2007 wisten wij de naam El.in al.
Van de serie de co-assistent!

Dat vind ik ook zo'n mooie naam! In Bulgarije is een plaatsje genaamd Elin Pelin, dat vond ik altijd zo grappig. Vind je het niet jammer dat het in de afgelopen maanden ineens zo veel populairder is geworden?


Wij hebben dat dus ook van die serie, haha!

Ik vind het niet zo erg dat het steeds populairder wordt, hier in mijn omgeving komt het niet voor, en is het een hele onbekende naam bij de meeste mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen? Empty Re: Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum