Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 9 van 13
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Re: Hulpouder
Geef mij die bakken lego over 3 jaar maar mee, dan ga ik wel soppen!
Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking en gedragsproblematiek, en die kan ik prima aan, maar op één of andere manier heb ik behoorlijk veel moeite met groepen 'normale' kinderen. Dus de schoolreisjes laat ik denk ik aan me voorbij gaan
Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking en gedragsproblematiek, en die kan ik prima aan, maar op één of andere manier heb ik behoorlijk veel moeite met groepen 'normale' kinderen. Dus de schoolreisjes laat ik denk ik aan me voorbij gaan
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
EDC: had je verwacht dat je hele planningen en uitjes moest bedenken? Snap je inspiratie opmerking niet zo goed nl.
Ohja en ontopic, wij hebben er beide niet zo veel moeite mee te helpen op school later. Hier zullen we vast wel wat oppakken en om en om doen. Mijn vriend vind dat soort dingen zelfs hartstikke leuk, ik iets minder omdat ik altijd wel bezig ben op het werk met kinderen, uitjes, organisatie ed.
Ohja en ontopic, wij hebben er beide niet zo veel moeite mee te helpen op school later. Hier zullen we vast wel wat oppakken en om en om doen. Mijn vriend vind dat soort dingen zelfs hartstikke leuk, ik iets minder omdat ik altijd wel bezig ben op het werk met kinderen, uitjes, organisatie ed.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Goede insteek EDC!
Bolleke en Pritt, jullie hebben een goede reden om mee te willen. Dat soort verhalen neem ik ook altijd mee in mijn keuze.
En artemis, toch gaat het echt zo.
Idd, wij hebben overigens nooit geen schoolreisjes maar een geweldige laatste schoolweek. Op een andere school ging het idd altijd zo, voor lezen kon je geen ouder vinden maar een uitje naar de Efteling... Ik koos dan ook altijd ouders die vaker hielpen of waarvan ik wist dat ze idd nooit konden helpen en hiervoor vrij genomen hadden oid.
Ik blijf het fijn vinden dat ouders bij ons gewoon binnen in de school op hun kinderen wachten, veel gezelliger en warmer naar ouders toe. Maar wij hebben ook wel een ruime hal, ook weer vanuit het Jenaplanprincipe.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, helaas gaan al die ouders ook echt niet bij ons binnen passen!
We hebben een poosje met 5 (volle) kleutergroepen gedraaid, woooowwww ouder explosie!
We hebben een poosje met 5 (volle) kleutergroepen gedraaid, woooowwww ouder explosie!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Mij lijkt het wel leuk om af en toe eens te helpen. Als ik daar de tijd voor heb of kan maken, vind ik het prima. Voor kinderen ook erg leuk om hun papa/mama betrokken te zien bij schoolactiviteiten. Als je niet kan vanwege werk of andere kinderen dan is de situatie niet anders. Maar 'geen inspiratie' of 'geen zin' vind ik een kul argument.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Stel je ook voor dat je moe word!Annie24 schreef:EDC schreef:Nee, en ik wil het ook niet. Want ben a inspiratieloos en ben geen zin in.
Je hebt geen inspiratie nodig hoor, dat wordt al voor je gedaan...
Ik zou best af en toe eens willen helpen als f eenmaal op school zit, maar geen vaste prik. Werk 4 dagen per week dus zou niet iedere week op mijn vrije dag leesmoeder oid willen zijn( ook ivm een tweede kindje tzt). Kan me wel voorstellen dat f het leuk zou vinden als papa of mama bij bijvoorbeeld een sportdag helpt. Zou dan best 1x per jaar een dagje vrij willen nemen. Een keertje speelgoed wassen vind ik ook geen probleem.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zou het op zich best willen, maar ik vrees dat ik geen tijd zou hebben of maar heel sporadisch.
Wat wordt er flauw gereageerd op EDC trouwens zeg.
Wat wordt er flauw gereageerd op EDC trouwens zeg.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
School is geen opvang? Wat een rare uitspraak. Natuurlijk is school een soort van opvang. Je kind gaat er toch elke dag heen?
Eens ook trouwens met Artemis en Charles.
Trouwens, de scholen waar ik stage liep.. Daar bleef ook iedereen over. En dat gebeurde dus wel gewoon met de leerkracht. Een kwartiertje eten samen, daarna kids maar buiten en juf nog een kwartier-half uur naar de lerarenkamer. En elke dag 1 leraar die zijn broodje op het schoolplein op at. Geen ouders nodig. En terecht.
Eens ook trouwens met Artemis en Charles.
Trouwens, de scholen waar ik stage liep.. Daar bleef ook iedereen over. En dat gebeurde dus wel gewoon met de leerkracht. Een kwartiertje eten samen, daarna kids maar buiten en juf nog een kwartier-half uur naar de lerarenkamer. En elke dag 1 leraar die zijn broodje op het schoolplein op at. Geen ouders nodig. En terecht.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:School is geen opvang? Wat een rare uitspraak. Natuurlijk is school een soort van opvang. Je kind gaat er toch elke dag heen?
Ja maar je kind gaat toch niet naar school zodat jij kan werken? Maar om te leren. Een kind gaat wel naar het KDV omdat jij op dat moment niet voor je eigen kind kan zorgen, dus dan vind ik daar wel verschil in zitten.
Gast- Gast
Ja, ik ben klasseouder, heb al een keer geholpen met knutselen, ben mee geweest naar de sloot, ga meehelpen met het paasontbijt en ga helpen in de bieb.
Ik vind het ook gewoon heel erg leuk om te doen en vindt het belangrijk om betrokken te zijn.
Ik vind het ook gewoon heel erg leuk om te doen en vindt het belangrijk om betrokken te zijn.
Gast- Gast
Ik zit dit topic met toch wel wat verbazing te lezen... Dat er extra begeleiding nodig is bij een schoolreisje of schoolkamp, soit. Maar sinds wanneer moet er zoveel ondernomen worden op school? Hoort dat bij de taak van de school en de leerkrachten? Ik snap dat het leuk is om eens een wandeling te maken, of naar de kinderboerderij te gaan, maar nodig is het niet, en al helemaal niet als je dat niet aankunt met personeel alleen. Een school behoort lijkt mij alleen dat te organiseren wat het ook daadwerkelijk zelf kan realiseren.
En daarbij; helpen met versieren etc? Ik werk in een GGZ-instelling waarbij we nu bijvoorbeeld met Pasen ook de boel leuk versierd hebben. Dan verwachten we toch echt niet dat de ouders van onze clientjes ons daarbij komen helpen hoor. Laat staan dat ze de duplo in de speelkamers moeten komen soppen. Mocht het nodig zijn, dan doen we dat toch echt zelf. Hebben we geen beschikbaar personeel tijdens werktijden, dan blijft er een aantal collega's toch echt gewoon wat langer.
Gek hoe de verwachtingen en standaarden tussen scholen en andere werkvelden zo verschillen
En daarbij; helpen met versieren etc? Ik werk in een GGZ-instelling waarbij we nu bijvoorbeeld met Pasen ook de boel leuk versierd hebben. Dan verwachten we toch echt niet dat de ouders van onze clientjes ons daarbij komen helpen hoor. Laat staan dat ze de duplo in de speelkamers moeten komen soppen. Mocht het nodig zijn, dan doen we dat toch echt zelf. Hebben we geen beschikbaar personeel tijdens werktijden, dan blijft er een aantal collega's toch echt gewoon wat langer.
Gek hoe de verwachtingen en standaarden tussen scholen en andere werkvelden zo verschillen
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik ben blij dat het bij ons totaal anders geregeld is in ieder geval. Het wordt helemaal geregeld en gedragen door ouders, er is een overblijfcommissie bestaande uit alleen ouders, die maken d roosters etc. Het werkt prima zo.
Wij zijn niets anders gewend, zowel met overblijven als ouders binnen wanneer de school uit is en ik zou het niet anders willen.
Wij zijn niets anders gewend, zowel met overblijven als ouders binnen wanneer de school uit is en ik zou het niet anders willen.
Printje- Lady Post-a-lot
Zora schreef:
Nou inderdaad, wij zouden al terug moeten vallen dan op de kinderen (indien aanwezig) van onze bewoners. Mooie constructie zal dat worden. Maar goed, gelukkig word ons werkveld verrijkt met vrijwilligers!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Een kind gaat ook gewoon naar school omdat het verplicht is.Pippa schreef:Luce schreef:School is geen opvang? Wat een rare uitspraak. Natuurlijk is school een soort van opvang. Je kind gaat er toch elke dag heen?
Ja maar je kind gaat toch niet naar school zodat jij kan werken? Maar om te leren. Een kind gaat wel naar het KDV omdat jij op dat moment niet voor je eigen kind kan zorgen, dus dan vind ik daar wel verschil in zitten.
Sea of Trees- Kletskop
Vanuit onze lieve geweldige overheid wordt het verplicht gesteld om culturele uitstapjes te doen, hier krijg je el subsidie voor maar dat is amper genoeg voor de entree. Daarnaast leren kinderen meer door ervaringen en dingen echt te zien.
Ik onderneem heel veel met mijn kleuters, van treinreisjes tot wandelen in het bos en naar een supermarkt. Overigens regelen ouders vaak de uitjes mee.
Bij ons versiert ondermeer de ouderverening de school met Sinterklaas etc. De kerstversieringen, worden met ouders opgehangen op een zondag. Je zou het eigenlijk moeten zien dat, de school is dan helemaal versierd prachtig. Bij ons staan ouders in de rij om te helpen dan.
Ik onderneem heel veel met mijn kleuters, van treinreisjes tot wandelen in het bos en naar een supermarkt. Overigens regelen ouders vaak de uitjes mee.
Bij ons versiert ondermeer de ouderverening de school met Sinterklaas etc. De kerstversieringen, worden met ouders opgehangen op een zondag. Je zou het eigenlijk moeten zien dat, de school is dan helemaal versierd prachtig. Bij ons staan ouders in de rij om te helpen dan.
Printje- Lady Post-a-lot
Pippa schreef:Luce schreef:School is geen opvang? Wat een rare uitspraak. Natuurlijk is school een soort van opvang. Je kind gaat er toch elke dag heen?
En dan? Mijn kind gaat nu naar de opvang op 2 dagen. Als hij naar school gaat, hoef ik geen opvang meer te regelen want hij gaat naar school. Maar ik moet toch werken die dagen. School is óók opvang? Je kunt kinderen toch bijv niet zomaar naar huis sturen in de overtuiging dat de ouders wel thuis zijn?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik zou het trouwens best benauwend vinden als de school van ouders verwacht dat ze veel komen helpen....de meeste ouders werken ook gewoon en ik zou het niet fijn vinden als ik erop werd aangekeken omdat ik amper op school help, of zo.
Sea of Trees- Kletskop
Luce schreef:Pippa schreef:Luce schreef:School is geen opvang? Wat een rare uitspraak. Natuurlijk is school een soort van opvang. Je kind gaat er toch elke dag heen?
En dan? Mijn kind gaat nu naar de opvang op 2 dagen. Als hij naar school gaat, hoef ik geen opvang meer te regelen want hij gaat naar school. Maar ik moet toch werken die dagen. School is óók opvang? Je kunt kinderen toch bijv niet zomaar naar huis sturen in de overtuiging dat de ouders wel thuis zijn?
School is geen opvang, in de zorg dat je kind er zit omdat jij moet werken.
Je kind zit er omdat het (met 5 jaar) leerplichtig is.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Sea of Trees schreef:Ik zou het trouwens best benauwend vinden als de school van ouders verwacht dat ze veel komen helpen....de meeste ouders werken ook gewoon en ik zou het niet fijn vinden als ik erop werd aangekeken omdat ik amper op school help, of zo.
Het hoeft niet veel te zijn maar in ieder geval actief betrokken bij je kind. Bij ons moeten ouders, of het wordt in ieder geval zeer op prijs gesteld, dat de ouders een soort motivatiebrief schrijven waarom ze voor onze school kiezen. W hebben namelijk een lange wachtlijst en een speciaal type onderwijs dat soms idd wel wat meer van een ouder vraagt dan een gewone school.
Maar dat maakt onze school wel enorm gezellig, goede sfeer en betrokken ouders, wat dus op verschillende manieren ingevuld kan worden.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb nog nooit geholpen en mijn oudste zit al ruim een jaar op school. Ik heb nog andere kinderen en op dagen dat ik niet werk zijn zij thuis. Heb me wel voorgenomen als de tweede ook op school zit oppas te gaan regelen voor de jongste zodat ik ook eens wat kan doen, maar ik voel me bezwaard om iemand op mijn kinderen te laten passen zodat ik kan helpen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik er op aangekeken ben.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Artemis schreef:Lejow schreef:Artemis schreef:Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de school. Ik moet op mijn werk ook regelmatig degelijke dingen regelen, dat is dan mijn verantwoordelijkheid, niet die van vrijwilligers.Lejow schreef:Artemis schreef:Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Mar een me kanootjes inpakken voor Sinterklaas of schoonmaken doe ik wel soms. En als ik vrij ben en ze vragen iemand dan ga ik mee op excursie.
Maar ik vind het behoorlijk bizar hoeveel beroep sommige scholen op ouders doen. Bij die van mij valt het mee, maar ze zullen er ook rekening mee moeten houden dat mensen nou eenmaal werken, ik ben bijvoorbeeld alleen op vrijdag vrij, ik ga op mijn vaste vrije dag geen structurele schooldingen doen. Zelfde geld voor mijn man.
Tja, we hebben helaas geen keuze.
Als we uitstapjes willen blijven maken, en de school draaiende willen houden, zijn ouders ook gewoon hard nodig!
En tuurlijk wordt er rekening mee gehouden dat ouders werken (ook door dingen op verschillende dagen te plannen), maar dat heeft soms als gevolg dat dingen niet door kunnen gaan.
Bizar systeem vind ik het, leuk als je thuisblijfmoeders hebt die verder toch niets te doen hebben, maar je schoolsysteem bouwen op ouderhulp is best raar als je ervan uitgaat dat de meeste mensen ook gewoon werken.
Prima, dan gaan we niet meer naar de boerderij/het bos/het museum/what ever.
Oh, ik wil voor al die keren ook best een bus regelen hoor, kunnen de ouders mooi nog wat extra dokken boven op alles wat het al kost per jaar. Zullen ze leuk vinden!
Hè, het is jullie werk en organisatie, regel dat gewoon naar behoren. Dus vooraf vragen of mensen willen rijden, heb je mensen, dan een uitje plannen, niet andersom. En extra kosten vind ik nooit een probleem. Voor overblijven betaalde ik ook altijd, zelf doen gaat niet, gewoon omdat ik niet ben, vader ook niet, opa's en oma's werken ook fulltime. Dus dan betaal ik wel, geen probleem, maar dat gechanteer met 'dat heb je toch voor je kind over' en 'dan doen we wel niets meer' vind ik wel zo laag.
Juffen doen hun werk, ouders het hunne, juffen kunnen niet zomaar verwachten dat ouders hun werk laten schieten voor het werk van de juffen.
Dan komt het er op neer dat er dus gewoon geen uitjes meer rond komen.
Ik begrijp niet zo goed waarom ouders er altijd zo moeilijk over doen. Ik vond het als kind leuk als mijn moeder op school kwam elpen en C.iske is ook heel er trots als ik er ben. Daar doe ik het voor en omdat ik weet dat de juf, zonder ouders, gewoon veel minder activiteiten kan ondernemen. En ik ben juist heel blij met alle activiteiten.
Gast- Gast
In jouw geval vind ik het inderdaad anders Printje. Ouders kiezen voor die specifieke school met alles wat daarbij hoort. Leuk dat het ook zo positief werkt voor alle ouders bij jullie! Voor 'reguliere' BO's blijf ik bij mijn vorige post
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Het lijkt mij ook enorm leuk, maar moeilijk doen? Ik denk dat er soms ouders zijn die echt niet anders kunnen en dat vind ik wel sneu voor ze, en voor hun kinderen. Ik was vroeger reuze trots dat mijn moeder meeging met dingen
Gast- Gast
Zora schreef:In jouw geval vind ik het inderdaad anders Printje. Ouders kiezen voor die specifieke school met alles wat daarbij hoort. Leuk dat het ook zo positief werkt voor alle ouders bij jullie! Voor 'reguliere' BO's blijf ik bij mijn vorige post
Het is ook erg leuk. Meiden die hier zo enorm over dat overblijven vallen moeten eens komen kijken, dan kijk je er misschien anders naar. Ik werk er nu ook al heel veel jaren met enorm veel liefde en plezier. Het is echt mijn school, mijn type onderwijs en enorm leuke ouders. Ik zou mooit kunnen aarden op een gewone reguliere school. De mentaliteit bij onze ouders is over het algemeen ook heel anders als die van de meeste moeders hier.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 9 van 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Pagina 9 van 13
Permissies van dit forum: