Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 2 van 13
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Re: Hulpouder
Wat bizar en belachelijk. En jaren 50. Ik kan er niets anders van maken.Printje schreef:Bij ons moeten d ouders trouwens verplicht komen overblijven, je bent dan ongeveer 1 x inde 5 weken aan de beurt, ouders weten dat en vinden het overblijven leuk. Kan je niet moet je zelf, als ouders dus, een ander regelen,
Gast- Gast
Artemis schreef:Gelukkig is dat op onze school niet zo. Bij een juf met dezelfde toon als Lejow was ik allang uit mijn slof geschoten.Lennox schreef:Ik vind het soms jammer te merken dat er zoveel onbegrip is vanuit leerkrachten/ kdv-leidsters richting ouders. Ik merk het op m'n werk ook, ik word er altijd helemaal kriegel van.
Het is al een hels karwei om elke dag te zorgen dat iedereen komt waar hij wezen moet, de opvang en het halen en brengen geregeld is, en dan word ik ook nog verantwoordelijk gemaakt voor het uitje van de klas van mijn dochter. Prima dat dat niet doorgaat hoor, maar eerst zeggen dát er een uitje komt en dan zeggen 'maar dan moeten je ouders wel rijden, anders gaat het niet door' is lullig en de verkeerde volgorde. Regel eerst je zaken goed, en kondig het daarna aan. Als ik 6 weken van tevoren erens voor gevraagd word kan ik nog wel wat regelen, hoor ik het later, dan niet.
Scheelt dat ik het zo niet vertel aan de kinderen
En ik heb heel veel begrip voor de ouders hoor, geloof mij maar.
Ik hoef echt niet alle ouders iedere week op de stoep. Maar als iedere ouder nou 1/2 keer per jaar bij iets helpt, dan komen we met al die 28 kleuters en hun ouders, mooi het hele jaar rond.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Als het bij 2 a 3 keer in het jaar blijft, helemaal prima.. Maar er wordt gewoon veel vaker aan je als ouder getrokken.
Schoonmaken, biebboeken halen, met de kids naar de kinderboerderij, schoolreisje, pleinfeest, kerstfeest, paasfeest, modeshow, voorlezen, kijkmorgen, knutselmiddag, pannenkoeken bakken, pepernoten bakken.
Echt als ze het evenredig zouden willen verdelen moeten alle ouders minimaal 6x opdraven.
Gelukkig zijn er bij ons in de klas wel veel tbmers, dus geen probleem.
Schoonmaken, biebboeken halen, met de kids naar de kinderboerderij, schoolreisje, pleinfeest, kerstfeest, paasfeest, modeshow, voorlezen, kijkmorgen, knutselmiddag, pannenkoeken bakken, pepernoten bakken.
Echt als ze het evenredig zouden willen verdelen moeten alle ouders minimaal 6x opdraven.
Gelukkig zijn er bij ons in de klas wel veel tbmers, dus geen probleem.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Artemis schreef:Wat bizar en belachelijk. En jaren 50. Ik kan er niets anders van maken.Printje schreef:Bij ons moeten d ouders trouwens verplicht komen overblijven, je bent dan ongeveer 1 x inde 5 weken aan de beurt, ouders weten dat en vinden het overblijven leuk. Kan je niet moet je zelf, als ouders dus, een ander regelen,
Dat vind jij ja, dus zul je ook niet kiezen voor die school.
Ouders die kiezen voor de school waar Printje werkt, weten dit, en stemmen hier dus mee in door hun kind op deze school te doen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Artemis schreef:Wat bizar en belachelijk. En jaren 50. Ik kan er niets anders van maken.Printje schreef:Bij ons moeten d ouders trouwens verplicht komen overblijven, je bent dan ongeveer 1 x inde 5 weken aan de beurt, ouders weten dat en vinden het overblijven leuk. Kan je niet moet je zelf, als ouders dus, een ander regelen,
Totaal niet, zit op iPad dus kan het iet helemaal typen maar dat is een soort ' vereiste' bij ons. We hebben continue rooster en dat kan niet zonder ouders, en aangezien het al gemeld wordt bij inschrijvingen en we een enorme wachtlijst hebben, kan ik wel stellen dat onze ouders er totaal geen problemen mee hebben, ze vindn het juist erg leuk. Ouders nemen er vaak een uur of twee vrij voor van het werk. Nogmaals Jenaplanonderwijs is gebaseerd op samenwerkingen tussen leerkracht en oudere, en anders zit je bij ons niet op de juiste school.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Lejow schreef:Artemis schreef:Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de school. Ik moet op mijn werk ook regelmatig degelijke dingen regelen, dat is dan mijn verantwoordelijkheid, niet die van vrijwilligers.Lejow schreef:Artemis schreef:Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Mar een me kanootjes inpakken voor Sinterklaas of schoonmaken doe ik wel soms. En als ik vrij ben en ze vragen iemand dan ga ik mee op excursie.
Maar ik vind het behoorlijk bizar hoeveel beroep sommige scholen op ouders doen. Bij die van mij valt het mee, maar ze zullen er ook rekening mee moeten houden dat mensen nou eenmaal werken, ik ben bijvoorbeeld alleen op vrijdag vrij, ik ga op mijn vaste vrije dag geen structurele schooldingen doen. Zelfde geld voor mijn man.
Tja, we hebben helaas geen keuze.
Als we uitstapjes willen blijven maken, en de school draaiende willen houden, zijn ouders ook gewoon hard nodig!
En tuurlijk wordt er rekening mee gehouden dat ouders werken (ook door dingen op verschillende dagen te plannen), maar dat heeft soms als gevolg dat dingen niet door kunnen gaan.
Bizar systeem vind ik het, leuk als je thuisblijfmoeders hebt die verder toch niets te doen hebben, maar je schoolsysteem bouwen op ouderhulp is best raar als je ervan uitgaat dat de meeste mensen ook gewoon werken.
Prima, dan gaan we niet meer naar de boerderij/het bos/het museum/what ever.
Oh, ik wil voor al die keren ook best een bus regelen hoor, kunnen de ouders mooi nog wat extra dokken boven op alles wat het al kost per jaar. Zullen ze leuk vinden!
Hè, het is jullie werk en organisatie, regel dat gewoon naar behoren. Dus vooraf vragen of mensen willen rijden, heb je mensen, dan een uitje plannen, niet andersom. En extra kosten vind ik nooit een probleem. Voor overblijven betaalde ik ook altijd, zelf doen gaat niet, gewoon omdat ik niet ben, vader ook niet, opa's en oma's werken ook fulltime. Dus dan betaal ik wel, geen probleem, maar dat gechanteer met 'dat heb je toch voor je kind over' en 'dan doen we wel niets meer' vind ik wel zo laag.
Juffen doen hun werk, ouders het hunne, juffen kunnen niet zomaar verwachten dat ouders hun werk laten schieten voor het werk van de juffen.
Gast- Gast
Met dingen die ik thuis kan doen wil ik altijd wel meehelpen hoor, geen probleem. Maar ik heb 2 kinderen op school dus die willen dan dat ik dat bij alle 2 doe. Dan nog de kleine thuis. Tja waar moet ik die laten. 'S avonds is dat geen probleem maar dat zijn nu net de tijden dat ik meteen achter mijn laptop kruip en aan mijn studie ga zitten.
gelukkig wordt hier niets van je verwacht en vragen ze het altijd netjes en ruim op tijd.
gelukkig wordt hier niets van je verwacht en vragen ze het altijd netjes en ruim op tijd.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bij ons mag je niet eens betalen voor overblijf, ja iets van 7 euro voor thee voor de kinderen maar er wordt verwacht dat je komt en anders opa/ oma of wie dan ook.
Printje- Lady Post-a-lot
Mamsie schreef:Met dingen die ik thuis kan doen wil ik altijd wel meehelpen hoor, geen probleem. Maar ik heb 2 kinderen op school dus die willen dan dat ik dat bij alle 2 doe. Dan nog de kleine thuis. Tja waar moet ik die laten. 'S avonds is dat geen probleem maar dat zijn nu net de tijden dat ik meteen achter mijn laptop kruip en aan mijn studie ga zitten.
Daar zou ik als juf al heel blij mee zijn
Met meerdere kinderen en dingen in de klas doen is dat altijd wel heel lastig ja.
Lejow- Lady Post-a-lot
Oeh. Gelukkig valt jouw werk buiten de regio qua schoolkeuze later voor m'n kind, Lejow. En anders had jouw reactie er nu al voor gezorgd dat er een dikke rode streep door die school kwam. Ik hoef geen fluwelen-handschoentjes-aanpak, maar wel het begrip dat ouders ook een agenda hebben, en niet last-minute maar alles kunnen doen, en als ze dat niet kunnen, dat ze niet met de neus na gekeken worden.
Gast- Gast
Prima Artemis, jij jouw mening, ik de mijne.
Fijn dat jij je werk zelf zo goed kunt regelen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Tania schreef:Mijn kinderen zitten natuurlijk nog niet op de basisschool maar ik zou best willen helpen. Alleen werk ik onregelmatig dus iets wat wekelijks op dezelfde dag is zou niet zo makkelijk lukken. Maar als ik van tevoren een datum zou weten zou ik wel helpen.
Dit dus.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ja nog een kleine heb ik dus ook, leuk op woensdag een uitstapje met alle kleuters naar de bieb, maar dan heb ik ook een dreumes van 2 thuis, die mag wel mee, maar dat gaat met hem niet, want hij kan niet tegen die drukte. Dus dan moet ik voor hem al oppas gaan regelen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Lennox schreef:Oeh. Gelukkig valt jouw werk buiten de regio qua schoolkeuze later voor m'n kind, Lejow. En anders had jouw reactie er nu al voor gezorgd dat er een dikke rode streep door die school kwam. Ik hoef geen fluwelen-handschoentjes-aanpak, maar wel het begrip dat ouders ook een agenda hebben, en niet last-minute maar alles kunnen doen, en als ze dat niet kunnen, dat ze niet met de neus na gekeken worden.
God zeg, moet ik nou in mijn handjes klappen als juf zijnde?
En lees je uberhaupt wel wat ik typ?
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb een montessorischool met continurooster, maar bij ons doet de juf gewoon het overblijven, zoals het hoort. Zij komt toch ook niet op mijn werk vrijwilligerswerk doen, ookal doen we daar ook iets waar de maatschappij beter van wordt?Printje schreef:Artemis schreef:Wat bizar en belachelijk. En jaren 50. Ik kan er niets anders van maken.Printje schreef:Bij ons moeten d ouders trouwens verplicht komen overblijven, je bent dan ongeveer 1 x inde 5 weken aan de beurt, ouders weten dat en vinden het overblijven leuk. Kan je niet moet je zelf, als ouders dus, een ander regelen,
Totaal niet, zit op iPad dus kan het iet helemaal typen maar dat is een soort ' vereiste' bij ons. We hebben continue rooster en dat kan niet zonder ouders, en aangezien het al gemeld wordt bij inschrijvingen en we een enorme wachtlijst hebben, kan ik wel stellen dat onze ouders er totaal geen problemen mee hebben, ze vindn het juist erg leuk. Ouders nemen er vaak een uur of twee vrij voor van het werk. Nogmaals Jenaplanonderwijs is gebaseerd op samenwerkingen tussen leerkracht en oudere, en anders zit je bij ons niet op de juiste school.
Ik werk 3 kwartier van huis af, man ook. Ik zou niet eens weten hoe ik het moest doen. Wij zijn juist overgegaan op een continurooster zodat er geen ouders meer nodig waren. En de ouders die overblijfmoeder waren kregen daarvoor betaald.
Gast- Gast
Hier "mag" hij niet eens mee. Niet dat dat zou werken als hij wel me zou gaan want dan kan ik echt niet op nog 6 kinderen letten.xxjojootjexx schreef:Ja nog een kleine heb ik dus ook, leuk op woensdag een uitstapje met alle kleuters naar de bieb, maar dan heb ik ook een dreumes van 2 thuis, die mag wel mee, maar dat gaat met hem niet, want hij kan niet tegen die drukte. Dus dan moet ik voor hem al oppas gaan regelen.
Mamsie- Ratel
Tja, scholen moeten eens gaan leren dat de jaren 50 voorbij zijn, net als de rest van de organisaties. En ja geld, altijd een probleem, maar dat is overal een probleem.Lejow schreef:Prima Artemis, jij jouw mening, ik de mijne.
Overigens kom ik ruim aan die twee keer per jaar helpen, maar ik stoor me vreselijk aan je toon.
Gast- Gast
Omdat ik als juf ook, heel gek hoor, recht op pauze heb?? En daarnaast onze ouders doen het graag ze weten hoe het werkt wanneer ze hun kind komen inschrijven.
Daarnaast is de theorie hierachter bij montessori totaal anders als bij jenaplan..
Daarnaast is de theorie hierachter bij montessori totaal anders als bij jenaplan..
Printje- Lady Post-a-lot
Serieus Artemis, prima dat jij het er niet mee eens bent. En dat jij dus voor een school gekozen hebt waar het niet zo iets.
Maar dat maakt een school die wel op die manier werkt niet gelijk belachelijk en stom?
Op de school van jouw kinderen werkt het niet zo, dus waarom fok je je nou zo op?
Ouders bij Printje vinden het leuk, weten het bij inschrijving en stemmen er mee in.
Ze hebben daar een goed gevoel bij, en zullen dat misschien weer niet hebben bij de school van jouw kinderen.
Maar dat maakt een school die wel op die manier werkt niet gelijk belachelijk en stom?
Op de school van jouw kinderen werkt het niet zo, dus waarom fok je je nou zo op?
Ouders bij Printje vinden het leuk, weten het bij inschrijving en stemmen er mee in.
Ze hebben daar een goed gevoel bij, en zullen dat misschien weer niet hebben bij de school van jouw kinderen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Artemis schreef:Tja, scholen moeten eens gaan leren dat de jaren 50 voorbij zijn, net als de rest van de organisaties. En ja geld, altijd een probleem, maar dat is overal een probleem.Lejow schreef:Prima Artemis, jij jouw mening, ik de mijne.
Overigens kom ik ruim aan die twee keer per jaar helpen, maar ik stoor me vreselijk aan je toon.
En ik aan de jouwe, dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn.
Fijn dat je wel kunt helpen bij de school van je kinderen, want dat was de hele insteek van dit topic.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zeg niet dat het altijd goed geregeld is, maar het is wel mijn verantwoordelijkheid, niet die van anderen. Net als dat scholen een eigen verantwoordelijkheid hebben.Lejow schreef:Prima Artemis, jij jouw mening, ik de mijne.
Gast- Gast
Knijp maar in je handjes, want ik denk dat ik een behoorlijk irritante ouder kan worden als ik tegen zo weinig begrip aan loop. Ik vraag me namelijk af of ik als enige gelezen heb dat Artemis typte dat haar school 8 chauffeurende ouders zocht, slechts anderhalve week voor de excursie plaats vond. En dat ze dat chauffeuren niet erg vind, maar die anderhalve week van tevoren wel.Lejow schreef:Lennox schreef:Oeh. Gelukkig valt jouw werk buiten de regio qua schoolkeuze later voor m'n kind, Lejow. En anders had jouw reactie er nu al voor gezorgd dat er een dikke rode streep door die school kwam. Ik hoef geen fluwelen-handschoentjes-aanpak, maar wel het begrip dat ouders ook een agenda hebben, en niet last-minute maar alles kunnen doen, en als ze dat niet kunnen, dat ze niet met de neus na gekeken worden.
God zeg, moet ik nou in mijn handjes klappen als juf zijnde?
En lees je uberhaupt wel wat ik typ?
Gast- Gast
Mamsie schreef:Hier "mag" hij niet eens mee. Niet dat dat zou werken als hij wel me zou gaan want dan kan ik echt niet op nog 6 kinderen letten.xxjojootjexx schreef:Ja nog een kleine heb ik dus ook, leuk op woensdag een uitstapje met alle kleuters naar de bieb, maar dan heb ik ook een dreumes van 2 thuis, die mag wel mee, maar dat gaat met hem niet, want hij kan niet tegen die drukte. Dus dan moet ik voor hem al oppas gaan regelen.
Oh dat is wel jammer. In de meeste gevallen (laatst bij de boerderij dan niet), mogen broertjes en zusjes wel mee. Vooral als het hulp in de klas zelf is.
Juist omdat de meeste ouders met het probleem zitten van de opvang voor een jonger kind.
Lejow- Lady Post-a-lot
Dank je Lejow, gelukkig denken onze ouders er op school heel anders over en bewijzen de wachtlijsten dat ook.
Enne bij mij zijn jongere broertjes en zusjes altijd welkom in de klas, bij excursies etc.
Enne bij mij zijn jongere broertjes en zusjes altijd welkom in de klas, bij excursies etc.
Printje- Lady Post-a-lot
Zelf heb ik op de vrije school gezeten en daar is ook een continue rooster. De juffen eten met hun eigen klas in de klas en daarna gaan de kinderen naar buiten. 2 leraren hebben pleinwacht en de rest van de leraren heeft dan hun rust moment. De 2 leraren die pleinwacht hebben lopen ook gewoon om de beurt even naar binnen voor een kopje thee etc.
Komt geen ouder bij kijken.
Komt geen ouder bij kijken.
Mamsie- Ratel
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Pagina 2 van 13
Permissies van dit forum: