Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 1 van 13
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Hulpouder
Ook deels nav het gesprek met Printje.
Ben jij hulpouder op de opvang/school van je kind(eren)?
Help jij waar mogelijk is?
De school versieren met sinterklaas, rijden naar het bos/kinderboerderij, knutselmiddagen in de school/klas enz.
Ik merk zelf dat ik dit jaar echt een slecht jaar heb, we moeten onwijs zeulen om ouders te kunnen krijgen. Zo erg dat we de herfstwandeling in oktober hebben moeten afzeggen.
En wat niet gaat, dat gaat natuurlijk niet, dat is logisch, maar iedere ouder heeft toch wel één keer per jaar de mogelijkheid om bij iets te helpen?
Bij schoolreisje staan ze allemaal te trappelen trouwens..
Ben jij hulpouder op de opvang/school van je kind(eren)?
Help jij waar mogelijk is?
De school versieren met sinterklaas, rijden naar het bos/kinderboerderij, knutselmiddagen in de school/klas enz.
Ik merk zelf dat ik dit jaar echt een slecht jaar heb, we moeten onwijs zeulen om ouders te kunnen krijgen. Zo erg dat we de herfstwandeling in oktober hebben moeten afzeggen.
En wat niet gaat, dat gaat natuurlijk niet, dat is logisch, maar iedere ouder heeft toch wel één keer per jaar de mogelijkheid om bij iets te helpen?
Bij schoolreisje staan ze allemaal te trappelen trouwens..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hulpouder
Volgens mij zijn we lichtelijk gefrustreerd hahaha
Ouders af en toe.....
Ouders af en toe.....
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Kom je daar nou bij
Lejow- Lady Post-a-lot
Mijn kinderen zitten natuurlijk nog niet op de basisschool maar ik zou best willen helpen. Alleen werk ik onregelmatig dus iets wat wekelijks op dezelfde dag is zou niet zo makkelijk lukken. Maar als ik van tevoren een datum zou weten zou ik wel helpen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het is hier nog niet aan de orde, maar ik weet nog niet hoe ik dat zou moeten doen. Ik werk 36 uur en ben niet gezegend met veel vrije dagen. Die dagen die ik heb, besteed ik dan graag aan mijn gezin. Van andere ouders hoor ik wel eens dat school wel heel vaak een beroep op de ouders doet. Als het een of twee keer per jaar is, dan zou ik dat wel doen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Het is (bij ons tenminste) altijd van te voren bekend! Vaak heeeeeel ver van te voren, juist om hopelijk zoveel mogelijk ouders te trekken.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik help niet met alles, carnaval heb ik bijvoorbeeld overgeslagen omdat ik carnaval gewoon echt niet leuk vind (en ik denk dat mijn dochter het leuker vindt zonder mij omdat ze anders steeds bij mij wil zijn in plaats van te feesten met de rest).
Ik heb tot nu toe pas 1 keer geholpen en dat was met het helpen bij een techniekdoos (ging over magneten en wat aantrekt en wat afstoot, ik heb een groepje kinderen daarbij begeleid).
Verder was er nog niet veel waarbij ze om hulp vroegen. Ik vind het soms wel lastig omdat ik dan ook weer oppas moet hebben voor mijn zoon.
Bij een schoolreisje zou ik het ook wel heel leuk vinden om te helpen trouwens. En in groep 3 gaat mijn dochter op schoolkamp, ik denk dat ik er dan ook wel graag bij zou willen zijn.
Ik heb tot nu toe pas 1 keer geholpen en dat was met het helpen bij een techniekdoos (ging over magneten en wat aantrekt en wat afstoot, ik heb een groepje kinderen daarbij begeleid).
Verder was er nog niet veel waarbij ze om hulp vroegen. Ik vind het soms wel lastig omdat ik dan ook weer oppas moet hebben voor mijn zoon.
Bij een schoolreisje zou ik het ook wel heel leuk vinden om te helpen trouwens. En in groep 3 gaat mijn dochter op schoolkamp, ik denk dat ik er dan ook wel graag bij zou willen zijn.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik vind het eigenlijk een soort van plicht als je kinderen op school of iets zitten dat je als ouder moet helpen.
Ik wil zeker gaan helpen als D of J straks naar school gaan. Ik ga ook als D en J naar de crèche in de kerk gaan me opgeven als oppas in de crèche. Ik vind dat dat zo hoort.
Ik wil zeker gaan helpen als D of J straks naar school gaan. Ik ga ook als D en J naar de crèche in de kerk gaan me opgeven als oppas in de crèche. Ik vind dat dat zo hoort.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Mar een me kanootjes inpakken voor Sinterklaas of schoonmaken doe ik wel soms. En als ik vrij ben en ze vragen iemand dan ga ik mee op excursie.
Maar ik vind het behoorlijk bizar hoeveel beroep sommige scholen op ouders doen. Bij die van mij valt het mee, maar ze zullen er ook rekening mee moeten houden dat mensen nou eenmaal werken, ik ben bijvoorbeeld alleen op vrijdag vrij, ik ga op mijn vaste vrije dag geen structurele schooldingen doen. Zelfde geld voor mijn man.
Mar een me kanootjes inpakken voor Sinterklaas of schoonmaken doe ik wel soms. En als ik vrij ben en ze vragen iemand dan ga ik mee op excursie.
Maar ik vind het behoorlijk bizar hoeveel beroep sommige scholen op ouders doen. Bij die van mij valt het mee, maar ze zullen er ook rekening mee moeten houden dat mensen nou eenmaal werken, ik ben bijvoorbeeld alleen op vrijdag vrij, ik ga op mijn vaste vrije dag geen structurele schooldingen doen. Zelfde geld voor mijn man.
Gast- Gast
Ja, tof, ik zal mijn baan er voor opzeggen.kwak schreef:Ik vind het eigenlijk een soort van plicht als je kinderen op school of iets zitten dat je als ouder moet helpen.
Ik help als dat toevallig kan, maar als het niet kan kan het niet.
Gast- Gast
Hier op de psz is het nog niet, maar als het straks nodig is wil ik graag helpen als ik iets kan doen. Geloof zelfs dat het op de school waar ik A. naartoe wil doen ook echt van je verwacht wordt, dat alle ouders wat bijdragen gedurende het jaar. En dat kan vanalles zijn, van het helpen met knutselprojecten tot het verzorgen van koffie, thee of wat lekkers bij een feest. Ik vind dat eigenlijk wel een goede zaak.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Artemis schreef:Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Tja, we hebben helaas geen keuze.
Als we uitstapjes willen blijven maken, en de school draaiende willen houden, zijn ouders ook gewoon hard nodig!
En tuurlijk wordt er rekening mee gehouden dat ouders werken (ook door dingen op verschillende dagen te plannen), maar dat heeft soms als gevolg dat dingen niet door kunnen gaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
ik heb voor mezelf besloten dat ik dat ga doen als Milou ook naar school gaat. Vind het nu gewoon niet handig om voor haar dingen te regelen om bij Joris op school te kunnen helpen. Nu hebben we ook niet een oma in de buurt die even een uurtje op kan passen. Dat scheelt natuurlijk ook. Maar denk wel dat wij beide (ikke als voorlees/knutselmama of met overblijven, Dave met schoolreisjes) geregeld mee zullen gaan straks. Overigens speelt het ook mee wat iemand anders ook al zei dat ik Joris nu te aanhankelijk vind. Als ik nu in zijn klas zou helpen met iets staat ie alleen nog maar naast mij.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kan in de toekomst weinig doen voor de school waar mijn dochter heen gaat. Ik werk veel en ik zorg veel voor de kinderen. deze combinatie zorgt ervoor dat ik maar heel weinig vrije tijd heb en die stop ik sowieso niet in verdere structurele verplichtingen. Wel zou ik sporadisch eens een keer kunnen helpen met het een of ander.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind het geen plicht voor ouders om te moeten helpen. Ik vind wel dat iedereen wel 1 of 2 keer per jaar tijd/zin kan maken om een keer te helpen. Maar voor sommige ouders is het nou eenmaal makkelijker om te helpen dan voor anderen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Nope ik doe het niet. Ik heb echt te veel aan mezelf, 3 kids, mijn opleiding, stage, huishouden en een lijf wat niet normaal meer functioneerd. Helaas.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
En ik vind het op de school van mijn kinderen bizar dat er een week of andhalf van tevoren een excursie aangekondigd wordt, maar dat er dan nog even 8!!! Auto's geregeld moeten worden. PER KLAS!!!! Dat zijn voor drie klassen even 24 ouders die moeten helpen. Anders gaat het niet door. Tja, zeg het dan pas toe aan de kinderen als je je orgqnistatie reken hebt zeg.... Nu had ik een gestressed kind wat bang was dat haar uitje niet door ging en wel 10x heeft gevraagd of wij niet mee konden. Wat niet kon,want niet op mijn vrije dag. En waar ik in een vorige baan nog weleens met dagen kon schuiven kan dat nu niet. Knap lullig vind ik dat.
Gast- Gast
Wij doen wat we kunnen.
Bij ons is 2x per jaar schoonmaken "verplicht"
Ik zou graag elke keer helpen als het nodig is, alleen is de mogelijkheid er niet.
Wij werken beide 4 dagen, op 3 dagen kunnen we dus niet helpen, maar juist op die dagen wordt veel gepland.
Bij ons is 2x per jaar schoonmaken "verplicht"
Ik zou graag elke keer helpen als het nodig is, alleen is de mogelijkheid er niet.
Wij werken beide 4 dagen, op 3 dagen kunnen we dus niet helpen, maar juist op die dagen wordt veel gepland.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik vind het soms jammer te merken dat er zoveel onbegrip is vanuit leerkrachten/ kdv-leidsters richting ouders. Ik merk het op m'n werk ook, ik word er altijd helemaal kriegel van.
Gast- Gast
Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de school. Ik moet op mijn werk ook regelmatig degelijke dingen regelen, dat is dan mijn verantwoordelijkheid, niet die van vrijwilligers.Lejow schreef:Artemis schreef:Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Als we uitstapjes willen blijven maken, en de school draaiende willen houden, zijn ouders ook gewoon hard nodig!
En tuurlijk wordt er rekening mee gehouden dat ouders werken (ook door dingen op verschillende dagen te plannen), maar dat heeft soms als gevolg dat dingen niet door kunnen gaan.
Bizar systeem vind ik het, leuk als je thuisblijfmoeders hebt die verder toch niets te doen hebben, maar je schoolsysteem bouwen op ouderhulp is best raar als je ervan uitgaat dat de meeste mensen ook gewoon werken.
Gast- Gast
Ik heb ook altijd zeker 8 ouders/ auto's nodig, kan moeilijk mijn kleuters gaan stapelen...
Ik snap echt wel dat ouders werken, en heb daar alle begrip voor maar bij ons op school is het sowieso al anders. Op een Jenaplanschool gaan we er eigenlijk standaard al vanuit dat ouders helpen in de klas, niet wekelijks maar zeker wel een paar keer per jaar.
Ik snap echt wel dat ouders werken, en heb daar alle begrip voor maar bij ons op school is het sowieso al anders. Op een Jenaplanschool gaan we er eigenlijk standaard al vanuit dat ouders helpen in de klas, niet wekelijks maar zeker wel een paar keer per jaar.
Printje- Lady Post-a-lot
Artemis schreef:En ik vind het op de school van mijn kinderen bizar dat er een week of andhalf van tevoren een excursie aangekondigd wordt, maar dat er dan nog even 8!!! Auto's geregeld moeten worden. PER KLAS!!!! Dat zijn voor drie klassen even 24 ouders die moeten helpen. Anders gaat het niet door. Tja, zeg het dan pas toe aan de kinderen als je je orgqnistatie reken hebt zeg.... Nu had ik een gestressed kind wat bang was dat haar uitje niet door ging en wel 10x heeft gevraagd of wij niet mee konden. Wat niet kon,want niet op mijn vrije dag. En waar ik in een vorige baan nog weleens met dagen kon schuiven kan dat nu niet. Knap lullig vind ik dat.
Ja, helaas, zo gaat het bij ons ook.
Ik vraag ook aan de kids of ze aan papa of mama willen vragen of ze kunnen rijden.
We hebben een klas met 28 kleuters, 3/4 kinderen per auto en je komt uit op 7 a 10 auto's.
Verder eens met Liadan. Je hoeft heus je baan niet op te zeggen, en er zijn (neem Mamsies voorbeeld) ook situaties waarin het echt gewoon niet gaat. Maar verder verwacht ik wel dat je minstens 1 keer per jaar kunt helpen. Dat hoeft echt niets structureels te zijn, maar een ochtendje/avondje helpen met koffie/thee schenken, de school versieren voor een feest, de werkjes uit de klas schoonmaken (en kun je dat niet op school, bijv een bak lego mee naar huis nemen en die wassen). Dat zou toch voor bijna iedereen (gezondheidsproblemen daargelaten) mogelijk moeten zijn?
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij ons moeten d ouders trouwens verplicht komen overblijven, je bent dan ongeveer 1 x inde 5 weken aan de beurt, ouders weten dat en vinden het overblijven leuk. Kan je niet moet je zelf, als ouders dus, een ander regelen,
Printje- Lady Post-a-lot
Gelukkig is dat op onze school niet zo. Bij een juf met dezelfde toon als Lejow was ik allang uit mijn slof geschoten.Lennox schreef:Ik vind het soms jammer te merken dat er zoveel onbegrip is vanuit leerkrachten/ kdv-leidsters richting ouders. Ik merk het op m'n werk ook, ik word er altijd helemaal kriegel van.
Het is al een hels karwei om elke dag te zorgen dat iedereen komt waar hij wezen moet, de opvang en het halen en brengen geregeld is, en dan word ik ook nog verantwoordelijk gemaakt voor het uitje van de klas van mijn dochter. Prima dat dat niet doorgaat hoor, maar eerst zeggen dát er een uitje komt en dan zeggen 'maar dan moeten je ouders wel rijden, anders gaat het niet door' is lullig en de verkeerde volgorde. Regel eerst je zaken goed, en kondig het daarna aan. Als ik 6 weken van tevoren erens voor gevraagd word kan ik nog wel wat regelen, hoor ik het later, dan niet.
Gast- Gast
Artemis schreef:Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de school. Ik moet op mijn werk ook regelmatig degelijke dingen regelen, dat is dan mijn verantwoordelijkheid, niet die van vrijwilligers.Lejow schreef:Artemis schreef:Ik doe geen structurele dingen, en ik kan ook gewoon vaak niet. In de klas van mijn dochter zochten ze laatst 8 ouders die konden rijden, hartstikke leuk, maar ik moest werken, mijn man ook. Ik kan ook niet schuiven of vrij nemen.
Bizar systeem vind ik het, leuk als je thuisblijfmoeders hebt die verder toch niets te doen hebben, maar je schoolsysteem bouwen op ouderhulp is best raar als je ervan uitgaat dat de meeste mensen ook gewoon werken.
Prima, dan gaan we niet meer naar de boerderij/het bos/het museum/what ever.
Oh, ik wil voor al die keren ook best een bus regelen hoor, kunnen de ouders mooi nog wat extra dokken boven op alles wat het al kost per jaar. Zullen ze leuk vinden!
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 13 • 1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 1 van 13
Permissies van dit forum: