Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulpouder

+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers

Pagina 12 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hulpouder - Pagina 12 Empty Re: Hulpouder

Bericht  SDL do 14 maa 2013 - 20:12

Ik heb de discussie niet gelezen maar bij mijn dochter in de klas, staan de ouders in de rij om iets te mogen betekenen voor de groep. Wij zijn allemaal werkende ouders maar er is een gezond evenwicht in bereidzaamheid. Nooit bij stilgestaan dat dit niet vanzelfsprekend is.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 21:07

Ik ben een ontzettend betrokken ouder, en ook klasse ouder in 1 van de klassen. Mijn kinderen zitten op een jenaplan school mét continue rooster.

De juffen uit de klassen van mijn kinderen vragen sporadisch hulp, tot nu toe alleen bij het kerstdiner. Ondanks dat zijn ze al naar het concertgebouw geweest, dierentuin, bos, belevenis park en Schiphol. De school lost dat zelf op, met juffen, remedial teachers etc.
Daarnaast wilde ze een keer naar een theater en moesten er ouders auto rijden en dat is niet door gegaan omdat ouders die verantwoordelijkheid niet wilde hebben voor de kinders in hun auto. Ik overigens ook niet. Ik vertrouw mijn eigen Rijstijl namelijk wel maar die van mijn mede weggebruikers niet.
Mijn rol als klassenouder zit vooral in communicatie, ouders op de hoogte stellen van nieuwsbrieven en wijzigingen, zorgen voor aankondigen, etc.

Pauzes worden ook met elkaar opgelost, het zou toch van de gekke zijn dat ik een vakantie dag moet opnemen om de pauze van mijn kids op te lossen? Dan had ik zelf wel elke middag broodje met ze gegeten!

En verder, snap ik dat de verantwoordelijkheid voor 31 kids groot is, hard werken, veel te doen. Ik snap dat allemaal. Maar dat is part of the job. Bouwvakkers werken in de regen, vuilnismannen ruimen zooi op, politiemannen houden boeven aan in weer en wind, chirurgen redden mensen levens, ik leid elke dag 36 mensen op in de praktijk van de zorg en de juf heeft 31 kids. Het is niet anders dan elke andere job die mensen kiezen. Dat hoort erbij. Ik ben dat gezeik echt zo zat. Dan moet je een andere baan kiezen. Bovendien verdienen mijn pabo vriendinnen en heel veel meer geld dan ik( en ik leid er 36 op....), en hebben ze ook nog eens 10 weken vakantie per jaar, plus nog studiedagen en alle weekenden vrij.
En ja ik weet dat juffen het heerlijk vinden om daar inhoudelijk ook nog over te discussiëren, maar laten we dat maar niet doen. En ik heb respect voor iedereen, en vooral voor de vier juffen van mijn klas omdat ik het ze niet na doe....maar het is en blijf part of the job.

Zo, happinaz heeft haar ongenuanceerde mening even ge-uit. nerd
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 21:24

SarahKey schreef:
Moon schreef:
Lejow schreef:
NoMercy schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:Tja, vast heel gek, ik werk dan ook in een met iets andere tak van sport dan jij. Dat van mij valt onder justitie. Maar ach, als jij het niet kent zal het vast niet bestaan, nietwaar?

Oh, ik werk ook samen met justitie. In ons pand zitten zelfs justitiële afdelingen. Daar werken ze vaak zelfs met zijn 5en. Zo'n andere tak is het niet hoor. Vaak gaat het samen. Hier wel in ieder geval.
En wat is je punt nu?

Laat maar, je wil het níet lezen. Misschien moet je eens proberen buiten je eigen kader te denken.

Hulpouder - Pagina 12 281626781

Hulpouder - Pagina 12 281626781 Hulpouder - Pagina 12 281626781
Hulpouder - Pagina 12 281626781 Hulpouder - Pagina 12 281626781 Hulpouder - Pagina 12 281626781
Hulpouder - Pagina 12 281626781Hulpouder - Pagina 12 281626781Hulpouder - Pagina 12 281626781Hulpouder - Pagina 12 281626781 is best moeilijk hoor voor sommige, buiten je kader denken Hulpouder - Pagina 12 394967

En voor sommigen is het best moeilijk om een inhoudelijke rechtstreekse reactie te geven, en die verschuilen zich liever met smileys achter de reactie van een ander.

Gast
Gast

Bericht  Luce do 14 maa 2013 - 21:34

Nou precies, wat een vreemde reacties.. Ben het vaak niet eens met Artemis, maar snap nou ook niet waar dit nou op slaat.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Bolleke do 14 maa 2013 - 21:42

Ik snap dat reageren met smileys sowieso nooit. Maar Artemis heeft in deze gewoon gelijk. Werkende ouders kunnen nou eenmaal niet vanalles doen voor de klas van hun kinderen, zeker niet als er nog meer kinderen op dezelfde school zitten. Ik denk dat ouders het zelf leuk moeten vinden om te helpen, en ik lees op een reactie na, niemand die het niet wil. Alleen de mogelijkheden moeten er zijn, en het moet geen verplichting zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 21:46

Happinaz, knap dat ze het daar zo kunnen regelen met juffen dan, dat gaat hier echt niet. Bovendien vind ik het zelf niet verantwoord om met 26 kleuters alleen op uitstapje te gaan. Hoe goed mijn kleuters ook luisteren.

Maar nogmaals ik denk dat bij ons de situatie en de mentaliteit vd ouders sowieso anders is omdat ze bewust kiezen voor een bepaald type onderwijs.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 21:54

Printje schreef:Happinaz, knap dat ze het daar zo kunnen regelen met juffen dan, dat gaat hier echt niet. Bovendien vind ik het zelf niet verantwoord om met 26 kleuters alleen op uitstapje te gaan. Hoe goed mijn kleuters ook luisteren.

Maar nogmaals ik denk dat bij ons de situatie en de mentaliteit vd ouders sowieso anders is omdat ze bewust kiezen voor een bepaald type onderwijs.

Maar dat is bij onze Jenaplan natuurlijk ook Very Happy
Ik heb daar heel bewust voor gekozen, vanwege de onderwijs vormen, activiteiten, de visie waarmee naar het kind gekeken wordt etc. En daar ben ik nog steeds heel gelukkig mee.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 21:57

Happinaz schreef:
Printje schreef:Happinaz, knap dat ze het daar zo kunnen regelen met juffen dan, dat gaat hier echt niet. Bovendien vind ik het zelf niet verantwoord om met 26 kleuters alleen op uitstapje te gaan. Hoe goed mijn kleuters ook luisteren.

Maar dat is bij onze Jenaplan natuurlijk ook Very Happy
Ik heb daar heel bewust voor gekozen, vanwege de onderwijs vormen, activiteiten, de visie waarmee naar het kind gekeken wordt etc. En daar ben ik nog steeds heel gelukkig mee.

Fijn om te lezen, ik vind het kinderen zoveel meer geven voor hun toekomst dan alleen maar het presteren presteren gevoel. Ik zou nooit meer in reguliere onderwijs willen werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 21:59

Luce schreef:Nou precies, wat een vreemde reacties.. Ben het vaak niet eens met Artemis, maar snap nou ook niet waar dit nou op slaat.

laat maar
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 22:02

Die reacties gaan ook nergens over,want het heeft niets met buiten kaders denken te maken, ik weet waar surpricess werkt en ik weet waar ik werk, het gaat me te ver om dat tot in detail hier neer te zetten, maar het komt erop neer dat het twee heel verschillende dingen zijn met ook een aantal overeenkomsten.
En zij twijfelt aan wat ik zeg over hoeveel cliënten ik heb, en dan krijg ik het commentaar dat dat ik buiten mijn eigen kader moet denken. Ik kan die zin niet eens plaatsen, gezien het onderwerp.

En ik ben benieuwd of Lejow het ok vind als haar klas op een dergelijke manier met elkaar omgaat, op zo'n passief aggressieve manier iemand bijval geven in negatieve commentaren op een ander, zodat je zelf buiten schot blijft. Mijn manier is het niet.

Mijn enige punt is en was dat ik altijd bereid ben om te helpen op school, als ik kan, maar dat ik ervan baal dat het soms lijkt alsof ouders standaard beschikbaar moeten zijn en zelf niets te doen hebben, en dat in andere sectoren je ook creatief moet zijn in het bedenken van oplossingen als het gaat om tekorten aan geld en personeel.

Gast
Gast

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 22:26

Eens met Artemis.

Weet je, ik had vroeger altijd het gevoel dat leerkrachten een soort van wijzen zijn, die je kinderen (en jezelf vroeger) levenslessen mee op weg gaf, naast de gewone algemene kennis. Het waren ook gewoon vaak oudere mannen en vrouwen met levenservaringen (natuurlijk, ik zeg het altijd maar voor de zekerheid hier, uitzonderingen daargelaten).

En of het nou komt doordat ik nu volwassen ben en me zelf met educatie bezighoud, ik heb het gevoel dat tegenwoordig veel jonge HBO meiden voor de klas staan die weinig kaas hebben gegeten van de thema's die ik belangrijk vind en essentieel in de dagelijkse omgang met kinderen en elkaar.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 22:31

Wel een beetje eens met jou Charles. Maar de juf van mijn dochter is fantastisch, en jonger dan ik, dat is wel een uitzondering, de kleuterjuffen zijn hier bijvoorbeeld eigenlijk allemaal 40ers en 50ers, en dat vind ik eigenlijk wel fijn. Een andere juf had mijn zoon allang doorgestuurd voor ADHD tests, waar zijn juf zoekt naar een manier om hem aan het leren te krijgen, en het lukt haar ook nog, en ze stopt er zoveel aandacht en liefde in I love you
Want ze zegt zelf, als we hem laten tegen zou hij misschien medicatie krijgen, en dat is zonde van zo'n leuk en creatief kind. Ik vermoed dat een minder ervaren juf hem lastig had gevonden, zij gaat juist op zoek naar zijn sterke kanten en het werkt smile

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 14 maa 2013 - 22:32

Ook eens met Charles, nou is dat bij ons op school niet aan de orde. En daar ben ik zelf ook blij om en is ook een reden waarom ik deze school gekozen heb. De juffen zijn allemaal in de leeftijd van de juffen die ik zelf op de basisschool had (35+), en dat vind ik een fijn idee.
De stagiaires die allemaal in het afstudeer jaar zitten vind ik vaak echt huppelk*tjes en staan vaak maar een beetje verdwaasd te kijken, er is er eentje geweest in bij C. in de klas die ik echt heel goed vond en zelf de klas ook kan leiden.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 22:37

Wij hebben een jongen van 16 die stage loopt, echt een leukerd en hij doet het heel goed, het moet er ook een beetje in zitten. Maar de pabomeisjes die ik af en toe voorbij zie komen vind ik soms wel wat dubieus, erg jong en niet alsof ze er zin in hebben. Maar ook daar zitten goede tussen.
Mijn zoon is het meest dol op de 'ik ben in de 60 en eigenlijk met pensioen en superstreng'-invaljuf. Die is echt streng en van de orde en netheid, maar ze vouwt wel rete coole vliegtuigjes en daar scoort ze punten mee.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 22:51

Er zit idd tegenwoordig veel verschil in studenten, sommigen lijken op de pabo te zitten puur omdat het een ' makkelijke' hbo studie is.
Maar die pik je er wel zo tussenuit. Het is allang niet meer ' lesjes ' leren maar je bent met 1001 andere vaardigheden bezig om een kind zich te laten ontwikkelen zoals bij hem last. Ook ben je meer en meer met opvoeden bezig, dat verschil zie ik al in de 8 jaar dat ik zelf voor de klas sta.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 23:10

Artemis schreef:Die reacties gaan ook nergens over,want het heeft niets met buiten kaders denken te maken, ik weet waar surpricess werkt en ik weet waar ik werk, het gaat me te ver om dat tot in detail hier neer te zetten, maar het komt erop neer dat het twee heel verschillende dingen zijn met ook een aantal overeenkomsten.
En zij twijfelt aan wat ik zeg over hoeveel cliënten ik heb, en dan krijg ik het commentaar dat dat ik buiten mijn eigen kader moet denken. Ik kan die zin niet eens plaatsen, gezien het onderwerp.

En ik ben benieuwd of Lejow het ok vind als haar klas op een dergelijke manier met elkaar omgaat, op zo'n passief aggressieve manier iemand bijval geven in negatieve commentaren op een ander, zodat je zelf buiten schot blijft. Mijn manier is het niet.

Mijn enige punt is en was dat ik altijd bereid ben om te helpen op school, als ik kan, maar dat ik ervan baal dat het soms lijkt alsof ouders standaard beschikbaar moeten zijn en zelf niets te doen hebben, en dat in andere sectoren je ook creatief moet zijn in het bedenken van oplossingen als het gaat om tekorten aan geld en personeel.

Ik twijfel niet aan de hoeveelheid cliënten die jij hebt. Ik zegt alleen dat ik het gek vind dat je alleen op 8 staat. Ik weet ook waar jij werkt en ik weet dat ons werk weinig van elkaar verschilt. Maar dat is de discussie niet volgens mij.

Zoals je het nu schrijft is het al heel anders dan wanneer je zegt dat de juf het zelf maar op moet lossen omdat het haar werk is en niet het jouwe.
Met buiten je kaders denken bedoel ik dat ik jou vaak reacties zie plaatsen waarin jouw waarheid de absolute waarheid is. Of het nou om opvoeding, je sexleven, of in dit geval het onderwijs van je kinderen gaat. Ik vind dat je best de discussie aan kunt gaan maar je kunt je ook eens proberen in een ander te verplaatsen.

Gast
Gast

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 23:17

Printje schreef:Er zit idd tegenwoordig veel verschil in studenten, sommigen lijken op de pabo te zitten puur omdat het een ' makkelijke' hbo studie is.
Maar die pik je er wel zo tussenuit. Het is allang niet meer ' lesjes ' leren maar je bent met 1001 andere vaardigheden bezig om een kind zich te laten ontwikkelen zoals bij hem last. Ook ben je meer en meer met opvoeden bezig, dat verschil zie ik al in de 8 jaar dat ik zelf voor de klas sta.

Inderdaad, dat hoor ik ook zó veel!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke do 14 maa 2013 - 23:18

Artemis schreef:Wij hebben een jongen van 16 die stage loopt, echt een leukerd en hij doet het heel goed, het moet er ook een beetje in zitten. Maar de pabomeisjes die ik af en toe voorbij zie komen vind ik soms wel wat dubieus, erg jong en niet alsof ze er zin in hebben. Maar ook daar zitten goede tussen.
Mijn zoon is het meest dol op de 'ik ben in de 60 en eigenlijk met pensioen en superstreng'-invaljuf. Die is echt streng en van de orde en netheid, maar ze vouwt wel rete coole vliegtuigjes en daar scoort ze punten mee.
Ja C. heeft ook een strenge juf, van te voren was ik echt bang hoe dat zou gaan, maar het gaat perfect. Er is rust, orde, respect etc in de klas. En net als vroeger is dat allemaal ver te zoeken als er een stiaigere de klas moet overnemen. Behalve bij die van laatst, dat was ook nog een lekker ding trouwens, en van mijn leeftijd. Daar ging het perfect, kon zelf hele dagen de klas leiden en ik vind het jammer dat hij weg is om meerdere redenen Hulpouder - Pagina 12 3079029344.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happinaz do 14 maa 2013 - 23:19

Bolleke schreef:
Artemis schreef:Wij hebben een jongen van 16 die stage loopt, echt een leukerd en hij doet het heel goed, het moet er ook een beetje in zitten. Maar de pabomeisjes die ik af en toe voorbij zie komen vind ik soms wel wat dubieus, erg jong en niet alsof ze er zin in hebben. Maar ook daar zitten goede tussen.
Ja C. heeft ook een strenge juf, van te voren was ik echt bang hoe dat zou gaan, maar het gaat perfect. Er is rust, orde, respect etc in de klas. En net als vroeger is dat allemaal ver te zoeken als er een stiaigere de klas moet overnemen. Behalve bij die van laatst, dat was ook nog een lekker ding trouwens, en van mijn leeftijd. Daar ging het perfect, kon zelf hele dagen de klas leiden en ik vind het jammer dat hij weg is om meerdere redenen Hulpouder - Pagina 12 3079029344.

Haha Bolleke! Wat zul jij een betrokken ouder geweest zijn Wink
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bolleke do 14 maa 2013 - 23:20

Happinaz schreef:
Bolleke schreef:

Haha Bolleke! Wat zul jij een betrokken ouder geweest zijn Wink
Ja! Ineens had ik heeeel veeeeeel tijd! Hulpouder - Pagina 12 281626781
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 23:23

.

Laatst aangepast door Artemis op do 14 maa 2013 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 23:24

Charles schreef:
Printje schreef:Er zit idd tegenwoordig veel verschil in studenten, sommigen lijken op de pabo te zitten puur omdat het een ' makkelijke' hbo studie is.

Inderdaad, dat hoor ik ook zó veel!

Deels is het ook zo, ik heb hem op mijn sloffen gehaald bij wijze van maar je moet het ook wel echt in je hebben vind ik. Ik vind dat vooral bij kleuterjuffen, en niet alleen omdat ik het zelf ben ofzo, naaste kennis van je vak ook het gevoel en liefde bij je vak erg belangrijk is. Kinderen kunnen nog zolang leren en juist bij de kleuters is zoveel ruimte om op verschillende manieren te werken,

Overigens is een oudere juf niet meteen een goede/ betere juf maar dat zullen jullie ook wel begrijpen. Het eerste jaar voor de klas heb ik me, voor mijn gevoel, wel moeten bewijzen maar nu allang niet meer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 23:26

En ik denk helemaal niet dat mijn waarheid de enige is, ik zit juist in deze discussirsteeds alle kanten te belichten, ook die van school. Ik heb helemaal geen stellige mening hierover, behalve dat je helpt waar mogelijk, maar dat school ook rekening met ouders dient te houden. Niets ongenuanceerds aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 23:52

Wij zijn niet meer de instelling die wij waren. Er is een hoop veranderd, zeker op de afdeling waar ik werk. Tegenwoordig krijgen wij zowel jouw klanten (die brengen immers geld op) als onze oude klanten.

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees do 14 maa 2013 - 23:58

Luce schreef:Nou precies, wat een vreemde reacties.. Ben het vaak niet eens met Artemis, maar snap nou ook niet waar dit nou op slaat.
Ik snap het ook niet, wat achterlijk zeg.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud