Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 8 van 13
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Re: Hulpouder
Bolleke schreef:Begrijp ik, ik zei ook dat het logisch is dat je niet iedere dag blij naar je werk gaat. Maar ik vond dat toen niet leuk om te lezen, ik snap echt wel dat jij je werk leuk vind. Maar mijn zoon gaat iedere dag met plezier naar school, en ik zou het dan niet leuk vinden om ergens te lezen dat zijn juf eigenlijk helemaal geen zin heeft. Maar goed daar heeft dit helemaal niets mee te maken.Lejow schreef:
En Bolleke, even serieus, alsof iedereen iedere dag vrolijk en fluitend met veel plezier naar zijn werk gaat. Iedereen heeft wel eens een offday. En gelukkig ik heb het forum om dat te spuien en laat ik het niet aan de kinderen en ouders merken (duh).
Bij C. kunnen ze nu wel een bus betalen, omdat er gewoon te veel ouders zijn die werken, andere verplichtingen hebben en hun ene vrije dag inderdaad niet willen opofferen. Dat het eerst niet kon, en nu wel is voor mij al een teken dat er dus verkeerd omgegaan word met het beschikbare geld.
Maar je haalde het wel aan om nog even lekker aan te kaarten waarom je blij bent dat je zoon niet bij mij in de klas zit.
Geloof mij nou maar dat ook de juf van C wel eens een mindere dag heeft, en geen zin heeft om te gaan werken.
Ik weet eigenlijk niet wat bij ons de ouderbijdrage is, maar weet wel dat dat gewoon op is met alles wat er gedaan wordt. Paasontbijt, sinterklaas cadeautjes, uitjes naar museum (en daar dan de entree van), volgens mij wordt het ook (maar dat weet ik niet zeker) gebruikt voor materialen voor de kinderen. Vulpennen, schriftjes enz.
jojootje, dat vind ik ook erg slecht geregeld! Soms hebben wij een voorstelling waarbij de ouders mogen komen kijken, we proberen dit dan altijd aan het einde van de ochtend te doen. Het kan voorkomen dat het eerder is afgelopen dan gepland, maar dat gaat dan hoogstens om een minuut of 10.
De activiteiten die bij ons voorkomen:
- herfstwandeling
- rijden en begeleiden naar/bij de kinderboerderij
- een activiteit in de klas (knutsel middag, koekjes bakken, pakjes knutselen voor bijvoorbeeld een voorstelling)
- versieren voor kerst/sinterklaas (en dit ook weer opruimen)
- helpen bij het zomerfeest (klaar zetten, kraampje bemannen, opruimen)
- schoolreisje.
- ober zijn bij het kerstdiner (dit is alleen voor vaders, super leuk, komen ze allemaal in pak)
- schoonmaken van de klas/werkjes (je zou zeggen, voor de klas heb je een schoonmaker, maar wat die doet is echt bedroevend)
- verkeersbrigadieren voor de school
- luizenouders
En dan ook nog in de hogere groepen helpen met lezen en flitsen en dat soort dingen (en dan zijn er vast nog dingen die ik vergeten ben hoor).
En ik weet niet meer wie het typte, maar dat is bij ons op school ook. Je hebt ouders die je het hele jaar niet ziet, en voor het schoolreisje vervolgens allemaal staan te dringen.
De ouders die dan met veel activiteiten geholpen hebben gaan voor, en daarna kunnen de andere ouders zich opgeven.
En met een groep van 28 kleuters heb je toch wel zo'n 7/8 ouders nodig, dus meestal komt iedereen wel aan de beurt, en anders het jaar erna.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Maar als ouders hun kind allemaal in de school ophalen dan is dat toch heel chaotisch en veel te druk? Dat zou bij Y. op school echt niet kunnen. Met brengen is er soms al geen doorkomen aan in de gang en dan zijn lang niet alle ouders er tegelijk.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Printje schreef:xxjojootjexx schreef:Artemis, Zo ziet het lijstje bij onze school er ook ongeveer uit. Alleen dan andere activiteiten, maar het aantal komt wel over een.
En kijkochtend van half elf tot half twaalf. Om half twaalf moet je weg zijn uit de klas, kind mag nog niet mee, want pas om twaalf uur vrij. Dus dan kun je zelf een half uur staan koukleumen buiten en wachten. Het is maar een uurtje, maar al met al kun je de hele ochtend niet aan het werk.
Dat is erg raar. Buiten op je kind wachten vind ik ook slecht als.school..wij nodigen ouders juist binnen uit.
Bij ons kun je echt niet met alle ouders en broertjes/zusjes binnen wachten.
Er zijn 2 kleuterklassen in 1 gang, 28 kids per klas. Aan de ene kant van de gang haakjes van de ene klas en aan de andere kant vd gang haakjes van de andere klas.
Als al die kleuters tegelijk naar buiten komen heb je dus bijna 60 kleuters, 60 ouders en ik gok zon 30 broertjes en zusjes. Nou dat past echt niet
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Liadan schreef:Maar als ouders hun kind allemaal in de school ophalen dan is dat toch heel chaotisch en veel te druk? Dat zou bij Y. op school echt niet kunnen. Met brengen is er soms al geen doorkomen aan in de gang en dan zijn lang niet alle ouders er tegelijk.
Hier worden de kleuters binnen opgehaald en vanaf groep 3 buiten.
Hoe dat met brengen zit in de hogere groepen weet ik eigenlijk niet.
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat een stomme regel. Waarom zou het schoolreisje leuker zijn om te helpen? Als ik me daarvoor opgeef is dat omdat ik toevallig vrij ben, niet omdat ik dat schoolreisje nou zo tof vind. En dan geef ik me op omdat er hulp gevraagd wordt, en dan loop ik dus kans dat de juffen achter mijn rug om zeggen 'oh, ze kwam niet helpen met kerst en nu staat ze te dringen' en dat ik dan geweigerd wordt? En dan denk je te helpen... Wat een achterbaksheid zeg, bah, bah, bah. Smerig, al die oordelen over ouders.
Gast- Gast
Dat laatste ben ik het ook mee eens. Ik wil nu sowieso mee met de schoolreis aangezien mijn zoon de vorige keer kwijt was.
Lejow, ik haalde het aan omdat dat ik daar inderdaad weer aan moest denken. Zal best dat C. zijn juf soms geen zin heeft.
Lejow, ik haalde het aan omdat dat ik daar inderdaad weer aan moest denken. Zal best dat C. zijn juf soms geen zin heeft.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Artemis schreef:Wat een stomme regel. Waarom zou het schoolreisje leuker zijn om te helpen? Als ik me daarvoor opgeef is dat omdat ik toevallig vrij ben, niet omdat ik dat schoolreisje nou zo tof vind. En dan geef ik me op omdat er hulp gevraagd wordt, en dan loop ik dus kans dat de juffen achter mijn rug om zeggen 'oh, ze kwam niet helpen met kerst en nu staat ze te dringen' en dat ik dan geweigerd wordt? En dan denk je te helpen... Wat een achterbaksheid zeg, bah, bah, bah. Smerig, al die oordelen over ouders.
Nou ja als dat elk jaar zo is dan valt het wel op natuurlijk. En bij jou is het dan misschien niet zo maar ik geloof ook wel dat er ouders zijn die geen zin hebben om lego te soppen maar wel om naar de efteling te gaan. Dat is hun goed recht hoor maar dan vind ik het niet heel gek dat als de ouders die wel zijn gekomen om lego te soppen en alle andere dingen eerst mogen als ze graag mee willen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Hier hetzelfde, maar dan zijn er 3 kleuterklassen in 1 gang.xxjojootjexx schreef:Printje schreef:xxjojootjexx schreef:Artemis, Zo ziet het lijstje bij onze school er ook ongeveer uit. Alleen dan andere activiteiten, maar het aantal komt wel over een.
En kijkochtend van half elf tot half twaalf. Om half twaalf moet je weg zijn uit de klas, kind mag nog niet mee, want pas om twaalf uur vrij. Dus dan kun je zelf een half uur staan koukleumen buiten en wachten. Het is maar een uurtje, maar al met al kun je de hele ochtend niet aan het werk.
Dat is erg raar. Buiten op je kind wachten vind ik ook slecht als.school..wij nodigen ouders juist binnen uit.
Bij ons kun je echt niet met alle ouders en broertjes/zusjes binnen wachten.
Er zijn 2 kleuterklassen in 1 gang, 28 kids per klas. Aan de ene kant van de gang haakjes van de ene klas en aan de andere kant vd gang haakjes van de andere klas.
Als al die kleuters tegelijk naar buiten komen heb je dus bijna 60 kleuters, 60 ouders en ik gok zon 30 broertjes en zusjes. Nou dat past echt niet
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Als ik kan probeer ik wel te helpen op school. Het scheelt dat ik altijd op woensdag en meestal op vrijdag vrij ben. En dat zijn ook dagen waarop vaak hulp gevraagd wordt.
Hier is er ook vrij vaak hulp nodig van ouders merk ik. Ze hebben nu 5 weken achter elkaar spelletjes ochtend op woensdag (van 11.15 tot 12.15). Dan doet een moeder (of vader) een spelletje met een groepje kinderen. Ik heb me daar nu 3 keer voor opgegeven.
Soms zijn we wel vrij laat met aangeven. Afgelopen maandag hoorden we dat er vrijdag een voorstelling wordt gegeven door de hele klas. De ouders mogen dan dus komen kijken.
Hier is er ook vrij vaak hulp nodig van ouders merk ik. Ze hebben nu 5 weken achter elkaar spelletjes ochtend op woensdag (van 11.15 tot 12.15). Dan doet een moeder (of vader) een spelletje met een groepje kinderen. Ik heb me daar nu 3 keer voor opgegeven.
Soms zijn we wel vrij laat met aangeven. Afgelopen maandag hoorden we dat er vrijdag een voorstelling wordt gegeven door de hele klas. De ouders mogen dan dus komen kijken.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Nou ik denk dat ik liever lego sop dan dat ik een groepje van 8(?) kinderen in de efteling in de gaten moet houden....
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
dat van die schoolreisjes was bij op de school waar ik hiervoor werkte ook zo hoor, dat dan ineens wel alle ouders willen helpen en bij andere activiteiten niet. op die school gaven we voor een vakantie de kinderen wat speelgoed mee wat ze thuis schoon moesten maken. dit koos het kinddan samen met een ouder tijdens het inloopuurtje, zodat het iets leuks was waar t kind evt thusi in de vakantie ook nog mee kon spelen.
op de school waar ik nu werk komen kinderen uit heel de provincie(rec 4) dus daar poets ik gewoon samen met de kinderen. Allemaal een teiltje lego er in en hup klaar! ook hebben we hier naast het schoolreisje maar 1 extra uitje wat we vaak onderling oplossen ivm moeilijke doelgroep. Ouders ´klagen´bij ons juist dat ze meer op school zouden willen helpen met bijv lezen,overblijven e.d.
op de school waar ik nu werk komen kinderen uit heel de provincie(rec 4) dus daar poets ik gewoon samen met de kinderen. Allemaal een teiltje lego er in en hup klaar! ook hebben we hier naast het schoolreisje maar 1 extra uitje wat we vaak onderling oplossen ivm moeilijke doelgroep. Ouders ´klagen´bij ons juist dat ze meer op school zouden willen helpen met bijv lezen,overblijven e.d.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Nee, en ik wil het ook niet. Want ben a inspiratieloos en ben geen zin in.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Linda schreef:Dat er zoveel verschil in zit. Wij gaan €150,- per jaar betalen per kind.
Als je niet kan helpen overblijven dan kost dat een tientje. En 1 keer per jaar wordt er van de ouders verwacht dat ze helpen schoonmaken. Als je dan niet kan kost het €30,-.
Ik zit me hier vreselijk te verbazen..
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
EDC schreef:Nee, en ik wil het ook niet. Want ben a inspiratieloos en ben geen zin in.
Je hebt geen inspiratie nodig hoor, dat wordt al voor je gedaan...
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Manderijn schreef:Linda schreef:Dat er zoveel verschil in zit. Wij gaan €150,- per jaar betalen per kind.
Als je niet kan helpen overblijven dan kost dat een tientje. En 1 keer per jaar wordt er van de ouders verwacht dat ze helpen schoonmaken. Als je dan niet kan kost het €30,-.
Haha, zo erg?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Manderijn schreef:Linda schreef:Dat er zoveel verschil in zit. Wij gaan €150,- per jaar betalen per kind.
Haha, zo erg?
Blijkbaar is dat op die school helaas nodig.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
EDC schreef:Nee, en ik wil het ook niet. Want ben a inspiratieloos en ben geen zin in.
een lading lego in een bak sop flikkeren en schoonmaken heb je vrij weinig inspiratie voor nodig hoor.
En voor kinderen is het ook leuk om af en toe je ouder op school te zien, daar hoef je niks structureels voor te doen.
Gast- Gast
Linda schreef:Manderijn schreef:Linda schreef:Dat er zoveel verschil in zit. Wij gaan €150,- per jaar betalen per kind.
Haha, zo erg?
Ja, want ik vind het raar dat als je dus niet kan komen schoonmaken dat je dan geld moet betalen! En dan ook nog eens zo'n hoge bijdrage. Ik betaal voor dit half jaar 17.50 euro. En volgend jaar dus het dubbele!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Bolleke schreef:Dat laatste ben ik het ook mee eens. Ik wil nu sowieso mee met de schoolreis aangezien mijn zoon de vorige keer kwijt was.
.
Ik wil ook mee met schoolreis omdat we R de vorige keer op konden halen in een ziekenhuis.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:EDC schreef:Nee, en ik wil het ook niet. Want ben a inspiratieloos en ben geen zin in.
een lading lego in een bak sop flikkeren en schoonmaken heb je vrij weinig inspiratie voor nodig hoor.
En voor kinderen is het ook leuk om af en toe je ouder op school te zien, daar hoef je niks structureels voor te doen.
Nou, inderdaad. Komt lekker over zo....
Gast- Gast
Goede insteek EDC!
Bolleke en Pritt, jullie hebben een goede reden om mee te willen. Dat soort verhalen neem ik ook altijd mee in mijn keuze.
En artemis, toch gaat het echt zo.
Bolleke en Pritt, jullie hebben een goede reden om mee te willen. Dat soort verhalen neem ik ook altijd mee in mijn keuze.
En artemis, toch gaat het echt zo.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik wil ook mee en anders zelf de keuze hebben van een moeder maar dat heeft dan ook met de allergie van mijn de dochter te maken.
Gelukkig overleggen de juffen tot nu toe altijd elk feestje even afstemmen wat E. mag of wat ik moet regelen.
Gelukkig overleggen de juffen tot nu toe altijd elk feestje even afstemmen wat E. mag of wat ik moet regelen.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik mocht als gastouder ook wel eens helpen op de school van de kinderen; en mijn moeder doet het overblijven bij haar oppas kinderen. Die ouders kunnen gewoonweg geen vrij krijgen zomaar voor een uurtje overblijf. En voor uitjes eigenlijk ook niet, of het moet echt ruim van te voren besproken worden, anders pakt mijn moeder het alsnog op.
Gast- Gast
Pagina 8 van 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Pagina 8 van 13
Permissies van dit forum: