Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 3 van 13
Pagina 3 van 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Re: Hulpouder
Printje schreef:Omdat ik als juf ook, heel gek hoor, recht op pauze heb?? En daarnaast onze ouders doen het graag ze weten hoe het werkt wanneer ze hun kind komen inschrijven
Daarnaast is de theorie hierachter bij montessori totaal anders als bij jenaplan..
Op jouw school snap ik dat ouders het niet erg vinden omdat het nou eenmaal zo wordt aangegeven als ze hun kind inschrijven. Maar heel eerlijk, recht op pauze, is het echt zo'n ramp om met de kinderen mee te eten. Er zijn zoveel mensen die dat doen op hun werk. En het klinkt vast heel raar omdat je het niet gewend bent maar ik vind het idee helemaal niet zo raar. En dan nog, na het eten gaan de kinderen buiten spelen dan hoeven toch niet alle leraren mee naar buiten? Dus dan kan de rest toch alsnog even zitten zonder kinderen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lennox schreef:Knijp maar in je handjes, want ik denk dat ik een behoorlijk irritante ouder kan worden als ik tegen zo weinig begrip aan loop. Ik vraag me namelijk af of ik als enige gelezen heb dat Artemis typte dat haar school 8 chauffeurende ouders zocht, slechts anderhalve week voor de excursie plaats vond. En dat ze dat chauffeuren niet erg vind, maar die anderhalve week van tevoren wel.Lejow schreef:Lennox schreef:Oeh. Gelukkig valt jouw werk buiten de regio qua schoolkeuze later voor m'n kind, Lejow. En anders had jouw reactie er nu al voor gezorgd dat er een dikke rode streep door die school kwam. Ik hoef geen fluwelen-handschoentjes-aanpak, maar wel het begrip dat ouders ook een agenda hebben, en niet last-minute maar alles kunnen doen, en als ze dat niet kunnen, dat ze niet met de neus na gekeken worden.
God zeg, moet ik nou in mijn handjes klappen als juf zijnde?
En lees je uberhaupt wel wat ik typ?
Dan lees je toch echt niet goed, want ik heb begrip voor een hele hoop situaties.
Maar dan val ik in herhaling als ik dat weer ga typen.
1,5 week is inderdaad kort, maar soms krijg je de data ook gewoon niet eerder door van de organisatie zelf. Dat ligt dus niet altijd in onze handen.
Wij proberen, zodra er een datum is, direct briefjes op te hangen voor ouderhulp.
Juist omdat we weten dat ouders werken.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Mamsie schreef:Zelf heb ik op de vrije school gezeten en daar is ook een continue rooster. De juffen eten met hun eigen klas in de klas en daarna gaan de kinderen naar buiten. 2 leraren hebben pleinwacht en de rest van de leraren heeft dan hun rust moment. De 2 leraren die pleinwacht hebben lopen ook gewoon om de beurt even naar binnen voor een kopje thee etc.
Komt geen ouder bij kijken.
Officieel mag dit niet eens. Leerkrachten hebben ook gewoon recht op de pauzes die wettelijk zijn vastgesteld. Maar dat was hier de vraag helemaal niet, bij ons gebeurt het zonder mokken iedereen komt gezellig overblijven en er is nooit geen gezeur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hoezo niet, ze hebben toch hun pauze. De ene wat langer dan de andere en ze wisselen elkaar af. Hoe lang heb je dan officieel pauze?Printje schreef:Mamsie schreef:Zelf heb ik op de vrije school gezeten en daar is ook een continue rooster. De juffen eten met hun eigen klas in de klas en daarna gaan de kinderen naar buiten. 2 leraren hebben pleinwacht en de rest van de leraren heeft dan hun rust moment. De 2 leraren die pleinwacht hebben lopen ook gewoon om de beurt even naar binnen voor een kopje thee etc.
Komt geen ouder bij kijken.
Officieel mag dit niet eens. Leerkrachten hebben ook gewoon recht op de pauzes die wettelijk zijn vastgesteld. Maar dat was hier de vraag helemaal niet, bij ons gebeurt het zonder mokken iedereen komt gezellig overblijven en er is nooit geen gezeur.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
De juf heeft bij ons ook gewoon pauze hoor.Printje schreef:Omdat ik als juf ook, heel gek hoor, recht op pauze heb?? En daarnaast onze ouders doen het graag ze weten hoe het werkt wanneer ze hun kind komen inschrijven.
Daarnaast is de theorie hierachter bij montessori totaal anders als bij jenaplan..
Daarbij, man man man, als ik me eens ging opstellen als sommige juffen hier... Ik krijg ook geen pauze op mijn werk, ookal is dat verplicht, en een schoolklas is vet intensief, maar een groep vol criminelen is ook best intensief, en ik kan en mag niet van de groep af en werk ook gewoon in mijn uppie, moet ook rekening houden met flinke bezuinigingen, daardoor dingen afzeggen en een hoop zaken regelen die 'extra' maar wel nodig zijn, ben ik soms ook afhankelijk van vrijwillgers of ouders. En al mijn collega's met mij, en toch hoor ik altijd de juffen piepen. Meer dan andere beroepsgroepen. Alsof het allemaal zoveel zwaarder is.
Gast- Gast
Tania schreef:Printje schreef:Omdat ik als juf ook, heel gek hoor, recht op pauze heb?? En daarnaast onze ouders doen het graag ze weten hoe het werkt wanneer ze hun kind komen inschrijven
Op jouw school snap ik dat ouders het niet erg vinden omdat het nou eenmaal zo wordt aangegeven als ze hun kind inschrijven. Maar heel eerlijk, recht op pauze, is het echt zo'n ramp om met de kinderen mee te eten. Er zijn zoveel mensen die dat doen op hun werk. En het klinkt vast heel raar omdat je het niet gewend bent maar ik vind het idee helemaal niet zo raar. En dan nog, na het eten gaan de kinderen buiten spelen dan hoeven toch niet alle leraren mee naar buiten? Dus dan kan de rest toch alsnog even zitten zonder kinderen.
Ik denk dat er in dat opzicht gewoon een hoop verschillende manieren van overblijf zijn.
Wij hebben een soort continurooster. We hebben drie kwartier pauze en de overblijf wordt gedaan door overblijfouders (die ook betaald krijgen). Wij hebben dus drie kwartier pauze.
Wel blijft zo'n 97% van de leerlingen over.
Dan heb je natuurlijk ook nog scholen waar ouders het vrijwillig doen, en scholen waarbij de juf gewoon in de klas blijft.
Lejow- Lady Post-a-lot
Het gaat mij vooral om het veroordelende toontje, Lejow. Daar kan ik niet tegen. Ouders zijn ook mensen, en ik denk dat élke ouder met liefde op school wil helpen, maar niet voor iedereen is het even eenvoudig. En dan komt er ook nog een juf die met d'r vinger moet wijzen en nog nét niet zegt dat papa/mama werk belangrijker vinden dan de school van hun kinderen.
Gast- Gast
Op mijn werk zijn er veel cliënten met ern wajong uitkering die zo graag iets willen doen, waarbij vooral onder de meiden het werken met kinderen een grote wens is. Eigenlijk zouden scholen die ouders tekort komen hier iets mee moeten doen. Cliënten uit hun isolement, hebben het gevoel deel uit te maken van de maatschappij en eem reden om bed uit te komen. Scholen hebben extra handen en ouders kunnen gewoon werken. Haha, maar dat was de discussie niet geloof ik
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik help altijd schoonmaken voor de zomervakantie en als ik thuis ben kan ik mee met een uitje. Helaas is dat zelden, omdat de uitjes vaak op woensdag en vrijdag zijn. Op die dagen werk ik.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Lennox schreef:Het gaat mij vooral om het veroordelende toontje, Lejow. Daar kan ik niet tegen. Ouders zijn ook mensen, en ik denk dat élke ouder met liefde op school wil helpen, maar niet voor iedereen is het even eenvoudig. En dan komt er ook nog een juf die met d'r vinger moet wijzen en nog nét niet zegt dat papa/mama werk belangrijker vinden dan de school van hun kinderen.
Moet ik het nou serieus voor de derde keer typen Lennox?
Ik kan me een hele hoop situaties voorstellen waarbij rijden of helpen bij een activiteit gewoon niet mogelijk zijn.
Zeker in deze tijden moet er gewoon hard gewerkt worden, door zowel pa als ma om brood op de plank te krijgen.
Of soms werkt je gezondheid niet mee, dat doe je ook niet voor je lol.
Maar we hebben de hulp van ouders gewoon keihard nodig, dus een ieder die kan helpen, al is t 1 of 2 uurtjes van je kostbare vrije tijd. Tja, daar zijn we gewoon echt al heel blij mee.
Dan is een doos lego wassen, ik noem maar wat, al heel prettig.
En ik zeg het tegen de kinderen als iets niet door kan gaan. En dat het heel jammer is, maar dat papas en mama's ook gewoon moeten werken en dat dat nou eenmaal heel belangrijk isdan maken we er die ochtend gewoon een extra gezellige ochtend van, en proberen we het later, bij een ander uitje weer.
Lejow- Lady Post-a-lot
Sun88 schreef:Op mijn werk zijn er veel cliënten met ern wajong uitkering die zo graag iets willen doen, waarbij vooral onder de meiden het werken met kinderen een grote wens is. Eigenlijk zouden scholen die ouders tekort komen hier iets mee moeten doen. Cliënten uit hun isolement, hebben het gevoel deel uit te maken van de maatschappij en eem reden om bed uit te komen. Scholen hebben extra handen en ouders kunnen gewoon werken. Haha, maar dat was de discussie niet geloof ik
Dat klinkt als een interessant iets, Sun!
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik help niet. Bij de kleuters is het woensdagochtend inloopochtend en mogen de ouders een werkje doen met hun kids. Ik kom altijd uit de nacht om 8 uur en red het niet eens om haar naar school te brengen. Mijn man brengt de 2 meiden naar school en heeft dan ook nog mijn O en J. Die kan hij moeilijk mee de klas innemen en die moeten ook naar opa en oma toe. Ik hou echt niet van die claimende juffen die een week van te voren melden dat anders de sportdag niet doorgaat en hoe sneu dat zou zijn voor mijn kind. Het werkt bij mij echt heel averechts door met dit soort dingen te "dreigen". Ik gaf mij op voor de kerstmarkt afgelopen december. Onze kinderen zitten sinds dit jaar op deze school en het leek me leuk de school ook te leren kennen. Ik had vrij die dag toevallig en oppas voor de kleinste 2. Ze hadden zo hard iemand nodig dat ik op de dag zelf al niet meer nodig was want er waren genoeg aanmeldingen. Prima, maar meldt het even. Stond ik daar voor niets en voor niets dus oppas geregeld. Ik was ook nog eens 45 min te vroeg aanwezig voor de aanvang tijd voor de kerstmarkt voor mijn dochters' groepen. Erg vervelend .
Toen mijn kids op de Vrije School zaten was dit wel echt heel veel beter geregeld. Scheelt ook dat 75% van de moeders niet werkten . Maar je had ook ouderavonden 1x per maand. Alle ouders horen dan hoe het met hun kind gaat ( ipv 10 min gesprekken) en tegelijk zat je dan te knutselen, zaken voor te bereiden, uitjes te bespreken etc. Ouders worden in mijn ogen dan echt enthousiaster en meer betrokken bij hun kind in de klas.
Ik mag nu mijn dochter niet eens tot aan haar klas afzetten. Op het schoolplein en dat is het. Zelfstandigheid is een bekend iets op haar school, dat weet ik. Maar ik heb de juffen van mijn dochters alleen op dag 1 van school gezien en die van mijn 2e dochter nog 1 x extra maar die werkt vrijwillig nog op het werk van mijn man dus die zag ik een x daar lopen. We hebben as. woensdag ons eerste 10 min gesprek. Onze oudste dochter is een ster in rekenen maar spelling / lezen is 1 drama. Dat weet ik omdat ze zegt dat de juf boos wordt en vindt dat ze maar moet op schieten etc. Nooit heeft de juf hier iets van gezegd dus ben heel benieuwd wat ze erover gaat zeggen met het 10 min gesprek. Mijn dochter moet je positief benaderen als ze iets niet goed doet en juist niet boos worden omdat ze niet snel genoeg kan lezen, de B schrijft ipv de D etc.
Toen mijn kids op de Vrije School zaten was dit wel echt heel veel beter geregeld. Scheelt ook dat 75% van de moeders niet werkten . Maar je had ook ouderavonden 1x per maand. Alle ouders horen dan hoe het met hun kind gaat ( ipv 10 min gesprekken) en tegelijk zat je dan te knutselen, zaken voor te bereiden, uitjes te bespreken etc. Ouders worden in mijn ogen dan echt enthousiaster en meer betrokken bij hun kind in de klas.
Ik mag nu mijn dochter niet eens tot aan haar klas afzetten. Op het schoolplein en dat is het. Zelfstandigheid is een bekend iets op haar school, dat weet ik. Maar ik heb de juffen van mijn dochters alleen op dag 1 van school gezien en die van mijn 2e dochter nog 1 x extra maar die werkt vrijwillig nog op het werk van mijn man dus die zag ik een x daar lopen. We hebben as. woensdag ons eerste 10 min gesprek. Onze oudste dochter is een ster in rekenen maar spelling / lezen is 1 drama. Dat weet ik omdat ze zegt dat de juf boos wordt en vindt dat ze maar moet op schieten etc. Nooit heeft de juf hier iets van gezegd dus ben heel benieuwd wat ze erover gaat zeggen met het 10 min gesprek. Mijn dochter moet je positief benaderen als ze iets niet goed doet en juist niet boos worden omdat ze niet snel genoeg kan lezen, de B schrijft ipv de D etc.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Hmm Roodkapje, dat lijkt me ook niet helemaal de juiste aanpak.
Jammer dat als je dan de mogelijkheid hebt om te helpen, dat het zo loopt
Jammer dat als je dan de mogelijkheid hebt om te helpen, dat het zo loopt
Lejow- Lady Post-a-lot
Bij alle dingen waar geen rijbewijs voor nodig is, help ik! Heb al eens voorgelezen in de klas, ben mee geweest naar een uitje en ik help bij projectmiddagen. Verder sta ik op de lijst om een ochtend per week in de schoolbibliotheek te gaan zitten. Ik heb wel de luxe dat ik een flexibele part-time baan heb en dat ik geen jongere kinderen heb. Als de baby er is worden dit soort dingen lastiger.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ben het trouwens wel met Artemis eens dat het fijn is als je ver van tevoren van een uitje weet. Dan kun je misschien nog iets regelen met je werk. Een week van tevoren 8 hulpouders bij elkaar krijgen is inderdaad wat ambitieus. De school van T heeft er ook een beetje een handje van om dat zo te doen, maar als ik dan navraag hoe lang het al bekend was 'had ik het kunnen weten, want het staat op de jaarkalender'. Tja. Verder is het een fijne school en help ik graag!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als ik straks 4 dagen werk als de kinderen op school zitten, dan ga ik op dag 5 echt geen structurele dingen doen. Ik heb het zo al druk zat, dag 5 is dan ws. ook snel vol gepland. Een keer helpen bij sinterklaas, pasen of kerst lijkt me leuk en prima, maar ik hoop toch niet dat onze basisschool straks structurele hulp gaat verwachten van ouders. Heel jammer dat ze dan niet ver weg kunnen, maar er zijn ook genoeg leuke activiteiten te bedenken waarvoor je geen chauffeurs of hulpouders nodig hebt.
Gast- Gast
Eerlijk gezegd denk ik dat Artemis overdrijft met een week van te voren. Ik kan me echt niet voorstellen dat een school zoiets 8 dagen van te voren even bedenkt en dan de kinders enthousiast maakt en dan nog even zich achter de oren krabt en denkt: 'Oh, fuk we moeten natuurlijk wel nog vervoer hebben dus laten we maar even een beroep doen op de ouders..' Ik persoonlijk geloof dat niet. Dit soort dingen worden echt eerder aangekondigd en anders zitten je kinderen daar verkeerd artemis.
Anderzijds vind ik wel dat je echt niet op alles JA leuk te zeggen als ouder: moet je horen, ik zou wel even moeten nadenken voor ik 4 kinderen waarvan 3 niet van mij zijn meeneem in de auto, of mee naar een uitje met kleuters, ik vind ook dat niet alle ouders die verantwoordelijkheid opgelegd hoeft te worden. En daarbij hoef je ook niet te komen opdraven wanneer je een vrije dag hebt en toevallig is iets gaande op de school van je oogappeltje. Wij hadden op de basisschool vrijwilligers. Die gingen mee en soms een vader van een jongen uit mijn klas maar later bleek hij een relatie te hebben met de juf en dus zijn vrouw en kinderen verliet dus die ging maar wat graag mee op schoolkamp.
Anderzijds vind ik wel dat je echt niet op alles JA leuk te zeggen als ouder: moet je horen, ik zou wel even moeten nadenken voor ik 4 kinderen waarvan 3 niet van mij zijn meeneem in de auto, of mee naar een uitje met kleuters, ik vind ook dat niet alle ouders die verantwoordelijkheid opgelegd hoeft te worden. En daarbij hoef je ook niet te komen opdraven wanneer je een vrije dag hebt en toevallig is iets gaande op de school van je oogappeltje. Wij hadden op de basisschool vrijwilligers. Die gingen mee en soms een vader van een jongen uit mijn klas maar later bleek hij een relatie te hebben met de juf en dus zijn vrouw en kinderen verliet dus die ging maar wat graag mee op schoolkamp.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik wil straks best regelmatig helpen. Vind dat ook leuk om te doen.
Maar wel als het uitkomt en niet omdat het opgelegd gaat worden door school.
Maar goed, daar hebben we het in het gesprek met de directrice over gehad en zij verplichten ouders nooit om te helpen. Hulp is welkom en zij gaf ook aan dat er soms ouders zijn die bij alles meehelpen, dat er ouders zijn die af en toe meehelpen en ouders die beide 5 dagen in de week werken en geen tijd (of in sommige gevallen geen zin) hebben om mee te helpen. Dat is daar prima, ze hebben altijd handen genoeg.
Maar wel als het uitkomt en niet omdat het opgelegd gaat worden door school.
Maar goed, daar hebben we het in het gesprek met de directrice over gehad en zij verplichten ouders nooit om te helpen. Hulp is welkom en zij gaf ook aan dat er soms ouders zijn die bij alles meehelpen, dat er ouders zijn die af en toe meehelpen en ouders die beide 5 dagen in de week werken en geen tijd (of in sommige gevallen geen zin) hebben om mee te helpen. Dat is daar prima, ze hebben altijd handen genoeg.
Gast- Gast
Ik ben het compleet eens met Artemis. En Lejow sorry, ik vind je verder heel aardig maar ik heb al vaker dingen van jou gelezen (werkgerelateerd) waarvan ik dacht dat ik blij was dat jij niet bij mijn zoon op school werkt.
C. heeft ook een continu rooster en daar komen verder ook geen ouders aan te pas, lijkt mij logisch. Anders klopt er iets niet bij de organisatie van de school, als je tijdens de pauzes ouders nodig hebt.
Verder word er wel soms een beroep op je gedaan, maar voor schooluitjes word er een bus geregeld, ook al gaan ze maar naar een dorpje verderop. En daar hoeft niet extra voor betaald te worden. Ik ga wel eens mee gymmen, maar eigenlijk vind ik dat al "slecht" van de school dat dat niet beter geregeld is. Kinderen moeten toch best een stuk lopen naar de gymzaal en ik ga mee omdat ik dat veiliger vind dan dat de juf het alleen moet doen, maar ik vind dus dat dat vanuit school geregeld zou moeten worden.
Verder is er bij C. op school een goede ouderraad, die zorgt dat de school versierd word, schenken koffie als het moet etc. Allemaal ouders die er voor gekozen hebben.
Ik vind het raar dat er bij sommige scholen zo'n beroep gedaan word op ouders, ik ben blij dat mijn kind naar school gaat zodat ik mijn studie kan doen, kan studeren als ik zelf vrij heb, mijn huishouden kan doen, lijkt mij vervelend als er dan steeds een beroep op me gedaan zou worden.
PC, ik denk dat Artemis niet overdrijft, bij C. in groep 1/2 werd er wel eens op maandag gevraagd welke ouders op woensdag mee konden rijden naar het bos/kinderboerderij etc. Anders werd het stapelen in de auto's. Gewoon omdat ze er van uit gingen dat ze wel genoeg ouders zouden kunnen vinden.
C. heeft ook een continu rooster en daar komen verder ook geen ouders aan te pas, lijkt mij logisch. Anders klopt er iets niet bij de organisatie van de school, als je tijdens de pauzes ouders nodig hebt.
Verder word er wel soms een beroep op je gedaan, maar voor schooluitjes word er een bus geregeld, ook al gaan ze maar naar een dorpje verderop. En daar hoeft niet extra voor betaald te worden. Ik ga wel eens mee gymmen, maar eigenlijk vind ik dat al "slecht" van de school dat dat niet beter geregeld is. Kinderen moeten toch best een stuk lopen naar de gymzaal en ik ga mee omdat ik dat veiliger vind dan dat de juf het alleen moet doen, maar ik vind dus dat dat vanuit school geregeld zou moeten worden.
Verder is er bij C. op school een goede ouderraad, die zorgt dat de school versierd word, schenken koffie als het moet etc. Allemaal ouders die er voor gekozen hebben.
Ik vind het raar dat er bij sommige scholen zo'n beroep gedaan word op ouders, ik ben blij dat mijn kind naar school gaat zodat ik mijn studie kan doen, kan studeren als ik zelf vrij heb, mijn huishouden kan doen, lijkt mij vervelend als er dan steeds een beroep op me gedaan zou worden.
PC, ik denk dat Artemis niet overdrijft, bij C. in groep 1/2 werd er wel eens op maandag gevraagd welke ouders op woensdag mee konden rijden naar het bos/kinderboerderij etc. Anders werd het stapelen in de auto's. Gewoon omdat ze er van uit gingen dat ze wel genoeg ouders zouden kunnen vinden.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!
Mijn zoon mag ook mee als ik op school ga helpen, maar dat werkt echt niet, ik ben dan de hele tijd bezig met achter hem aan lopen en hem in de gaten houden. Dus ik ben ook afhankelijk van oppas als ik wil helpen en dan kan ik gewoon minder vaak helpen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij hadden vroeger op school ook een continu rooster maar daar werden ook ouders ingeschakeld voor de pauze's. Althans, de lunchpauze.
Dat vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal. Juffen en meesters hebben in mijn ogen ook recht op een paar minuten om rustig hun boterham te kunnen eten. Voor uitjes e.d. werden ruim vooraf lijsten op de deur bij het lokaal gehangen waar ouders konden intekenen om te rijden/mee te lopen whatever. Met de huidige bezuinigingen lijkt het me ook voor de meeste scholen niet echt rendabel om bussen in te huren... Je wil niet weten wat dat kost.
En als scholen daarom besluiten bepaalde activiteiten te schrappen is het ook weer niet goed
Dat vind ik eigenlijk ook niet meer dan normaal. Juffen en meesters hebben in mijn ogen ook recht op een paar minuten om rustig hun boterham te kunnen eten. Voor uitjes e.d. werden ruim vooraf lijsten op de deur bij het lokaal gehangen waar ouders konden intekenen om te rijden/mee te lopen whatever. Met de huidige bezuinigingen lijkt het me ook voor de meeste scholen niet echt rendabel om bussen in te huren... Je wil niet weten wat dat kost.
En als scholen daarom besluiten bepaalde activiteiten te schrappen is het ook weer niet goed
Gast- Gast
Pc, ook hier op school word er regelmatig 1 soms 2 weken voor een activiteit nog om hulp gevraagd. De activiteit staat dan wel op de jaarkalender, maar daar staat niet bij dat er hulp verwacht wordt.
Lejow en printje, hoe gaan jullie dat dan doen als je als hulpouder gevraagd wordt en het is je werkdag? Dan moeten jullie toch ook altijd nee verkopen, want wat ik begrijp uit andere topics is dat vrij nemen/vragen/regelen voor jullie niet te doen is.
Lejow en printje, hoe gaan jullie dat dan doen als je als hulpouder gevraagd wordt en het is je werkdag? Dan moeten jullie toch ook altijd nee verkopen, want wat ik begrijp uit andere topics is dat vrij nemen/vragen/regelen voor jullie niet te doen is.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Paper Crown schreef:Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!
Koop dan maar een fijn mesje, want dan ga je nog heel wat appels moeten schillen;)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Paper Crown schreef:Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!
Koop dan maar een fijn mesje, want dan ga je nog heel wat appels moeten schillen;)
Gaat dat echt serieus zo aan toe?
Sorry Artemis, ik wist 't egnie! Wow, nou dan zou ik echt pissed zijn! Ik zie julian al hyperactief zijn omdat ie naar de geitjes gaat kijken maar opeens gaat 't feest niet door omdat 't zo kort van te voren is aangegeven. Mijn man en ik kunnen echt niet zo kort vam te voren ons werkroosters omgooien!
Pagina 3 van 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Pagina 3 van 13
Permissies van dit forum: