Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulpouder

+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers

Pagina 11 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

Hulpouder - Pagina 11 Empty Re: Hulpouder

Bericht  Printje wo 13 maa 2013 - 21:28

Het gros vd knutselwerkjes maak ik alleen, groepje van ongeveer 5 knutselen en de rest werkjes. Neemt niet weg dat sommig ouders en ik ook het fijn en gezellig vinden om te helpen.

Artemis, je hebt ook helemaal gelijk, helaas is het in meer gebieden zo dat er veel te weinig tijd, geld etc beschikbaar is. Ik vind dat ook een zeer zeer trieste ontwikkeling, maar ook dat is een andere discussie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 21:34

Artemis schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Manderijn schreef:
Zora schreef:

Gek hoe de verwachtingen en standaarden tussen scholen en andere werkvelden zo verschillen Hulpouder - Pagina 11 561177

Nou inderdaad, wij zouden al terug moeten vallen dan op de kinderen (indien aanwezig) van onze bewoners. Mooie constructie zal dat worden. Maar goed, gelukkig word ons werkveld verrijkt met vrijwilligers! Hulpouder - Pagina 11 281626781
Juist, dat zeg ik dus ook al steeds. Mijn cliënten hebben ook ouders, en soms doen die wel eens iets, als ze het aanbieden, en meestal doen we het zelf en anders hebben we een vrijwilligersbestand.

Dat is toch geen vergelijking? Jij als ouder bent nog steeds de eerst verantwoordelijke voor je kind.Familie van volwassenen in de zorg zijn dat niet. En sta jij in je eentje op 29 cliënten? Lijkt mij niet.

Geen 29 nee, maar die van mij gaan nooit naar huis, plus, ze moeten toch echt een hoop dingen doen, die ze niet zonder begeleiding mogen, en dat houdt dus in dat we heel veel zelf moeten improviseren en soms echt wel afhankelijk zijn van mensen van buitenaf, ouders of vrijwilligers, die iets op zich nemen. Gewoon omdat je in je eentje aan het werk bent, en als er iemand naar een rechtzaak ofzo moet, dan moet je wél mee. Soms aan de andere kant van het land, en je bent alleen, en je mag de rest niet alleen laten, en extra uren voor personeel zijn er dan ook maar zelden. Niet dat een schoolklas niet intensief is, ik ga weleens mee met de klas van mijn dochter, en dat is best pittig, maar ik denk dat ik aan die 8 van mij mijn handen net zo vol heb over het algemeen. Plus, in een schoolklas is een vechtpartijtje tussen twee leerlingen nog wel op te lossen, in mijn werk is dat meestal iets heftiger en gevaarlijker.

En nee, ouders zijn niet verantwoordelijk, maar zonder betrokkenheid van ouders of partners kan ik mijn werk echt niet normaal doen. Ik vind het wel degelijk een vergelijking. Onderwijs is niet de enige tak van sport waar te weinig geld, te weinig personeel en te grote groepen zijn.

Het gaat er niet om welk beroep zwaarder is. Ik neem aan dat JIJ als ouder wilt dat je kind het beste onderwijs krijgt, dat het in de ontwikkeling niets te kort komt? Wanneer er in het onderwijs dusdanig bezuinigd worst dat leerkrachten op ouders terug moeten vallen komt het mi ook op jouw verantwoordelijkheid als ouders aan.

Als mijn moeder in een bejaardentehuis zou zitten en door bezuinigingen niet goed verzorgd wordt kan ik heelhard gaan roepen dat het mijn werk niet is of ik kan en stukje zorg op me nemen zodat het wel goed gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 23:31

Sunprincess schreef:
Manderijn schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Manderijn schreef:
Zora schreef:

Gek hoe de verwachtingen en standaarden tussen scholen en andere werkvelden zo verschillen Hulpouder - Pagina 11 561177

Nou inderdaad, wij zouden al terug moeten vallen dan op de kinderen (indien aanwezig) van onze bewoners. Mooie constructie zal dat worden. Maar goed, gelukkig word ons werkveld verrijkt met vrijwilligers! Hulpouder - Pagina 11 281626781
Juist, dat zeg ik dus ook al steeds. Mijn cliënten hebben ook ouders, en soms doen die wel eens iets, als ze het aanbieden, en meestal doen we het zelf en anders hebben we een vrijwilligersbestand.

Dat is toch geen vergelijking? Jij als ouder bent nog steeds de eerst verantwoordelijke voor je kind.Familie van volwassenen in de zorg zijn dat niet. En sta jij in je eentje op 29 cliënten? Lijkt mij niet.

Nou dat laatste zou ik dan weer niet te snel roepen. Je hebt meerdere takken in de zorg, en met 29 cliënten zou ik sommige middagen blij zijn als her daar bij bleef. En hoe het dan op scholen ook un elkaar steekt met wie er nu de verandwoording heeft, ga er maar nier van uit dat je later niks voor je ouder(s) hoeft te doen. Want werken in een zorginstelling is heus niet makkelijker dan schooljuf zijn tegenwoordig.

Ja maar wordt er in die takken van zorg ook van je verwacht dat je ontwikkelingsgericht werkt?

Ja, natuurlijk wordt er dan verwacht dat je ontwikkelingsgericht werkt. Dat doe je niet alleen op school. De mensen waarmee ik werk hebben meestal zo'n stuk ontwikkeling overgeslagen dat dat alsnog ingehaald moet worden. En dat werkt met 20/30/40 jarigen veel ingewikkelder nog.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 13 maa 2013 - 23:35

Lennox schreef:Volgens mij gingen er bij mij vroeger nooit ouders mee op schoolreisjes of kamp. Mijn moeder was eens in de twee weken overblijfmoeder en deed zo nu en dan de was voor school, maar dat was geen verplichting. Doordat mijn moeder overblijfmoeder was mochten wij van school gratis overblijven. We zaten krap bij kas, dus die kans greep m'n moeder met beide handen aan.
Echt niet? Hoe deden ze dat dan? Mijn moeder was altijd mee op schoolreisje en ze was er met zomer/eindfeest ook. Ook was ze voorleesmoeder en knutselmoeder soms. Maar goed, mijn moeder had als niet werkende vrouw dan ook alle tijd voor dit soort dingen. Tegenwoordig is dat toch anders.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Darius do 14 maa 2013 - 2:09

Bolleke schreef:Er bestaan toch ook nog klassenhulpen?

Als er ergens op bezuinigd is...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 2:12

Jemig, zijn jullie nu nog steeds bezig? popcorn
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 2:17

Charles schreef:Jemig, zijn jullie nu nog steeds bezig? popcorn

ik heb verlof wat moet ik anders haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 2:18

Jij, verlof? Ik had verwacht dat jij allang weer kruipend op je knieën door een raam de school was ingeslopen en je stoel had bezet. smile
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 2:21

Charles schreef:Jij, verlof? Ik had verwacht dat jij allang weer kruipend op je knieën door een raam de school was ingeslopen en je stoel had bezet. smile

lol! lol! lol! nee goed he;)
al heb ik al wel gesprekken met instanties staan voor kinderen waar we al een tijd op wachten.. en dan doe ik dat ook nog zonder pauze erbij :dance: angel
15 april mag/moet ik weer
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 2:23

Heel goed van je hahah!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 2:24

Die zonder pauze doet het hem he angel

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 3:07

Artemis schreef:
Sunprincess schreef:
Manderijn schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Manderijn schreef:
Zora schreef:

Nou dat laatste zou ik dan weer niet te snel roepen. Je hebt meerdere takken in de zorg, en met 29 cliënten zou ik sommige middagen blij zijn als her daar bij bleef. En hoe het dan op scholen ook un elkaar steekt met wie er nu de verandwoording heeft, ga er maar nier van uit dat je later niks voor je ouder(s) hoeft te doen. Want werken in een zorginstelling is heus niet makkelijker dan schooljuf zijn tegenwoordig.

Ja maar wordt er in die takken van zorg ook van je verwacht dat je ontwikkelingsgericht werkt?

Ja, natuurlijk wordt er dan verwacht dat je ontwikkelingsgericht werkt. Dat doe je niet alleen op school. De mensen waarmee ik werk hebben meestal zo'n stuk ontwikkeling overgeslagen dat dat alsnog ingehaald moet worden. En dat werkt met 20/30/40 jarigen veel ingewikkelder nog.

Ik doel op de takken van zorg waar ik je eentje op 29 cliënten staat.
Ik weet inmiddels dat jouw werk heel zwaar en heel belangrijk is. Ik werk ongeveer in dezelfde tak van zorg en dat is vaak pittig. Maar 8 cliënten in je eentje zijn nog steeds geen 29 kleuters wie aan het begin van hun schoolcarriere staan.

Gek trouwens dat je eentje op 8 clienten moet staan. Ik ken geen enkele afdeling waar dat zo is. Altiojd met zijn 3en of 4en op 20.

Gast
Gast

Bericht  Lejow do 14 maa 2013 - 7:03

Nope, er zijn geen klassenhulpen meer. Wel nog een enkele Onderwijs assistent, maar die is er niet om te helpen met knutselen (tot zoverre), die is er vooral voor het begeleiden van kleine groepen kinderen die (op wat voor wijze dan ook) extra aandacht nodig hebben.
Daarbij roepen jullie nu 'anders hebben wij een vrijwilligersbestand'.
Dat hebben wij op school niet. In feite zijn de ouders daar 'de vrijwilligers'.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 7:35

Tja, vast heel gek, ik werk dan ook in een met iets andere tak van sport dan jij. Dat van mij valt onder justitie. Maar ach, als jij het niet kent zal het vast niet bestaan, nietwaar?

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 14 maa 2013 - 7:40

Artemis, ik ben wel benieuwd wat jij precies voor werk doet, of wil je dat niet op het forum hebben? Ben je maatschappelijk werker, want daar studeerde je voor toch?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 7:47

Dat klopt ja, ik stuur je even een pm.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 8:35

Artemis schreef:Tja, vast heel gek, ik werk dan ook in een met iets andere tak van sport dan jij. Dat van mij valt onder justitie. Maar ach, als jij het niet kent zal het vast niet bestaan, nietwaar?

Oh, ik werk ook samen met justitie. In ons pand zitten zelfs justitiële afdelingen. Daar werken ze vaak zelfs met zijn 5en. Zo'n andere tak is het niet hoor. Vaak gaat het samen. Hier wel in ieder geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 8:47

Sunprincess schreef:
Artemis schreef:Tja, vast heel gek, ik werk dan ook in een met iets andere tak van sport dan jij. Dat van mij valt onder justitie. Maar ach, als jij het niet kent zal het vast niet bestaan, nietwaar?

Oh, ik werk ook samen met justitie. In ons pand zitten zelfs justitiële afdelingen. Daar werken ze vaak zelfs met zijn 5en. Zo'n andere tak is het niet hoor. Vaak gaat het samen. Hier wel in ieder geval.
En wat is je punt nu?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 8:53

Artemis schreef:
Sunprincess schreef:

En wat is je punt nu?

Laat maar, je wil het níet lezen. Misschien moet je eens proberen buiten je eigen kader te denken.

Gast
Gast

Bericht  NoMercy do 14 maa 2013 - 9:02

Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Sunprincess schreef:

En wat is je punt nu?

Laat maar, je wil het níet lezen. Misschien moet je eens proberen buiten je eigen kader te denken.

:cheering:
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Bericht  Lejow do 14 maa 2013 - 9:07

NoMercy schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Sunprincess schreef:

En wat is je punt nu?

:cheering: :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Moon do 14 maa 2013 - 11:27

Lejow schreef:
NoMercy schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Sunprincess schreef:

En wat is je punt nu?

:cheering: :cheering:
:cheering: :cheering: :cheering:
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 19:55

Moon schreef:
Lejow schreef:
NoMercy schreef:
Sunprincess schreef:
Artemis schreef:
Sunprincess schreef:

En wat is je punt nu?

Hulpouder - Pagina 11 281626781

Hulpouder - Pagina 11 281626781 Hulpouder - Pagina 11 281626781
Hulpouder - Pagina 11 281626781 Hulpouder - Pagina 11 281626781 Hulpouder - Pagina 11 281626781
Hulpouder - Pagina 11 281626781Hulpouder - Pagina 11 281626781Hulpouder - Pagina 11 281626781Hulpouder - Pagina 11 281626781 is best moeilijk hoor voor sommige, buiten je kader denken Hulpouder - Pagina 11 394967
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 20:04

Hè ja, laten we massaal die smiley gaan plaatsen... Lekker origineel en het voegt ook zo veel toe aan dit topic....

Gast
Gast

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 20:06

Ik zette er nog wat bij hoor Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502