Hulpouder
+53
Rush
Bolleke
Zora
Liadan
Lejow
Aoi
Sea of Trees
Luce
chipa
SarahKey
Parisienne
Printje
CCC
Aimee
meisjesmama
Linda
Annie24
Manderijn
Shopaholic
bolus26
Dolphinne
Zenna
kwebbeltje
rianne287
PrimaBella
Novalee
studiebol
Aagje!
Sarah1985
Snoopy
Floor
Caroow
Charles
joyce0606
Sophiee
VeryCherry
P.s.
Darius
Parel
Paper Crown
Filoria
Roodkapje
Thunder
Sun88
Steep
xxjojootjexx
Mamsie
Twellie
LMCurious
PapillonRose
kwak
Sanne
Tania
57 plaatsers
Pagina 7 van 13
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Re: Hulpouder
Maar om hoeveel uitjes gaat het dan?
Wij gingen vroeger 1 x per jaar op schoolreisje, dus daar waren ouders voor nodig (voor begeleiding, we gingen met de bus).
En vanaf een bepaalde groep gingen we 1x per jaar op kamp en dan gingen er ook een paar ouders mee.
Verder kan ik mij niet herinneren dat we uitstapjes maakten. Zwemles gingen we gewoon fietsen met de meester/juf. Nou zal dat in een drukke stad misschien niet op die manier kunnen, dat snap ik.
Verder verzon de school activiteiten in de buurt, waardoor er geen ouders hoefte te rijden.
Mijn moeder deed overigens best wel veel, schoolreisjes, kamp, knutselles, overblijven, thuis speelgoed schoonmaken etc. Maar goed zij ging pas (part-time) werken toen de jongste thuis in groep 4 zat.
Wij gingen vroeger 1 x per jaar op schoolreisje, dus daar waren ouders voor nodig (voor begeleiding, we gingen met de bus).
En vanaf een bepaalde groep gingen we 1x per jaar op kamp en dan gingen er ook een paar ouders mee.
Verder kan ik mij niet herinneren dat we uitstapjes maakten. Zwemles gingen we gewoon fietsen met de meester/juf. Nou zal dat in een drukke stad misschien niet op die manier kunnen, dat snap ik.
Verder verzon de school activiteiten in de buurt, waardoor er geen ouders hoefte te rijden.
Mijn moeder deed overigens best wel veel, schoolreisjes, kamp, knutselles, overblijven, thuis speelgoed schoonmaken etc. Maar goed zij ging pas (part-time) werken toen de jongste thuis in groep 4 zat.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
op de school van mijn oppaskindjes werd laatst op maandag verwacht dat alle ouders op dinsdag middag op de ijsbaan zouden staan met de kinderen. Ik vind dat wel raar dat het zo kort van te vorige word besloten en word geëist dat je er bent
Op de school van mijn schoonmoeder hebben ze vorig jaar een tijd lang in een ander dorp gezeten en toen hebben ze een bus aangeschaft en die gebruiken ze nu voor schoolreisjes en dagjes weg. Maar dat is natuurlijk niet voor elke school weggelegd
Op de school van mijn schoonmoeder hebben ze vorig jaar een tijd lang in een ander dorp gezeten en toen hebben ze een bus aangeschaft en die gebruiken ze nu voor schoolreisjes en dagjes weg. Maar dat is natuurlijk niet voor elke school weggelegd
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Pfoe wat een lang topic. Tot zover mijn bijdrage.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Nee, maar wat niet gaat dat gaat niet, ook bij school, als het geld op is is het op. Ik vind best dat er een keer beroep op ouders gedaan mag worden, maar niet bij elke activiteit. Hier gaan ze met de Lentewandeling bijvoorbeeld naar het bos, daar zijn ouders als begeleiding bij nodig en dan gaan ze ook met auto's. Maar laatst zijn ze naar een voorstelling geweest, dat word gewoon met de bus gedaan. Naast schoolreisje zijn ze naar de Floriade geweest, ook met de bus.
ik help in de klas, ga mee met gym, was de was voor de klas 2 x per jaar maar meer kan ik niet. Samen met mij is er nog 1 moeder die regelmatig iets doet.
Oh ja en ik heb een keer in groep 1/2 mijn trompet mee genomen en een verhaaltje erover verteld, dat vond ik ook heel leuk.
ik help in de klas, ga mee met gym, was de was voor de klas 2 x per jaar maar meer kan ik niet. Samen met mij is er nog 1 moeder die regelmatig iets doet.
Oh ja en ik heb een keer in groep 1/2 mijn trompet mee genomen en een verhaaltje erover verteld, dat vond ik ook heel leuk.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik vind wel dat je voor elke activiteit ouders kan vragen, maar ik vind niet dat je kan verwachten dat ouders elke activiteit helpen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Haha Lejow en Printje, jullie openen wel leuke discussie topics he ...
Ik heb mijn dochter toevallig pas aangemeld bij een basisschool, en heb hier ook een formulier voor gekregen om me aan te melden bij een ouderraad, nu heb ik nog geen idee wat dit allemaal precies inhoud, maar ik wil me daar graag in verdiepen.
Het lijkt me heel leuk om op de school van mijn dochter straks te helpen, als mijn werk dat toelaat inderdaad. En dan niet structueel op vaste dagen, en voor vaste dingen, maar meer voor de niet tructuele dingen. En misschien dat ik me dus ook wel aanmeld bij de ouderraad
Nu op het kdv van D heb ik nog geen een keer geholpen, want ze komen er elke keer 1 week van tevoren mee, ja en dan heb ik eigenlijk altijd al andere dingen gepland staan. Dat vind ik dan overigens hun eigen schuld, dan moeten ze het maar eerder bekend maken
Ik heb mijn dochter toevallig pas aangemeld bij een basisschool, en heb hier ook een formulier voor gekregen om me aan te melden bij een ouderraad, nu heb ik nog geen idee wat dit allemaal precies inhoud, maar ik wil me daar graag in verdiepen.
Het lijkt me heel leuk om op de school van mijn dochter straks te helpen, als mijn werk dat toelaat inderdaad. En dan niet structueel op vaste dagen, en voor vaste dingen, maar meer voor de niet tructuele dingen. En misschien dat ik me dus ook wel aanmeld bij de ouderraad
Nu op het kdv van D heb ik nog geen een keer geholpen, want ze komen er elke keer 1 week van tevoren mee, ja en dan heb ik eigenlijk altijd al andere dingen gepland staan. Dat vind ik dan overigens hun eigen schuld, dan moeten ze het maar eerder bekend maken
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Heb niet alles gelezen hoor, dat zijn me teveel pagina's
Ik vind het eigenlijk normaal en logisch dat je als ouder helpt op de school van je kind. De één misschien wat meer dan de ander, maar ok.
Komt misschien ook omdat mijn moeder vroeger ook regelmatig hielp op school.
Wat mij wel altijd opviel was dat het vaak dezelfde ouders waren en zodra we dan een dagje naar de Efteling gingen ofzo stonden de ouders die nooit andere dingen deden vooraan om hun naam op de lijst te schrijven. Op mijn school hadden die dan dus pech, want de ouders die vaker hielpen en ook meewilden gingen voor.
Ik zal zelf helaas weinig kunnen helpen, hooguit de woensdagochtend, want de overige dagen werk ik. Mijn vriend heeft 3 dagen per week de mogelijkheid om te helpen en zal dit ook zeker doen als Y. straks op school zit.
Ik vind het eigenlijk normaal en logisch dat je als ouder helpt op de school van je kind. De één misschien wat meer dan de ander, maar ok.
Komt misschien ook omdat mijn moeder vroeger ook regelmatig hielp op school.
Wat mij wel altijd opviel was dat het vaak dezelfde ouders waren en zodra we dan een dagje naar de Efteling gingen ofzo stonden de ouders die nooit andere dingen deden vooraan om hun naam op de lijst te schrijven. Op mijn school hadden die dan dus pech, want de ouders die vaker hielpen en ook meewilden gingen voor.
Ik zal zelf helaas weinig kunnen helpen, hooguit de woensdagochtend, want de overige dagen werk ik. Mijn vriend heeft 3 dagen per week de mogelijkheid om te helpen en zal dit ook zeker doen als Y. straks op school zit.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Aagje! schreef:
Dat is hier dus ook...Ik ging Y. gister naar het kdv brengen en toen hing er een informatieblad met dat het a.s. vrijdag pannekoekendag is en of er ouders zijn die pannekoeken willen komen bakken. Tja, leuk en aardig, maar op zo'n korte termijn vrij nemen of een dag omdraaien gaat gewoon niet. Maak dat dan een week of 4-6 daarvoor bekend ofzo.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Op een kdv is het nog vreemder om hulp te vragen.. Daar breng je je kind niet voor de lol, maar omdat je werken moet.
Zo heb ik al eens vrij moeten nemen omdat het kdv eerder dicht ging ivm een feest waar alle ouders en kinderen wel welkom waren, maar toezicht op de kinderen houden was niet de taak van de leidsters, zij hadden immers ook feest
Zo heb ik al eens vrij moeten nemen omdat het kdv eerder dicht ging ivm een feest waar alle ouders en kinderen wel welkom waren, maar toezicht op de kinderen houden was niet de taak van de leidsters, zij hadden immers ook feest
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Op een kdv is het nog vreemder om hulp te vragen.. Daar breng je je kind niet voor de lol, maar omdat je werken moet.
Dat vind ik wel raar inderdaad. Wij vragen nooit hulp van ouders maar zorgen zelf voor extra personeel wat komt helpen.
Gast- Gast
Ik zou best willen helpen als ik zelf zou kunnen als het bijv op mijn vrije dag is of als ik het op het werk kan regelen. Maar iets structureels ga ik niet doen.
Wat ik me dan wel afvraag, om wat voor uitstapjes gaat het dan? Ik kan me namelijk niet iets herinneren dat wij dat deden op de basisschool. Wel de schoolreisjes idd maar verder ik weet het niet. En als het dan om een uitje gaat naar de kinderboederij, tja dat kan ik ook met mijn kids op een vrije dag doen dat hoeft van mij dan niet door school geregeld worden waar dan een heleboel bij komt kijken en veel ouders moeten helpen.
Wat ik me dan wel afvraag, om wat voor uitstapjes gaat het dan? Ik kan me namelijk niet iets herinneren dat wij dat deden op de basisschool. Wel de schoolreisjes idd maar verder ik weet het niet. En als het dan om een uitje gaat naar de kinderboederij, tja dat kan ik ook met mijn kids op een vrije dag doen dat hoeft van mij dan niet door school geregeld worden waar dan een heleboel bij komt kijken en veel ouders moeten helpen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af hoeveel uitjes er dan gemaakt worden? Wij gingen vroeger in de herfst een herfstwandeling maken in het bos. Hier gingen we lopend heen en er waren dan wel ouders bij. Verder gingen we één keer per jaar op schoolreisje waarbij ze voor elke klas één bus regelden. Je ging dan 's ochtends iets leerzaams doen zoals een museum en 's middags naar een dierentuin of pretpark. En dan niet meteen de Efteling maar iets beter betaalbaars. Op schoolkamp ging je alleen in groep 8, gewoon op de fiets. Er gingen dan 3 begeleiders mee, allemaal leerkrachten van de school. Hun eigen klassen werden dan opgevangen door de andere leerkrachten die niet meegingen.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik heb niet het hele topic gelezen en heb zelf ook nog geen kinderen. Maar wil toch even inhaken hierop.
Bij de dansvereniging waar ik les geef doen wij ook een paar keer per jaar een beroep op de ouders. Als we een wedstrijd of optreden hebben, moet er vervoer geregeld worden. Dus dan moeten er ouders zijn die willen/kunnen rijden.
Daarnaast hebben we ook hun hulp nodig tijdens de open dag bijvoorbeeld. (waar de kinderen dan op aan het treden zijn) Het wordt echt met de jaren moeilijker om de ouders bereid te vinden om te rijden naar de wedstrijden of te komen helpen. Tegenwoordig 'dumpen' ze als het ware hun kids bij onze vereniging en willen er dan zelf ook totaal geen omkijken meer naar hebben. Maar ze willen wel dat ze regelmatig een wedstrijd of optreden kunnen dansen.. Wat natuurlijk alleen kan als er ook ouders zijn die mee willen
Tsja, sorry dit is echt een punt van irritatie op het moment binnen de vereniging! Haha.
Bij de dansvereniging waar ik les geef doen wij ook een paar keer per jaar een beroep op de ouders. Als we een wedstrijd of optreden hebben, moet er vervoer geregeld worden. Dus dan moeten er ouders zijn die willen/kunnen rijden.
Daarnaast hebben we ook hun hulp nodig tijdens de open dag bijvoorbeeld. (waar de kinderen dan op aan het treden zijn) Het wordt echt met de jaren moeilijker om de ouders bereid te vinden om te rijden naar de wedstrijden of te komen helpen. Tegenwoordig 'dumpen' ze als het ware hun kids bij onze vereniging en willen er dan zelf ook totaal geen omkijken meer naar hebben. Maar ze willen wel dat ze regelmatig een wedstrijd of optreden kunnen dansen.. Wat natuurlijk alleen kan als er ook ouders zijn die mee willen
Tsja, sorry dit is echt een punt van irritatie op het moment binnen de vereniging! Haha.
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
xxjojootjexx schreef:Op een kdv is het nog vreemder om hulp te vragen.. Daar breng je je kind niet voor de lol, maar omdat je werken moet.
Dit vind ik ook raar. Ik vind ook dat ze op kinderdagverblijven soms een beetje uit het oog verliezen dat ze gewoon betaald worden voor een dienst door ouders. Het is geen school of gezellig hobbyclubje ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Bij mij op de basisschool was er destijds 1 x per jaar een schoolreisje. Hiervoor werden bussen geregeld. Alle leerkrachten gingen dan mee en volgens mij ook wel een aantal ouders. Er werden echt geen 8 auto's per klas geregeld voor dingen..
Schoolkamp was alleen in groep 8.
Vrijdagmiddag was knutselmiddag, hiervoor werden wel een aantal ouders ingeschakeld.
Zo waren er ook voorleesmoeders en overblijfmoeders.
Mijn eigen moeder is jarenlang voorleesmoeder geweest.
Als wij zelf ooit kinderen hebben zou ik ook wel mee willen helpen. Ligt er dan natuurlijk aan hoeveel ik werk.
Ik zou niet structureel iets willen doen, zoals overblijfmoeder. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een school je kind op terecht komt en hoe alles geregeld is. Maar het lijkt me wel fijn om er een beetje bij betrokken te zijn.
Schoolkamp was alleen in groep 8.
Vrijdagmiddag was knutselmiddag, hiervoor werden wel een aantal ouders ingeschakeld.
Zo waren er ook voorleesmoeders en overblijfmoeders.
Mijn eigen moeder is jarenlang voorleesmoeder geweest.
Als wij zelf ooit kinderen hebben zou ik ook wel mee willen helpen. Ligt er dan natuurlijk aan hoeveel ik werk.
Ik zou niet structureel iets willen doen, zoals overblijfmoeder. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een school je kind op terecht komt en hoe alles geregeld is. Maar het lijkt me wel fijn om er een beetje bij betrokken te zijn.
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Paper Crown schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat Artemis overdrijft met een week van te voren. Ik kan me echt niet voorstellen dat een school zoiets 8 dagen van te voren even bedenkt en dan de kinders enthousiast maakt en dan nog even zich achter de oren krabt en denkt: 'Oh, fuk we moeten natuurlijk wel nog vervoer hebben dus laten we maar even een beroep doen op de ouders..' Ik persoonlijk geloof dat niet. Dit soort dingen worden echt eerder aangekondigd en anders zitten je kinderen daar verkeerd artemis.
Anderzijds vind ik wel dat je echt niet op alles JA leuk te zeggen als ouder: moet je horen, ik zou wel even moeten nadenken voor ik 4 kinderen waarvan 3 niet van mij zijn meeneem in de auto, of mee naar een uitje met kleuters, ik vind ook dat niet alle ouders die verantwoordelijkheid opgelegd hoeft te worden. En daarbij hoef je ook niet te komen opdraven wanneer je een vrije dag hebt en toevallig is iets gaande op de school van je oogappeltje. Wij hadden op de basisschool vrijwilligers. Die gingen mee en soms een vader van een jongen uit mijn klas maar later bleek hij een relatie te hebben met de juf en dus zijn vrouw en kinderen verliet dus die ging maar wat graag mee op schoolkamp.
Ja joh. Ik lieg gewoon. Dit was 1,5 week van tevoren, stond niet op de jaarkalender en was een impulsieve actie van school. Maar er zijn zeker maandelijks dingen waarbij hulp gevraagd wordt, schoolreisje, koninginnedag, projecten, feesten, vieringen, voorlezen is zelfs wekelijks, luizenmoeders, uitjes naar de bieb of andere extra excursies, Sinterklaas, kerst, Pasen. En dan overdrijf ik echt niet. Op een kleine school is dat best wel veel, zeker als je er twee kinderen hebt en beide klassen zo hun eigen uitjes hebben. Meestal horen we het een week of 3 van tevoren, maar ook dan ligt mijn rooster al vast.
Gast- Gast
Ah kijkPaper Crown schreef:xxjojootjexx schreef:Paper Crown schreef:Misschien heb ik 't dan inderdaad mis maar als ze dat over een paar jaar bij ons flikken dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met de juffen!
Koop dan maar een fijn mesje, want dan ga je nog heel wat appels moeten schillen;)
Gaat dat echt serieus zo aan toe?
Sorry Artemis, ik wist 't egnie! Wow, nou dan zou ik echt pissed zijn! Ik zie julian al hyperactief zijn omdat ie naar de geitjes gaat kijken maar opeens gaat 't feest niet door omdat 't zo kort van te voren is aangegeven. Mijn man en ik kunnen echt niet zo kort vam te voren ons werkroosters omgooien!
Sommige dingen weet ik van tevoren en ik heb de mazzel dat veel speciale dingen op vrijdag zijn en dat is mijn vrije dag. Maar als ik op vrijdag de nachtdienst in moet kan ik overdag echt niet helpen. Nu kreeg ik vandaag en gisteren 3 (!!!!) verzoeken voor hulp in mijn mailbox in maart en april. Ik vind het nogal wat. Die van april zijn relatief op tijd, maar die van maart rijkelijk laat.
Gast- Gast
Wij kregen gisteren een mail om volgende week donderdag mee te rijden naar een voorstelling, ook erg op tijd maar niet heus. Dat gebeurt hier ook vaker hoor.
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Juist. Op mijn werk worden er ook groepsuitjes gedaan. Dat mag je nooit alleen doen, dus moet er een collega voor terugkomen, op z'n vrije dag, boodschappen doen: gewoon zelf, gaat van je werktijd af, vergadering' ook weer terugkomen, ook op je vrije dag, ook als dat enige vrije dag van die week is, teamdag, ook terugkomen, tijd voor pauze is er niet, want je kunt de groep niet alleen laten en anders moet je een collega van een andere afdeling vragen om over te nemen, crisis, langer blijven, ookal zit je dienst er allang op, nergens is geld voor, alles moet toch geregeld worden. Ik maak weleens dagen van 12 uur omdat ik met een client weg moet, bijvoorbeeld. Dus tja.... Het is niet alleen bij het onderwijs lastig, maar die hoor je wel altijd het meest klagen.Pritt schreef:xxjojootjexx schreef:Op een kdv is het nog vreemder om hulp te vragen.. Daar breng je je kind niet voor de lol, maar omdat je werken moet.
Dat vind ik wel raar inderdaad. Wij vragen nooit hulp van ouders maar zorgen zelf voor extra personeel wat komt helpen.
En de uitjes en verpichtingen bij ons de afgelopen sinds half februari tot nu op school:
Helpen surveilleren ivm Citotoetsen, dansworkshop en daarnaartoe rijden, theatervoorstelling kijken, 2x een tien minuten gesprek op een onhandig tijdstip, schoonmaakavond, Koningsspelen organiseren en meedenken en de dag zelf helpen, sponsorloop met bijbehorend feestje waar ouders verwacht werden en mee moeten helpen.
Dat is van minder dan 2 maanden!!!!
Laatst aangepast door Artemis op wo 13 maa 2013 - 4:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Eens met artemis. Ik heb ook heel vaak geen pauze, omdat ik onverwacht een extra slikobservatie moet doen bij iemand die net binnen gekomen is.
Gast- Gast
Mamsie schreef:Zelf heb ik op de vrije school gezeten en daar is ook een continue rooster. De juffen eten met hun eigen klas in de klas en daarna gaan de kinderen naar buiten. 2 leraren hebben pleinwacht en de rest van de leraren heeft dan hun rust moment. De 2 leraren die pleinwacht hebben lopen ook gewoon om de beurt even naar binnen voor een kopje thee etc.
Komt geen ouder bij kijken.
Precies. Geen enkel probleem.
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Wij doen ook aan kerstfeest/paasfeest oid. Maar dan is het vaak een soort van markt, waar dingentjes verkocht worden (etenswaren en knutselwerkjes voor een goed doel). Is dan vanaf 16.00 uur. Aantal ouders geeft zich op om te helpen. De rest komt binnendruppelen vanaf dat tijdstip. Maar wij lopen er ook gewoon rond en letten op de kinderen. En er zijn altijd een paar ouders die toch pas om 18.00uur/18:30 uur er kunnen zijn. Geen probleem, er zijn er altijd twee die tot die tijd dienst hebben, dus die letten op die kinderen. PM'ers die vrij zijn hebben vaak hun eigen kinderen bij zich.
Vind het raar dat ze bij jou echt dicht gaan en niet op de kinderen letten. Een feest op een KDV is toch juist voor de kinderen? Dus ben je als leidster daar aanwezig voor de kinderen.
Overigens wordt er bij Artemis wel erg veel gevraagd! En surveileren bij CITO? Dat kan toch gewoon de docent doen?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Het ging om surveilleren op het plein bij de kleuters omdat de juffen bezig waren om bij de rest van de kleuters in groepjes de Cito af te nemen. En de hoeveelheid komt ook doordat ik twee kinderen in twee klassen heb. Dan heeft de een weer wat, dan de ander.
Gast- Gast
Artemis, Zo ziet het lijstje bij onze school er ook ongeveer uit. Alleen dan andere activiteiten, maar het aantal komt wel over een.
En kijkochtend van half elf tot half twaalf. Om half twaalf moet je weg zijn uit de klas, kind mag nog niet mee, want pas om twaalf uur vrij. Dus dan kun je zelf een half uur staan koukleumen buiten en wachten. Het is maar een uurtje, maar al met al kun je de hele ochtend niet aan het werk.
En kijkochtend van half elf tot half twaalf. Om half twaalf moet je weg zijn uit de klas, kind mag nog niet mee, want pas om twaalf uur vrij. Dus dan kun je zelf een half uur staan koukleumen buiten en wachten. Het is maar een uurtje, maar al met al kun je de hele ochtend niet aan het werk.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Artemis, Zo ziet het lijstje bij onze school er ook ongeveer uit. Alleen dan andere activiteiten, maar het aantal komt wel over een.
Dat is erg raar. Buiten op je kind wachten vind ik ook slecht als.school..wij nodigen ouders juist binnen uit.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Pagina 7 van 13
Permissies van dit forum: