Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

+43
Floor
Aimee
Bolleke
SarahKey
Printje
Roodkapje
PapillonRose
Parisienne
Manderijn
Slakje
studiebol
Liadan
Flower_L
Filoria
Sea of Trees
Jasmine
Mamsie
Paper Crown
xxjojootjexx
Fortissimo
Caroow
Twellie
VeryCherry
Pinkel
Lejow
Theeleut
Annemie
mickey
SDL
Steep
Blue flower
Supertalentje
Coco
Alex
Flip Fluitketel
Lilypie
Tania
kwak
silly-one
Pussycat
Thunder
Aagje!
Parel
47 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? - Pagina 3 Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Jasmine ma 11 maa 2013 - 3:49

PC: ik bedoelde ook bij wijze van hè Wink . Vind het gewoon herkenbaar van als mijn neefjes hier zijn. Ze kijken nergens naar, stampen met hun schoenen op J. d'r speelgoed, op een verjaardag vreten ze in bijna één adem de schaal met hapjes leeg en als ze hun eigen bakje chips leeg hebben, schromen ze niet om in het zelfde tempo de grote schaal ook leeg te eten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? - Pagina 3 Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Filoria ma 11 maa 2013 - 4:18

Jasmine, goed om te lezen dat er meer mama's zijn die de 'eten en drinken doe je aan tafel regel' handhaven!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Sea of Trees ma 11 maa 2013 - 4:59

Filoria schreef:Jasmine, goed om te lezen dat er meer mama's zijn die de 'eten en drinken doe je aan tafel regel' handhaven!
Nou, het lijkt mij dat ieder het op zijn/haar eigen manier doet, er is niks goeds of fouts aan.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Filoria ma 11 maa 2013 - 5:04

Het is toch altijd fijn als je bijval krijgt in jouw manier van opvoeden? Zo bedoel ik het meer, niet alsof eten tijdens het spelen per defenitie slecht is.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Flower_L ma 11 maa 2013 - 5:11

L moet over het algemeen ook aan tafel eten en drinken. S morgens aan de salontafel op zijn stoeltje, dat weet hij ook en loopt altijd met zijn bordje rechtstreeks naar het stoeltje.
Tv blijft dan ook uit.

Wat hij wel doet, en dat vind ik prima, is spelen....naar tafel lopen om paar happen te nemen van tussendoortje.....haphap.....en weer spelen.
Dit geldt dan voor tussendoortjes. Brood, fruit en avondeten aan tafel.

Drinken ook aan tafel, maar soms slurpt hij al halverwege wanneer hij van keuken naar tafel loopt. Prima...als hij knoeit ruimt hij zelf op.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 5:39

Parel schreef:Ik ben zo'n moeder die continu achter haar kind aanloopt, en waarvan mensen zeggen 'joh, laat gaan, dat mág hoor!', dus nee, ik begrijp het niet.

Eerlijk is eerlijk, die kennis zou bij mij niet meer zo gauw over de vloer komen.
Zo 1 ben ik dus ook. Ik zou me echt dood schamen als moeder zijnde en mijn kind zich zo zou gedragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 5:42

Ik vind het aso. Mijn kinderen mogen bij een ander nergens aan komen en ik let daar ook op.
Thuis accepteer ik overigens ook niet dat ze de vloer bezaaien met chips en tijdschriften en C.iske mocht thuis ook niet met zijn schoenen op J.annemans speelkleed.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 11 maa 2013 - 6:06

Ik vind het ook nogal asociaal van de moeder dat ze haar kinderen zo haar gang heeft laten gaan. Ik zou de kinderen zelf hebben aangesproken als het hier zou gebeuren.
Ik snap van de moeder ook echt niet dat ze niet heeft ingegrepen en dat ze ook niet heeft aangeboden de knuffel te vergoeden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 6:53

Parel schreef:Ik ben zo'n moeder die continu achter haar kind aanloopt, en waarvan mensen zeggen 'joh, laat gaan, dat mág hoor!', dus nee, ik begrijp het niet.

Eerlijk is eerlijk, die kennis zou bij mij niet meer zo gauw over de vloer komen.

Hier net zo! Ik ben mijn huis niet aan het opbouwen om het door andermans kinderen af te laten breken... Hier mogen ze aan bepaalde dingen niet komen en andere kinderen dus ook niet.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 11 maa 2013 - 6:56

Die twee hier zijn erg ondernemend en zitten overal aan waar ze niet aan mogen zitten. Maar ik corrigeer ze wel, dat doe ik thuis dus helemaal bij een ander!
Netjes uit een bakje chipjes eten doen ze niet/lukt ze niet maar ik ruim de rotzooi op niet de gastvrouw. Ik ben dus ook wel een moeder die overal achter aan sjouwt en doet. Als we weg gaan ruim ik altijd op, of de meiden, het maakt niet uit waar we zijn.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Slakje ma 11 maa 2013 - 7:54

Heeft zij ook niet voorgesteld om de gesneuvelde lamp terug te betalen?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Manderijn ma 11 maa 2013 - 8:53

Paper Crown schreef:Ja achteraf denk ik ook, ik had er echt wat van moeten zeggen maar helaas omdat 't een kennis is had ik zoiets van, ik ken haar niet goed genoeg om te polsen of ik haar kinderen wel of niet kan corrigeren. Die knuffel is een hele dure, een kraamkado en die plukten ze uit de box en trokken beide eraan en de knuffel scheurde en vloog die jongste door de woonkamer.. En die meiden vlogen elkaar continu in de haren, die jongste beet zo hard de oudste en moeder zei er echt niets van. Ik snap dat niet..

Joh, jij hebt mijn nichtjes over de vloer gehad! :nopompom:

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Manderijn ma 11 maa 2013 - 8:59

In de tussentijd heb ik de laatste pagina's ook even gelezen.
Ik heb ze dus ook in de familie. Komen langs, maken rotzooi, vernielen speelgoed, mengen alle kleuren klei samen tot zo'n vieze bruine kleur, en ondertussen maken de ouders ruzie over wie er deze keer wat van moet zeggen.
Hier in huis zeg ik er dus zelf wat van.
Beetje goed fatsoen bij brengen is niks mis mee denk ik, en ook al is dat fatsoen voor iedereen wellicht iets anders, slopen gaat mij echt te ver!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Parisienne ma 11 maa 2013 - 9:30

Ik loop N. ook de hele tijd achterna bij anderen, ben altijd ontzettend bang dat het fout gaat en ze iets kapot maakt. Vaak krijg ik te horen: "Ach laat maar, daar mag ze aan zitten." Dan doe ik een stapje terug, maar blijf er toch op letten. Of ik zeg dat ik liever niet heb dat ze overal aan zit, omdat ze dit bij anderen dan ook doet waar het juist niet mag. Rommel ruimen we ook altijd samen op, of althans.. ik in ieder geval. En kapotte spullen zou ik zeker willen vergoeden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  PapillonRose ma 11 maa 2013 - 10:35

Ik heb er ook eentje die er wel wat van kan, rotzooi maken. Gelukkig doet ze dat over het algemeen alleen thuis, en dan mag overigens ook niet alles. Vaak lijkt ze wel aan te voelen dat we ergens anders zijn en dat ze dan bijvoorbeeld niet zomaar uit zichzelf overal aan mag zitten.

Ik hou haar wel goed in de gaten als we ergens anders zijn. Een beetje rommel maken qua speelgoed moet kunnen denk ik, dat ruimen we zelf wel op voordat we weggaan. Maar rotzooi maken met eten/drinken, ongevraagd aan spullen in huis zitten bij een ander enzovoort dat wil ik niet hebben, dan grijp ik in als dat dreigt te gebeuren.

Uiteraard kan een ongelukje weleens gebeuren, maar dat heb je denk ik gauw genoeg door, of iets een ongelukje is of niet. Spullen vies maken of slopen vind ik niet kunnen in erg geval. Mocht het wel zo ver komen, dan zou ik het zelf schoonmaken of eventuele schade vergoeden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Roodkapje ma 11 maa 2013 - 17:54

Wij zijn best streng / consequent geloof ik. Thuis mogen ze een hoop maar ze weten ook tot hoever ze kunnen gaan. We hebben dan ook nagenoeg geen gezeur over rotzooi opruimen, drinken/ eten, tv aanzetten etc.

Ik vind het heel belangrijk dat ze kind kunnen zijn en dingen leren ontdekken maar dat met schoenen op de bank word je al kind niet veel slimmer en ook gooien met spullen (van jezelf of iemand anders) zou ik nooit goedkeuren behalve op het voetbalveld of in de tuin ofzo met de bal smile

Drinken doen ze zittend aan de salontafel of eetkamertafel. Ze lopen er niet mee rond en drinken niet op de bank. De oudste zou dat wel kunnen en als we samen zijn mag het ook wel eens maar ze vindt het net zo leuk om lekker vanaf haar tv kijk plekje naast de salontafel lekker haar drinken op te drinken.

Eten vragen ze altijd netjes. De oudste 2 mogen inmiddels wel zelf een boterham smeren als ze trek hebben en ik ben bijv. de was ophangen. Ze hoeven het dan niet te vragen. Ze moeten wel na afloop de pot chocopasta of wat dan ook netjes in de kast terugzetten en het brood goed dichtdoen zodat het niet uitdroogt en de kat er niet bij kan. Ook moeten ze eten aan de salontafel of de tafel in de keuken en daarna hun bordje op het aanrecht zetten. Dit laatste gebeurt niet altijd, ik maak daar geen drama's van, word niet boos ( dat ben ik sowieso bijna nooit op de kids) maar vermeld even zoiets als, zo hadden jullie trek? Zetten jullie je bordje nog even op het aanrecht en dat doen ze dan ook netjes. Vaak zitten ze dan met hun hoofd in een spelletje op de Ipad of in de tv.

Ze mogen als we op kraamvisite zijn bijv. nergens aanzitten van de baby en niet aan de baby. Pas als ze netjes hun handen hebben gewassen en hebben gevraagd of ze het mogen aaien mag dat van mij.

Dvdspelers, Ipads, telefoons, tv etc. mogen ze van mij aanzetten. In de ochtend mag het als ze aangekleed zijn, hun schooltasje op het aanrecht hebben gezet zodat ik het kan vullen en hun haartjes hebben gekamd. De oudste 2 kunnen dat zelf ( op de strikjes en staartjes na). Bij iemand anders mogen ze uiteraard niet aan de apparatuur zitten. M. zit wel eens op de Ipad van mijn zusje en die mag ze ook zo pakken van haar maar toch vraagt ze het altijd omdat wij willen dat je eerst vraagt voor je iets pakt.

Speelgoed opruimen is heel normaal. Heb je gespeeld ruim je het op. Heb je daar geen zin, prima, maar dan kan je volgende keer niet meer mee naar de verjaardag/ feestje/ kraamfeest want je kan de mensen die het organiseren niet met jouw rotzooi laten zitten. Ik stel meestal een vraag aan de kinderen: Zou jij het leuk vinden als iemand zo'n rotzooi van jouw spullen zou maken en jij alles alleen moet opruimen ? Dat werkt goed want dan bedenken ze dat ze dat ook niet leuk zouden vinden.

Mensen die zo met hun kinderen omgaan PC zouden bij mij echt niet meer welkom zijn. Ik heb een nichtje en neefje die ouders zijn ook lang leven de lol etc. Die rennen over mijn bank, klimmen in de box , slopen barbiehoofden eraf etc. Heel jammer dat het familie is, maar ik wil ze of alleen met goed weer op bezoek, kunnen ze lekker buitenspelen of liever helemaal niet. Dat heb ik ook gezegd en een oom van mij weert ze al helemaal op de verjaardag van hem en zijn vrouw. Ik vind het sneu voor de kids eigenlijk, want zij worden niet geremd in wat ze doen maar worden er dan wel voor gestraft doordat ze niet meer gezellig taartjes bij hun nichtjes/neefje kunnen eten. Die ouders zouden echt strenger/ consequenter moeten zijn.

Ik zou als mijn kinderen zoiets zouden doen iig aanbieden de schade te vergoeden. Absurd dat jij met de kapotte dingen achterblijft. En wen er maar aan ? Aparte beredenering vind ik. Je bent er zelf bij als je je kids opvoedt.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 21:10

Sea of Trees schreef:
Filoria schreef:Jasmine, goed om te lezen dat er meer mama's zijn die de 'eten en drinken doe je aan tafel regel' handhaven!
Nou, het lijkt mij dat ieder het op zijn/haar eigen manier doet, er is niks goeds of fouts aan.
Eh jawel, want bij ouders die alles maar schattig en goed vinden heb ik mijn hele huis weer vies na een bezoekje. Ik baal daar dan zo van, zitten mijn kinderen netjes aan tafel, laat een schoonzuster haar peuter lekker zelf een gebakje eten, op de bank, met zijn handen, en daarna rondlopen met vieze handjes, en vind ik dus overal stukken gebak terug en kan ik de bank schoonmaken. Want 'hij wil nooit geholpen worden met eten'. Tja. Ik doe dat toch anders en ik vind haar manier ook echt niet normaal, bij een ander thuis.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje ma 11 maa 2013 - 21:22

Artemis schreef:
Sea of Trees schreef:
Eh jawel, want bij ouders die alles maar schattig en goed vinden heb ik mijn hele huis weer vies na een bezoekje. Ik baal daar dan zo van, zitten mijn kinderen netjes aan tafel, laat een schoonzuster haar peuter lekker zelf een gebakje eten, op de bank, met zijn handen, en daarna rondlopen met vieze handjes, en vind ik dus overal stukken gebak terug en kan ik de bank schoonmaken. Want 'hij wil nooit geholpen worden met eten'. Tja. Ik doe dat toch anders en ik vind haar manier ook echt niet normaal, bij een ander thuis.

Ik neem aan dat je daar wel wat van kan zeggen tegen je schoonzus ? Ik zou het niet accepteren en desnoods zelf dat kind zelf aanspreken ( komt vaak beter aan bij het kind, ook al is het niet je taak, maar wel jouw spullen).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast ma 11 maa 2013 - 21:31

Klopt hoor, ik zeg er wel wat van, maar op bijv een drukke verjaardag zie je sommige dingen pas later omdat je zelf druk bent.

Ik baal gewoon in het algemeen omdat ik echt een makkelijke ouder ben, maar qua overlast voor anderen ben ik wel streng. Ze mogen dus niet overal aanzitten, rennen of lawaai maken bij anderen thuis en in bijv een restaurant zitten ze al van kleins af aan gewoon aan tafel. En dat werkt prima, maar we waren ook altijd de enigen met kinderen. Nu heeft de rest van de familie zich ook voortgeplant, en die blijken stuk voor stuk daar totaal geen waarde aan te hechten, dus de kinderen eten en drinken overal, mogen rondrennen in een restaurant, mogen een ontzettende teringzooi maken van andermans huis als het op speelgoed aankomt. En dan kan ik wel bezig blijven, maar dan is het die twee van mezelf, die ik gewoon corrigeer, en dan nog een neefje en nichtje of 6 die ik echt niet allemaal kan bijhouden in mijn eentje, als niemand er wat van zegt.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 11 maa 2013 - 21:39

Ik ben daar ook vrij streng in. Ik zorg dat ik altijd zelf dingetjes meeneem voor hem, wanneer we naar vrienden gaan met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd gaan niet maar anders wel. Hij mag van ons ook absoluut niet zomaar ergens aanzitten en hij weet sowieso dat wanneer hij iets wil eten/drinken hij dat netjes moet vragen.

Ik vind het ook niet meer dan logisch om mee op te ruimen. R moet thuis ook altijd alles netjes mee opruimen dus hij is dat gewend.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SarahKey ma 11 maa 2013 - 21:50

Hier eet S ook alleen aan tafel. Drinken ook. Als we in het weekend visite hebben dan wil ik nog wel eens zijn fruit en drinken aan de kleine tafel geven maar absoluut niet dat hij er mee mag lopen of ergens in zijn speelgoed mag drinken en eten. Als we op visite zijn zit hij bij mij op schoot te eten of ook aan de kleine tafel.
Pc: ik vind het schandalig hoe die moeder zich heeft gedragen bij jou. Ze had tenminste gemeend sorry kunnen zeggen maar ze had ook kunnen voorstellen om de kapotte dingen te vergoeden. Ze had haar kinderen veel eerder kunnen terug fluiten. Zo zullen haar kinderen een volgende keer ook weer gedragen want ze denken kennelijk dat dit normaal gedrag is. Ik zou haar contacten en over de kosten beginnen. Weet je meteen of ze een volgende keer weer zal komen of niet.
Andermans kinderen aanspreken doe ik gerust hier. Dit is mijn huis en mijn regels. Alles wat mijn kind hier niet mag mag een ander kind ook niet. En als de ouders er niets van zeggen dan doe ik het. Wat ze bij hun thuis doen moeten ze zelf weten, maar andermans kinderen zijn niet de baas in mijn huis.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 0:31

Ik denk dat ik er achteraf nog een opmerking over gemaakt zou hebben in de trant van of die kennis wil vergoeden wat er stuk is gegaan. Ik kan er zelf heel slecht tegen als kinderen alles mogen bij anderen in huis. C. heeft een vriendje, die kwam de eerste keer binnen, trok de koelkast open, vroeg erna waar de koekjes lagen en ging toen ik vertelde dat ik die zelf wel zou pakken vervolgens alle kasten open trekken, daarna zette hij de spelcomputer aan, trok het kastje met de spellen open, trok alle spellen eruit en C. stond heel verbouwereerd te kijken. Ik heb dat kind duidelijk gemaakt dat dat bij ons niet de gang van zaken is, en toen ik die moeder inlichtte vertelde het aan de moeder en die vertelde heel trots dat B. inderdaad al heel zelfstandig is.. Nou ik wist helaas op dat moment niet wat ik moest antwoorden, maar dat vriendje komt hier niet meer spelen in ieder geval.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 12 maa 2013 - 2:36

Mijn bovenbuurjongentje is ook altijd erg 'zelfstandig'. Hij komt weleens op de deur kloppen om iets te vragen (een ui voor zijn moeder bijvoorbeeld). Als ik terugkom van hetgeen ik ging pakken staat hij al in N.'s speelhoek en bij haar keuken om te kijken welke AH mini's ze dubbel heeft en welke hij dus mee kan nemen. Ook checkt hij altijd welk nieuw speelgoed ze heeft en vertelt dat hij daar binnenkort even mee komt spelen Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sea of Trees di 12 maa 2013 - 3:41

Artemis, ik ben het met je eens betreft de overlast, maar ik reageerde puur op het feit of je je kind thuis met een koekje in de hand of aan tafel laat eten. Ik persoonlijk vind het geen ramp om een kind een koekje te geven terwijl hij niet aan tafel zit, maar dit is mijn mening.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Aimee di 12 maa 2013 - 3:48

Ik voel me wel altijd erg bezwaard als Luuk er ergens een puinhoop van maakt (wel met zijn zelfmeegebrachte speelgoed, maar hij spreid het gewoon graag uit door de hele kamer). Ik zeg dan al vaak sorry voor de troep, en dat ik het straks zelf op zal ruimen. Verder gaan wij niet echt op visite met hem bij mensen waar hij iets stuk kan maken (bij opa's en oma's is alles Luukproof), dat ik dan niet constant op hete kolen zit vind ik zelf prettiger. Mensen waarvan ik weet dat hun huis niet echt geschikt is voor mijn kind, vraag ik vaak om bij mij te komen en dan leg ik ook uit waarom.

Wat ik wel heel lastig vind was laatst bij mijn oma. Luuk verstopt zich erg graag, en mijn oma heeft witte vitrage hangen. Ik had zijn handjes wel helemaal schoon gemaakt (hij had daarvoor chipjes gegeten), maar toch vind ik het met die witte gordijnen wel een beetje tricky. Mijn oma zegt dan wel dat het niet uitmaakt, maar ja...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: