Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

+43
Floor
Aimee
Bolleke
SarahKey
Printje
Roodkapje
PapillonRose
Parisienne
Manderijn
Slakje
studiebol
Liadan
Flower_L
Filoria
Sea of Trees
Jasmine
Mamsie
Paper Crown
xxjojootjexx
Fortissimo
Caroow
Twellie
VeryCherry
Pinkel
Lejow
Theeleut
Annemie
mickey
SDL
Steep
Blue flower
Supertalentje
Coco
Alex
Flip Fluitketel
Lilypie
Tania
kwak
silly-one
Pussycat
Thunder
Aagje!
Parel
47 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Paper Crown zo 10 maa 2013 - 22:22

Afgelopen donderdag was een kennis hier bij mij met haar 2 dochters van 5 en 3.
Echt lieve leuke meisjes maar heel ondeugend. Nu verwacht ik helemaal niet van kinderen die op visite zijn dat ze netjes op de bank zitten maar deze meiden hebben letterlijk mijn huis op zijn kop gezet! Ze kwamen al binnen met schoentjes aan,en renden regelrecht op Julian's speelkleed af en gingen hierop met hun vieze schoenen staan. Ok mijn fout, had ik moeten opbergen, ik gaf ze beide een bakje chips, OVERAl lag platgelopen chips, ze kregen een spongebob chocokoek en dat smolt natuurlijk een beetje in die handjes en helaas vonden ze de shutters super interessant dus chocovingers op de shutters, ze hebben mijn magazinemandje overhoop gehaald, dit lag zo ongeveer op de hele vloer verspreid, waar ze fristi en taxi hadden gemorst, mijn keukenlades hebben ze leeggehaald, julian's knuffel gesloopt, en tot slot hebben ze nog een lamp gesloopt.. En mijn kennis zei hier gewoon helemaal niets van! Liet de kids hun gang gaan en toen ze na uren weggingen en de oudste nog even haar laarsjes leegde midden in de woonkamer, zei ze enkel: 'sorry voor de ravage maar wen maar vast' dus liet ze mij achter met alle zooi en de kapotte dingen.

Hoe zijn jullie nou hierin? Ik heb ze een paar keer gecorrigeerd maar ze gingen alleen een beetje lachen. Ik weet nu vrij zeker dat als we op visite zijn politieagent moet spelen en op zijn minst achteraf even de zooi die hij heeft gemaakt opruimen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Parel zo 10 maa 2013 - 22:26

Ik ben zo'n moeder die continu achter haar kind aanloopt, en waarvan mensen zeggen 'joh, laat gaan, dat mág hoor!', dus nee, ik begrijp het niet.

Eerlijk is eerlijk, die kennis zou bij mij niet meer zo gauw over de vloer komen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Aagje! zo 10 maa 2013 - 22:26

Sorry maar ik vind dat best wel asociaal! Mijn dochter mag zich echt niet zo gedragen hoor als we bij anderen zijn.

Als er kinderen bij ons zijn die zo doen dan corrigeer ik ze gewoon, het zijn wel niet mijn kinderen maar wel mijn huis en mijn spullen.

Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Thunder zo 10 maa 2013 - 22:29

Ze mogen best spelen, maar ze mogen niet aan dingen zitten die ze thuis ook niet mogen. Dat weten ze en doen ze het toch dan krijgen ze een waarschuwing. Opruimen als je weggaat vind ik niet meer als normaal.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Pussycat zo 10 maa 2013 - 22:31

Zo lekker dan!
Nee dit is niet normaal in mijn ogen.
En ik hoop toch in die van vele niet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  silly-one zo 10 maa 2013 - 22:31

Als ik mijn zussen op bezoek heb, dan zeggen we allemaal iets van het gedrag. Ik over mijn regels in mijn huis en hun ook als het nodig is.

Laatst was ik op bezoek en had ik de oudste op schoot en die pakte zo mijn borsten vast. Daar heb ik ook wat van gezegd en ik kreeg eigenlijk van niemand te horen dat het fout was. Hij moet maar leren dat het niet kan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Lilypie zo 10 maa 2013 - 22:32

Wow, ten eerste liet ik het niet zo ver komen...
En dat 1 van die dingen gebeurd oke, maar al die dingen tijdens 1 bezoekje .....dat vindt ik niet normaal.
Daar zeg je als moeder toch wat van.
En dan zo weggaan vind ik ronduit asociaal, met zon domme opmerking.
Kinderen maken rotzooi oke, maar niet zo Laughing .
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Tania zo 10 maa 2013 - 22:33

Dat vind ik echt aso. Als wij op visite gaan neem ik speelgoed mee waar J. zich mee vermaakt of kleurpotloden en een zeiltje/placemat om eventueel eronder te leggen zodat hij de tafel bij de visite niet vies maakt. Chips eet hij zittend op de bank of staand bij de tafel op daar mag hij niet mee rond lopen, net als met drinken en met koekjes.
Schoenen laat ik hem altijd uittrekken omdat hij nog wel is op de bank klimt en dan met z'n voeten op de bank komt en ik kan me voorstellen dat mensen dat vervelend vinden met schoenen aan.

Als we weggaan ruim ik alles waar hij mee gespeeld heeft samen met hem op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Steep zo 10 maa 2013 - 22:35

Dat er rommel komt ala, maar wat jij omschrijft vind ik niet normaal. Ik zou het sowieso opruimen (samen met R). Iets slopen qua speelgoed kan ook nog gebeuren maar dan heb ik niet goed opgelet en daar zou ik dan mijn excuses voor aanbieden en het willen vergoeden. Maar nee ik vind het allemaal niet normaal en R zou dan wel op z'n flikker krijgen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  kwak zo 10 maa 2013 - 22:39

Tania schreef:Dat vind ik echt aso. Als wij op visite gaan neem ik speelgoed mee waar J. zich mee vermaakt of kleurpotloden en een zeiltje/placemat om eventueel eronder te leggen zodat hij de tafel bij de visite niet vies maakt. Chips eet hij zittend op de bank of staand bij de tafel op daar mag hij niet mee rond lopen, net als met drinken en met koekjes.
Schoenen laat ik hem altijd uittrekken omdat hij nog wel is op de bank klimt en dan met z'n voeten op de bank komt en ik kan me voorstellen dat mensen dat vervelend vinden met schoenen aan.

Als we weggaan ruim ik alles waar hij mee gespeeld heeft samen met hem op.
Hier net zo. Ik neem alleen geen speelgoed mee als ik weet dat de visite zelf speelgoed heeft.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Sea of Trees zo 10 maa 2013 - 22:44

Wat doen jullie als je kindje bij een ander weigert het speelgoed op te ruimen?
Dat heb ik dus een keer meegemaakt, mijn zoon weigerde pertinent om op te ruimen toen we weg gingen. Toen heb ik het zelf maar opgeruimd laughcry
Maar ik stond wel een beetje voor aap dus.

Ik vind het niet meer dan normaal dat rotzooi wordt opgeruimd en dat kinderen geen ravage achter laten.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Paper Crown zo 10 maa 2013 - 22:45

Ja Tania, dat viel mij op, ze had helemaal niets meegenomen voor de meiden om mee te spelen. Ik ken haar niet goed genoeg om haar kinderen te corrigeren maar ik voelde me wel behoorlijk respectloos behandeld!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Tania zo 10 maa 2013 - 22:45

Dan zou ik het ook zelf opruimen. Ik zou er ook geen heel drama van maken bij iemand anders thuis.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Steep zo 10 maa 2013 - 22:55

Ik zou dan zelf het voortouw nemen in het opruimen tot nu toe gaat R dan altijd meehelpen. Als hij echt niet wil opruimen en een drama maakt mag hij lekker drama maken, al ruimt hij maar 1 blokje op, opruimen zal hij haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  mickey zo 10 maa 2013 - 22:59

Wij hebben ook eens visite gehad van een stel met een kind. Nou ben ik het sowieso niet helemaal eens met hun opvoedwijze, maar op het moment dat dat kind iets doet bij mij in huis, corrigeer ik dat kind dus, zodra de ouders het niet doen. Het kind begon speelgoed van onze hond in de kast te leggen, zodat de hond zou springen om het te pakken. Aangezien er ook stenen beeldjes en foto's in die kast staan, heb ik toen aangegeven dat hij niets in die kast mocht leggen. Daarna wilde het kind een dvd kijken, nou... das prima. We vonden het alleen beide geen strak plan dat het kind (toen 3,5 jaar) zelf onze dvd speler zou bedienen.. Thuis mag dat wel blijkbaar.
Als mijn zus hier is met haar kids, corrigeer ik ze ook, als ze iets doen wat ik niet wil. Andersom doet mn zus dat ook bij mijn zoon als ik bij haar ben. Al waarschuw ik wel vaker dan mijn zus, maar das meer omdat mijn vriend en ik "strenger" zijn dat mijn zus en haar vriend.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Flower_L zo 10 maa 2013 - 23:06

Tania schreef:Dan zou ik het ook zelf opruimen. Ik zou er ook geen heel drama van maken bij iemand anders thuis.

ik ook niet. help hem ook geregeld met opruimen.
ik houd l ook altijd goed in de gaten. voor ik het weet zit hij ergens in de kast of weet ik het.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Tania zo 10 maa 2013 - 23:11

mickey schreef:Wij hebben ook eens visite gehad van een stel met een kind. Nou ben ik het sowieso niet helemaal eens met hun opvoedwijze, maar op het moment dat dat kind iets doet bij mij in huis, corrigeer ik dat kind dus, zodra de ouders het niet doen. Het kind begon speelgoed van onze hond in de kast te leggen, zodat de hond zou springen om het te pakken. Aangezien er ook stenen beeldjes en foto's in die kast staan, heb ik toen aangegeven dat hij niets in die kast mocht leggen. Daarna wilde het kind een dvd kijken, nou... das prima. We vonden het alleen beide geen strak plan dat het kind (toen 3,5 jaar) zelf onze dvd speler zou bedienen.. Thuis mag dat wel blijkbaar.
Als mijn zus hier is met haar kids, corrigeer ik ze ook, als ze iets doen wat ik niet wil. Andersom doet mn zus dat ook bij mijn zoon als ik bij haar ben. Al waarschuw ik wel vaker dan mijn zus, maar das meer omdat mijn vriend en ik "strenger" zijn dat mijn zus en haar vriend.

Is daar iets mis mee? Dat je het bij jou thuis niet wilt kan ik me voorstellen maar dat hij dat thuis mag is toch niet zo raar?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Flower_L zo 10 maa 2013 - 23:14

l mag hier ook de radio bedienen. is hier geregeld disco met hem in huis smile
hij speelt met onze telefoons, de ipad, weet hoe de tv aan en uit moet, etc.
maar bij een ander moet hij daar uiteraard wel afblijven.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Tania zo 10 maa 2013 - 23:16

J. zet altijd zelf een dvd aan. En als 1 van de oma's oppast legt hij ze uit hoe ze de cd aan moeten zetten laughcry Bij een ander mag hij er ook niet aankomen inderdaad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Filoria zo 10 maa 2013 - 23:17

Tomas mag alleen eten en drinken als hij op een stoel bij een tafel zit. Ook op visite. Ik vraag me soms af of ik de enige ben met die regel, want ik zie kindjes van anderen ook altijd met koekjes in de hand door de kamer lopen. Ik snap dat niet, het geeft troep én eten doe je met aandacht, niet tijdens het spelen. Vind ik. En dingen kapot maken kan gebeuren, maar 'wen er maar aan' vind ik geen gepaste reactie van de moeder. Ze had op zn minst kunnen vragen of je nog hulp kon gebruiken met opruimen en met die kapotte spullen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Lilypie zo 10 maa 2013 - 23:18

Tania schreef:J. zet altijd zelf een dvd aan. En als 1 van de oma's oppast legt hij ze uit hoe ze de cd aan moeten zetten laughcry Bij een ander mag hij er ook niet aankomen inderdaad.

lol!
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Flip Fluitketel zo 10 maa 2013 - 23:18

Zoals het in de OP staat zou ik het ook niet echt leuk vinden als mijn dochter dat bij een ander doet. Ik zou er dan ook wel iets van zeggen tegen haar en ook tegen degene waar we zijn me verontschuldigen. J. kan thuis ook tv en dvd speler aan-en uit zetten, weet hoe de afstandsbedieningen werkene.d.. Bij iemand anders mag ze dit natuurlijk niet doen en doet ze gelukkig ook niet, maar hier thuis vind ik het niet z'on probleem
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Coco zo 10 maa 2013 - 23:19

Thuis mogen ze heel veel. Maar ze weten ook dat ze zich bij anderen gewoon moeten gedragen. Bij een anderen (behalve mijn ouders) mogen ze niet aan de tv/dvdplayer zitten, niet op tafel dansen of staan, niet op de tafel kleuren, niet zelf drinken uit de koelkast pakken etc etc. En het is mij eigenlijk nog nooit gebeurd dat ze dat wel deden, maar als ze dat zouden doen, dan zou ik ze zeker corrigeren. Ik maak er ook nooit zo'n probleem van als ze niet willen opruimen, dan doe ik het wel. Tenzij ze het opzettelijk hebben rond gegooit om het gooien ipv spelen. Ik heb helemaal geen zin om een strijd aan te gaan mbt opruimen, zoveel moeite kost het mij niet om het op te ruimen, daar ben ik sneller klaar mee dan een strijdt. Ik zou hun rommeltje niet laten liggen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Alex zo 10 maa 2013 - 23:22

Wow, PC, dat je zelf niet hebt ingegrepen! A zou het echt niet moeten proberen zich zo te gedragen bij een ander (of thuis, of waar dan ook). Ik vind het nogal asociaal dat die kennis haar kinderen niet een beetje in toom hield, ik zou me kapotschamen. Overigens heb ik een kind van een kennis van mij wel eens z'n handen schoongemaakt en hem de afstandsbediening heb afgepakt en bij de tv weggehaald omdat zijn moeder dat niet deed en ik het niet waardeer als iemand met de ab het beeldscherm probeert in te slaan. Die kennis komt ook niet meer trouwens, die van jou zou er bij mij ook niet meer inkomen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Filoria zo 10 maa 2013 - 23:23

Coco, je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je goed investeert in 'leren opruimen' gaat dat je heel veel werk schelen! Ik spreek uit ervaring smile En op school gaat de juf echt niet alle troep opruimen die de kinderen maken, dus ze moeten het ooit leren.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin? Empty Re: Peuter/kleuter mama's hoe zijn jullie hierin?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum