Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaar jij iedere maand voor je kind?

+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 4 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 4:44

Ja wij sparen de kinderbijslag voor hem bij de ASN bank

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 4 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  -Ieniemienie- wo 12 dec 2012 - 6:40

Ja wij sparen voor elk kind, elke maand een vast bedrag.
We doen dit op hun eigen rabobankrekening.
Ook storten we hier zn verjaardagsgeld, en evt geld van opa's en oma's op.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne wo 12 dec 2012 - 7:41

Printje schreef:

Wij kunnen nooit zijn volledige studie betalen later, maar hij krijgt er niets van om te moeten lenen. Wij hebben beiden ook geleend voor de studies en betalen gewoon iedere maand terug aan de ib groep.

Ik heb ook geleend om te kunnen studeren en vind dat dochter over 18 jaar echt wel haar eigen steentje kan bijdragen door lenen/werken etc., maar zij zal niet meer onder hetzelfde studiefinancieringsstelsel studeren als ik dat heb gedaan. Ik zou het echt zonde vinden als zij eindigt met een schuld van 50.000-60.000 euro, omdat er geen studiebeurs meer bestaat, maar een sociaal leenstelsel. En daar wil ik mij nu alvast op voorbereiden door te sparen voor later, zodat ze misschien nog wel een deel moet lenen, maar niet alles. En mocht er over 18 jaar een prachtig studiefinancieringsstelsel zijn, dan is er voor het gespaarde geld ongetwijfeld een andere leuke bestemming.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 7:44

Sanne schreef:
Printje schreef:

Wij kunnen nooit zijn volledige studie betalen later, maar hij krijgt er niets van om te moeten lenen. Wij hebben beiden ook geleend voor de studies en betalen gewoon iedere maand terug aan de ib groep.

Ik heb ook geleend om te kunnen studeren en vind dat dochter over 18 jaar echt wel haar eigen steentje kan bijdragen door lenen/werken etc., maar zij zal niet meer onder hetzelfde studiefinancieringsstelsel studeren als ik dat heb gedaan. Ik zou het echt zonde vinden als zij eindigt met een schuld van 50.000-60.000 euro, omdat er geen studiebeurs meer bestaat, maar een sociaal leenstelsel. En daar wil ik mij nu alvast op voorbereiden door te sparen voor later, zodat ze misschien nog wel een deel moet lenen, maar niet alles. En mocht er over 18 jaar een prachtig studiefinancieringsstelsel zijn, dan is er voor het gespaarde geld ongetwijfeld een andere leuke bestemming.

Ow maar daar heb je gelijk in, bedoelde meer van hij zal wel ook zelf iets moeten bijdragen en een weekendbaantje nemen oid. Wie weet wat er tegen die tijd allemaal veranderd is maar zo wordt studeren onhaalbaar voor de meeste mensen denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Parel wo 12 dec 2012 - 7:46

Wij sparen 20 euro per maand op een Regenboogrekening bij de Rabobank.
Zelf heeft ze nog een eigen rekening, ook bij de Rabobank, waar haar verjaardagsgeld, fooitjes e.d. op gaan. Als ze 12 is krijgt ze hier een pinpas van.

Wij kunnen niet meer dan 20 euro pm missen voor haar, met het oog op een evt. volgend kindje die we hetzelfde willen kunnen bieden. En eerlijk is eerlijk, ik vind het genoeg. Ze krijgt er niks van om te werken voor haar geld via een bijbaantje later.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Sanne wo 12 dec 2012 - 7:47

Daar ben ik het ook mee eens, Printje. Mijn dochter moet straks zelf ook bijdragen aan haar studie, ik ga echt niet alles betalen. Ik moet er zelf ook hard voor werken. En ik hoop maar dat studeren later niet compleet onmogelijk wordt voor veel mensen, dat lijkt me echt heel naar.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee wo 12 dec 2012 - 7:50

Wij sparen ook niet om voor Luuk later zijn rijbewijs te betalen, of zijn eerste inboedel. Ik heb dit zelf ook gewoon moeten betalen en er dus voor moeten werken, en dat vind ik ook helemaal niet verkeerd. Hij zal door ons ook zeker gestimuleerd worden om als hij 15/16 is een bijbaantje te gaan zoeken, want wij gaan avondjes stappen en een scooter gewoon niet betalen.

School hoop ik wel voor hem te kunnen betalen, alleen al omdat ik denk dat het behoorlijk demotiverend kan werken voor pubers om te weten dat ze zullen eindigen met een schuld.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 7:50

Sanne schreef:Daar ben ik het ook mee eens, Printje. Mijn dochter moet straks zelf ook bijdragen aan haar studie, ik ga echt niet alles betalen. Ik moet er zelf ook hard voor werken. En ik hoop maar dat studeren later niet compleet onmogelijk wordt voor veel mensen, dat lijkt me echt heel naar.

Bovendien hoop ik dat hij daardoor ook gemotiveerder zal zijn omdat het niet alleen ' makkelijk' geld is van pap en mam.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 8:53

wij sparen om ze iets mee te kunnen geven, ik hoop dat ik daarnaast hun studies en rijbewijs kan betalen. Ik zou heel graag bij willen dragen aan hun toekomst. Ik ben zelf ook heel erg dankbaar dat mijn ouders mijn studie betaald hebben en zou dit ook graag voor onze dochters willen doen. Alles wat we nu voor ze sparen zal extra voor ze zijn.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 12 dec 2012 - 8:56

Parel schreef:Wij sparen 20 euro per maand op een Regenboogrekening bij de Rabobank.
Zelf heeft ze nog een eigen rekening, ook bij de Rabobank, waar haar verjaardagsgeld, fooitjes e.d. op gaan. Als ze 12 is krijgt ze hier een pinpas van.

Wij kunnen niet meer dan 20 euro pm missen voor haar, met het oog op een evt. volgend kindje die we hetzelfde willen kunnen bieden. En eerlijk is eerlijk, ik vind het genoeg. Ze krijgt er niks van om te werken voor haar geld via een bijbaantje later.

Dat vind ik ook, alleen gaat het bij ons om een tientje. Dit sparen we tot haar 18e verjaardag.
Misschien is een eigen rekening ook nog wel een goed idee, zoals jij zegt Parel. Is het zo normaal dat kindjes al geld krijgen bij hun verjaardag?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  _Jet wo 12 dec 2012 - 9:14

Laced schreef:Wij hebben een regenboogrekening bij de Rabobank voor L. S, elke maand storten wij er 25 euro op.

+1
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Floor wo 12 dec 2012 - 9:15

Lejow, Onze zoon krijgt nooit geld, niet met verjaardagen ofzo. Bij zijn doop heeft hij van de overgrootoma's geld gekregen omdat ze niet wisten wat ze moesten geven 'in deze tijd' met een doop. Dat hebben we in overleg op zijn rekening gestort.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parel wo 12 dec 2012 - 9:23

Lejow schreef:
Parel schreef:Wij sparen 20 euro per maand op een Regenboogrekening bij de Rabobank.

Dat vind ik ook, alleen gaat het bij ons om een tientje. Dit sparen we tot haar 18e verjaardag.
Misschien is een eigen rekening ook nog wel een goed idee, zoals jij zegt Parel. Is het zo normaal dat kindjes al geld krijgen bij hun verjaardag?

Voor deze verjaardag heeft ze geen geld gekregen, maar als ze wat ouder wordt en voor iets wil sparen (en dus geld vraagt voor haar verjaardag) kan dat bijv. op die rekening. Onze rekening houden we evt. echt voor studie, rijbewijs of een fooitje als ze uit huis gaat.

Krijgt ze eens een fooitje van iemand (bijv. met oud & nieuw) dan kijken we wat ze nodig heeft en vaak splitten we dan het geld. Doen we de helft in een spaarpot voor als ze bijv. nieuwe schoenen ofzo nodig heeft en de andere helft mag ze storten op haar rekening voor later.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Lejow wo 12 dec 2012 - 9:24

Oh zo ja!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 9:25

Ik denk niet dat studeren dan onmogelijk wordt, maar dat het gewoon normaler en meer geaccepteerd wordt om een studieschuld te hebben, net als dat het nu algemeen geaccepteerd wordt dat je een hypotheek hebt, wat in feite ook gewoon een hoge schuld is. De aflossing van je studieschuld is dan gewoon een maandelijkse last die vrijwel iedereen heeft.

Natuurlijk hoop ik ook dat het anders gaat en dat er gewoon nog een vorm van studiefinanciering zal zijn, maar ik geloof er niet in dat om die reden niemand meer gaat studeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 9:26

Het geld uit R's spaarpot zetten we trouwens ook allemaal op zijn rekening. Ik leeg mijn portemonnee nog wel eens en al die kleine zooi gaat in zijn spaarpot en eens in de zoveel tijd storten we dat (je kunt hier alleen geen muntgeld meer storten echt idioot)

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  tweeling do 13 dec 2012 - 2:08

Wij sparen elke maand 50 euro, geld wat ze bij de geboorte heeft gekregen hebben we ook op de rekening gestort.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 2:16

20 euro per kind per maand.

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 2:03

Wij gaan 2 rekeningen openen.
1 spaarrekening voor onze zoon waar we maandelijks 50 euro op storten. Dit willen we aan hem geven als hij ooit op zichzelf gaat, zodat hij een mooi startkapitaal heeft.
1 rekening waar hij nooit aan zal kunnen, waar we maandelijks de kinderbijslag (+/- 90 euro) op storten. Dit willen we gaan gebruiken voor later: zijn studies, zijn rijbewijs, etc.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Muppetje vr 14 dec 2012 - 2:13

Wij sparen 50 pm. Twijfel nog om ook de kinderbijslag te sparen

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Fiebje vr 14 dec 2012 - 2:23

Elodie schreef:
Pussycat schreef:Wij sparen (voor alle kinderen die ooit mogen komen) alles op 1 spaarrekening die op onze naam staat.
We willen niet dat onze kinderen dat geld later gewoon krijgen.
Dus ze hoeven hier ook niet van af te weten of wat er op staat. Wel zullen we vertellen dat wij sowieso hun studie betalen. En hoe we het gaan doen met rijbewijs/trouwen/eigen huis etc... zien we tegen die tijd wel.
Zo wil ik het ook gaan doen.

Zo doen wij het ook. Kinderbijslag wordt daar op gestort.

Zoon heeft een eigen spaarrekening en daar wordt verjaardagsgeld op gestort. En wanneer hij geld van grootouders krijgt.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  liesje vr 14 dec 2012 - 2:33

wij sparen per maand 50 euro voor beide kids en ze hebben allebei een eigen spaarrekening. dit is later voor studie. rijbewijs e.d kijken we tegen die tijd wel.
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 7:40

Als ik al deze bedragen lees voel ik me echt een gier met ons tientje.. Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mida4you vr 14 dec 2012 - 7:45

Wij sparen ook maar minimaal hoor Lejow. Dat komt omdat we momenteel niet meer kunnen missen. Maar ons financiële plaatje gaat straks wel vooruit.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Lejow vr 14 dec 2012 - 7:49

Mida4you schreef:Wij sparen ook maar minimaal hoor Lejow. Dat komt omdat we momenteel niet meer kunnen missen. Maar ons financiële plaatje gaat straks wel vooruit.

Nou ja, we kunnen op zich wel meer missen.
Maar stel dat er in de toekomst nog een tweede komt, wil ik graag hetzelfde bedrag kunnen sparen.
En dan vind ik 2 x 50 euro bijv gewoon best veel...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: