Spaar jij iedere maand voor je kind?
+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers
Pagina 2 van 9
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?
Coccinelle schreef:Sam schreef:Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.
Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.
Je zal 20.000 bedoelen denk ik..
Nee, dat is voor meerderjarig iemand, 21000 euro of meer.
Voor een minderjarig kind moet de wettelijke vertegenwoordiger boven 2000 euro belasting betalen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Sam schreef:Coccinelle schreef:Sam schreef:Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.
Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.
Voor een minderjarig kind moet de wettelijke vertegenwoordiger boven 2000 euro belasting betalen.
O, toch maar even uitzoeken dan. En anders doen we t op onze eigen spaarrekening.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Sam schreef:Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.
Huh? Nee 20k!
Nee echt niet, 2k.
Maar als het je niet uitmaakt is het niet erg ik denk ik zeg het even.
Vermogensrendementsheffing is trouwens 1,2% (oftewel 30% van 4%).
Sam- Kletskop
Sam schreef:Coccinelle schreef:Sam schreef:Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.
O, echt? Wat stom zeg, ik wist het ook helemaal niet.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik spaar dan voor de kinderen op mijn internetspaarrekening en betaal daarover ook belasting, maar het levert dan alsnog meer op dan dat je betaald hoor. Vind dat dus ook echt geen reden om niet boven een X bedrag uit te komen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Klopt dat wel? Zover ik weer is het geld op de raborek. van onze zoon ons vermogen gezien hij nog geen 18 is.
Hebben we destijds nagevraagd bij rabo ivm aangifte. Dus dan valt het onder die 20nogwat k.
Hebben we destijds nagevraagd bij rabo ivm aangifte. Dus dan valt het onder die 20nogwat k.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
'Hij' heeft het nog even uitgezocht.
De grens van 2000 euro is inmiddels vervallen.
Als je zorgt dat je eigen spaargeld en dat van je kind niet boven de 20000 uitkomt, kun je het nog wel zonder heffing doen.
Kom je daarboven, dan is het belast.
De grens van 2000 euro is inmiddels vervallen.
Als je zorgt dat je eigen spaargeld en dat van je kind niet boven de 20000 uitkomt, kun je het nog wel zonder heffing doen.
Kom je daarboven, dan is het belast.
Sam- Kletskop
Coco schreef:Ik spaar dan voor de kinderen op mijn internetspaarrekening en betaal daarover ook belasting, maar het levert dan alsnog meer op dan dat je betaald hoor. Vind dat dus ook echt geen reden om niet boven een X bedrag uit te komen.
Voor jou niet, maar voor sommige mensen wel.
Sam- Kletskop
Flower_L schreef:Klopt dat wel? Zover ik weer is het geld op de raborek. van onze zoon ons vermogen gezien hij nog geen 18 is.
Inmiddels is het dus wel zo. Mits het dus niet meer is dan 20000.
Eerst was die grens, met rekening voor kind erbij, 22000.
Sam- Kletskop
Zolang de rente hoger is...maar ik heb afgelopen jaar tig meldingen gehad over rentedalingen...
deposito loont ook nauwelijks...paar jaar geleden had je nog 5% voor 1 jaar...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Flower_L schreef:Zolang de rente hoger is...maar ik heb afgelopen jaar tig meldingen gehad over rentedalingen...
We kregen onlangs wat extra geld en ik zat me een beetje te verdiepen in spaardeposito, maar dat is inderdaad dramatisch. Het was niet de moeite waard. Ik heb het maar op onze gewone spaarrekening gezet, dan kan ik er ook gewoon bij.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
mvk89 schreef:Wij sparen gewoon bij de Ing, een Groei groter rekening. 15 euro in de maand als vast bedrag.
Hier ook zo, alleen dan bij de rabobank. En opa en oma storten dat bedrag ook per maand.
Linda schreef:We hebben een groeirekening van de ING waar we 25 euro per maand (of eigenlijk 75 per kwartaal, gelijk als de kinderbijslag komt) op sparen. En als we wat extra's krijgen of hebben dan zetten we dat er ook op.
Same Here :-)
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een spaarrekening bij de Rabobank voor onze zoon. Hij krijgt maandelijks 20 euro van ons en 50 euro van mijn schoonouders. Van mijn ouders krijgt hij 3 keer per jaar een mooi bedrag want mijn moeder spaart via een gewone spaarpot voor hem
Binnenkort willen we nog een rekening voor hem openen. Die hij nu heeft staat voor 15 jaar vast en daar kunnen we geen geld vanaf halen. En we willen er dus een bij waar we dat wel kunnen. Straks voor zijn verjaardagscentjes die hij krijgt van de visite enzo.
Binnenkort willen we nog een rekening voor hem openen. Die hij nu heeft staat voor 15 jaar vast en daar kunnen we geen geld vanaf halen. En we willen er dus een bij waar we dat wel kunnen. Straks voor zijn verjaardagscentjes die hij krijgt van de visite enzo.
Gast- Gast
Voor alle kinderen 20 euro per maand op een Raboregenboogrekening.
Mademoiselle_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12
Wij sparen de kinderbijslag. 50 euro gaat dan op hun eigen spaarrekening en de rest op een spaarrekening op onze naam waar we voor hun op sparen. Geld dat ze voor hun verjaardag krijgen storten we ook op hun eigen rekening en mijn ouders storten daar ook wel eens wat op.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij hebben nu 1 rekening voor de kinderen samen (mijn oude rekening gebruiken we ervoor) en dit bedrag zullen we tzt verdelen.
Vanaf de eerste keer tot nu wordt de kinderbijslag op deze rekening gestort. Verder hebben we gemiddeld 50 euro per kind per maand gestort op deze rekening. En ze hebben van mijn ouders bij de geboorte een mooi bedrag gekregen.
We zijn op door op deze manier te sparen al ruim over de 10.000 euro heen (hehe even trots want vind het wel een stoer bedrag) en gaan zo lekker door en hoop dat ze over een jaar of 10/15 een mooi bedrag bij elkaar hebben zodat we ze kunnen ondersteunen in de studie,woning,auto ect.
Vanaf de eerste keer tot nu wordt de kinderbijslag op deze rekening gestort. Verder hebben we gemiddeld 50 euro per kind per maand gestort op deze rekening. En ze hebben van mijn ouders bij de geboorte een mooi bedrag gekregen.
We zijn op door op deze manier te sparen al ruim over de 10.000 euro heen (hehe even trots want vind het wel een stoer bedrag) en gaan zo lekker door en hoop dat ze over een jaar of 10/15 een mooi bedrag bij elkaar hebben zodat we ze kunnen ondersteunen in de studie,woning,auto ect.
Gast- Gast
Wij sparen zelf 15 euro per maand voor Luuk op een ING spaarrekening. (Overgroot)opa's&oma's hebben met de geboorte bedragen op zijn rekening gestort en willen dit ook met verjaardagen doen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wij willen straks wel gaan sparen maar moeten nog even kijken hoe en hoeveel. Dat geld willen we dan sparen voor de studie.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wij hebben een regenboogrekening bij de Rabobank voor L., elke maand storten wij er 25 euro op.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Yep, raboregenboogrekening, beide een vast bedrag per maand, automatisch afgeschreven.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ja, een regenboogrekening en sparen elke maand E40 en de kinderbijslag gaan we ook sparen vanaf januari 2013.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Wij hebben een rabodoelspaarrekening voor hem. Het geld staat vast tot hij 17 is. We sparen 25 euro per maand.
edit: als het vrij komt beslissen wij wat er gebeurt. Langer vastzetten of dat het dan al ergens nodig voor is.
edit: als het vrij komt beslissen wij wat er gebeurt. Langer vastzetten of dat het dan al ergens nodig voor is.
Laatst aangepast door Floor op di 11 dec 2012 - 9:03; in totaal 1 keer bewerkt
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
H. heeft een regenboogrekening op haar eigen naam. Hierop storten we € 15 per maand. Als ze 12 jaar is, kan ze hier zelfstandig bij, dus dit is een soort zakgeldrekening. We hebben op onze eigen namen nog een Doelsparen-rekening geopend bij de Rabobank. Daarop storten we per maand € 50. Af en toe storten we er nog een extraatje op. Ik heb bijvoorbeeld nog een nevenfunctie en komend jaar heb ik daar redelijke verdiensten uit. Dan kan het best zijn dat we in december nog € 2000 extra die kant op boeken. Die bankrekening is bedoeld voor studie, rijbewijs, eerste woning etc. Mochten we over 18 jaar in staat zijn om haar studie te betalen zonder dat gespaarde bedrag, dan krijgt ze alvast een startkapitaal voor haar woning ofzo, of we schenken haar jaarlijks het belastingvrije bedrag.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» (spaar)rekening voor je kind
» Hoeveel spaar jij per maand?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Wat voor prakje maak jij voor je kind?
» tips voor 7 maand schema
» Hoeveel spaar jij per maand?
» Hoeveel geld hebben jullie iedere maand over?
» Wat voor prakje maak jij voor je kind?
» tips voor 7 maand schema
Pagina 2 van 9
Permissies van dit forum: