Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaar jij iedere maand voor je kind?

+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 3 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Pussycat di 11 dec 2012 - 9:01

Wij sparen (voor alle kinderen die ooit mogen komen) alles op 1 spaarrekening die op onze naam staat.
We willen niet dat onze kinderen dat geld later gewoon krijgen.
Dus ze hoeven hier ook niet van af te weten of wat er op staat. Wel zullen we vertellen dat wij sowieso hun studie betalen. En hoe we het gaan doen met rijbewijs/trouwen/eigen huis etc... zien we tegen die tijd wel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 3 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Thunder di 11 dec 2012 - 9:13

Nee. Ze hebben beide een regenboogrekening van de Rabobank. Wij zetten alleen hun verjaardagsgeld erop en sparen niet maandelijks een bepaald bedrag op die rekening. We sparen zelf wel elke maand een flink bedrag en daar maken de kinderen ook gebruik van.

Laatst aangepast door Rataplan op di 11 dec 2012 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterrin_ di 11 dec 2012 - 9:26

Elke maand 10 euro per kind, en dan gewoon via de Rabo, internetsparen. Dus geen speciale kinderrekening. Hierdoor kregen we net iets meer rente. En we kregen alsnog de tas van Ikke met van alles erin. Voordeel is ook dat ik via internetbankieren het overzicht heb en makkelijk iets kan veranderen of overboeken. Als ze 18 zijn is de rekening van de kinderen zelf.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Printje di 11 dec 2012 - 9:30

Wij sparen 20 euro en gaan dat voor baby 2 dadelijk ook doen. Met de eindejaarsuitkering en ons vakantiegeld storten we ook wat extra's. De opa;s en oma's storten ook regelmatig wat op zijn rekening.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Sophiee di 11 dec 2012 - 9:47

Yep. We hebben een internetspaarrekening voor haar waar we maandelijks 50 euro en de kinderbijslag op storten. Dit voor een rijbewijs/studie. Daarnaast heeft ze zelf een regenboogrekening waar de opa's en oma's af en toe wat op storten, ook extraatjes en cadeaugeld gaan daarop. Zodra ze enig besef van geld heeft, mag ze het geld hebben/doorsparen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 10:25

Pussycat schreef:Wij sparen (voor alle kinderen die ooit mogen komen) alles op 1 spaarrekening die op onze naam staat.
We willen niet dat onze kinderen dat geld later gewoon krijgen.
Dus ze hoeven hier ook niet van af te weten of wat er op staat. Wel zullen we vertellen dat wij sowieso hun studie betalen. En hoe we het gaan doen met rijbewijs/trouwen/eigen huis etc... zien we tegen die tijd wel.
Zo wil ik het ook gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 11 dec 2012 - 10:48

Ja, voor beiden sparen we ieders een tientje per maand. Ze krijgen dus sowieso twintig euro per maand en ook wel eens een extraatje van ons of andere familieleden. Ze hebben trouwens nu beiden al meer geld dan ik op mijn achttiende op mijn spaarrekening heb staan.

Ik heb het toen gebruikt om een vliegticket te kopen. Ze mogen het hier later ook besteden aan wat ze maar willen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Printje di 11 dec 2012 - 10:51

R mag deels zelf mee bepalen wat hij ermee doet, maar echte onzindingen niet.

Daarnaast zal hij tzt ook mee moeten betalen met zijn rijbewijs/ of eventuele opleiding. Ik ben bang dat het tegen die tijd zo duur zal zijn dat kunnen we niet betalen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 11 dec 2012 - 12:07

Wij sparen ook, bij de ABN hebben wij een rekening voor N. geopend, maandelijks word hier 75 euro op gestort en wat extraatjes die ze van opa's en oma's en andere familie qua geld krijgt.

Geld word gespaard voor een eventuele studie of grote dingen zoals een eerste woning ed.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Travelgurly di 11 dec 2012 - 22:26

bedankt allemaal. Ik denk dat ik bij de rabobank eens een gesprek ga aanvragen. Dit omdat doelsparen een gunstige rentepercentage heeft dan een regenboogrekening te openen.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Star007 di 11 dec 2012 - 22:47

Wij hebben een spaarrekening bij de rabo voor haar geopend. Hier storten we ieder kwartaal ( als de kinderbijslag binnenkomt) 45 /50 euro op. Dus gemiddeld 15 euro per maand.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Travelgurly di 11 dec 2012 - 22:58

Star007 schreef:Wij hebben een spaarrekening bij de rabo voor haar geopend. Hier storten we ieder kwartaal ( als de kinderbijslag binnenkomt) 45 /50 euro op. Dus gemiddeld 15 euro per maand.

Zie dat je net getrouwd bent! wat leuk en gefeliciteerd nog!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Star007 di 11 dec 2012 - 23:04

Travelgurly schreef:
Star007 schreef:Wij hebben een spaarrekening bij de rabo voor haar geopend. Hier storten we ieder kwartaal ( als de kinderbijslag binnenkomt) 45 /50 euro op. Dus gemiddeld 15 euro per maand.

Zie dat je net getrouwd bent! wat leuk en gefeliciteerd nog!

Thanks Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  chipa di 11 dec 2012 - 23:07

Wij hebben voor f een zilvervlootrekening geopend. Wij sparen voor hem het maximale wat op ze rekening mag en dat is 600 euro per jaar.Daarnaast ook nog een gewone jeugdspaarrekening voor het deel dat boven de 600 euro per jaar zou uitkomen.
Wat we hierop sparen is echt voor f. Hiervan hoeft hij geen studie te betalen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  PapillonRose wo 12 dec 2012 - 1:25

Ik heb een groeirekening bij de ING. Daar spaar ik elke maand 25 euro op. Verder maak ik vaak een groot deel van de kinderbijslag naar die rekening over als ik op dat moment geen grote uitgaven hoef te doen voor haar. Ook dingen zoals verjaardagsgeld en extraatjes gaan naar deze rekening.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Petteflet wo 12 dec 2012 - 1:28

Wij hebben voor allebei een Pardoes spaarrekening en sparen per maand €35,00 per kind. Daarnaast krijgen ze beide per maand €12,50 van schoonouders op de rekening.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 1:34

Paper Crown schreef:
Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.

Huh? Nee 20k! Dan pas, maar wij betalen dat sowieso. Doet me niet zoveel, wil als kind straks bepaalde dingen kan doen (studeren, reizen, zijn eerste huis inrichten, brommer kopen) zonder dat we dan een bulk geld kwijt zijn. Niet dat je van €40,000 over 18 jaar nog zoveel kan kan hoor.. Maar in ieder geval wordt 't wel makkelijker.

Hoe kom je daarbij? Vind het een hoop geld, lijkt mij toch wel dat je daar veel van kunt doen, ook over 18 jaar?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 1:43

Carrie schreef:
Paper Crown schreef:
Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.

Huh? Nee 20k! Dan pas, maar wij betalen dat sowieso. Doet me niet zoveel, wil als kind straks bepaalde dingen kan doen (studeren, reizen, zijn eerste huis inrichten, brommer kopen) zonder dat we dan een bulk geld kwijt zijn. Niet dat je van €40,000 over 18 jaar nog zoveel kan kan hoor.. Maar in ieder geval wordt 't wel makkelijker.

Hoe kom je daarbij? Vind het een hoop geld, lijkt mij toch wel dat je daar veel van kunt doen, ook over 18 jaar?

Ja, lijkt me ook, je kunt er misschien geen hele studie plus bijkomende kosten van betalen of een huis voor kopen of zo, maar het is wel een heel lekker bedrag om even te krijgen als je 18 wordt.

Wij sparen op dit moment trouwens niet, mijn ouders sparen wel voor de kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Paper Crown wo 12 dec 2012 - 1:44

Carrie schreef:
Paper Crown schreef:
Sam schreef:

Ik bedoel ál die dingen die ik genoemd heb.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 1:49

Maar ja, die dingen doet je kind ook niet allemaal in één keer. Ik denk dat jullie dat telkens wel kunnen betalen. Misschien wil hij trouwens wel niet eens een brommer bijvoorbeeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown wo 12 dec 2012 - 1:55

Susan schreef:Maar ja, die dingen doet je kind ook niet allemaal in één keer. Ik denk dat jullie dat telkens wel kunnen betalen. Misschien wil hij trouwens wel niet eens een brommer bijvoorbeeld.

Je weet nooit wat er gebeurd en of 't financieel voor de wind gaat als hij straks groter is maar we zijn echt niet van plan hem te verwennen, zodra hij dingen doorkrijgt dan want hij is nu al een best verwende baby. Maar stél hij wordt piloot dan mogen we nog wel een €40.000 klaar hebben liggen.. Maar volgens mij kost een beetje studie wel al €30.000 en 't zou fijn zijn als hij dat niet van de staat hoeft te krijgen én terugbetalen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 1:57

Dat is waar, maar ja, je kunt ook niet op álles voorbereid zijn. Misschien heeft je kind wel een enorm talent voor een heel dure sport, maar niet iedere ouder kan daar dan een potje voor klaar hebben. Ik vraag me überhaupt af of daar eigenlijk subsidies of zoiets voor zijn, als kinderen echt ergens een heel groot talent voor hebben en de ouders zijn niet rijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown wo 12 dec 2012 - 2:11

Klopt hoor. Je kan ook niet overal op voorbereid zijn. Maar kijk, 18 jaar geleden was ik 10 jaar, toen was 1000,- gulden veel.. Tegenwoordig kan niet hetzelfde doen van €450,- dus ik bedoel te zeggen dat met de tijd alles duurder zal worden en dan is het spaarpotje wat wij voor hem hebben niet zoveel waard als dat het nu klinkt.

Ik weet ook niet of er een potje is waar ouders die minder rijk zijn gebruik van kunnen maken als hun kindje een enorm talent heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat kind dan gewoon pech heeft terwijl andersom met een flinke som geld je kind mooie kansen geven ookal is hij/zij niet een talent.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 4:01

Paper Crown schreef:Klopt hoor. Je kan ook niet overal op voorbereid zijn. Maar kijk, 18 jaar geleden was ik 10 jaar, toen was 1000,- gulden veel.. Tegenwoordig kan niet hetzelfde doen van €450,- dus ik bedoel te zeggen dat met de tijd alles duurder zal worden en dan is het spaarpotje wat wij voor hem hebben niet zoveel waard als dat het nu klinkt.

Ik weet ook niet of er een potje is waar ouders die minder rijk zijn gebruik van kunnen maken als hun kindje een enorm talent heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat kind dan gewoon pech heeft terwijl andersom met een flinke som geld je kind mooie kansen geven ookal is hij/zij niet een talent.

Ah bedoel je het op die manier, ja dat snap ik. Je kunt inderdaad van 40k niet in een keer alles doen wat jij opnoemde. Maar nog vind ik dat een fantastisch bedrag hoor, ik denk dat wij hooguit 25 euro per maand per kind zullen gaan sparen smile

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 4:43

En misschien wil je kind niet eens gaan studeren haha PC dat kan natuurlijk ook nog.

Wij kunnen nooit zijn volledige studie betalen later, maar hij krijgt er niets van om te moeten lenen. Wij hebben beiden ook geleend voor de studies en betalen gewoon iedere maand terug aan de ib groep.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: