Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor prakje maak jij voor je kind?

+3
meisje
loesje
Steep
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Steep di 28 feb 2012 - 22:50

Maken jullie zelf groente en fruithapjes en wat doen jullie daarin?

De fruithapjes maak ik zelf. De ene week appel,peer en banaan en ik varieer met de andere soorten fruit. En ik merk ook dat het aanzienlijk scheelt qua kosten. Maar met groente loop ik vast. Dan zie ik de potjes olvarit en daar zit kip, vlees, vis in. Wat mag vanaf wanneer? En wat maken jullie? En qua kosten, is het dan nog goedkoper of is olvarit of huismerk supermarkt even duur dan?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  loesje di 28 feb 2012 - 22:57

ik heb dit lijstje ongeveer aangehouden http://www.babyallergie.nl/introductie%20schema.htm
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  meisje di 28 feb 2012 - 23:33

Steep, je zou eens kunnen kijken in de Opperdepop.
Daar staan allemaal gerechten in die je kunt maken en die zijn ook op leeftijd ingedeeld.

Of op www.keukenkikker.nl
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Steep wo 29 feb 2012 - 0:00

Thnx! Daar ga ik eens even in neuzen dan.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Liadan wo 29 feb 2012 - 0:03

Wij houden dit lijstje aan:
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html#meer
Verder kan ik je niet helpen want wij geven alles vers en in stukken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Teddyaapje wo 29 feb 2012 - 0:06

Liadan schreef:Wij houden dit lijstje aan:
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html#meer
Verder kan ik je niet helpen want wij geven alles vers en in stukken.

+1
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:52

Lastig is het he, tenminste dat vind ik Wat voor prakje maak jij voor je kind? 394967

Ik ben ook maar steeds aan het bedenken wat ik hem kan en mag geven. Ga ook maar eens even rondneuzen op internet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Theeleut wo 29 feb 2012 - 1:49

Hiet wordt gewoon met de pot meegegeten. Ik kook zoutloos en als er ergens een sausje overheen gaat haal ik eerst een portie weg voor ik het verder ga bereiden met saus/zout. Al moet ik zeggen dat hij ook wel eens iets op heeft wat met een sausje was bereid.

Als wij iets eten wat hij niet mag, bijv. patat/chinees/pizza dan krijgt hij of een potje of een prakje uit de vriezer of ik mik even wat in een pannetje zoals pasta/rijst/aardappel met een paar verschillende groente soorten een stukje wit vis/1 visstick/plakje ham.

Fruit maak ik ook altijd vers en soms als ik geen zin heb het zelf te maken of bij zwemles zit krijgt hij een potje fruit. HIj krijg meestal 2 stuks fruit, want 1 is te weinig. Vaak gebruik ik twee verschillende soorten fruit, als ik iets maak met peer dan doe ik er een schep rijstebloem bij zodat het wat dikker wordt. Qua fruit geef ik hem appel, peer, banaan, mango, aardbei, manderijn.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 1:54

Wat S. altijd heel lekker vond/vind is een geprakte banaan met een verkruimelde liga en sinaasappelsap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:07

Razz_ schreef:Wat S. altijd heel lekker vond/vind is een geprakte banaan met een verkruimelde liga en sinaasappelsap



Moet die sinaasappelsap dan vers zijn of mag dat uit een pak komen?

Ik geef hier ook banaan met liga maar dan zonder sinaasappelsap. Hier valt dat ook goed in de smaak

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Printje wo 29 feb 2012 - 2:08

Ik heb altijd alles zelf gemaakt. Ik bedacht zelf iets en gebruikte daarnaast keukenkikker.nl en het boek Opperdepop heel veel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:14

mama2be schreef:
Razz_ schreef:Wat S. altijd heel lekker vond/vind is een geprakte banaan met een verkruimelde liga en sinaasappelsap



Moet die sinaasappelsap dan vers zijn of mag dat uit een pak komen?

Ik geef hier ook banaan met liga maar dan zonder sinaasappelsap. Hier valt dat ook goed in de smaak

Vers geperst. Ik maak dit ook altijd als hij ziek is. Er zitten veel vitamine in en het vult best goed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 2:23

Razz_ schreef:
mama2be schreef:
Razz_ schreef:Wat S. altijd heel lekker vond/vind is een geprakte banaan met een verkruimelde liga en sinaasappelsap



Moet die sinaasappelsap dan vers zijn of mag dat uit een pak komen?

Ik geef hier ook banaan met liga maar dan zonder sinaasappelsap. Hier valt dat ook goed in de smaak

Vers geperst. Ik maak dit ook altijd als hij ziek is. Er zitten veel vitamine in en het vult best goed



Dat dacht ik al vers geperst. Moet ik ook maar eens zorgen dat ik zelf sinaasappels kan persen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor prakje maak jij voor je kind? Empty Re: Wat voor prakje maak jij voor je kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum