Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaar jij iedere maand voor je kind?

+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 6 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Highway wo 23 jan 2013 - 9:35

We gaan steeds de helft van de kinderbijslag sparen, ik ben me nu nog aan het oriënteren maar waarschijnlijk via zilvervloot sparen

edit: n.a.v dit topic nog even doorgezocht en waarschijnlijk via doelsparen rabo. Dan wordt het een gezamelijke rekening voor alle kidjes (mochten er meer komen) en niet per kind op naam. Zodat wij er over beschikken en aan hen kunnen geven indien nodig.

Laatst aangepast door Highway op do 24 jan 2013 - 0:12; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 6 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 9:42

Coco schreef:Min. een groot bedrag pm en de kinderbijslag. Voornamelijk voor hun studietijd zodat ze niet hoeven te lenen en niet hoeven te werken naast hun studie om te kunnen leven. Ze zullen het bedrag niet in 1 keer krijgen maar een maandelijks bedrag dat voldoende is om van te leven qua levensbehoefte zoals kleding, voeding en onderdak. Geld voor uitgaan moeten ze wel zelf zien te regelen, indien dat mogelijk is. We willen ze ook graag geld geven voor een half jaar de wereld rond of een half jaar buitenland, maar eerst maar eens zien wat de waarde van ons geld nu, dan heeft.
Wauw! als je een groot bedrag pm spaart x 18 jr hebben ze dan dus een heel groot bedrag!
Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al wel :P
Hier moeten wij nog altijd een x een bedrag afspreken, denk dat het 25 pm wordt...

Laatst aangepast door Viva op wo 23 jan 2013 - 10:05; in totaal 1 keer bewerkt
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 9:54

Viva schreef:
Coco schreef:. Voornamelijk voor hun studietijd zodat ze niet hoeven te lenen en niet hoeven te werken naast hun studie om te kunnen leven. Ze zullen het bedrag niet in 1 keer krijgen maar een maandelijks bedrag dat voldoende is om van te leven qua levensbehoefte zoals kleding, voeding en onderdak. Geld voor uitgaan moeten ze wel zelf zien te regelen, indien dat mogelijk is. We willen ze ook graag geld geven voor een half jaar de wereld rond of een half jaar buitenland, maar eerst maar eens zien wat de waarde van ons geld nu, dan heeft.
Wauw! als jexxxpm spaart x 18 jr hebben ze dan dus xxxxxx
Maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al wel Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 6 253468018
Hier moeten wij nog altijd een x een bedrag afspreken, denk dat het 25 pm wordt...

Nou, dat zat ik ook net te rekenen. Ik wou wel dat ik het gewoon voor 1 maandje voor mezelf had, wat ik zo over de balk mocht smijten.
Maar wat ik me dan afvraag he? Wat denk je dan dat je kind allemaal gaat (be)studeren? Want dat een opleiding geld kost is duidelijk, maar toch niet zoveel?

Ah, ik lees nu dat het ook om te leven is tijdens die studie dan.

Laatst aangepast door Manderijn op wo 23 jan 2013 - 10:24; in totaal 3 keer bewerkt

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Luce wo 23 jan 2013 - 9:56

Kom ik aan met mijn 20 euro per maand per kind. Haha.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 9:59

Very Happy, zoiets, of 25,-, gaan wij ook sparen waarschijnlijk
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Coco wo 23 jan 2013 - 10:03

Zouden jullie het uit de qoute willen halen? Wil het nog kunnen verwijderen.
Maar als ik bekijk dat ik zelf al rond de 60.000 aan studieschuld heb nu (studie niet op tijd af dus alles terug betalen) dan denk ik dat het geld tegen die tijd ook zo op is aangezien de waarde nog wel flink zal veranderen. Maar het is idd ook voor het levensonderhoud en niet alleen de studiekosten zelf (als ze uberhaupt gaan studeren) aangezien alles nu over is gegaan in leningen ipv giften.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 10:07

Gedaan. Overigens hoef je je ook niet een soort van te verantwoorden hoor. Super als je zoveel kan sparen voor je kind(eren). Zit er bij ons niet in, ook niet voor onszelf.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:10

Gedaan! Eens met Viva verder. Alleen maar fijn toch dat je dat kan doen voor je kinderen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle wo 23 jan 2013 - 10:11

Automatisch 20,- per maand. Als we wat extra's hebben doen we wat meer. Hopen dat het langzaam aan meer gaat worden wat we maandelijks doen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Dora wo 23 jan 2013 - 10:13

Op het moment (helaas) niks, we hebben zelf op het moment al moeite om het rond te kunnen breien, maar hopelijk kunnen we binnenkort/over een tijdje, ongeveer 50 euro per kind sparen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 10:14

Manderijn schreef:Gedaan! Eens met Viva verder. Alleen maar fijn toch dat je dat kan doen voor je kinderen.
Moet je ook mijn quote in jouw bericht aanpassen anders staat het er nog Laughing
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:17

Dankje! Niet gezien.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 10:23

Het is nog altijd uit te rekenen wat er stond, ghehe
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Manderijn wo 23 jan 2013 - 10:25

Viva schreef:Het is nog altijd uit te rekenen wat er stond, ghehe

Dankjewel smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva wo 23 jan 2013 - 10:25

Graag gedaan, kan niet kleiner Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  PapillonRose wo 23 jan 2013 - 10:34

Vast 25 euro per maand. Daarnaast als ik wat extra kan missen boek ik ook regelmatig wat over. En als er geen grote uitgaven zijn dan spaar ik een deel van de kinderbijslag.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Star007 wo 23 jan 2013 - 10:46

Het is de bedoeling dat we per kwartaal minimaal 50 euro sparen. Soms lukt dat wel en soms niet. Dan doen we het kwartaal daarna weer wat meer.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Twellie wo 23 jan 2013 - 10:55

Twintig euro per maand per kind. Dat is geld dat ze mogen uitgeven aan wat ze zelf willen als ze achttien zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Lonely Goatherd wo 23 jan 2013 - 20:59

We sparen nu 50 euro per maand. Voorlopig is dat voor 1 kind. Als er een tweede bijkomt gaan we kijken hoe we er financieel voor staan en komt daar waarschijnlijk nog eens 50 euro per maand bij. We sparen dus voor alle toekomstige kinderen op 1 rekening en als we het voor de oudste nodig hebben gaan we kijken hoe we het opgebouwde geld eerlijk kunnen verdelen. De rekening staat trouwens op onze naam en we hopen er in ieder geval deels hun studie mee te kunnen bekostigen.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Sterrin_ wo 23 jan 2013 - 21:10

Luce schreef:Kom ik aan met mijn 20 euro per maand per kind. Haha.

En ik met 10 euro.

Hier hebben we wel bij de oudste bewust voor gekozen met het oog op evt meerdere kinderen. En ja, inmiddels zijn het er 4, dus ben blij dat het geen 50 euro was, konden we echt niet 4x missen nu.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Luce wo 23 jan 2013 - 21:37

Ach ja, weet je.. Alle kleine beetjes helpen toch? Mijn ouders hadden toen ik 18 was €1000 voor me gespaard. Daar was ik echt blij mee. Daar kon ik van op kamers (uitzet)
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Rush wo 23 jan 2013 - 21:50

Ik kreeg op m`n 18de een spaarrekening van oma met €500 erop. Daar heb ik m`n eerste autootje van gekocht. Verder is er nooit voor mij gespaard.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 21:52

Voor mij is nooit gespaard. Heb alles zelf betaald.

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje wo 23 jan 2013 - 23:18

Voor mij is ook niet gespaard, daarom wil ik hem juist wel wat meegeven. De kb wordt ieder kwartaal op zn rekening gestort.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast wo 23 jan 2013 - 23:37

Er is pas geleden al een topic geweest over sparen. Ik ga de topics samenvoegen.

https://yescafe.actieforum.com/t37285-sparen-jullie-voor-je-kinderen?highlight=sparen

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: