Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(spaar)rekening voor je kind

+7
shadow
joyce0606
Bruintje Beer
Limburg85
blondje1313
Printje
studiebol
11 plaatsers

Ga naar beneden

(spaar)rekening voor je kind Empty (spaar)rekening voor je kind

Bericht  studiebol di 10 jan 2012 - 1:05

Hebben jullie een spaar rekening voor je kind? Waarom wel of niet?

Bij welke bank heb je die? Waarom heb je voor die bank gekozen?

Waar heb je opgelet voordat je de rekening afsloot? Op rentes? Op andere dingen?

Is het een rekening waar ze tot hun 18e niet bij kunnen? Of heb je ergens anders voor gekozen?

Ik wil een spaarrekening openen voor de meiden maar weet niet zo goed waar ik op moet lette. Moet ik gewoon naar de bank gaan waar wij zelf ook de rekeningen hebben of moet ik verder kijken bij andere banken daarom vraag ik even hoe jullie het geregeld hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(spaar)rekening voor je kind Empty Re: (spaar)rekening voor je kind

Bericht  Printje di 10 jan 2012 - 1:08

Ja ik wil graag voor hem sparen voor later, naar verwachting zullen we nooit helemaal zijn studie kunnen betalen en zo leggen we iedere maand iets voor hem opzij. Hij mag daarna deels zelf bepalen wat hij ermee doet, maar geen onzin dingen. Het is bedoeld voor studie, rijbewijs, eigen huis weet ik wat.

Bij zijn bij de ING bank, daar waren de voorwaardes en de rentes het meest aantrekkelijk. hij krijgt een x aantal keer extra rente op zijn rekening bijgeschreven.

Waar heb je opgelet voordat je de rekening afsloot? Op rentes? Op andere dingen?
We hebben gekeken naar de voorwaarden idd, kun je eventueel tussentijds opnemen, op welke leeftijd kun je het vrijgeven(wij willen dat pas met 18 jaar doen), wat zijn de rentepercentages etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  blondje1313 di 10 jan 2012 - 1:16

Wij wilden graag voor Lotte sparen en ook het geld wat ze van opa en oma krijgt ergens veilig kunnen bewaren.
We maken elke maand een vast bedrag over.
We hebben een spaarrekening voor kinderen gekozen bij de Rabobank omdat we daar zelf ook onze rekeningen hebben. We hebben niet rondgekeken of er ergens hogere rentes te vinden zijn omdat het nu in elk geval nog niet om een hoog bedrag gaat op de rekening, dan maakt die ene euro niet zo veel uit.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Limburg85 di 10 jan 2012 - 1:20

Ja wij hebben voor beide een spaarrekening (en alle opa's en oma's ook).

Sns bank

Eigenlijk niet echt specifiek opgelet

Is het een rekening waar ze tot hun 18e niet bij kunnen? Of heb je ergens anders voor gekozen?
Bij ons kunnen ze tot hun 18e er niet aan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  blondje1313 di 10 jan 2012 - 1:22

Bij ons kunnen ze volgens mij vanaf 12 wel bij de rekening, maar dan kunnen we er altijd nog voor kiezen om het over te maken naar een andere rekening of vast te zetten.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Bruintje Beer di 10 jan 2012 - 1:24

Ja voor beide hebben we een rekening.

Ze hebben een Ikke rekening bij de Rabobank. Omdat we daar zelf ook bij zitten.

Nee hebben we niet opgelet.

Ze kunnen er wel bij volgens mij maar het is niet de bedoeling
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 1:41

Wij hebben voor alle kinderen een internetspaarrekening bij de Rabobank, daar krijg je iets meer rente op dan een normale spaarrekening.

We sparen elke maand een klein bedrag. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen! We hebben er bewust voor gekozen om het bij de 1e laag te houden, zodat mochten we meer kinderen krijgen, we ze allemaal dat bedrag per maand kunnen geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 1:42

Wij hebben voor L. 2 rekeningen bij de Rabobank lopen.
Allereerst een Ikke (topkid) rekening, daar mag ze spaarcentjes opzetten, geld wat ze krijgt van opa & oma etc. Deze rekening is dan voor haar, voor als ze straks eens iets groots zoals een laptop ofzo zelf van haar spaarrekening wil kopen. Op haar 12de krijgt ze een bankpasje, en als ze gaat studeren wordt dat haar studentenrekening, dit blijft dus altijd haar betaalrekening.

Ook hebben wij een regenboogrekening bij de Rabobank afgesloten, hier kan zij uberhaupt niet aankomen, dit is een spaarrekening voor haar van ons waar wij elke maand 20 euro op storten. Dit is sparen voor ons, zodat wij haar studie, rijbewijs etc. kunnen betalen.

Wij zitten overigens zelf bij de Rabobank, dus heb helemaal niet naar rentes enzo gekeken.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 10 jan 2012 - 2:27

ik gebruik mijn eigen spaarrekening als rekening voor K. ik heb er nu 1000 euro op gestort en elke maand 100 euro. ik wil graag op elk moment bij dit geld kunnen. het is voor K voor later, maar stel dat wij in de problemen komen, wil ik niet dat ik mijn huis moet verkopen terwijl we een vette spaarrekening hebben, dat is dan jammer voor K maar een dak boven zijn hoofd is toch ook belangrijk.

ik heb altijd een slecht voorbeeld vanuit huis meegekregen wat betreft omgang met geld, dus naar mijn idee kan ik wel goed omgaan met geld. ik ben absoluut geen krent, maar houd alles wel in de gaten. dit geeft mij rust.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 3:04

We hebben een spaarrekening bij de Rabobank, puur omdat wij daar beiden ook bankieren. Da's handig met internetbankieren: we hebben de rekeningen van de kinderen beiden dan ook gelijk in beeld. Volgens mij kan ze er vanaf haar achttiende bij: ik denk dat we de helft van het bedrag gaan besteden aan studie of rijbewijs en de andere helft mag ze mee doen wat ze maar wil.

@Joyce0606: Bij het soort rekening dat wij hebben, kun je ook altijd geld weer terugboeken naar je eigen rekening, mocht er financiele nood aan de man zijn.

Gast
Gast

Bericht  shadow di 10 jan 2012 - 4:55

joyce0606 schreef:ik gebruik mijn eigen spaarrekening als rekening voor K. ik heb er nu 1000 euro op gestort en elke maand 100 euro. ik wil graag op elk moment bij dit geld kunnen. het is voor K voor later, maar stel dat wij in de problemen komen, wil ik niet dat ik mijn huis moet verkopen terwijl we een vette spaarrekening hebben, dat is dan jammer voor K maar een dak boven zijn hoofd is toch ook belangrijk.

ik heb altijd een slecht voorbeeld vanuit huis meegekregen wat betreft omgang met geld, dus naar mijn idee kan ik wel goed omgaan met geld. ik ben absoluut geen krent, maar houd alles wel in de gaten. dit geeft mij rust.

Dit hebben wij ook. Mede omdat we ook niet wisten of we voor een 2e kind net zoveel per maand kunnen bijleggen als we nu doen.We gaan dezelfde rekening dan ook gebruiken voor het 2e kind. Het is als eerste bedoeld voo uitgaves voor de kinderen, maar mocht het niet anders zijn....dan is het jammer maar dan zullen we deze gebruiken voor uit nood te komen.

Verder wil ik er wel nog een openen voor geld op te storten wat de kinderen gekregen hebben. VOor verjaardagen en bijv hun spaarcentjes uit de spaarpot.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Aggi di 10 jan 2012 - 5:45

Ja bij de Rabobank hebben wij een kinderrekening tot zijn 18de voor hem geopend, verder ligt hier thuis nog informatie voor een andere rekening die wij voor hem willen openen. Dat is een rekening waar geld op komt te staan voor studie en andere zaken voor later.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 6:30

joyce0606 schreef:ik gebruik mijn eigen spaarrekening als rekening voor K. ik heb er nu 1000 euro op gestort en elke maand 100 euro. ik wil graag op elk moment bij dit geld kunnen. het is voor K voor later, maar stel dat wij in de problemen komen, wil ik niet dat ik mijn huis moet verkopen terwijl we een vette spaarrekening hebben, dat is dan jammer voor K maar een dak boven zijn hoofd is toch ook belangrijk.

Spaar je serieus 100 euro pm voor K?
Elke maand, de rest van zijn leven lang?
Of is dit gewoon jullie gezamelijke spaarrekening, waar K ook van meeprofiteert?
Anders vind ik 100 euro best een flink bedrag, vooral als er ooit nog een 2de komt.
Kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken he!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 10 jan 2012 - 7:33

Parel schreef:

Spaar je serieus 100 euro pm voor K?
Elke maand, de rest van zijn leven lang?
Of is dit gewoon jullie gezamelijke spaarrekening, waar K ook van meeprofiteert?
Anders vind ik 100 euro best een flink bedrag, vooral als er ooit nog een 2de komt.
Kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken he!

wij hebben een normaal inkomen hoor. ik wil dit wel elke maand doen ja, maar goed als er een maandje krap zitten dan niet of minder, als er een 2e bij komt, komt dit gewoon op dezelfde rekening. (ik spaar dus eigenlijk ook wel voor een 2e, 3e en 4e kind smile als dit ons gegunt is en als we dit nogsteeds willen).

ik gebruik het dus niet voor de kosten die ik nu aan K heb, straks zijn kinderbijslag wil ik ook op de spaarrekening gooien.

nou is het nog wel te bezien hoe het gaat lopen, ik ga achteruit in mijn salaris en de opvang kost ook geld, maar als het goed is, is dit allemaal ingebouwd.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Lejow di 10 jan 2012 - 7:35

Wij willen een regenboogrekening bij de rabobank gaan openen. Hier kan ze tot haar 18e zelf niet bij, wij kunnen er gewoon afhalen en op storten wat we willen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 7:37

Wij hebben een spaarrekening voor onze dochter die we al in de kraamweek geopend hebben. Wij storten daar iedere maand 25 euro op en de rest van het geld uit haar spaarpot wordt daar ook één keer per jaar op gestort.
WIj hebben voor zo'n kinderrekening van de rabobank gekozen, omdat we zelf ook de rekeningen hebben bij de rabo.

Gast
Gast

Bericht  Tania di 10 jan 2012 - 7:41

Wij hebben een internetspaarrekening op onze naam geopend voor J. Daar storten we elke maand geld op. Ik wilde geen kinderrekening omdat ik niet wil dat hij op zijn 12de of 18de het geld allemaal krijgt. Voor de baby zullen wel hetzelfde doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L di 10 jan 2012 - 7:44

studiebol schreef:Hebben jullie een spaar rekening voor je kind? Waarom wel of niet? Ja, we hebben een spaarrekening waarop zijn spaarpotje en nu nog kinderbijslag gestort worden. Kinderbijslag willen we binnenkort naar onze rekening overzetten. We willen dan meer in een spaardeposito stoppen ivm hogere rente. Dat geld reserveren we dan voor L en zijn evt. broertje(s) / zusje(s)

Bij welke bank heb je die? Waarom heb je voor die bank gekozen? Rabobank Regenboogrekening.

Waar heb je opgelet voordat je de rekening afsloot? Op rentes? Op andere dingen? Gemak, rente en voorwaarden.

Als je echt wil sparen als in sparen voor studie e.d. zou ik geen kinderrekening nemen, maar een spaardeposito voor langere tijd (of minder lang, rente is momenteel niet zo heel hoog, kun je over tijdje omzetten naar ander spaardeposito). Als je het geld wilt sparen om later aan hen te geven, kun je wel beter rekening voor hen openen volgens mij, gezien je dan met schenkingen zit (en daar zit max aan).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  studiebol di 10 jan 2012 - 8:45

Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik wil ze het geld geven als ze 18 worden dus het is niet zo zeer bedoeld dat wij dan daarvan hun studie betalen. Dus ik wil het ook gewoon op hun naam zetten. Idd ook ivm schenkingen dat zij mijn vader ook al.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud