Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaar jij iedere maand voor je kind?

+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 7 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Aagje! wo 23 jan 2013 - 23:47

Ik spaar nu gewoon af en toe iets voor D, maar mocht er straks een tweede komen dan zorg ik dat er als die 18 wordt gewoon net zo veel op staat als bij D.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 7 Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Sterrin_ do 24 jan 2013 - 1:16

Stofzuiger schreef:Voor mij is nooit gespaard. Heb alles zelf betaald.

Hier ook, maar daarom probeer ik het juist voor de kinderen wel te doen, spaar liever een maandje zelf niet dan. (wij sparen ook maar een klein bedrag zelf, maar die tientjes voor de kinderen gaan iig voor als het sparen eens slecht uitkomt)

Ik heb me goed weten te redden, maar zou het voor hen wel fijn vinden een bedrag te krijgen als ze rond de 18 zijn.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 1:19

Sterrin_ schreef:
Stofzuiger schreef:Voor mij is nooit gespaard. Heb alles zelf betaald.

Hier ook, maar daarom probeer ik het juist voor de kinderen wel te doen, spaar liever een maandje zelf niet dan. (wij sparen ook maar een klein bedrag zelf, maar die tientjes voor de kinderen gaan iig voor als het sparen eens slecht uitkomt)

Ik heb me goed weten te redden, maar zou het voor hen wel fijn vinden een bedrag te krijgen als ze rond de 18 zijn.
Wij redden het gewoon even niet om voor ze te sparen, zodra dat lukt ga ik het zeker doen.

Maar in die zin vind ik het wel een fijn idee dat ik het ook heb kunnen redden zonder hulp van anderen.

Gast
Gast

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 1:54

Sorry Viva en Manderijn, ik bedoelde eigenlijk de hele qoute ipv alleen het bedrag Embarassed

Mijn ouders hebben ook nooit veel gespaard voor mij. Weet niet meer of ik het met 16 of 18 kreeg, maar dan was het 900 gulden of 900 euro. Maar ze hebben wel altijd mijn studie, studiemateriaal, en leefgeld betaald tijdens mijn studiejaren en ik heb 7 jaar gestudeerd. Dat wil ik onze kinderen ook graag mee kunnen geven maar ik weet niet of ons inkomen tegen die tijd nog voldoende is om het dan daarvan te kunnen doen. Het inkomen zal nog wel behoorlijk kelderen over een tijdje dus spaar liever nu flink, nu het nog kan, anders zou ik achteraf spijt krijgen dat we het aan onzin hebben uitgegeven.
Maar als je niet kunt sparen is het ook prima toch? Wellicht kun je tegen de tijd dat ze ouder zijn wel meer missen en dat dan bijdragen. Bijna iedere ouder doet wat die kan, denk ik.n
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 3:45

Coco schreef: Maar ze hebben wel altijd mijn studie, studiemateriaal, en leefgeld betaald tijdens mijn studiejaren en ik heb 7 jaar gestudeerd.

Maar hoe kom je dan aan zo'n hoge studieschuld? (Gewoon nieuwsgierig hoor als je geen antwoord wil geven, ook goed)

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 4:08

Wij sparen elke maand 25 euro per kind. Dat gaat automatisch naar hun eigen rekeningen.

Gast
Gast

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 8:58

Tania schreef:
Coco schreef: Maar ze hebben wel altijd mijn studie, studiemateriaal, en leefgeld betaald tijdens mijn studiejaren en ik heb 7 jaar gestudeerd.

Maar hoe kom je dan aan zo'n hoge studieschuld? (Gewoon nieuwsgierig hoor als je geen antwoord wil geven, ook goed)

Ik heb 7 jaar gestudeerd waarvan ik er 6 moet terug betalen omdat ik niet binnen 10 jaar mijn diploma heb. Alleen het propedeuse jaar is een gift geworden. Al die jaren was ik uitwonend en kreeg ik het maximale aan studiefinanciering, wat ik nu dus allemaal moet terug betalen. Ov kaart moet ik ook terug betalen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Tania do 24 jan 2013 - 9:01

Coco schreef:
Tania schreef:

Ik heb 7 jaar gestudeerd waarvan ik er 6 moet terug betalen omdat ik niet binnen 10 jaar mijn diploma heb. Alleen het propedeuse jaar is een gift geworden. Al die jaren was ik uitwonend en kreeg ik het maximale aan studiefinanciering, wat ik nu dus allemaal moet terug betalen. Ov kaart moet ik ook terug betalen.

Oh op die manier. Dat is wel echt jammer van het geld dan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Coco do 24 jan 2013 - 9:10

Tania schreef:
Oh op die manier. Dat is wel echt jammer van het geld dan.

Ja behoorlijk. Had ik maar niet tijdens mijn studie aan kinderen moeten beginnen. Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 7 394967
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Toedels do 24 jan 2013 - 9:44

Ik spaar maandelijks 25 euro voor mijn dochter. Toch staat er nu al meer geld op, heb de eerste kinderbijslag gespaard en soms wat extra's.
Ik ben nu zwanger van de tweede en ben van plan om beide kinderen op hun 18e een X bedrag te geven.
Toedels
Toedels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12

Bericht  Pommes do 24 jan 2013 - 21:28

Wij hebben ook een spaarrekening voor F en hij kan hierbij zodra hij 18 is. Mijn man heeft dit zelf ook nooit gehad en vond het daarom heel belangrijk dat onze zoon dit wel krijgt. Hij zet maandelijks 20 euro op zijn rekening en als hij cadeaugeld krijgt e.d. dan komt dit ook op zijn rekening. Het is nu zo dat hij nu al meer geld op zijn spaarrekening heeft dan wij.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Sophiee do 24 jan 2013 - 21:33

50 euro pm en de kinderbijslag. Daar wordt haar studie, rijbewijs en eventueel opstap naar een eerste woning van betaald. Heb dat van mijn ouders ook gekregen, ben daar enorm dankbaar voor! We willen dat onze kinderen ook meegeven.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Spaar jij iedere maand voor je kind? - Pagina 7 Empty Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 22:14

En zo ja hoeveel vind je normaal?

Gast
Gast

Bericht  Steep do 7 maa 2013 - 22:14

Ja wij sparen standaard 25 euro.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Muppetje do 7 maa 2013 - 22:18

Wij sparen 50 en de kinderbijslag op n andere rekening, dan kunnen we dat gebruiken als het nodig is. Wat daarvan over is v verdelen we tzt over de kindjes

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lady4 do 7 maa 2013 - 22:18

Mijn vriend en zijn ex storten de kinderbijslag op de spaarrekening van hun zoontje. Mooie buffer om later te kunnen studeren, etc.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Sanne do 7 maa 2013 - 22:29

Hier is niet lang geleden nog een topic over geweest, die werd toen nog samengevoegd geloof ik. Daar staan al echt veel antwoorden in. Wij sparen minimaal 50 standaard, soms meer.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mickey do 7 maa 2013 - 22:30

Wij sparen €25 per maand. We weten niet of er nog meer kids komen en willen dan wel ieder kind evenveel kunnen bieden. Dit is een bedrag dat we maandelijks kunnen missen en eventueel voor een volgende ook kunnen missen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 22:33

Wij sparen 20 euro per maand per kind.

Gast
Gast

Bericht  Snoes do 7 maa 2013 - 22:34

Wij sparen 50 euro per maand voor onze zoon.
Op een andere rekening sparen we het kindergeld (90 euro per maand) en dat willen we gebruiken om later zijn rijbewijs/studie te betalen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Twellie do 7 maa 2013 - 22:41

Beiden een tientje per maand per kind (twintig euro per kind in totaal dus). Het uiteindelijke bedrag is echt voor hunzelf bedoeld, dus niet voor studie, rijbewijs enzovoorts. Om lekker op reis te gaan of voor de inrichting van een kamer of iets dergelijks.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Pussycat do 7 maa 2013 - 22:43

Wat ''normaal'' is dat ligt er denk ik aan wat je er mee wilt doen.
Wil je het later aan je kinderen schenken? Of wil je het gebruiken voor studie etc...

Wij sparen niet elke maand een vast bedrag omdat ik een héél wisselend inkomen heb.
Zo nu en dan stort ik er een bedrag op.
Het geld dat wij erop zetten dat willen wij later gebruiken voor hun studie. En mocht er dan nog wat over zijn dan zien we dan wel waar we het aan uit gaan geven. Misschien bij trouwen/huis kopen o.i.d.
Ze krijgen het in ieder geval niet op hun naam als ze 16 of 18 zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 22:45

25 euro per maand per kind

Gast
Gast

Bericht  Charles do 7 maa 2013 - 22:49

Nee. Wij hebben bij de geboorte voor beide kindjes van mijn ouders een rekening gekregen met een enorm bedrag erop. Dus het is gewoon niet nodig.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  maiadebij do 7 maa 2013 - 23:05

Rejoy. schreef:25 euro per maand per kind
+1 en gister vertelde mijn ouders dat ze elke maand € 20,- per kind willen gaan storten tot hun 12e jaar dus dat is ook een mooi en heel lief extraatje!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: