Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten vrijgezellen feestje

+42
Bazinga
studiebol
Engelse Drop
TukTuk
Susan
Gizmo
Takkie
Aziraphale
Pompoen
Siamsa
*Lookie*
SoGood
Sam
Marin
minoessepoes
Zonnetje
Barbabella
Kalishi
Rouxxxe
nijntje4
Urban Naked
Niekske
Tsjip
Mizz_S
Ella
Snoes
Sterre
Ibbeltje
Davinia
Chocoholic
Fiwen
Melis_je
Siem
Silke
Esperanza
Minx
Pitufo
Rush
Carra
Char1
Lot
Tania
46 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kosten vrijgezellen feestje - Pagina 4 Empty Re: Kosten vrijgezellen feestje

Bericht  minoessepoes ma 1 jul 2013 - 2:45

Ik ben het eerlijk gezegd wel met Siamsa eens, misschien zegt ze het een beetje hard, maar ik vind het ook helemaal niks om een dresscode op te leggen aan je gasten. Misschien geeft het net even wat stijlvollere foto's maar daarmee jaag je mensen wel op kosten of in allerlei moeilijke bochten om kleding te kopen/ lenen die aan de dresscode voldoet. Ik wilde die dag gewoon veel liever delen met de mensen die belangrijk voor me zijn, wat ze aan hadden maakte me werkelijk niks uit!

Mijn nicht vertelde het laatst nog, ze werden geacht iets in de kleur roze/ fuchsia te dragen, op de bruiloft van haar zwager (broer van haar man). Mijn nicht en man hebben een gezin met 3 jongens, ze moest dus voor 5 mensen die normaal nooit iets in roze dragen kleding kopen. Dat is gewoon echt een heel duur grapje en ik kan me echt voorstellen dat ze daar van baalde.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Takkie ma 1 jul 2013 - 2:51

Ik kan me voorstellen dat een bruidspaar het leuk vindt een dresscode te hanteren, en dat dat bruidspaar het dan jammer zou vinden als alleen daarom afgehaakt wordt. Wij hadden overigens geen dresscode, volgens mij komt het niet zo heel vaak voor (niet in mijn familie-/vriendenkring). Ik vond het wel jammer dat mijn nicht in het wit kwam trouwens, maar dat terzijde.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 2:54

Ik zou een dresscode alleen doen voor daggasten, áls ik het al zou doen. En dan wel lekker breed interpreteerbaar, zoals een kleur, niet persé een gigantisch thema waar iedereen een complete nieuwe outfit voor moet kopen. Maar ik vind bijvoorbeeld blauwe accenten echt super mooi, dus ik zou het echt heel leuk vinden als daggasten dan ook iets blauws dragen. Je kunt niemand verplichten natuurlijk, maar ik zou het wel waarderen. Het staat ook gewoon écht heel mooi op foto's, het is echt een heel mooi geheel en staat mooi verbonden. Voor het feest vind ik het wel een beetje onzin, dan zijn er zó veel mensen en is het toch donker op de dansvloer haha.

Ik moest voor de bruiloft van die vriendin ook een lavendel kleurig jurkje kopen, dat vond ik ook niet zo heel erg. Wel was ik blij dat we het zelf mochten uitzoeken en dus zo goedkoop mochten maken als we wilden. Uiteindelijk heb ik dus een jurkje van 30 euro gevonden via H&M. Prima toch?!

Maar stel: Ik zet 'Dresscode: Something Blue' op de uitnodiging, dan kom jij dus niet, Siamsa? Jammer! Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gizmo ma 1 jul 2013 - 3:02

Maar een kleurenthema betekend toch niet dat je een heel kledingstuk in die kleur moet kopen? Een bloem in je haar of sjaaltje is dan ook prima. 
Een kledingvoorschrift als gala of iets dergelijks daar en tegen... In mijn vriendenkring heeft echt niemand dat standaard in de kast hangen, lijkt me heel vervelend dat voor éénmalig gebruik te moeten kopen.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Siamsa ma 1 jul 2013 - 3:03

Marin schreef:Ik zou een dresscode alleen doen voor daggasten, áls ik het al zou doen. En dan wel lekker breed interpreteerbaar, zoals een kleur, niet persé een gigantisch thema waar iedereen een complete nieuwe outfit voor moet kopen. Maar ik vind bijvoorbeeld blauwe accenten echt super mooi, dus ik zou het echt heel leuk vinden als daggasten dan ook iets blauws dragen. Je kunt niemand verplichten natuurlijk, maar ik zou het wel waarderen. Het staat ook gewoon écht heel mooi op foto's, het is echt een heel mooi geheel en staat mooi verbonden. Voor het feest vind ik het wel een beetje onzin, dan zijn er zó veel mensen en is het toch donker op de dansvloer haha.

Ik moest voor de bruiloft van die vriendin ook een lavendel kleurig jurkje kopen, dat vond ik ook niet zo heel erg. Wel was ik blij dat we het zelf mochten uitzoeken en dus zo goedkoop mochten maken als we wilden. Uiteindelijk heb ik dus een jurkje van 30 euro gevonden via H&M. Prima toch?!

Maar stel: Ik zet 'Dresscode: Something Blue' op de uitnodiging, dan kom jij dus niet, Siamsa? Jammer! Sad

Nee ik bedoelde eigenlijk meer van als een of andere neef of nicht van mij of een kennis zoiets op de uitnodiging zet en ik dan ECHT iets nieuws moet kopen (galajurk of cocktailjurk of wat dan ook, complete outfit), dat ik dan afsla (tenzij ik iets van iemand kan lenen, maar ik ga niet een boel geld uitgeven aan kleding voor een bruiloft van iemand die niet dichtbij mij staat, snap je) Als ik bij jou uitgenodigd word kom ik sowieso wel, dresscode of geen dresscode. En jouw bruiloft zou voor mij zo belangrijk zijn, dat ik zelfs een nieuwe outfit WIL aanschaffen daarvoor.smile Ik had het allemaal een beetje hard en ongenuanceerd neergezet :ooms:
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 3:08

Oh gelukkig maar! smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siamsa ma 1 jul 2013 - 3:33

Het hangt er ook vanaf hoe het gebracht wordt op de kaart. Als er staat: 'Dresscode: Cocktail', of 'Dresscode: Gala', dan krijg ik het gevoel dat ik zo'n outfit MOET verschijnen en dat ik anders niet welkom ben (en eigenlijk verwacht het bruidspaar dan ook dat je daadwerkelijk in zo'n outfit verschijnt) Dat staat mij gewoon enorm tegen. Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt. Als er op de kaart staat: 'We zouden het leuk vinden als je een cocktailjurk draagt op onze bruiloft, maar voel je niet verplicht', dan is het al een heel ander verhaal. Nog steeds zou ik dat zelf nooit op een uitnodiging zetten, iedereen mag lekker zelf weten wat ze aandoen op onze bruiloft ooit, al komen ze in een spijkerbroek, maar het komt al heel anders over. Maar goed, ik heb dan zelf ook nooit gedroomd van een grote prinsessenbruiloft met big white dress en mensen in nette kleren enzo....dat speelt ook wel mee in hoe ik er tegenaan kijk denk ik.

Laatst aangepast door Siamsa op ma 1 jul 2013 - 3:42; in totaal 2 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 3:36

Haha ja aan de toon kan je al veel aflezen. Maar meestal kan je het gewoon even vragen, wat de verwachting is.

In de uitnodiging van de bruiloft van m'n vriendin staat: We want everybody to be comfortable, so don't worry, our wedding will not be overly formal. Dus nu twijfelt m'n vriend enorm of ie überhaupt wel in pak moet :P Hij wilde juist wél een matching stropdas bij mijn jurkje kopen haha. Maar dat vraag ik nog wel even aan haar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 1 jul 2013 - 3:45

Marin schreef:Haha ja aan de toon kan je al veel aflezen. Maar meestal kan je het gewoon even vragen, wat de verwachting is.

In de uitnodiging van de bruiloft van m'n vriendin staat: We want everybody to be comfortable, so don't worry, our wedding will not be overly formal. Dus nu twijfelt m'n vriend enorm of ie überhaupt wel in pak moet :PHij wilde juist wél een matching stropdas bij mijn jurkje kopen haha. Maar dat vraag ik nog wel even aan haar.

Nou als hij daar comfortabel in is is dat toch prima haha! En een stropdas kun je altijd weer af doen.

Gast
Gast

Bericht  Siamsa ma 1 jul 2013 - 3:45

Oh ja dan ga je daar ook weer over twijfelen, haha. Maar als hij zich comfortabel voelt in die outfit, is er toch niets aan de hand? Al snap ik wel dat je dan gaat twijfelen of je dan de enige in pak bent ja, haha. Heb jij mijn nichtje D. op Facebook? Haar vriend heeft altijd superleuke outfits aan naar bruiloften. Nooit een zwart pak, maar altijd een gekleurde broek met leuk overhemd en een leuk jasje erop. Wacht, ik mail je even een foto van zijn outfit naar de bruiloft van mijn neef (broer van D.)

Laatst aangepast door Siamsa op ma 1 jul 2013 - 3:51; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 3:48

Ja ik heb haar op Facebook en had laatst al hele leuke foto's gezien van die bruiloft. Die bruid had ook echt een typische Marin bruidsjurk aan dus ik had die foto's al uitgebreid bestudeerd hahaha.
Edit; En is hij degene in die rode broek? Dat is leuke informele outfit ja! Alleen zoiets heeft m'n vriend niet echt en staat 'm ook niet echt denk ik. Maar een leuk colbertje wel. Zal 't eens vragen aan die vriendin wat haar ideeën hierover zijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes ma 1 jul 2013 - 3:51

Marin schreef:Haha ja aan de toon kan je al veel aflezen. Maar meestal kan je het gewoon even vragen, wat de verwachting is.

In de uitnodiging van de bruiloft van m'n vriendin staat: We want everybody to be comfortable, so don't worry, our wedding will not be overly formal. Dus nu twijfelt m'n vriend enorm of ie überhaupt wel in pak moet :PHij wilde juist wél een matching stropdas bij mijn jurkje kopen haha. Maar dat vraag ik nog wel even aan haar.

Mijn man kiest dan vaak voor een pochet in de juiste kleur. Dan zou je vriend nog een neutrale stropdas om kunnen doen of mee kunnen nemen voor het geval hij toch under dressed is. Daar kan je heel makkelijk een klein stukje stof voor op de markt halen, kost niks en is erg makkelijk te maken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin ma 1 jul 2013 - 3:56

Ja pochetje is ook goede optie inderdaad!

Ah, krijg net whatsappje terug van die vriendin: Voor zover zij weet dragen alle mannen gewoon een pak met stropdas. Dus dat vind ik dan dus best wel weer formeel eigenlijk, terwijl het in de uitnodiging anders staat beschreven. Maar goed, m'n vriend vindt dat wel prima denk ik. Dus maar goed dat ik het vroeg, anders stond hij straks in z'n overhemdje, terwijl de rest dus wél pak draagt hahaha.

Edit: Oh. Ze zegt nu wel dat hij geen matching lavendelkleurige stropdas 'mag' want dat draagt haar aanstaande man en de groomsmen ook al, en hij hoort niet bij de 'bridal party' (maar ik wel weer).
Zucht. Bridezilla's.. Siamsa, I get your point now Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siamsa ma 1 jul 2013 - 4:09

Omg ja zie, tegen dat soort dingen kan ik dus echt niet, haha.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 3:45

Ik vind dat ook vreselijk hoor, Siamsa. Iets blauws, dat is wel haalbaar, maar van die hele dresscodes, brrr...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aziraphale di 2 jul 2013 - 3:51

Pff Marin, vreselijk Wink Stel je voor dat jouw vriend leuk matched met jou... Mag dat weer niet Wink Ik snap dat geneuzel nooit, hoor.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 3:54

Jemig, ik zou me echt schamen gewoon, als ik mijn bruilofsgasten zou sms'en dat ze een bepaalde kleur stropdas niet mogen dragen. Ik snap echt niks van die hele bruidscultuur, al ben ik dan getrouwd. Echt zo niks voor mij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 4:04

Ja het was eerst nog erger.. In eerste instantie zouden ze op vrijdag het burgerlijke huwelijk doen en op zaterdag de symbolische ceremonie. Die symbolische staat nog steeds voor zaterdag geplanned en daar mag hij inderdaad gewoon bij aanwezig zijn, maar bij dat burgerlijke huwelijk had ik dan wél mogen zijn want ik hoor bij de bridal party, maar hij dus niet! Ook niet bij het diner. Ze zei: "Dan kan ie wel in het hotel eten."
Ehm pardon?
Hij komt wel voor je naar Duitsland hoor..

Daar was ik niet zo amused door, heb er ook wat van gezegd, maar kon niet echt anders, geen enkele partner was welkom.

Afijn, uiteindelijk is dat niet meer nodig, want die hele burgerlijke ceremonie is toch verplaatst naar Denemarken en kan ik toch niet bij zijn uiteindelijk.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 4:09

Marin schreef:Ja het was eerst nog erger.. In eerste instantie zouden ze op vrijdag het burgerlijke huwelijk doen en op zaterdag de symbolische ceremonie. Die symbolische staat nog steeds voor zaterdag geplanned en daar mag hij inderdaad gewoon bij aanwezig zijn, maar bij dat burgerlijke huwelijk had ik dan wél mogen zijn want ik hoor bij de bridal party, maar hij dus niet! Ook niet bij het diner. Ze zei: "Dan kan ie wel in het hotel eten."
Ehm pardon?
Hij komt wel voor je naar Duitsland hoor..

Daar was ik niet zo amused door, heb er ook wat van gezegd, maar kon niet echt anders, geen enkele partner was welkom.

Afijn, uiteindelijk is dat niet meer nodig, want die hele burgerlijke ceremonie is toch verplaatst naar Denemarken en kan ik toch niet bij zijn uiteindelijk.

Ik vond dat ook wel echt een stom verhaal inderdaad!

Gast
Gast

Bericht  Davinia di 2 jul 2013 - 4:10

Marin, wat raar zeg, dat jouw vriend daar niet aanwezig bij mocht zijn! Wat had dat voor reden dan? Omdat het geen vriend is van je vriendin ofzo?

Dresscodes vind ik ook niet alles. Mijn broertje had eens een bruiloft en daarbij moesten ze iets roods dragen. Nu heeft mijn broertje rood haar, dus daar heeft ie het ook bij gehouden laughcry Gelukkig konden z'n vrienden daar erg om lachen! 

Ik heb over 1,5 week een bruiloft en daar zijn we avondgast. Maar ik weet dat zij Grieks is en dat ze in de Griekse cultuur ook de avondgasten zich erg opdossen. Dus ik heb een sjiek cocktail jurkje en mijn vriend gaat in een zwarte broek met een blouse. Ze zei wel dat dat echt niet hoefde als wij ons niet gemakkelijk erin voelden, maar ik vind het wel erg leuk! Nu maar hopen dat ook echt iedereen zo netjes loopt, anders voel ik me vast niet op m'n gemak Laughing
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 4:12

Davinia schreef:Marin, wat raar zeg, dat jouw vriend daar niet aanwezig bij mocht zijn! Wat had dat voor reden dan? Omdat het geen vriend is van je vriendin ofzo?

Ja, geen partners van de bruidsmeisjes. Ik bedoel, ergens kan ik het wel begrijpen, ze heeft hem nog nooit ontmoet, dus ze wilde een intiem diner enzo met alleen haar ouders en haar bridal party, maar ja hallo. "Dan kan ie wel in het hotel zitten" is nogal lomp om te zeggen. Ik vind dat bij intiem op z'n minst ook partners horen. Als ik ga trouwen komen de vriendinnetjes van de vrienden van m'n vriend ook mee, en mogen de vriendjes van m'n vriendinnen ook mee. Dat is gewoon nou eenmaal zo, ook al ken je ze minder goed.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk di 2 jul 2013 - 4:20

ik heb binnenkort ook een vrijgezellenfeest van studievriendin maar betwijfel of ik ga.. ze zijn nog aan het plannen maar ze kwamen al met ideeen van een limo huren, en dan ernaast nog een vespa tocht of ballonvaart en ook nog een workshop ofzo. Ben benieuwd wat de kosten zullen zijn
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 4:23

Een luchtballon? Wat overdreven inderdaad TukTuk! Ben benieuwd wat ze kiezen.

Overigens heb ik wél heel erg veel zin in het vrijgezellenfeestje komend weekend in Duitsland. Eerst zag ik er tegenop om met allemaal vreemde Duitse meiden te gaan logeren (zelfs bij elkaar in bed waarschijnlijk), maar ze spreken allemaal goed Engels en we kletsen al veel in een Whatsapp groep, dus heb al het idee dat ik ze beetje ken.
En we gaan lekker naar de spa, oh ja, dus ook naakt met die meiden, maar dat vind ik niet zo heel erg, daar ben ik nooit zo moeilijk over. En heerlijk een massage, daar kijk ik echt enorm naar uit. En dan 's avonds eten in het Hard Rock Café. Dat had ik bedacht, want dat is nog beetje Amerikaans, en die vriendin is net als ik helemaal Amerika gek. Het is een beetje cliché, maar toch wel heel leuk toepasselijk. En dan 's avonds nog lekker films kijken op bed met snacks, soort slumber party. Dus allemaal heel onschuldig haha. En ook niet ontzettend duur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 4:27

Marin schreef:Een luchtballon? Wat overdreven inderdaad TukTuk! Ben benieuwd wat ze kiezen.

Overigens heb ik wél heel erg veel zin in het vrijgezellenfeestje komend weekend in Duitsland. Eerst zag ik er tegenop om met allemaal vreemde Duitse meiden te gaan logeren (zelfs bij elkaar in bed waarschijnlijk), maar ze spreken allemaal goed Engels en we kletsen al veel in een Whatsapp groep, dus heb al het idee dat ik ze beetje ken.
En we gaan lekker naar de spa, oh ja, dus ook naakt met die meiden, maar dat vind ik niet zo heel erg, daar ben ik nooit zo moeilijk over. En heerlijk een massage, daar kijk ik echt enorm naar uit. En dan 's avonds eten in het Hard Rock Café. Dat had ik bedacht, want dat is nog beetje Amerikaans, en die vriendin is net als ik helemaal Amerika gek. Het is een beetje cliché, maar toch wel heel leuk toepasselijk. En dan 's avonds nog lekker films kijken op bed met snacks, soort slumber party. Dus allemaal heel onschuldig haha. En ook niet ontzettend duur.

Zo'n relaxt vrijgezellenfeestje wil ik ook wel haha!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 4:30

Ja toch, dat klinkt best heel chill! Verheug me nu al zo op die massage hahaha.
En de aanstaande bruid drinkt toch geen alcohol, dus om te gaan stappen ofzo heeft toch geen zin. We gaan wel lekker kroelen met haar retriever pup op bed Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud