Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten vrijgezellen feestje

+42
Bazinga
studiebol
Engelse Drop
TukTuk
Susan
Gizmo
Takkie
Aziraphale
Pompoen
Siamsa
*Lookie*
SoGood
Sam
Marin
minoessepoes
Zonnetje
Barbabella
Kalishi
Rouxxxe
nijntje4
Urban Naked
Niekske
Tsjip
Mizz_S
Ella
Snoes
Sterre
Ibbeltje
Davinia
Chocoholic
Fiwen
Melis_je
Siem
Silke
Esperanza
Minx
Pitufo
Rush
Carra
Char1
Lot
Tania
46 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kosten vrijgezellen feestje Empty Kosten vrijgezellen feestje

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 23:07

Binnenkort zou ik naar t vrijgezellenfeestje gaan van mijn schoonzusje..

Alleen kreeg ik vandaag mail van de gene die het organiseert en de kosten bedragen 80 euro per persoon, dit is alleen voor de kookworkshop die er gehouden word, verder word er nog een bijdrage gevraagd voor een fotoboek en of je zelf nog iets kleins wilt mee nemen.. Ik vind t nog al een bedrag... :O
Oh en als we daarna nog uit zouden gaan komen deze kosten er ook nog een keer bij.

Nu is het zo dat ik er ook nog ruim 1 1/2 uur voor moet rijden dus komen er ook nog benzine kosten bij voor mij...

Kortom ik vind het erg duur worden allemaal...
Voor de bruiloft moet t hele gezin nog in t nieuw gestoken worden en moeten we nog een cadeau kopen, plus een hotel overnachting omdat t voor ons te ver rijden is om middernacht met twee kleine kinderen naar huis te gaan.. :nopompom:

Ik twijfel nu dus of ik wel moet gaan.. Ik werk momenteel niet en we zitten nu dus best wel krap bij kas deze maanden.. Maar kan ik t maken om niet te gaan..?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten vrijgezellen feestje Empty Re: Kosten vrijgezellen feestje

Bericht  Tania wo 6 maa 2013 - 23:09

Als je het geld er niet voor hebt vind ik het heel logisch dat je niet gaat. Het is nogal een bedrag alles bij mekaar en ik denk dat je schoonzusje dan liever heeft dat je wel naar de bruiloft komt en niet naar het vrijgezellenfeest dan andersom.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 23:11

Tja natuurlijk ga ik naar hun bruiloft hahaha! (ben getuige) En wil dan ook een mooi cadeau kunnen geven..

Gast
Gast

Bericht  Lot wo 6 maa 2013 - 23:18

Wij zijn nu ook een vrijgezellenfeest aan het organiseren, maar hebben met alle uitgenodigden overlegt wat iedereen acceptabel vindt qua prijs. Dat lijkt me ook wel zo netjes om dat vooraf even te vragen, dan voorkom je dus dit soort situaties.

Maar, als je het er echt niet voor over hebt, dan ga je niet. Maar ik zou denk ik toch wel gaan, en dan het etentje skippen, of bijvoorbeeld niet nog een cadeautje meenemen, dan beperk je de verdere kosten een beetje?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Char1 wo 6 maa 2013 - 23:24

80 euro is inderdaad een flink bedrag. Op zich vind ik het voor een vrijgezellenfeest nog wel kunnen, maar dan zou het voor mij wel inclusief alles moeten zijn (en dat je dus niet nog vanalles extra moet betalen). Ik snap ook niet zo goed dat een kookworkshop zo duur moet zijn. Ik heb daar de laatste tijd ook wat voor rond zitten kijken en voor €40 is er heel wat te vinden. Dan moet je natuurlijk nog de kosten van de bruid verdelen, maar daarmee kom je nooit op €80.
Ik zou het als ik jou was in ieder geval aankaarten bij de organisatie. Misschien hebben ze niet zo goed in de gaten dat er mensen zijn die het met minder geld moeten doen.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Carra wo 6 maa 2013 - 23:24

Ik zou, als je zelfs getuige bent, wel gaan. Dan maar wat bezuinigen op andere dingen, maar blijkbaar heb je een hele goede band met je schoonzusje en dan zou ik alles op alles zetten om er toch bij te zijn.

Helaas kosten die vrijgezellenfeestjes steeds meer tegenwoordig. Kosten vrijgezellen feestje 1270000679
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Rush wo 6 maa 2013 - 23:25

€80 voor een kookworkshop vind ik echt belachelijk! :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Pitufo wo 6 maa 2013 - 23:28

Het vrijgezellenfeestje voor mijn zus was uiteindelijk 80 euro p.p. We gingen toen 's middags survivallen en 's avonds eten in het donker en we waren maar met z'n viertjes. Dat tikt hard aan. Achteraf gezien vond ik dat eigenlijk veel te duur.

Voor een vriendin gingen we laatst met z'n allen high tea-en als vrijgezellenfeest en toen was iedereen met 20 euro klaar.

Ik denk dat ik in jouw geval niet zou gaan, of zoals iemand boven mij ook al zei, alleen zou gaan voor de workshop en daarna niet mee zou gaan stappen. Een klein cadeautje kun je nog wel scoren voor een paar euro, dus daar zou ik niet op besparen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Pitufo wo 6 maa 2013 - 23:29

Rush schreef:€80 voor een kookworkshop vind ik echt belachelijk! :O
Dat ook trouwens inderdaad. Het zou echt wel goedkoper moeten kunnen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 23:35

Carra schreef:Ik zou, als je zelfs getuige bent, wel gaan. Dan maar wat bezuinigen op andere dingen, maar blijkbaar heb je een hele goede band met je schoonzusje en dan zou ik alles op alles zetten om er toch bij te zijn.

Helaas kosten die vrijgezellenfeestjes steeds meer tegenwoordig. Kosten vrijgezellen feestje 1270000679

Deels waar, maar als ze geen baan heeft en al krap zit vind ik een vrijgezellenfeest van minimaal 80 euro nou niet echt iets wat voor gaat op belangrijke lasten natuurlijk. Ik snap dat je heel graag wil, maar als je het gewoon niet kan betalen, lukt het niet...

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 6 maa 2013 - 23:48

Rush schreef:€80 voor een kookworkshop vind ik echt belachelijk! :O

Ik heb net even gekeken op de site waar we met het vrijgezellenfeest van mijn tante zijn geweest en wat wij toen allemaal hadden kwam op 62,50 exclusief drankjes uit. Nou ja met fotoboek en drankjes kom je dan toch wel op 80 euro uit. Toen wij er waren was het veel goedkoper maar dat is ook al weer een jaar of 5 geleden.

Maar ja overleg zou wel fijn zijn geweest. Denk dat ik het gewoon even zou overleggen met de organisatie.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Rush wo 6 maa 2013 - 23:49

Uitkomen op €80 vind ik ook niet belachelijk, ik vind €80 voor ALLEEN een kookworkshop belachelijk.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 23:49

Ja maar Minx die 80 is ALLEEN de workshop, los wordt er nog geld gevraagd voor het overige.

Gast
Gast

Bericht  Esperanza wo 6 maa 2013 - 23:51

Dat is nogal een bedrag voor een vrijgezellenfeest. Ik zou denk ik kijken wat ik kan missen voor die dag en dan alleen aan bepaalde onderdelen mee doen. Bijvoorbeeld alleen het eten en het fotoboek en een cadeautje. Het lijkt me wel dat ze het begrijpen dat je dit bedrag niet zo maar kunt ophoesten als je geen werk hebt.

Ik vind trouwens ook dat het wel lijkt of de vrijgezellenfeesten steeds duurder worden. Best wel jammer eigenlijk.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 23:59

Bedankt voor de reacties!

Ik kan niets skippen want het is alleen die kookworkshop.. (je eet daarna zelf op wat je gemaakt hebt) stappen erna was ik denk ik toch niet van plan want ik moet daarna nog een eindje rijden naar huis...

Gast
Gast

Bericht  Silke do 7 maa 2013 - 1:18

Ik heb een aantal jaar geleden een soortgelijk 'probleem' gehad bij het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus. Ze gingen twee dagen survivallen in de Ardennen met overnachting in een tentenkamp en ik zou alleen daar naar toe moeten rijden omdat ik in een ander deel van Nederland woon. Kosten incl. benzine: 250 euro. Ik ben toen ook niet meegeweest, omdat ik zoveel geld niet kon missen. Later heb ik nog wel tegen haar verteld wat de reden was en ze kon het goed begrijpen.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Siem do 7 maa 2013 - 1:24

Ik had ook precies hetzelfde probleem. Leuk allemaal, maar ik ben student en kan zoveel geld niet missen voor 1 dag. Heb dat ook tegen mijn broer verteld en hij heeft dat verteld aan zijn vrouw en die begreep het heel goed.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 3:34

Heb dit probleem een tijd geleden ook gehad. Duur vrijgezellenfeest (Mijn vriend ging naar die van hem, ik naar die van haar), als daggast en familie jezelf in het nieuw steken en dan ook nog een kostbaar cadeau geven. We zijn toen in de honderden euro's kwijt geweest voor hun bruiloft. Ben student, dus dat tikt wel aan. Heb het naar mijn zin gehad en mijn schoonfamilie was er happy mee, dat was mij op dat moment even wat meer waard Wink.
Overwoog ook om niet te gaan, of niet naar alles (is voor jou dan geen optie inderdaad). Maar ik wist dat hier gezeur van zou komen en heb het toen toch maar gedaan. Net als met de kleding, ik wist dat ze daar veel waarde aan hechten. Uiteindelijk was de bruid en schoonmoeder ook super blij dat we er zo opgedoft en netjes uitzagen op de bruiloft.
Gelukkig heeft mijn vriend geen andere broers of zussen, dus dat was eenmalig flink wat geld uitleggen hiervoor Kosten vrijgezellen feestje 561177.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 5:04

Ik heb nu het feestje van mijn zusje geregeld en ik wilde niet dat we meer dan 60,- p.p. (incl vrijhouden van mijn zusje) kwijt zouden zijn. Ik weet dat niet iedereen het financieel even breed heeft, een aantal zijn ook daggasten waarvan ik weet dat ze nog meer onkosten gaan krijgen zoals cadeau en kleding.

En ik heb echt iets leuks georganiseerd en we zijn dan nog geen 60,- kwijt voor een activiteit incl hapjes en drinken en onbeperkt tapa's eten. Dat komt op iets van 45.00 en dan heb ik 12.50 geteld voor drank bij het eten. Als dat meer is dan moet er nog gelapt worden maar de meeste moeten rijden dus dan zal het bij water en frisdrank blijven dus ik denk dat we aardig in de buurt komen.

Ik zou nooit 80,- voor alleen de activiteit uitgeven. Zelfs niet als het voor mijn beste vriendin of zus(je) zou zijn. Zoveel geld hebben wij gewoon niet, zeker niet als er nog gegeten moet worden nadien en er ook nog kleding en een fatsoenlijk cadeau moet komen.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen do 7 maa 2013 - 10:32

Ik gebruik even jouw topic om mijn frustraties van me af te schrijven... (want ik snap momenteel even heel goed hoe jij je voelt)

Ik heb zaterdag het vrijgezellenfeest van een hele goede vriendin. In eerste instantie zou het 80 euro zijn, dat vond ik al veel aangezien ik nog geen werk heb en we net verhuisd zijn, mijn man moet dezelfde dag naar het vrijgezellenfeest van zijn beste vriend (die dus gaat trouwen met die vriendin van mij) en dat feest kost 100 euro. We zijn dus samen al 180 euro kwijt en nu kreeg ik dus gisteren een mailtje dat wordt verwacht dat ik ook nog een klein cadeautje mee breng, dat het drinken niet bij de prijs inbegrepen is tijdens het etentje en dat ik een fel roze accessoire mee moet brengen voor de fotoshoot (die ik dus moet kopen omdat ik dat absoluut niet heb)... Met andere woorden sjaal van 7 euro, cadeautje van 7,50 en dan ook nog straks het drinken. Komt er toch zeker weer 30,- bij boven op de 80 die ik al betaald heb.

Ik vind het eigenlijk veel te duur worden. En er zal wel voorgesteld gaan worden dat de drank rekening gesplitst gaat worden maar ik drink geen alcohol dus ik vind het eigenlijk niet eerlijk als ik dan mee moet gaan betalen aan de kannen sangria die er gegarandeerd besteld gaan worden... En daar heb ik ook gewoonweg het geld niet voor maar ik vind het ook niet fijn om dat te moeten zeggen. Bah, ik baal er echt van.

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Melis_je zo 10 maa 2013 - 22:31

Fiwen schreef:Ik vind het eigenlijk veel te duur worden. En er zal wel voorgesteld gaan worden dat de drank rekening gesplitst gaat worden maar ik drink geen alcohol dus ik vind het eigenlijk niet eerlijk als ik dan mee moet gaan betalen aan de kannen sangria die er gegarandeerd besteld gaan worden... En daar heb ik ook gewoonweg het geld niet voor maar ik vind het ook niet fijn om dat te moeten zeggen. Bah, ik baal er echt van.

Zet je eroverheen en zeg het wel. Anders zit je de hele week met een rotgevoel terwijl jij ook niks aan de inhoud van je portemonnee kan doen. Spreek de organisator aan en zeg dat je die 80 net kan missen, maar dat de rest gewoon niet gaat op het moment. Vraag of je een roze accessoire van iemand kan lenen (iemand kan misschien 2 meenemen of uit je omgeving), bak een schaal koekjes als cadeautje (kost veel minder dan 7,50) en zeg dat je echt niet meer kan missen dan het bedrag voor je eigen drankjes. Niemand kan in jouw portemonnee kijken, hoor, en misschien is er nog wel iemand die blij is om haar eigen drankjes te betalen ipv te splitten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Fiwen ma 11 maa 2013 - 0:25

Bedankt voor je reactie. Het feest was afgelopen zaterdag maar het 100% meegevallen gelukkig.

Door het slechte weer ging de buiten-activiteiten niet door en was er dus genoeg geld al ingelegd om alles te betalen. Heb uiteindelijk maar 3 euro bij hoeven te leggen dus dat viel gelukkig mee. Heb inderdaad een bloem van een vriendin geleend en uiteindelijk een goedkoop fotolijstje gekocht met daarin een foto van mijn dochter als cadeautje (de 'vrijgezel' is verloskundige en heeft mijn zwangerschap en bevalling begeleid dus dat is wel heel erg speciaal voor onze vriendschap).
Al met al was ik in totaal met parkeerkosten erbij maar €10,- extra kwijt en dat was wel te overzien.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Chocoholic za 1 jun 2013 - 9:38

Ik up deze topic, want ik weet zelf ook even niet wat ik moet doen:
In augustus is het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus en ik krijg net een mailtje met de kosten: 100 euro p.p.! Daarvoor gaan we een 'kuntswerk' maken voor de bruid + lunch, dan paaldansen, dan naar een cocktailbar, tapas eten en 's avonds nog stappen. Hiervoor zitten de drankjes voor 't stappen er nog niet bij + benzinekosten. Op zich dus genoeg activiteiten voor die prijs, maar het blijft wel erg duur voor me. (Nog een maand studerend, en moet ook nog werk zien te vinden daarna). En wat ik ook minder vind is dat het de hele dag beslaat: Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. En als je met je vrienden bent is dat prima, maar dan zal ik samen zijn met mijn 2 schoonzussen met wie ik wel kan opschieten maar geen vriendinnen zijn, en een paar anderen die ik amper ken, en die allemaal wel vriendinnen met elkaar zijn. Ik weet dus nu al dat ik mij een beetje het buitenbeentje zal voelen. :nopompom: Pff, vind het even helemaal niet leuk zo.
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Davinia za 1 jun 2013 - 21:32

Chocoholic, mijn ervaring met vrijgezellenfeest is dat het gewoon 1 grote groep word. Toen ik een vrijgezellenfeest had van de verloofde van mijn neef, kende ik helemaal niemand. Maar het was zo ontzettend gezellig! Er werd gewoon tegen je gepraat en werd er helemaal bij betrokken. Scheelde misschien ook wel dat zij geen vaste vriendengroep had en iedereen dus alleen maar de bruid kende. Maar je zult zien dat het heus wel goed komt!
Het is wel ontzettend veel geld ja, vind dat ook altijd zo zonde! Mijn vriend had vrijdag een vrijgezellenfeest en is in totaal 220 euro kwijt geweest! :shock:
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Ibbeltje za 1 jun 2013 - 21:37

Chocoholic ik kende bij mijn vriendin destijds ook de meeste nog niet maar het was super gezellig. Ook op de bruiloft zelf was het daardoor extra gezellig Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud