Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten vrijgezellen feestje

+42
Bazinga
studiebol
Engelse Drop
TukTuk
Susan
Gizmo
Takkie
Aziraphale
Pompoen
Siamsa
*Lookie*
SoGood
Sam
Marin
minoessepoes
Zonnetje
Barbabella
Kalishi
Rouxxxe
nijntje4
Urban Naked
Niekske
Tsjip
Mizz_S
Ella
Snoes
Sterre
Ibbeltje
Davinia
Chocoholic
Fiwen
Melis_je
Siem
Silke
Esperanza
Minx
Pitufo
Rush
Carra
Char1
Lot
Tania
46 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Kosten vrijgezellen feestje - Pagina 5 Empty Re: Kosten vrijgezellen feestje

Bericht  Davinia di 2 jul 2013 - 4:44

Marin, dat vind ik een hartstikke leuk feestje!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Engelse Drop di 2 jul 2013 - 6:58

Als een vriendin niet op mijn bruiloft zou komen, omdat ze de dresscode teveel moeite vindt, dan is het geen echte vriendin.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Bericht  Ibbeltje di 2 jul 2013 - 8:27

Engelse Drop schreef:Als een vriendin niet op mijn bruiloft zou komen, omdat ze de dresscode teveel moeite vindt, dan is het geen echte vriendin.

Ik zou het ook niet leuk vinden als men dan niet komt. Maar ik zelf heb echt niks met een dresscode. Ik wil gewoon dat mensen komen in kleding wat ze zelf willen en waar ze zich goed in voelen. En niet dat ze misschien wat nieuws aan moeten schaffen omdat ze niks hebben qua dresscode.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast di 2 jul 2013 - 8:37

Engelse Drop schreef:Als een vriendin niet op mijn bruiloft zou komen, omdat ze de dresscode teveel moeite vindt, dan is het geen echte vriendin.
En als mijn vriendin zou 'eisen' dat ik speciaal voor haar bruiloft nieuwe kleren moet aanschaffen in een kleur/thema dat zij kiest, dan geloof ik niet dat zij mijn vriendin zou kunnen zijn. Een kleuraccent is ok, maar verder ook niet.
Maar misschien komt dat inderdaad omdat ik niks heb met bruiloften enzo.

Gast
Gast

Bericht  Takkie di 2 jul 2013 - 8:42

Dat ook nog eens inderdaad.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 9:00

Eens met Jente. Als je vriendin, die je kennelijk zo graag op je bruiloft wil, alleen welkom is in een bepaald soort outfit dan mag je zelf ook nadenken over die vriendschap. Inderdaad, een kleuraccent, prima, maar eisen dat mensen een hele outfit kopen speciaal voor jouw bruiloft gaat echt te ver.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 9:11

Susan schreef:Eens met Jente. Als je vriendin, die je kennelijk zo graag op je bruiloft wil, alleen welkom is in een bepaald soort outfit dan mag je zelf ook nadenken over die vriendschap. Inderdaad, een kleuraccent, prima, maar eisen dat mensen een hele outfit kopen speciaal voor jouw bruiloft gaat echt te ver.

Dat vind ik dan best wel weer overdreven eigenlijk. Je kunt toch best iets goedkoops kopen. Hoe vaak ik wel niet topics zie hier waar mensen een leuk nieuw jurkje willen kopen voor een bruiloft. Dat zijn echt niet alleen maar meiden die iets voor een dresscode kopen. 
Natuurlijk, het gaat om de verwachting van het bruidspaar wat een beetje raar is, dat iedereen daar maar voor moet schikken. Maar voor een verkleedfeestje koop je toch ook wel eens iets nieuws. 
Voor een goede vriendin zou ik zoiets echt wel over hebben hoor. Zeggen dat dat te ver gaat voor een vriendschap vind ik best wel weer overdreven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 9:47

Ik vind het niet te ver gaan om voor de bruiloft voor een vriendin iets nieuws te kopen, ik vind het te ver gaan om te eisen dat een vriendin, van wie je graag wil dat ze erbij is, een bepaald soort outfit draagt. Iets nieuws kopen doe je meestal inderdaad wel, maar als het per se iets fuchsia-roze moet zijn, of per se een cocktailjurk terwijl je dat verder echt nooit draagt, dan vind ik dat je als gast wel de vrijheid moet hebben om iets anders te dragen. Ik vind dat in een vriendschap het gezelschap van je vriendin belangrijker zou moeten zijn dan wat ze draagt.

Verder blijf ik er ook bij dat een nieuwe outfit geen eis moet zijn en dat je ook gewoon iets moet kunnen dragen wat je al had. Dat de meeste mensen toch wel iets nieuws kopen doet er niks aan af dat het voor sommige mensen wel een hele kostenpost is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 9:57

Ja of je denkt 'oh leuk, nou dan koop ik wel een jurkje in het paars', ipv heel Zalando af te struinen naar elk willekeurig jurkje.
Ik snap dat t vervelend kan zijn, zeker als je niet zoveel te besteden hebt en ergens is zo'n verplichte dresscode wel raar, maar ik vind t ook niet weer zo ernstige misdaad dat een vriendschap direct over is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 10:05

Nee, maar dat was een reactie op degene die zei dat de vriendschap over is als die vriendin wegens de dresscode niet op de bruiloft komt. Dat vind ik net zo overdreven. Als je aan de dresscode kunt voldoen door voor een tientje een shirtje bij H&M te kopen, of een of ander accessoire in een bepaald kleurtje, dan zal vast niemand daar een probleem mee hebben, maar als de dresscode 'gala' is en je moet echt in een galajurk terwijl je dat gewoon niet kan betalen en ook niet anders kan oplossen dan kan ik me voorstellen dat je verstek laat gaan en dan vind ik de conclusie dat je geen echte vriendin bent net zo goed erg ver gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Engelse Drop di 2 jul 2013 - 11:23

Maar zo moeilijk is het niet om te voldoen aan een dresscode. Iedere vrouw heeft toch wel een paar jurkjes in de kast hangen? Die kunnen prima voor de meeste bruiloften! Zo lastig doen de meeste bruiden echt niet verder, dus je kan naar de meeste bruiloften prima een neutraal, net jurkje aan, panty eronder, klein hakje en walla, je bent alweer klaar. Als het een kleurenthema is, steek je een bloem in je haar, of als je toevallig een jurkje in die kleur hebt hangen, dan wordt het dat jurkje. Echt hoor, zo moeilijk is het niet en het hoeft ook niet duur te zijn. Met een paar basisstukken kom je in 9 van de 10 gevallen al een heel eind!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Engelse Drop di 2 jul 2013 - 11:27

Zelfs op Marktplaats kun je tegenwoordig op kleur zoeken. Zoek je gewoon op jurken, paars en dan je maat, boven of onder de knie, nou dan komt er heel wat bruikbaars voorbij hoor en dat voor een euro of 20 incl verzendkosten, begrijp nooit waar mensen zo moeilijk over doen confused 
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Melis_je di 2 jul 2013 - 22:02

Engelse Drop schreef:Maar zo moeilijk is het niet om te voldoen aan een dresscode. Iedere vrouw heeft toch wel een paar jurkjes in de kast hangen? Die kunnen prima voor de meeste bruiloften! Zo lastig doen de meeste bruiden echt niet verder, dus je kan naar de meeste bruiloften prima een neutraal, net jurkje aan, panty eronder, klein hakje en walla, je bent alweer klaar. Als het een kleurenthema is, steek je een bloem in je haar, of als je toevallig een jurkje in die kleur hebt hangen, dan wordt het dat jurkje. Echt hoor, zo moeilijk is het niet en het hoeft ook niet duur te zijn. Met een paar basisstukken kom je in 9 van de 10 gevallen al een heel eind!

Ik heb wel een paar jurkjes in mijn kast hangen, maar dat geldt zeker niet voor iedere vrouw. Je bent ook niet zo makkelijk voor 20 euro klaar; dan moet je wel een heel makkelijk figuur hebben en een kleine maat. Goedkope kleding op Marktplaats is ook vaak al vrij oud enzo, je wil wel netjes naar een bruiloft.
Als er een dresscode op de uitnodiging staat, vind ik het vervelend om iets te moeten kopen wat me niet staat en wat ik dus nooit meer ga aantrekken (ik heb ook geen vriendinnen met mijn maat). Ik heb een heel klein budget en je wil ook nog een cadeautje geven. Dus met 'pastel' of 'fuchsia' maak je mij echt niet blij. Zeker als je met het hele gezin komt en iedereen moet wat nieuws loopt het best in de papieren. Ik zal zoveel mogelijk proberen aan een dresscode te voldoen, maar ik kan er wel van balen als ik niks geschikts heb.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Minx di 2 jul 2013 - 22:06

Engelse Drop schreef:Maar zo moeilijk is het niet om te voldoen aan een dresscode. Iedere vrouw heeft toch wel een paar jurkjes in de kast hangen? Die kunnen prima voor de meeste bruiloften! Zo lastig doen de meeste bruiden echt niet verder, dus je kan naar de meeste bruiloften prima een neutraal, net jurkje aan, panty eronder, klein hakje en walla, je bent alweer klaar. Als het een kleurenthema is, steek je een bloem in je haar, of als je toevallig een jurkje in die kleur hebt hangen, dan wordt het dat jurkje. Echt hoor, zo moeilijk is het niet en het hoeft ook niet duur te zijn. Met een paar basisstukken kom je in 9 van de 10 gevallen al een heel eind!

Val jij ff door de mand.... FAKER!!!!!
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Siamsa di 2 jul 2013 - 22:08

@ Engelse Drop: Ik heb 1 jurkje in mijn kast hangen die geschikt zou zijn voor een bruiloft (een blauwe Marin, dat is sowieso mijn favo kleur voor kleding dus no worries voor jouw bruiloft hihi), maar niet voor bruiloften met de dresscode 'gala' of 'cocktail'. Of eigenlijk, die jurk is überhaupt de enige jurk die in mijn kast hangt (op wat zomerjurkjes voor het strand na dan). Pumps heb ik sowieso niet en die ga ik ook niet speciaal kopen voor een bruiloft, ik kan er gewoon echt niet op lopen, de hele dag zouden mijn voeten dan pijn doen en mijn plezier op die bruiloft zou door die pijn dan echt een beetje verpest zijn) Wat Susan zegt, een nieuwe outfit kopen voor een bruiloft omdat je dat zelf leuk vindt is heel iets anders dan een nieuwe outfit moeten kopen omdat je een soort van verplicht wordt door het bruidspaar.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 22:09

Haha is dat Vlaams ofzo? Omdat ze zelf zegt uit t noorden te komen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx di 2 jul 2013 - 22:10

Marin schreef:Haha is dat Vlaams ofzo? Omdat ze zelf zegt uit t noorden te komen?

Is het verkeerd schrijven van voilà, en wie deed dat ook al weer nog meer en had precies dezelfde schrijfstijl... Idd kimmetje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Takkie di 2 jul 2013 - 22:10

Minx schreef:

Val jij ff door de mand.... FAKER!!!!!

Huh?
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 22:12

Ik heb één keer een white & Black tie uitnodiging gehad (als avond gast) en toen heb ik gewoon een simpel jurkje aangedaan met platte schoentjes (zwarte ballerinas). Was gewoon soort cocktailjurkje maar eigenlijk een super simpel zwart h&m jurkje. Dan doe ik er gewoon een leuk lint over, in dit geval wit. Maar stel t thema is roze, dan doe ik er een roze lint om. Makkelijk zat en goedkoop.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 22:13

Minx schreef:
Marin schreef:Haha is dat Vlaams ofzo? Omdat ze zelf zegt uit t noorden te komen?

Is het verkeerd schrijven van voilà, en wie deed dat ook al weer nog meer en had precies dezelfde schrijfstijl... Idd kimmetje.

De hele schrijfstijl die overeen komt was me wel opgevallen ja, maar die walla/voila niet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol di 2 jul 2013 - 22:17

Een feestje met een dresscode kan in mijn ogen best leuk zijn. Wij hebben een feest gehad met als dresscode een touch of pink. Ik had toen een leuke roze bloem in mijn haar en ik was zwanger dus een roze lint net voor dat mijn buik begon zeg maar. Nou denk dat ik misschien 7 euro kwijt was. En zo had iedereen wat met roze, sommige hadden roze sokken, sommige roze veters in hun schoenen, een roze stropdas.
Dingen die je misschien niet altijd weer draagt maar ook niet ongeloofelijk duur zijn dat je er kapitalen aan kwijt bent.

Dit was natuurlijk een beetje, en niet meteen een hele kledingeis maar ik vond het prima te doen.

Wat betreft de vrijgezellefeestjes, ik heb er zelf een geregeld die niet veel mocht kosten en dat was best moeilijk. Je wilt het de bruid naar de zin maken maar ook de rest natuurlijk. Ik heb al aardig wat vrijgezellenfeestjes gehad maar de meeste zaten tussen de60 en de 90 euro. Ja veel geld, maar ik heb daar dan zelf ook bijna een hele dag plezier van met eten en drinken en dat vind ik het dan wel waard.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Minx di 2 jul 2013 - 22:18

Ja die viel me bij Kim toen ook al op omdat het een vreemde fout is. Nu zie ik hem weer dus 1 en 1. Vraag me nu af wat is er waar heeft ze een dochter? Of heeft ze die verzonnen. Komen vast nog wel meer dingen boven water Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 2 jul 2013 - 22:20

Minx schreef:Ja die viel me bij Kim toen ook al op omdat het een vreemde fout is. Nu zie ik hem weer dus 1 en 1. Vraag me nu af wat is er waar heeft ze een dochter? Of heeft ze die verzonnen. Komen vast nog wel meer dingen boven water Wink

Ja, en Noa schreef ook altijd 'walla', maar goed, ik was er allang van overtuigd dat KimRosenberg en Noa ook dezelfde personen waren. Ik heb dat verder ook nooit iemand zo zien schrijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Takkie di 2 jul 2013 - 22:20

Marin schreef:Ik heb één keer een white & Black tie uitnodiging gehad (als avond gast) en toen heb ik gewoon een simpel jurkje aangedaan met platte schoentjes (zwarte ballerinas). Was gewoon soort cocktailjurkje maar eigenlijk een super simpel zwart h&m jurkje. Dan doe ik er gewoon een leuk lint over, in dit geval wit. Maar stel t thema is roze, dan doe ik er een roze lint om. Makkelijk zat en goedkoop.

Zo zou ik het ook doen. Een outfit hoeft toch helemaal niet duur te zijn? Ik weet nog wel dat mijn schoonmoeder zei dat we gek geworden waren toen we voor de grap zeiden dat we een dresscode instelden: alle vrouwen in het lang. Mijn toenmalige schoonzusje was nogal van de ehh ... uitdagende kleding en dat wilden we absoluut niet hebben op onze bruiloft. We hebben daar zelfs echt nog ruzie over gehad met mijn schoonouders, terwijl we niet eens serieus waren. Uiteindelijk hadden we natuurlijk geen dresscode en kwam mijn schoonmoeder in een lange rok naar de bruiloft laughcry

Om maar even aan te geven dat het niet alleen vanwege budget een probleem voor de gasten kan zijn. En iedereen is daarin anders natuurlijk, ik zou het niet zo'n probleem vinden om iets aan te schaffen. Het zal dan alleen geen dure cocktailjurk oid worden, want daar is mijn budget niet naar.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Engelse Drop wo 3 jul 2013 - 3:27

Die namen komen steeds weer terug, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar het over gaat. Ik schrijf altijd walla, niet om voila te schrijven, maar gewoon hoe je het zegt. Ik ken wel meer mensen die het zo schrijven trouwens, kom oorspronkelijk uit t zuiden van NL tegen de Belgische grens aan. Grappig die taalverschillen binnenlands.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud