Kosten vrijgezellen feestje
+42
Bazinga
studiebol
Engelse Drop
TukTuk
Susan
Gizmo
Takkie
Aziraphale
Pompoen
Siamsa
*Lookie*
SoGood
Sam
Marin
minoessepoes
Zonnetje
Barbabella
Kalishi
Rouxxxe
nijntje4
Urban Naked
Niekske
Tsjip
Mizz_S
Ella
Snoes
Sterre
Ibbeltje
Davinia
Chocoholic
Fiwen
Melis_je
Siem
Silke
Esperanza
Minx
Pitufo
Rush
Carra
Char1
Lot
Tania
46 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Kosten vrijgezellen feestje
Ik heb de komende tijd ook twee vrijgezellenfeesten a 120 en 150 euro pp. Eentje organiseer ik zelf (die van 120 euro) en die bruid staat ook dichter bij me dan die andere, maar omdat het allemaal half binnen dezelfde vriendengroep is kan ik dat onderscheid moeilijk maken. Dure grapjes allemaal.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Woow wat veel geld. Wij waren ruim onder de 100 euro kwijt met een fotoshoot (toevallig kende wij de fotograaf, zijn vrienden ook van hen), workshop en uiteten.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Het komt denk ik doordat we al 's ochtends beginnen door ze uit bed te lichten dan heb je gewoon meer tijd te vullen en ook nog een lunch. We doen namelijk echt niet hele gekke of dure dingen. Drank en benzinekosten zit er voor overdag trouwens wel bij in.
Sterre- Ratel
Ja dan nog vind ik het veel. En een lunch is ook maar net hoe je het invult. Wij hebben bijvoorbeeld ook expres activiteiten niet te ver weg gezocht ivm benzine/reiskosten.
Ja, daar heb je wel gelijk in. Het gaat altijd om keuzes. Maar lunch regelen we bijvoorbeeld ook al zelf, niet in een restaurant.
Het is meer dat ik dat andere, nog duurdere vrijgezellenfeestje niet helemaal zag aankomen. Samen is het gewoon heel veel geld en daar schrok ik een beetje van.
Het is meer dat ik dat andere, nog duurdere vrijgezellenfeestje niet helemaal zag aankomen. Samen is het gewoon heel veel geld en daar schrok ik een beetje van.
Sterre- Ratel
Ja het is ook zeker veel geld. Wat veel mensen niet zomaar op kunnen hoesten. En als je er dan een paar in hetzelfde jaar hebt/zelfde tijd dan ja moet ik persoonlijk moeilijke keuzes gaan maken want dat zou ik dan niet allemaal kunnen bekostigen.
Ik snap niet dat je de hele dag entertainment moet hebben op een vrijgezelle feestje eigenlijk. Ik zou dat ook overdreven vinden en anders vragen of ik iets later aan kan sluiten. Buiten dat vind ik het geld meestal geen probleem maar begrijp wel dat dat voor anderen wel zo kan zijn. De 2 feestjes die ik heb georganiseerd waren 30 en 50 euro per persoon. Lastiger ja maar wel rekening gehouden met wat iedereen uit kon en wilde geven. Het waren 2 hele gezellige feestjes en de bruiden vonden het ook geweldig.
Gast- Gast
ZUs kijk dat zijn fijne bedragen en idd het hoeft ook niet een hele dag. EN zolang het gezellig is en vooral de bruiden genieten dan is het prima.
Ibbeltje schreef:ZUs kijk dat zijn fijne bedragen en idd het hoeft ook niet een hele dag. EN zolang het gezellig is en vooral de bruiden genieten dan is het prima.
Ja uiteindelijk wel de hele dag weggeweest hoor en bij die ene hebben we ook nog samen gegeten maar dat gewoon zelf geregeld. Maar van 's morgens vroeg tot aan 's avonds nog gaan stappen vind ik ook echt wel te lang.
Gast- Gast
Ik had twee jaar terug een vrijgezellenfeest waarbij we 's middags lekker relax bij een recreatieplas spelletjes hebben gedaan. Buiten kosten voor wat eten en drinken (zelf meegenomen) kostte dat niks. Wat betreft voorbereiding is het wel wat meer werk om zelf quizvragen e.d. te maken, maar het was echt super gezellig. Daarna hadden we eten met en spel erbij. Alles bij elkaar was het een super leuke dag, voor iedereen, en ook nog eens goed betaalbaar.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Zus schreef:Ibbeltje schreef:ZUs kijk dat zijn fijne bedragen en idd het hoeft ook niet een hele dag. EN zolang het gezellig is en vooral de bruiden genieten dan is het prima.
Ja uiteindelijk wel de hele dag weggeweest hoor en bij die ene hebben we ook nog samen gegeten maar dat gewoon zelf geregeld. Maar van 's morgens vroeg tot aan 's avonds nog gaan stappen vind ik ook echt wel te lang.
Zelf regelen scheelt al veel idd.
Char1 ook dat is erg leuk en gezellig.
Ik heb binnenkort ook een vrijgezellenfeest van een vriendin van mij. Ik heb ook echt wel even getwijfeld of ik zou gaan, omdat ik daar helemaal niemand ken. Hier kost het 65 euro per persoon (voor een hele dag) en dat vind ik zelf eigenlijk ook wel net wat teveel voor een vrijgezellenfeest. Ik vind 50 euro altijd wel de max eigenlijk, maar omdat ze zo'n goede vriendin is, heb ik toch besloten om te gaan.
Mij gaat het ook vooral om het principe. Ik kan best 65 euro of meer missen, maar ik vind dat zo'n vrijgezellenfeestjes ook stukken goedkoper georagniseerd kunnen worden.
Mij gaat het ook vooral om het principe. Ik kan best 65 euro of meer missen, maar ik vind dat zo'n vrijgezellenfeestjes ook stukken goedkoper georagniseerd kunnen worden.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Toen ik mijn vrijgezellenfeestje kreeg, vroeg mijn ceremoniemeester aan me wat ik belangrijk vond en ze liet me ook zelf een lijstje maken van de vriendinnen die ik erbij wilde hebben. Ik heb toen aangegeven dat niet al mijn vrienden het breed hebben en dat ik het belangrijk vindt dat het niet al te duur zou worden.
Uiteindelijk helemaal goed gekomen, we hebben een paar vrij goedkope dingen gedaan, zoals picknicken in het park, zelf cocktails maken bij iemand thuis, verkleden en een speurtocht, maar ook heerlijk luxe gegeten op een zeilschip. Al met al een fantastische dag.
Uiteindelijk helemaal goed gekomen, we hebben een paar vrij goedkope dingen gedaan, zoals picknicken in het park, zelf cocktails maken bij iemand thuis, verkleden en een speurtocht, maar ook heerlijk luxe gegeten op een zeilschip. Al met al een fantastische dag.
Gast- Gast
Het gaat ook om het idee. Je kan het zelf ook heel leuk maken zonder allemaal dure workshops, uiteten of overnachtigingen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
KimRosenberg85 schreef:Toen ik mijn vrijgezellenfeestje kreeg, vroeg mijn ceremoniemeester aan me wat ik belangrijk vond en ze liet me ook zelf een lijstje maken van de vriendinnen die ik erbij wilde hebben. Ik heb toen aangegeven dat niet al mijn vrienden het breed hebben en dat ik het belangrijk vindt dat het niet al te duur zou worden.
Zo heb ik het ook gedaan.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Mizz_S schreef:KimRosenberg85 schreef:Toen ik mijn vrijgezellenfeestje kreeg, vroeg mijn ceremoniemeester aan me wat ik belangrijk vond en ze liet me ook zelf een lijstje maken van de vriendinnen die ik erbij wilde hebben. Ik heb toen aangegeven dat niet al mijn vrienden het breed hebben en dat ik het belangrijk vindt dat het niet al te duur zou worden.
Zo heb ik het ook gedaan.
Hier ook! Anders had ik echt geen vrijgezellenfeest willen hebben. Mijn man en ik hebben het feest op dezelfde dag gehad. Wij zijn gaan schilderen, de heren zijn rondgegaan op een bierfiets. Daarna zijn we met de dames en heren gaan kegelen. Na het kegelen kregen we patat met schnitzel. Tussendoor werden de nodige drankjes gedronken. Al met al erg gezellig en we hebben enorm veel lol gehad!
Ik vind het ook vervelend om te lezen dat er zoveel frustraties bij de meesten aan vooraf gaan. Een bruiloft kost al zoveel voor je gasten!
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Er gaat echt teveel geld op aan dit soort dingen. In onze vriendinnengroep is 120 euro pp inmiddels het budget. Ik vond het belachelijk, maar inmiddels, na vijf feesten, is het een kwestie van 'de rest heeft het ook gehad, dus de volgende krijgt het ook'. En aangezien ik straks dus 8 x 120 euro heb uitgegeven, wil ik wanneer ik ga trouwen ook wel meer dan een picknick en een speurtocht voor mijn vrijgezellenfeest
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Wat een geld allemaal hee, en als je dus inderdaad meerdere bruiloften per jaar hebt moet je dit elke keer betalen..!
Ik heb in m'n leven nog maar 1 vrijgezellenfeestje meegemaakt, dat is alweer een jaar of 6 geleden. Alle andere vrienden trouwen niet. Ik ga wel trouwen maar dat is alleen voor op papier, daar komt geen vrijgezellenfeest bij. Vind het wel lekker dat het zo gaat, als ik dit topic zo lees!
Ik heb in m'n leven nog maar 1 vrijgezellenfeestje meegemaakt, dat is alweer een jaar of 6 geleden. Alle andere vrienden trouwen niet. Ik ga wel trouwen maar dat is alleen voor op papier, daar komt geen vrijgezellenfeest bij. Vind het wel lekker dat het zo gaat, als ik dit topic zo lees!
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Laatst ook voor het eerst een vrijgezellenfeest meegemaakt en het viel mij vooral tegen dat er zo gediscussieerd werd vooraf, en dan helemaal met mensen die elkaar vrijwel allemaal niet kennen. Soms wordt er gezegd, laat 1 of 2 mensen het regelen en de rest niet maar ik was blij dat dat niet zo ging want dan was het zeker twee keer zo duur geworden.
Je voelt je zo snel een spelbreker als je dan zegt dat je de kosten laag wilt houden als de rest het er wel voor over heeft. In dit geval ging het ook nog om mijn beste vriendin waarvan ik weet dat al die poeha niet hoeft en die het al heel leuk vindt om alle mensen bij elkaar te zien (al gaan we niks doen, is het ook goed). Dus heb ik het toch maar gezegd. Ik had voor dat geld nog wel meer dingen kunnen bedenken maargoed, het ging niet om mij en op een gegeven moment moet je ook iets beslissen haha.
Je voelt je zo snel een spelbreker als je dan zegt dat je de kosten laag wilt houden als de rest het er wel voor over heeft. In dit geval ging het ook nog om mijn beste vriendin waarvan ik weet dat al die poeha niet hoeft en die het al heel leuk vindt om alle mensen bij elkaar te zien (al gaan we niks doen, is het ook goed). Dus heb ik het toch maar gezegd. Ik had voor dat geld nog wel meer dingen kunnen bedenken maargoed, het ging niet om mij en op een gegeven moment moet je ook iets beslissen haha.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Het hoeft niet zo belachelijk duur te zijn. Wat ik ervan heb gehoord kostte mijn vrijgezellenfeest zo tegen de 60 euro. We begonnen om 2 uur 's middags met picknicken in het park, iedereen had een speech voor mij geschreven en dat was heel emotioneel, iedereen had zelfgemaakte hapjes meegenomen (zeg dat dit 7euro pp kostte), toen een speurtocht door de stad met allemaal grappige dingen erin, ook een soort quiz met vragen over mijn vriendinnen etc (gratis), daarna cocktails gemaakt bij iemand thuis (zeg een euro of 5 pp), daarna verkleden en gek opmaken (gratis, iedereen had z'n meest gekke jurken enzo mee), daarna een diner op die zeilboot incl. onbeperkt wijntjes (50 euro).
Het was echt te gek
Het was echt te gek
Gast- Gast
Ik heb binnenkort een vrijgezellenfeest van de vriendin van de beste vriend van mijn vriend. De keren dat ik haar gezien heb in die paar jaar dat ze met haar vriend samen is, zijn op twee handen te tellen. Ze is best aardig, maar ik heb verder niet zoveel met haar.. Had ook niet verwacht dat ik uitgenodigd zou worden, maar blijkbaar dus wel. Plus dat driekwart van de mensen die komen, ik nog nooit in mn hele leven heb gezien. Kortom, ik heb er niet veel zin in.
Nu hoorde ik dat het 75 euro gaat kosten, en dat voor een workshop, uit eten en een drankje na afloop. Nu heb ik al best veel kosten deze maand, en vind ik het in hoe ik tot in relatie sta tot de aanstaande bruid ontzettend veel geld. Mn vriend wil per se dat ik heen ga, en heeft nu aangeboden om het te betalen. Hartstikke lief, maar ik blijf het belachelijk veel geld vinden.
Nu hoorde ik dat het 75 euro gaat kosten, en dat voor een workshop, uit eten en een drankje na afloop. Nu heb ik al best veel kosten deze maand, en vind ik het in hoe ik tot in relatie sta tot de aanstaande bruid ontzettend veel geld. Mn vriend wil per se dat ik heen ga, en heeft nu aangeboden om het te betalen. Hartstikke lief, maar ik blijf het belachelijk veel geld vinden.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Hier het zelfde probleem. Ik zie die vriendin denk ik 2 a 3 keer per jaar.
Vrijgezellenfeest kost gewoon 125,- ! ik moet oppas vinden, benzine betalen, vrije dag openemen, etc. het wordt mij een beetje te gek. Ik denk dat ik alleen meega met het avondeten.
Vind het ook erg veel geld, 75,- is ook veel geld. Maar tegenwoordig is dat volgens mij vrij normaal omdat voor een vrijgezellenfeest te betalen.
lastig, ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Waarom wil je vriend perse dat je gaat?
Vrijgezellenfeest kost gewoon 125,- ! ik moet oppas vinden, benzine betalen, vrije dag openemen, etc. het wordt mij een beetje te gek. Ik denk dat ik alleen meega met het avondeten.
Vind het ook erg veel geld, 75,- is ook veel geld. Maar tegenwoordig is dat volgens mij vrij normaal omdat voor een vrijgezellenfeest te betalen.
lastig, ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Waarom wil je vriend perse dat je gaat?
Kalishi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13
Jemig, 125 euro is helemaal veel geld! Plus idd het geld voor benzine, en het gedoe om een vrije dag en oppas te regelen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan alleen met het eten meegaat. Mn vriend vindt dat ik niet zo moet zeuren en er gewoon een gezellige dag van moet maken. Plus dat de andere partners van zijn vrienden ook zijn uitgenodigd en gaan. Hij vindt het dan 'raar' als ik er niet bij ben terwijl ik gewoon kan. Ik vind het op zich ook niet heel erg om wel te gaan. Vind het gewoon, net als jij eigenlijk, veel geld en gedoe voor een vrijgezellenfeest van iemand die ik heel weinig zie en helemaal niet zo goed ken.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Zo, wat een bedragen komen langs zeg! 125 euro zelfs, en dan nog eens exclusief de bijkomende kosten. Dat gaat toch nergens meer over. Mijn 'probleem' is misschien straks opgelost: Mijn andere schoonzus (al getrouwd) belde mij gisteren op en vroeg wat ik van die 100 euro vond. Blijk zij het ook veel te duur te vinden, en had zij net als ik, ook liever gezien dat het niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat duurt. Dus we hebben afgesproken dat zij een dezer dagen een mail stuurt naar degene die het regelt, met de melding dat wij de prijs liever anders zien. Ik ben heel benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Ik zou ook helemaal niet willen dat mijn vrijgezellenfeest zo duur wordt eerlijk gezegd, gewoon omdat je met mensen met allemaal verschillende salarissen en leefomstandigheden te maken hebt en het wel leuk moet blijven om zoiets te doen, voor iedereen. Sommige vriendinnen zouden het kunnen betalen, maar mijn zussen echt totaal niet! Dan liever alleen een middag/avond, of korter programma zodat wel alle belangrijke mensen er zijn - maar voor een normaal budget (€50-€75 oid).
Wat is eigenlijk normaal om uit te nodigen, al je vriendinnen? Of ook zussen/nichtjes etc?
Wat is eigenlijk normaal om uit te nodigen, al je vriendinnen? Of ook zussen/nichtjes etc?
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Vrijgezellen feest
» Opdrachten voor een vrijgezellen feest
» Jaren 70 feestje
» Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af?
» Feestje vanavond, wat doe ik aan?
» Opdrachten voor een vrijgezellen feest
» Jaren 70 feestje
» Hoe 'makkelijk' zeg je een feestje af?
» Feestje vanavond, wat doe ik aan?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: