Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tegen de PVV...?

+11
Sneeuwvlok
Jeanette
Guus
CaptainSpectacular
TGR
Sweety
Polly
Dennenappel
loesje
Mari
Pussycat
15 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:07

Noa schreef:
Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Maar belediging (en onbegrip kweken) is geen goede manier om die "strijd" te leveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:08

Noa schreef:
Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Ik denk niet dat het zo in elkaar steekt. Ik denk dat Wilders een afkeer heeft voor het geloof en daarom wil provoceren. Als hij zich wat meer zou verdiepen (wat hij ongetwijfeld heeft gedaan) zal hij ook zien dat de meerderheid van de gelovige moslims niet onderdrukt wordt en dat onderdrukking weinig met het geloof te maken heeft maar met de mensen die het uitoefenen. Overal heb je extremisten, niet alleen in de islam. Daarom denk ik dat hij ook wel weet dat het niet zo in elkaar steekt zoals hij het wil opperen. Maar er zullen altijd mensen zijn die lekker met de meute mee huppelen en zich vooral nergens in verdiepen en op de PVV stemmen. Hij weet immers ook dat je met roepen heel ver komt in een situatie in een land waar de regering er niet al te best voor staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:13

Darcy schreef:
Noa schreef:
Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Maar belediging (en onbegrip kweken) is geen goede manier om die "strijd" te leveren.

Juist. Ik heb soms ook wel eens mijn bedenkingen bij de manier waarop een geloof wordt geuit, maar ik vind niet dat het aan mij is om daar zo over te oordelen. Je kunt een ander niet zomaar terecht zetten omwille van wat hij of zij gelooft. Wat geeft jou het recht om je superieur te voelen aan een ander mens? Noem me naïef maar ik vind iedereen gelijkwaardig, en met wat inlevingsvermogen kom je al een stuk verder dan de boel theoretisch te bekijken en te bekritiseren, of zelfs grof te beledigen.

En Gia, what is up met die dieren? Heb ik wat gemist? :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:14

Darcy schreef:
Noa schreef:
Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Maar belediging (en onbegrip kweken) is geen goede manier om die "strijd" te leveren.
Hiermee willen ze het gevaar benadrukken dat volgens hen van de Islam uitgaat. Dat gevaar komt niet geheel uit de lucht vallen. Als je iets meer in de geschiedenis duikt én in de Koran, dan kom je allerlei zaken tegen die niet makkelijk onder de tafel te schuiven zijn.

Even voor de goede orde, ik stem zelf niet op Geert Wilders, maar vind het ook geen goede zaak hoe hij in een hoekje wordt gedrukt. Ik vind dat we zijn partij en zijn stem serieus moeten nemen. Ik ben me ook aan het verdiepen in de Islam, omdat ik het belangrijk vindt om er in deze partij meer over te weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:14

Schotse hooglander moeten het land uit Very Happy Laughing

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9047212/__PVV__weg_met_hooglanders__.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:14

Ik denk dat het niet per se te maken heeft met met de meute meehuppelen (volgens mij is er ook een vrij grote groep juist anti-Wilders), maar met angst (voor het onbekende). Of mensen die gewoon daadwerkelijk een grote hekel hebben aan de Islam, maar ik denk dat dat er vrij weinig zijn. Het grootste deel van de mensen die op Wilders stemmen wil verandering (de "eindelijk iemand die zegt waar het op staat" redenering). Wilders heeft ook wel een punt (er moet bijvoorbeeld iets gedaan worden aan de criminaliteit door zowel allochtone (ja ik weet het, dat is niet iedereen maar bij gebrek aan een betere term) als autochtone jongeren). En er moet geen onderdrukking van de vrouw zijn, en in Nederland moeten mensen zonder angst kunnen leven etc. Allemaal waar. Maar allemaal niet oplosbaar door de Islam een achterlijke godsdienst te noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:16

Noa schreef:
Darcy schreef:
Noa schreef:
Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Maar belediging (en onbegrip kweken) is geen goede manier om die "strijd" te leveren.
Hiermee willen ze het gevaar benadrukken dat volgens hen van de Islam uitgaat. Dat gevaar komt niet geheel uit de lucht vallen. Als je iets meer in de geschiedenis duikt én in de Koran, dan kom je allerlei zaken tegen die niet makkelijk onder de tafel te schuiven zijn.

Even voor de goede orde, ik stem zelf niet op Geert Wilders, maar vind het ook geen goede zaak hoe hij in een hoekje wordt gedrukt. Ik vind dat we zijn partij en zijn stem serieus moeten nemen. Ik ben me ook aan het verdiepen in de Islam, omdat ik het belangrijk vindt om er in deze partij meer over te weten.

Ik heb me verdiept in de Islam, alsjeblieft, dankjewel smile Zoals bij alle geloven moet je het heilige boek in de tijd en in de context plaatsen. Ook in de Bijbel staan teksten die je tweeledig kunt interpreteren, in de Koran staan die ook. Niet iedere moslim volgt de Koran letterlijk. Niet iedere moslim is een extremist die alle ongelovigen wil uitroeien. En dát is het punt waar ik zo over val. Het ligt niet aan de Koran of aan de Islam, het zijn de extremisten die je moet bestrijden en niet het geloof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:16

Giacomo schreef:

Ik denk niet dat het zo in elkaar steekt. Ik denk dat Wilders een afkeer heeft voor het geloof en daarom wil provoceren. Als hij zich wat meer zou verdiepen (wat hij ongetwijfeld heeft gedaan) zal hij ook zien dat de meerderheid van de gelovige moslims niet onderdrukt wordt en dat onderdrukking weinig met het geloof te maken heeft maar met de mensen die het uitoefenen. Overal heb je extremisten, niet alleen in de islam. Daarom denk ik dat hij ook wel weet dat het niet zo in elkaar steekt zoals hij het wil opperen. Maar er zullen altijd mensen zijn die lekker met de meute mee huppelen en zich vooral nergens in verdiepen en op de PVV stemmen. Hij weet immers ook dat je met roepen heel ver komt in een situatie in een land waar de regering er niet al te best voor staat.

Mensen die met de meute meehuppelen en zich nergens in verdiepen? Die vindt je zeker zoveel bij GroenLinks en PvdA kiezers dan bij de PVV hoor. Links is natuurlijk het perfecte correcte maatschappelijk geaccepteerde stemgedrag dat je kunt hebben. Veel mensen kiezen voor die veilige weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:17

Giacomo schreef:Schotse hooglander moeten het land uit Very Happy Laughing

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9047212/__PVV__weg_met_hooglanders__.html

Wow, is die man nou echt zo dom?? Waarom nemen we hem nog serieus? Hij roept van alles, maar komt hij ook met inhoudelijk goede oplossingen of ideeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:17

Met de meute meehuppelen bedoel ik onder andere de mensen die een ''tegenstem'' willen uitbrengen en daarom maar net zoals iedereen op de PVV stemmen, want '' de PVV zegt tenminste waar het op staat''.
Ik denk dat angst die de PVV oproept ook iets is waarom veel mensen op de PVV stemmen inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Guus vr 18 feb 2011 - 5:24

Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:Schotse hooglander moeten het land uit Very Happy Laughing

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9047212/__PVV__weg_met_hooglanders__.html

Wow, is die man nou echt zo dom?? Waarom nemen we hem nog serieus? Hij roept van alles, maar komt hij ook met inhoudelijk goede oplossingen of ideeën?

Hij is niet dom, integendeel zelfs... Weet de media uitermate goed te bespelen om in opspraak te komen tijdens verkiezingstijd, daarna zwakt hij weer af.

Noa, klopt maar de voorbeelden die jij nu noemt zijn wel weer uiterst links (terwijl PVV best veel overeenkomstige punten heeft met de SP) ik vind ze beide niet realistisch, maar dat is persoonlijk. Ik heb alleen nog nooit schofferende opmerkingen ui de SP hoek gehoord.

Een van de belangrijkste punten van de PVV is respect, maar waarom WILLEN ze het alleen maar tonen ze het nooit naar anderen? Zo werkt het niet
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:24

Noa schreef:
Giacomo schreef:

Ik denk niet dat het zo in elkaar steekt. Ik denk dat Wilders een afkeer heeft voor het geloof en daarom wil provoceren. Als hij zich wat meer zou verdiepen (wat hij ongetwijfeld heeft gedaan) zal hij ook zien dat de meerderheid van de gelovige moslims niet onderdrukt wordt en dat onderdrukking weinig met het geloof te maken heeft maar met de mensen die het uitoefenen. Overal heb je extremisten, niet alleen in de islam. Daarom denk ik dat hij ook wel weet dat het niet zo in elkaar steekt zoals hij het wil opperen. Maar er zullen altijd mensen zijn die lekker met de meute mee huppelen en zich vooral nergens in verdiepen en op de PVV stemmen. Hij weet immers ook dat je met roepen heel ver komt in een situatie in een land waar de regering er niet al te best voor staat.

Mensen die met de meute meehuppelen en zich nergens in verdiepen? Die vindt je zeker zoveel bij GroenLinks en PvdA kiezers dan bij de PVV hoor. Links is natuurlijk het perfecte correcte maatschappelijk geaccepteerde stemgedrag dat je kunt hebben. Veel mensen kiezen voor die veilige weg.

Niet mee eens. Ik vind het juist niet maatschappelijk geaccepteerd stemgedrag. Ik stem niet voor veilig, ik stem voor waar ik in geloof. Ja, ik stem progressief links. Maar dat is alleen omdat ik me daar in verdiept heb, en er in geloof. Ik krijg in mijn omgeving juist veel kritiek als ik zeg dat ik stem hoe ik stem. Hier stemmen mensen vaak "zoals het hoort", en dat zijn dan vaak niet mijn partijen. Leuk op verjaardagen, ik ben dan juist het buitenbeentje. Ik merk dat rechtse partijen meer steun ontvangen hier.

In Nederland zie ik persoonlijk ook meer extreem rechts dan extreem links. Links krijgt vaak niet eens een kans. Al het extremisme is natuurlijk een negatieve stempel op de samenleving, maar het stemgedrag zegt wel wat over de gemiddelde Nederlander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:25

Ik ben het deels wel eens met je Darcy, maar er bestaan wel belangrijke verschillen tussen de Bijbel en de Koran. Zo is Jezus vredelievend en is hij het grote voorbeeld voor Christenen (heb je naasten lief). Mohammed uit zich op veel plaatsen in de Koran juist gewelddadig, dan staat er hoeveel mensen hij heeft omgebracht en dat hij seks had met een erg jong meisje. Hij fungeert als voorbeeld voor Moslims... Toch wel een fundamenteel verschil. (en ja, ik heb beide boeken gelezen)


Laatst aangepast door Noa op vr 18 feb 2011 - 5:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:27

Goochempie schreef:
Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:Schotse hooglander moeten het land uit Very Happy Laughing

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9047212/__PVV__weg_met_hooglanders__.html

Wow, is die man nou echt zo dom?? Waarom nemen we hem nog serieus? Hij roept van alles, maar komt hij ook met inhoudelijk goede oplossingen of ideeën?

Hij is niet dom, integendeel zelfs... Weet de media uitermate goed te bespelen om in opspraak te komen tijdens verkiezingstijd, daarna zwakt hij weer af.

Noa, klopt maar de voorbeelden die jij nu noemt zijn wel weer uiterst links (terwijl PVV best veel overeenkomstige punten heeft met de SP) ik vind ze beide niet realistisch, maar dat is persoonlijk. Ik heb alleen nog nooit schofferende opmerkingen ui de SP hoek gehoord.

Een van de belangrijkste punten van de PVV is respect, maar waarom WILLEN ze het alleen maar tonen ze het nooit naar anderen? Zo werkt het niet

Ja, hij is goed in het bespelen van de media, dat is slim. Maar bij gebrek aan inlevingsvermogen vind ik hem toch dom. Dus niet qua intelligentie, hij zal ongetwijfeld genoeg IQ hebben. Maar aan menselijkheid schort het hem op alle vlakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:28

Noa schreef:Ik ben het deels wel eens met je Darcy, maar er bestaan wel belangrijke verschillen tussen de Bijbel en de Koran. Zo is Jezus vredelievend en is hij het grote voorbeeld voor Christenen (heb je naasten lief). Mohammed uit zich op veel plaatsen in de Koran juist gewelddadig, dan staat er hoeveel mensen hij heeft omgebracht en dat hij seks had met een erg jong meisje. Hij fungeert als voorbeeld voor Moslims... Toch wel een fundamenteel verschil. (en ja, ik heb beide boeken gelezen)

Ik ben het ook deels met jou eens (ik heb trouwens niet de hele Koran gelezen hoor, heb colleges gevolgd over de Islam, heel interessant vond ik het) maar ik blijf erbij dat Wilders het op een verkeerde manier aanpakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:29

Ik denk ook niet dat Wilders dom is. Ik denk dat hij precies wist hoe hij het publiek moest bespelen voor de verkiezingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:30

Giacomo schreef:Ik denk ook niet dat Wilders dom is. Ik denk dat hij precies wist hoe hij het publiek moest bespelen voor de verkiezingen.

Dat dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:31

Wilders is echt heel intelligent. Jammer dat hij het op een verkeerde manier toepast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:34

Ik vind ook dat hij het verkeerd aanpakt. Maar ik vind het vooral eng om te zien hoe heftig mensen op hem reageren, zowel de voor als de tegenstanders. Er zit zoveel woede achter die reacties, ook hier weer op het forum. Dat is denk ik nog zijn grootste kracht! Voor mezelf vind ik het belangrijk me niet te laten meeslepen door dit soort onderbuikgevoelens, en Wilders dus ook niet af te schilderen als de boeman. Zo maak je hem groter en machtiger dan hij al is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:36

Noa schreef:Ik vind ook dat hij het verkeerd aanpakt. Maar ik vind het vooral eng om te zien hoe heftig mensen op hem reageren, zowel de voor als de tegenstanders. Er zit zoveel woede achter die reacties, ook hier weer op het forum. Dat is denk ik nog zijn grootste kracht! Voor mezelf vind ik het belangrijk me niet te laten meeslepen door dit soort onderbuikgevoelens, en Wilders dus ook niet af te schilderen als de boeman. Zo maak je hem groter en machtiger dan hij al is.

Dat is ook zo, maar ik kan het gewoon niet helpen, ik word pislink van die vent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:40

Darcy schreef:
Noa schreef:Ik vind ook dat hij het verkeerd aanpakt. Maar ik vind het vooral eng om te zien hoe heftig mensen op hem reageren, zowel de voor als de tegenstanders. Er zit zoveel woede achter die reacties, ook hier weer op het forum. Dat is denk ik nog zijn grootste kracht! Voor mezelf vind ik het belangrijk me niet te laten meeslepen door dit soort onderbuikgevoelens, en Wilders dus ook niet af te schilderen als de boeman. Zo maak je hem groter en machtiger dan hij al is.

Dat is ook zo, maar ik kan het gewoon niet helpen, ik word pislink van die vent.

Me too. Ik ben best wel lief meestal, maar als ik zijn hoofd al zie word ik echt helemaal chagerijnig en ga ik lopen afgeven op hem Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Guus vr 18 feb 2011 - 5:40

Bij mij geen woede hoor, maar onbegrip

Je hebt gelijk, als niemand hem aandacht zou geven, zowel voor als tegen, liep het niet zo. Ik vind het gewoon eng om te zien dat wat provocerend gezegd wordt, voor waarheid wordt aangenomen.

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 5:45

Er zijn heel wat schokkende passages in de Bijbel. Ik vind dat alles behalve een vredelievend boek. De vrouw van Lot kijkt om naar een brandende stad, en verandert in een zoutpilaar. Alle eerstgeborenen van een heel volk worden vermoord, omdat de farao mensen onderdrukt. Vanwege een hapje uit een verboden appel, worden Adam en Eva het hof van Eden uitgeknikkerd. Waarom stond die boom er dan uberhaupt? Vreemdgaan mag bestraft worden door diegene met een molensteen om zijn nek in de rivier te werpen. Homoseksualiteit is een doodzonde. Ik lees weinig God is liefde in de Bijbel.

Ik heb de Koran ook gedeeltelijk gelezen, maar ik zie juist veel overeenkomst met de Bijbel. Het geloof is heilig, God is heilig, en heidenen zijn slecht. Haal bij beide de context weg,en je hebt een boek vol haat.

Ik ben geen moslim, ik ben niet pro-islam, ik heb net zoveel tegen de islam als tegen het christendom. Ik ben wel een enorm voorstander van vrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geloof, vrijheid om jezelf te kunnen zijn. Eigenlijk vind ik het ook heel ironisch dat de PVV staat voor Partij voor de Vrijheid. Ik hoor namelijk vooral het inperken van vrijheid.

Nederland is nog nooit zo veilig geweest. Het is ook een van de veiligste landen ter wereld. Dus die angst, het is zo onterecht. We lopen geen gevaar, er is geen tsunami van islamisering. Het gevaar komt volgens mij uit de hoek van Wilders. Diens uitspraken creëren onverdraagzaamheid en polarisatie. Dit land staat er objectief zo goed voor. Ik hoop gewoon dat zo'n peroxideman het niet allemaal ruïneert.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:51

SuperGrover schreef:Er zijn heel wat schokkende passages in de Bijbel. Ik vind dat alles behalve een vredelievend boek. De vrouw van Lot kijkt om naar een brandende stad, en verandert in een zoutpilaar. Alle eerstgeborenen van een heel volk worden vermoord, omdat de farao mensen onderdrukt. Vanwege een hapje uit een verboden appel, worden Adam en Eva het hof van Eden uitgeknikkerd. Waarom stond die boom er dan uberhaupt? Vreemdgaan mag bestraft worden door diegene met een molensteen om zijn nek in de rivier te werpen. Homoseksualiteit is een doodzonde. Ik lees weinig God is liefde in de Bijbel.

Ja, ik weet dat er ook veel schokkende passages in de Bijbel te vinden zijn. De voorbeelden die jij noemt staan in het oude testament en die verhalen zijn vaak symbolisch goed uit te leggen. Als je de belangrijkste figuren van de Bijbel en de Koran naast elkaar zet, (zij leefden als voorbeeld voor andere gelovigen naar hun religie), dan krijg je wel grote verschillen. Jezus is erg vredelievend en zegt ook meermalen dat iedereen welkom is, hij neemt het zelfs op voor de zwakkeren. Mohammed is echt een ander verhaal. De moorden die gepleegd zijn in naam van de Islam zijn trouwens ook een factor 1000 van de moorden die gepleegd zijn door Christenen... Maargoed, natuurlijk gaat dit om extreme aanhangers van de religie en niet om de religie zelf. Beide boeken prediken in de eerste plaats eenheid en vrede... en verwijzen trouwens ook meermalen naar elkaar!

Maargoed, ingewikkelde materie waar ik ook niet alles vanaf weet natuurlijk. Ik ben er nog niet over uit hoe gevaarlijk de Islam is, daarvoor weet ik er niet genoeg over. Ik neem de signalen zeker wel serieus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 6:00

De islam is een geloof, en is als geloof mijns inziens net zo gevaarlijk als alle geloven. Ze spelen in op gevoel, niet op verstand en zijn onmogelijk te bewijzen of te betwisten. Maar ik zie niks in de islam wat het echt een gevaar maakt. Als dat wel zo was, zou het ook al 1300 jaar een gevaar zijn hè, het geloof is niet veranderd. Het zijn de aanhangers.

Jezus komt trouwens ook voor in de Koran, al speelt hij in de Koran een minder belangrijke rol dan in de Bijbel.

En wat jij zegt, die verhalen zijn symbolisch prima uit te leggen. Maar waarom geldt dat dan alleen voor de Bijbel en niet voor de Koran? Het zijn allebei boeken die wellicht fictie zijn, maar wat je nooit kunt bewijzen en als ze dat niet zijn, moet je ze zien in een historisch en symbolisch perspectief. Daarin verschilt de Koran wat mij betreft niet van de Bijbel.

Wat die factor 1000 betreft, vraag ik me af wat je bron daarvan is. Bedoel je dan alleen in het heilige boek of ook in de huidige praktijk?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 4 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum