Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tegen de PVV...?

+11
Sneeuwvlok
Jeanette
Guus
CaptainSpectacular
TGR
Sweety
Polly
Dennenappel
loesje
Mari
Pussycat
15 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  loesje vr 18 feb 2011 - 3:13

off topic:

Wil je dat dit gedoocht kabinet niet teveel macht krijgt: http://tegenstemwijzer.nl/
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 3:14

loesje schreef:off topic:

Wil je dat dit gedoocht kabinet niet teveel macht krijgt: http://tegenstemwijzer.nl/

Dat is niet off-topic, dat hoort bij dit filmpje Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Dennenappel vr 18 feb 2011 - 3:23

RYW schreef:
Noa schreef:De screenings bij de PVV hadden duidelijk beter gemoeten, maar dat wil niet zeggen dat de PVV een partij is die dit soort zaken goedkeurt. Dat aan elkaar koppelen gaat net een stap te ver.

Ik vind wel dat de PVV dit goedkeurt zolang ze die mensen in de Kamer laten zitten. Als ze ze hadden weggestuurd, dan hadden ze echt een statement gemaakt.

Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Ze kunnen wel roepen dat ze er oooh zo tegen zijn, maar zolang dat soort mensen zelf bij de PVV zitten klopt er iets niet.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 3:30

Wel een bijzondere manier van spellen smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Sterre vr 18 feb 2011 - 3:41

Ik vind het filmpje ook niet te ver gaan. In plaats van kinderen hadden ze ook papegaaien kunnen gebruiken, maar dan was de hele kracht verloren gegaan. Het gaat om het napapegaaien van Wilders, zonder goed na te deken. Ik vind dat het filmpje dat wel scherp neerzet.

Het tweede filmpje heb ik niet bekeken, maar laatst zag ik wel een interview met dhr Scharp op nieuwsuur (?) waar hij de boel nuanceerde. Hij is vast geen lieverdje, maar er was op dat moment dat het in het nieuws kwam niet echt hoor-wederhoor toegepast. Los daarvan ben ik het eens met RYW dat de PVV een statement had moeten maken door de strafbladvolkvertegenwoordigers de deur te wijzen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 3:54

Dat verhaal was nogal overtrokken in de media terecht gekomen inderdaad. Ik vind trouwens niet dat politici een brandschoon verleden hoeven te hebben. Als je op je 20e iets stoms doet, betekent dat niet dat je 20 jaar later geen goede politicus kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 4:00

Noa schreef:Dat verhaal was nogal overtrokken in de media terecht gekomen inderdaad. Ik vind trouwens niet dat politici een brandschoon verleden hoeven te hebben. Als je op je 20e iets stoms doet, betekent dat niet dat je 20 jaar later geen goede politicus kan zijn.
Maar als je keer op keer roept dat allochtonen die eens iets stoms doet, het land uitgeknikkerd moeten worden, vind ik dat een ander verhaal. Ze stigmatiseren moslims, creëren een imago waarin zij het uitschot van de samenleving zijn en vervolgens blijken ze zelf schuldig te zijn aan criminele activiteiten en de buurt terroriseren. Dat steekt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Sterre vr 18 feb 2011 - 4:04

SuperGrover schreef:
Noa schreef:Dat verhaal was nogal overtrokken in de media terecht gekomen inderdaad. Ik vind trouwens niet dat politici een brandschoon verleden hoeven te hebben. Als je op je 20e iets stoms doet, betekent dat niet dat je 20 jaar later geen goede politicus kan zijn.
Maar als je keer op keer roept dat allochtonen die eens iets stoms doet, het land uitgeknikkerd moeten worden, vind ik dat een ander verhaal. Ze stigmatiseren moslims, creëren een imago waarin zij het uitschot van de samenleving zijn en vervolgens blijken ze zelf schuldig te zijn aan criminele activiteiten en de buurt terroriseren. Dat steekt.

Eens met SuperGrover

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:12

Ik vind het zo stigmatiserend naar de véle PVV kiezers toe. Heb je wel eens bedacht hoe die worden afgeschilderd? Ze zouden dom zijn, geen verstand hebben van politiek, racisten zijn etc. Het is laag om mensen met een bepaalde overtuiging te demoniseren, of dit nu gaat om allochtonen, moslims, of Geert Wilders en zijn partij en kiezers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:21

Noa schreef:Dat verhaal was nogal overtrokken in de media terecht gekomen inderdaad. Ik vind trouwens niet dat politici een brandschoon verleden hoeven te hebben. Als je op je 20e iets stoms doet, betekent dat niet dat je 20 jaar later geen goede politicus kan zijn.

Ehhh maar wel als je erover liegt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 4:22

Ik spreek alleen mijn afkeur uit tegen de ideeën van de partij, de uitspraken van de kamerleden, en de kamerleden op zich. Ik heb het nergens over PVV-stemmers. Dit filmpje zegt toch niet: "Joh, je bent echt compleet achterlijk als je op de PVV stemt?"
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Travelgurly vr 18 feb 2011 - 4:25

Ik vind ook dat iedereen zo zijn best aan het doen is, dingen bij de PVV te zoeken, op te rakelen of wat dan ook uit het verleden. Zou de rest van de kamerleden wel een brandschoon verleden hebben dan? vraag ik me dan af ?!?

En dat hun een misstap hebben gemaakt...ze hebben het nu in ieder geval wel gered met een goede baan!
En al die allochtonen (niet allemaal dat weet ik ) hebben que percentage meer misdaden op hun lijf staan dan nederlanders.

En voor nederlandse mensen in het buitenland(marokko etc) mogen zij daar ook van het rijk een kerk bouwen? zou daar ook tig euro's in worden gestoken?

In nederland kan gewoon te veel en daar ben ik het niet altijd even mee eens. Dit zijn toch dingen dat ik mijzelf afvraag hoe dat kan.

Verder weet ik nog niet wat ik ga stemmen. moet me er nog in verdiepen.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:29

SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn afkeur uit tegen de ideeën van de partij, de uitspraken van de kamerleden, en de kamerleden op zich. Ik heb het nergens over PVV-stemmers. Dit filmpje zegt toch niet: "Joh, je bent echt compleet achterlijk als je op de PVV stemt?"
Indirect wel. Je bent het dan eens met de uitspraken die er zo even uit worden gelicht en die belachelijk worden gemaakt. Ik vind het allemaal zo kinderachtig! Het lijkt wel een kinderspeelplaats. Zovan: "ja maar hij sloeg mij, dan mag ik ook wel slaan."

Uuuh, nee dus! Daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk. Het zijn wel 1.5 miljoen mensen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 4:31

Travelgurly schreef:Ik vind ook dat iedereen zo zijn best aan het doen is, dingen bij de PVV te zoeken, op te rakelen of wat dan ook uit het verleden. Zou de rest van de kamerleden wel een brandschoon verleden hebben dan? vraag ik me dan af ?!?
Er is onderzoek gedaan, alle kamerleden gingen onder de loep. Als ik het me goed herinner waren er ook 3 VVD'ers en 1 SP'er met een minor strafblad. Dus het is bij iedereen uitgezocht, niet alleen bij PVV'ers. De andere vier waren er trouwens steeds eerlijk over, in tegenstelling tot de PVV.


En dat hun een misstap hebben gemaakt...ze hebben het nu in ieder geval wel gered met een goede baan!
En al die allochtonen (niet allemaal dat weet ik ) hebben que percentage meer misdaden op hun lijf staan dan nederlanders.
Als je weet dat het niet allemaal is, waarom zeg je dan 'al die'? Het percentage allochtonen met een strafblad is een stuk kleiner dan het aantal PVV kamerleden met een strafblad.

En voor nederlandse mensen in het buitenland(marokko etc) mogen zij daar ook van het rijk een kerk bouwen? zou daar ook tig euro's in worden gestoken?
Is dat dan relevant voor de Nederlandse situatie? In Iran worden mensen opgehangen omdat ze drugs bij zich hebben, in China worden demonstranten levenslang opgesloten en in Finland hebben ze een prachtig sociaal vangnet. Betekent dat dat wij daarom ons systeem ook maar om moeten gooien?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 4:33

Noa schreef:
SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn afkeur uit tegen de ideeën van de partij, de uitspraken van de kamerleden, en de kamerleden op zich. Ik heb het nergens over PVV-stemmers. Dit filmpje zegt toch niet: "Joh, je bent echt compleet achterlijk als je op de PVV stemt?"
Indirect wel. Je bent het dan eens met de uitspraken die er zo even uit worden gelicht en die belachelijk worden gemaakt. Ik vind het allemaal zo kinderachtig! Het lijkt wel een kinderspeelplaats. Zovan: "ja maar hij sloeg mij, dan mag ik ook wel slaan."

Uuuh, nee dus! Daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk. Het zijn wel 1.5 miljoen mensen...
Ik vind die kinderachtigheid eerder bij de PVV liggen. Wij noemen moslims varkens en de islam een achterlijke kwaadaardige ideologie, we maken een filmpje waarin we miljoenen mensen beledigen, maar als onze uitspraken door kinderen worden gedaan en in een filmpje worden gezet, dan zijn we zwaar beledigd. Moslims, dat zijn 1,57 miljard mensen...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:43

Het gaat er ook om hoe snel je beledigd bent natuurlijk. Ik heb zelf een streng christelijke achtergrond en je wilt niet weten wat ik op me afgevuurd krijg wanneer ik dit aan mensen vertel. Ik verkies het alleen om me hierdoor niet te laten kwetsen. Wie daaraan begint heeft inderdaad geen leven meer. (Hans Teeuwen zei het eens heel mooi in die aflevering met de meiden van Halal. Ik kan niet wachten op zijn show )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:44

Noa, als je als kiezer stemt op een partij als de PVV met als belangrijkste boegbeeld dat de islam een achterlijke cultuur is en dat de Koran verboden moet worden -dus het uitsluiten van een bevolkingsgroep- en je stemt daar bewust op, nee dat vind ik niet getuigen van intelligentie nee. Kan de PVV nog zoveel andere punten hebben, maar dit is nogal een standpunt wat gewoon niet zou mogen worden goed gekeurd.
Zoiets noemen ze discriminatie en dacht ik toch even te lezen dat er in de grondwet staat dat discriminatie niet is toe gestaan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:46

Zeer eens met Supergrover.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  SuperGrover vr 18 feb 2011 - 4:49

Noa, als er iemand hier in Nederland absoluut niet kan incasseren, dan is het Geert Wilders wel. Grote bek, maar lange tenen. Laat geen gelegenheid voorbij gaan om moslims te beledigen, maar zo'n (onschuldig!) filmpje en hij is kwaad.

En dat jíj je niet beledigd voelt bij een bepaalde uitspraak, zegt natuurlijk niets over wat andere mensen als beledigend ervaren. Ik denk dat het dan niet eens zó gek veel uitmaakt wat je zegt, als jij mensen beledigd, dan ben je fout.

Bovendien vind ik je vergelijking ook niet opgaan. Wat ik me meen te herinneren, is dat jij zelf niet streng gelovig bent. Dan is het toch ook logisch dat je je minder gekwetst voelt door opmerkingen, aangezien je opvoeding iets is waar jij niet zelf voor kiest en achter hoeft te staan. Ik weet zeker dat er ook opmerkingen zijn waar jij zwaar beledigd van zou raken...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:50

Darcy schreef:Ik vind het meer tekenend voor Wilders dat hij dit walgelijk vind. Weleens gezien wat hij zelf voor filmpjes maakt? Nee wat maakt het uit dat je alle moslims te kakken zet, maar als er kínderen in voorkomen gaat iedereen ineens op zijn achterste benen staan.

Zó mee eens.

Ik vind Wilders, zijn opvattingen, en zijn hele partij walgelijk. Wat kan ik verder zeggen.. Een hypocriete, extreem rechtse, ongevoelige klootzak die er niets van heeft begrepen.
Ik kan nog steeds niet geloven dat er mensen zijn die achter hem staan. Ik veroordeel deze mensen niet, want je bent tenslotte vrij om stemmen op de partij die jou het beste ligt. Maar begrijpen doe ik ze allerminst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:53

SuperGrover schreef:Noa, als er iemand hier in Nederland absoluut niet kan incasseren, dan is het Geert Wilders wel. Grote bek, maar lange tenen. Laat geen gelegenheid voorbij gaan om moslims te beledigen, maar zo'n (onschuldig!) filmpje en hij is kwaad.

En dat jíj je niet beledigd voelt bij een bepaalde uitspraak, zegt natuurlijk niets over wat andere mensen als beledigend ervaren. Ik denk dat het dan niet eens zó gek veel uitmaakt wat je zegt, als jij mensen beledigd, dan ben je fout.

Bovendien vind ik je vergelijking ook niet opgaan. Wat ik me meen te herinneren, is dat jij zelf niet streng gelovig bent. Dan is het toch ook logisch dat je je minder gekwetst voelt door opmerkingen, aangezien je opvoeding iets is waar jij niet zelf voor kiest en achter hoeft te staan. Ik weet zeker dat er ook opmerkingen zijn waar jij zwaar beledigd van zou raken...

Nee, eigenlijk niet. Daar ben ik inmiddels wel aan gewend geraakt. Ik weet zelf gelukkig hoe het zit, en wanneer je daar zeker van bent hoef je je ook niet over elk dingetje zo beledigd te voelen. Je hebt ook niet ineens veel meer recht van spreken omdat je toevallig Moslim, Jood, of blond haar hebt. Je kunt ook denken: Ok, dat zijn blijkbaar zijn standpunten. Ik kijk daar zelf heel anders tegenaan en heb juist veel respect voor de Koran. En walla klaar ben je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:01

Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Guus vr 18 feb 2011 - 5:02

Noa schreef:
SuperGrover schreef:Ik spreek alleen mijn afkeur uit tegen de ideeën van de partij, de uitspraken van de kamerleden, en de kamerleden op zich. Ik heb het nergens over PVV-stemmers. Dit filmpje zegt toch niet: "Joh, je bent echt compleet achterlijk als je op de PVV stemt?"
Indirect wel. Je bent het dan eens met de uitspraken die er zo even uit worden gelicht en die belachelijk worden gemaakt. Ik vind het allemaal zo kinderachtig! Het lijkt wel een kinderspeelplaats. Zovan: "ja maar hij sloeg mij, dan mag ik ook wel slaan."

Uuuh, nee dus! Daarmee maak je jezelf alleen maar belachelijk. Het zijn wel 1.5 miljoen mensen...

Nee sorry Noa, nou draai je het om...

De vergelijking die wij maken is dat de PVV tegen moslims zegt dat ze niet mogen slaan terwijl ze dat zelf wel doen.

Ik heb niemand hier gelezen over dat moslims wel criminele dingen mogen uithalen omdat de PVV leden dat zelf blijkbaar ook doen

Het gaat juist om de hypocretie van de situatie
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:05

Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd
Zij zien de Islam als een religie van onderdrukking, even los van het feit of dit zo is, zij strijden hier tegen. Dit vind ik op zich een positief punt. Zij zien het tolereren van hoofddoekjes in onze samenleving als het tolereren van onderdrukking van vrouwen in onze samenleving. Hier kun je het niet mee eens zijn, maar voor hen is het werkelijk een strijd voor de vrijheid en tegen de onderdrukking van de Islam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 5:05

Giacomo schreef:Maar de PVV en zijn kiezers vinden blijkbaar wel dat ze meer zijn dan een ander.. Meer dan mensen die de islam aanhangen. Kijk, je mag best je mening hebben. Maar als je gaat roepen dat een cultuur een achterlijke cultuur is en je mensen zwaar gaat beledigen, dan hoef je als politici niet serieus genomen te worden wat mij betreft. Zo voer je geen discussie en zo voer je geen beleid. Dat is gewoon geen manier van doen in een land zoals Nederland.

Oh trouwens, Wilders wil niet alleen het liefst buitenlandse mensen het land uit hebben, maar inmiddels ook dieren :P nerd

En tokkies moeten in een enclave!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tegen de PVV...? - Pagina 3 Empty Re: Tegen de PVV...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum