Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met z'n allen tegen 1! :(

+3
Jerry
Lejow
Toet
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:09

Vanmiddag had ik onze hond uitgelaten en hoorde op een gegeven moment toch een kabaal van allemaal kraaien. Een hele groep was al vliegend ruzie ofzo aan het maken tenminste dat dacht ik. Toen ik goed keek zag ik dat er 1 weg werd aangevallen en dat het leek dat de moeder van diegene haar kind wilde beschermen.
Niks was minder waar, want toen ze op de grond waren zag ik dat een grote kraai bovenop die ene zat.
Dus ik ernaar toe zag ik dat die ene letterlijk dood werd gepikt.
Al gauw vloog de boosdoener weg en heb ik dat kleintje (anderen waren allen groter) meegenomen zodat ik die naar de vogelopvang kon brengen.
Ik moest nog een stukje naar huis lopen, dus dat was ala snelwandelen. Ondertussen bleef ik kijken of de jonge kraai nog leefde, maar ondanks dat het koppie slap hing leefde hij nog.
Er zat een gat in z'n koppie dat er dus is gekomen door dat gepik van die ouderen kraaien.
Snap niet waarom ze dat doen.
Eenmaal thuis heb ik snel een kartonnen doos (die er altijd is voor dit soort gevallen) gepakt, maar helaas het was al te laat.
Arm beestje, het mocht niet baten.
Nu weet ik wat er aan de hand is als ik zoiets weer hoor dus kan ik sneller reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:12

Ik heb een hekel aan kraaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:20

Ik heb er ook niks mee,maar als ik ze gewond zie oid dan breng ik ze naar de opvang. Ook zij hebben recht op hulp vind ik dan he en dit geval vond ik best erg om mee te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:24

De natuur is hard, blijkbaar mankeerde dat kleintje wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:25

Ik stond laast een keer bij een vijver en daar zwom een moeder eend met 6 kleintjes. Ineens vloog ze er 2 aan. De kleintjes werden gepikt en opgepakt met de snavel en weggegooit. Iedere keer als de eendjes weer terug naar de moeder wilde gaan deed ze het weer. Ik snap ook niet waarom ze dat deed en ik ben s'avonds nog een keer terug gegaan om te kijken en toen was er niks aan de hand. Moeder zat gewoon weer met alle 6 de kleintjes aan de kant. Beetje vreemd Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:26

Razz> misschien manier van straffen? Misschien had eendje iets gedaan wat moeder niet leuk vond? Wink Nee maar goed het ziet er niet leuk uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:28

Theedoosje schreef:Razz> misschien manier van straffen? Misschien had eendje iets gedaan wat moeder niet leuk vond? Wink Nee maar goed het ziet er niet leuk uit.

Is stond er echt zo bij van Aaaaah wat zielig ! En riep iedere keer "nee niet doen trut" whaha. Ik liet me even gaan Embarassed Maargoed dat er niemand bij stond naast m'n zoon haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 5:29

Razz_ schreef:
Theedoosje schreef:Razz> misschien manier van straffen? Misschien had eendje iets gedaan wat moeder niet leuk vond? Wink Nee maar goed het ziet er niet leuk uit.

Is stond er echt zo bij van Aaaaah wat zielig ! En riep iedere keer "nee niet doen trut" whaha. Ik liet me even gaan Embarassed Maargoed dat er niemand bij stond naast m'n zoon haha

whaha ja geloof dat het vreselijk is om te zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Toet zo 26 jun 2011 - 6:01

Zo gaat dat in de natuur.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 6:28

toetje_ schreef:Zo gaat dat in de natuur.
+1.

En die natuur moet je eigenlijk met rust laten. Ik houd ook van dieren maar het is nu eenmaal zo, het is inderdaad zielig, maar je moet het wel zo laten....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Lejow zo 26 jun 2011 - 6:43

Rain schreef:
toetje_ schreef:Zo gaat dat in de natuur.
+1.

En die natuur moet je eigenlijk met rust laten. Ik houd ook van dieren maar het is nu eenmaal zo, het is inderdaad zielig, maar je moet het wel zo laten....

+1 vaak is er dan iets niet helemaal in de haak met dat beestje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Jerry zo 26 jun 2011 - 6:45

the circle of life...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 6:50

Eens, zo werkt dat nou eenmaal... (alhoewel ik wel een muisje van onze kat afgepakt heb laatst, dat vind ik dan weer zielig)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Julia zo 26 jun 2011 - 6:54

Oh ik ben zo'n emo miep sinds ik mijn kind heb...volgens mij was ik bijna gaan huilen laughcry Bij beide situaties overigens.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:09

Maple schreef:De natuur is hard, blijkbaar mankeerde dat kleintje wat.

Was sowieso al zwak, maar toch kon hij/zij nog eens stukje vliegen voordat die op de grond raakte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:12

Bazyle schreef:Eens, zo werkt dat nou eenmaal... (alhoewel ik wel een muisje van onze kat afgepakt heb laatst, dat vind ik dan weer zielig)

Snap niet wat dat dat wel zielig is en mijn kraaiverhaal niet. Vind ik net zo erg.
Jij hebt een kat,maar toch vind je het zielig als die een muis heeft neem dan geen kat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Jerry zo 26 jun 2011 - 7:38

Bazyle zegt niet dat niet dat ze 't niet erg vindt, ze zegt alleen dat dat de natuur is... En net als hoe zij laatst 'n muis van haar kat heeft afgepakt, heb jij geprobeerd die kraai nog te redden...

wat reageer jij vaak verdedigend silent
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:41

Caribbeanlover schreef:
Bazyle schreef:Eens, zo werkt dat nou eenmaal... (alhoewel ik wel een muisje van onze kat afgepakt heb laatst, dat vind ik dan weer zielig)

Snap niet wat dat dat wel zielig is en mijn kraaiverhaal niet. Vind ik net zo erg.
Jij hebt een kat,maar toch vind je het zielig als die een muis heeft neem dan geen kat.
Dat is dus ook niet wat ze zegt, zij helpt een beest wat het in de natuur niet zou hebben gered.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 7:44

Julia schreef:Oh ik ben zo'n emo miep sinds ik mijn kind heb...volgens mij was ik bijna gaan huilen laughcry Bij beide situaties overigens.

Ja erg hé. Mijn vriend kijkt vaak naar Animal planet enz. En iedere keer als er een jong beestje wordt gegrepen door een leeuw ofzo springen de tranen in m'n ogen laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 8:45

Ik hoopte dat dat door de zwangerschapshormonen kwam, maar dat gaat nooit meer over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  nisavi zo 26 jun 2011 - 8:57

Caribbeanlover schreef:Ik heb er ook niks mee,maar als ik ze gewond zie oid dan breng ik ze naar de opvang. Ook zij hebben recht op hulp vind ik dan he en dit geval vond ik best erg om mee te maken.

Ben het met je eens, ik ben net zo.

Jammer dat het te laat was voor die vogel.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 10:01

Razz_ schreef:
Julia schreef:Oh ik ben zo'n emo miep sinds ik mijn kind heb...volgens mij was ik bijna gaan huilen laughcry Bij beide situaties overigens.

Ja erg hé. Mijn vriend kijkt vaak naar Animal planet enz. En iedere keer als er een jong beestje wordt gegrepen door een leeuw ofzo springen de tranen in m'n ogen laughcry

Ook niet leuk he en daarom zou ik nooit op safari gaan ik weet dat het dagelijks overal gebeurd, maar door dat te gaan doen zoek je het ook op zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Caramba zo 26 jun 2011 - 20:55

Het is hun natuur. Wij straffen onze kinderen ook wel eens. Dat heeft die eend ook met haar kuikens gedaan.
Die kraai was misschien wel ziek, zij hebben het daarom gedood, misschien wel een beetje hetzelfde als euthanasie bij ons??

Ik vind kraaien en eksters, eigenlijk alle vogels, eng.
Kraaien en eksters zijn wel dieren die erg voor elkaar opkomen. Onze kat heeft een keer een jonge ekster gepakt, maar onze kat durfde 1,5 week later nog de deur niet uit, want de eksters dwaalden steeds om ons huis heen, alleen maar om onze kat. Zodra onze kat buiten was, had hij wel een klap gekregen van die ekster, omdat hij lelijk tegen hun ekster had gedaan. Dat zit em nu eenmaal allemaal in de natuur.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gast zo 26 jun 2011 - 22:01

Zodra ik zie dat er een dier in nood is en vogels in dit geval breng ik ze naar de vogelopvang. Dat kraaien jonge eendjes doden daar denk ik op dat moment dan niet aan. Ook voor zo kraai vind ik het dan zielig en die heeft vind ik ook recht op hulp.
Vaak als jonge kraaien nog niet of een beetje kunnen vliegen lopen ze op de grond en de ouders zitten hoog in de boom te waken (waarom niet op de grond vraag ik me dan af).
Een keer wilde ik een jonge kraai pakken omdat die rond hipte (zoals ik dat noem). Echt niet dat dat lukte, want de ouders kwamen met een rotvaart aangevlogen en ik moest echt oppassen dat ik geen klappen kreeg.
Heb dus verder geen moeite meer gedaan.
De kraai van gister was al zwak, kan niet anders en waarschijnlijk zaten ze hem al een tijd achterna.
Eerst leek het er nog op dat de grote hem wilde helpen, maar die was juist de boosdoener.
Er zat een gat in z'n kop die de anderen dus hadden veroorzaakt dmv hem te pikken.
Heb gedaan wat ik kon, maar helaas en nu ligt hij in de kliko.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Lady4 zo 26 jun 2011 - 22:04

Goed van je dat je het beest je naar de dierenopvang wou brengen CL, ook al is het uiteindelijk toch doodgegaan. Voor de rest is het gewoon de natuur en dat moeten we respecteren.

Ik vind kraaien btw ook klotebeesten, die veel te veel herrie maken om vijf uur 's ochtends en ervoor zorgen dat wij hier drie maanden per jaar onze auto niet eens voor de deur kunnen parkeren omdat ze anders compleet ondergescheten worden. En dan zijn het ook nog eens beschermde dieren.. :shock:
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met z'n allen tegen 1! :( Empty Re: Met z'n allen tegen 1! :(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum